Uitgerekend 16 t/m 30 april 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Melon, 10 aug 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Het word steeds serieuzer allemaal.. kregen bericht van de kraamzorg, dat de kraamverzorgster alleen komt als er niemand van het gezin verkouden is (bijna onmogelijk met kleine kinderen) en dat als de kraamzorg in huis is er geen bezoek mag komen. Begrijpelijk maar oh wat gaat het er allemaal anders uit zien zo. In het ziekenhuis alleen de partner mee, als hij niet verkouden is. Anders betekend het dus dat je in je eentje kunt bevallen. We hebben bij beide meiden heftige kraamweken gehad en had zo gehoopt op nu een wat rustigere week waar we echt van konden genieten maar dat heb ik alvast maar uit mijn hoofd gezet kan het alleen nog maar meevallen. Ik wil niet klagen en al die mensen die er aan overlijden is natuurlijk vele malen erger maar toch voel ik me er wel verdrietig over.. Jullie al bericht van Kraamzorg of zkh gekregen en hoe staan jullie erin?
     
  2. Lisani

    Lisani Lid

    10 apr 2019
    38
    61
    18
    Vrouw
    Was vandaag in het ziekenhuis. Gewoon eng om daar te zijn. Alles zo leeg en stil.

    Ik had dus gevraagd wat er precies voor ons gaat veranderen. Eigenlijk blijft bijna alles hetzelfde behalve dan idd alleen bevallen met 1 persoon erbij, geen kraambezoek in het ziekenhuis en waar ik toch eigenlijk wel van schrok is dat de ruggeprik waarschijnlijk moeilijk gaat worden door drukte.

    Ik had me juist dit keer voorgenomen om echt voor een ruggeprik te gaan als het niet meer te houden is dus was wel ff schrikken. Ik hoop nu gewoon echt dat de baby blijft zitten tot week 42 haha! Wie weet is er dan al wat veranderd
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    hier al info gekregen over bevalling (belgie):

    - opname gebeurt zo kort mogelijk, beste is na 1 dag terug naar huis ( hangt natuurlijk ook af van hoe alles is verlopen )
    - enkel partner kan erbij zijn
    - na bevalling kan partner kiezen: -bij mama en baby blijven, permanent in ziekenhuis en dan pas samen met mama en baby naar huis
    - of na bevalling naar huis en niet meer terug keren in ziekenhuis

    sowieso ook geen enkel bezoek mogelijk, ook niet andere kinderen van het gezin.

    dit is voor als je zou bevallen in de eerstvolgende 3 weken. Hoe het erna er zal uit zien, geen idee, dat zullen we dan pas weten.....
     
  4. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik lig ziek op bed ondertussen. alle corona klachten zijn aanwezig, dus straks maar is huisarts en longarts informeren. Ik heb astma dus ben risico patiënt. afgelopen twee dagen is het snel verergerd.
    misschien is het ook een gewone griep. wie zal het zeggen.

    Ik zie ook op tegen bevallen en kraamtijd. had ook zo gehoopt op een keer een normaal verloop. dat kunnen we inderdaad wel op onze buik schrijven.
    maar misschien is het wel heerlijk om zo ongestoort te kunnen coconnen met de baby. coconnrn positieve er maar van zien.
     
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Probeer er niet te veel over in te zitten. Er heerst op dit moment ook een griepepidemie. Laten we uitgaan van het beste. :thumup:
     
  6. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Oei dat is schrikken.. Je bent echt te ziek om je bed uit te komen? Heftig! Hopelijk valt het mee en knap je snel weer op!

    Ik ben dus ook al vanaf zondag ontzettend verkouden. Neusverkoudheid lijkt nu minder te worden maar wel meer last van m'n keel en tussen m'n schouderbladen, en soms zo'n droge hoest. Benauwd gevoel ook maar dat had ik al vanwege de baby die zo hoog zit geloof ik. Ik voel me opzich verder niet echt ziek. Weet niet goed wat te doen, testen zullen ze met deze klachten toch niet doen denk ik. Ik blijf zoveel mogelijk in huis ieder geval. Heb dinsdag controle bij de gyn. hoop van harte dat die door kan gaan. Wat zullen ze doen als je een tijd verkouden blijf, je heb toch controle nodig lijkt me? Ik vind het maar niks dat de kleine nu zolang niet gecontroleerd wordt.. En aangezien ik aan het eind bij de andere zwangerschappen hoge bloeddruk/ PE ontwikkelde hoop ik toch ook dat m'n bloeddruk wel in de gaten gehouden wordt.. Ik ben gewoon echt bang dat er straks meer tragische dingen gebeuren buiten het corona virus om, omdat de zorg terug gedraaid wordt.. daardoor ernstige zwangerschaps complicaties zeg maar.. Is die angst realistisch of zullen ze de zorg voor hoogzwangeren wel blijven bieden, en hoe dan als je klachten heb? Dat soort vragen zitten me hoog...
     
  7. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    @Zolief houd je ons op de hoogte? Hopelijk enkel griep en geen corona!
     
  8. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Beterschap aan de zieke dames.. :( wat extra vervelend en spannend nu in deze tijden!!! Mijn hoop voor mezelf en voor jullie is dat voor op t moment van bevallen onze partners erbij zijn!!!
    Dat is echt een grote hoop en streven.. Dus wij doen er alles aan om mensen zoveel mogelijk op afstand te houden of te vermijden.
     
    jolien91 en Sammetje83 vinden dit leuk.
  9. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Sorry meiden kreeg al tijd geen meldingen. Beterschap voor iedereen die ziek is! Iedereen had haar verlof wel anders verwacht dan dit.
    Ik had vandaag laatste echo en controle voor de bevalling. Man mocht er niet bij zijn, dat was jammer.

    Wel super uitslag. Het kindje dat als eerste geboren wordt ligt eindelijk ingedaald! 2 weken geleden nog in stuit. Is ook gecontroleerd op ontsluiting maar alles zit nog potdicht. Over 2 weken krijg ik zeer waarschijnlijk een ballonnetje die de bevalling op gang moet zetten.
    Aftellen is nu gelukkig eindelijk begonnen!
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  10. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Spannend zeg maar het einde is in zicht!
     
  11. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    Spannend!

    ik juist trg van gyn. 1cm opening momenteel.
    De omstandigheden van bevallen worden nipt volgens gyn....
    Met maatregelen of zonder , gewoon afwachten.
    Wel even schrikken toen ik hoorde dat gyn en gezin corona hebben opgelopen en nog maar net uit quarantaine zijn :eek:
     
  12. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Is t niet erg die 1cm??
     
  13. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    1 cm komt vaak al langere tijd voor de bevalling voor bij vrouwen die al.valer bevallen zijn. Niet erg dus.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  14. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hier hoop ik dat de baby zo lang mogelijk blijft zitten en vooral dat niemand van het gezin ziek wordt. Al die consequenties die daar aan vast zitten maken mij toch wel wat onrustig. Al hebben mijn man en ik gelukkig wel al alles doorgesproken. Van opnames tot alleen bevallen. We zullen zien.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  15. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    vandaag de huisarts gesproken op aandringen van de verloskundige.
    Ik moet uitgaan van een corona besmetting. even geen controles voor mij dus deze week. en volgende week even zien of ze mij met pak aan moeten controleren.
    ik heb astma, dus de kans dat ik lang blijf hoesten is aanwezig. heel vervelend dus :(
    hopelijk knapt het snel op.
    nu vooral nog benauwd, kortademig en heel moe.

    wilde nog zoveel doen voor de baby kan komen.

    verder nog geen corona zieken hier?
     
  16. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik ben vanochtend gerustgesteld. Ik had controle in het ziekenhuis en volgens de gynaecoloog gaat het hier echt niet gebeuren dat m'n man niet bij de bevalling mag zijn. Desnoods moet al het personeel ingepakt worden maar hij mag er bij zijn ook als hoest of niest dus.
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  17. jolien91

    jolien91 Actief lid

    10 jan 2014
    218
    114
    43
    NULL
    @Zolief veel beterschap gewenst!! Hopelijk verloopt alles goed! Blijf ons op de hoogte houden hoe het met je en de baby gaat!

    Hier is het inderdaad zo dat ze bij een derde kindje die 1cm niet voor erg nemen hihi.
    Wel gaat de gyn er al van uit dat ik de uitgerekende datum niet zal halen:roflmao:

    nuja we zien wel, oudste dochter was ingeleid 2 dagen voor uitgerekende datum door zwangerschapsvergiftiging, jongste dochter was dan spontaan op week 39, 1 weekje vroeger dan uitgerekend.
    Zegt niks eigenlijk. Misschien ga ik deze over de datum, wie weet :p
     
  18. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ohjee :( hopelijk ben je weer beter als je gaat bevallen. Heel veel beterschap iig!!!
     
  19. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Ah das super fijn om te horen!!!! Ik hoop dat t hier ook zo zal gaan!!!
     
    Sammetje83 vindt dit leuk.
  20. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @Zolief heftig zeg! Hopelijk knap je snel weer op! Hebben meerdere in jullie gezin klachten?
    Sterkte!

    @Sammetje83 dat is een geruststelling! Maar wel verschillend dus bij ziekenhuizen. Ik was gisteren ook bij de gynaecoloog en bij ons is het op dit moment wel zo dat als de partner klachten heeft, voornamelijk koorts, maar ook hoesten e.d. dan kan er op dat moment besloten worden dat hij er niet bij mag zijn. Maar ze benadrukte echt dat de maatregelen soms dagelijks wijzigen en ze dus geen idee heeft hoe het over een aantal weken gaat zijn. Ze zei; probeer echt bij de dag te leven en je er nog niet al te druk over te maken. Dus dat probeer ik maar.

    Ik blijf ontzettend verkouden en het ziet er nu naar uit dat ik weer bijholte ontsteking heb. Onzettend pijn, slaap echt zo belabberd erdoor. Mag paracetamol en kortdurend xylomethazine maar verder maar hopen dat het weer over gaat. Moet er niet aan denken om met deze pijn te moeten bevallen. Verder zit ik dus al 2 weken aan huis gekluisterd vanwege die verkoudheid en dat zal nog wel even blijven. Gynaecoloog zei ook dat ik er rekening mee moet houden dat als ik ten tijde van bevallen nog zo verkouden ben ik wel 'behandeld word als corona patient' en dat het dan kan betekenen dat de baby uit voorzorg op de kinderafdeling opgenomen moet worden, waar ik dan met verkoudheid niet naar toe mag. Is wel een slecht scenario hoop dat het meevalt.. Pff heftig dit allemaal..
     

Deel Deze Pagina