@Pitahaya nee geen suiker al moest ik het wel in de gaten houden. En daarom wel opletten met dieet. Dit omdat ik zeker nu op obees zit. En daarmee dus wel moet opletten. En ja mijn arts gaf dus aan op voeding te moeten letten. ivm vruchtwater en dus suiker. Maar dat er voor nu nog niets aan de hand is. En ook de kleine gewoon op een normaal lijntje loopt.
Na de geboorte had ik haar gewoon vast in het water, ze kreeg een hydrofiel over haar heen die ook nat was gemaakt en moest haar dan beetje in het water houden om niet af te koelen. Heb daar even rustig zitten bijkomen. de verloskundige vond het fijner als de placenta op bed geboren werd, dus prima. Had het ook wel warm daarna. De navelstreng werd wel alvast doorgeknipt ik bad (was ook uitgeklopt). Mijn man kreeg de baby dan even vast en werd ze even afgedroogd. Er lagen allemaal handdoeken en alles op bed voor mij. En deed zelf een grote badhanddoek om en ging op bed liggen. Kreeg ik de baby meteen weer bij me liggen. Daarna kwam vrij snel de placenta, en even een check van de onderkant maar was prima. Heb dus lekker op bed gelegen en nog geknuffeld. Even daarna werd ze gecontroleerd, gewogen en aangekleed enzo. Ik heb ook nog wel gedoucht daarna, meer gewoon omdat het ook nacht was geworden dus lekker fris in bed. Maar het badwater was in mijn geval nog helemaal helder, zat geen bloed in oid. Dus we (nouja de kraamhulp die kwam en mijn man) hebben het bad de volgende ochtend pas leeg laten lopen en opgeruimd. Dus ja het was eigenlijk heel relaxt en niets vies oid. Maar goed er kan natuurlijk wel wat bloed inkomen maar dan kan je alsnog eerst even op bed liggen, knuffelen enz voor je onder de douche gaat. Nu kan dit keer het bad niet op onze kamer staan, we slapen op zolder, dus kan niet direct op bed gaan liggen. Dus moet beneden bevallen waarschijnlijk. En als ik daar beval moet alles echt dicht qua rolluiken enz want anders kan iedereen mee genieten haha. Ik twijfelde daardoor een tijdje om dan maar gewoon naar het ziekenhuis te gaan en daar in bad te bevallen. Maar vond het zo relaxt thuis laatste keer. Heb ook geen zin om met weeën de auto in te moeten. dus ja word nog even bedenken hoe we dat praktisch gezien gaan doen.
Ahhhh echt 1000x dankjewel voor je lieve uitgebreide beschrijving! Heb er nu een nog veeeeel fijner beeld bij, supermooi hoe dat is gegaan zeg! Ik ben wel om nu Wat betreft beneden bevallen: zou er een gezellig plekje van maken! Juist omdat de gordijnen dicht zijn kan je er een mooi zen-plekje van maken met een beetje sfeerlicht ofzo. Wordt heel vaak in de huiskamer gedaan toch? Zou lekker thuis blijven inderdaad als je je daar het beste bij voelt
Ik heb geen idee. Ik denk voorkeur voor een bed maar dat heb ik ook niet. En onze tafel is te wiebelig om een matras op te leggen. Dus ga dat ook nog bespreken. Al gaan ze bij mij miss nog adviseren om in zkh te bevallen vanwege gewicht. Maar denk dat ik dat niet ga doen. Ben niets verplicht gelukkig.
Ben je veel te zwaar? Als je te zwaar bent is juist beneden bevallen ook dan goed. Zou een bank niet volstaan ? Ik ga het ook bespreken met verloskundige.
dit klinkt als een super mooie bevalling, thanks. hier heb ik ook wel wat aan. Neem ff wat dingen van je mee voor in mijn bevalplan. hebben jullie die ook gemaakt? en ik ben stuiter blij ! ik mag volgende maand wel een zwangerschapscursus doen het is niet in groepsverband maar wel lekker prive thuis. ook prima. beter dan online denk ik maar zo . het zwemmen mis ik wel enorm hoor, zou me nu zo goed helpen met mijn buik en bekken. hoe gaat het met de andere dames hier?
Hier vandaag 28- weken dansje!! Jeeej! Toch wel weer een grote mijlpaal. Het 3e trimester gaat nu beginnen!! Jeej. Ik deed zwangerschapsyoga maar momenteel is dat via zoom. Afgelopen zondag voor het eerst gedaan. Niet ideaal maar beter dan niks. We hopen elkaar wel binnenkort weer live te kunnen zien. Bevallingsplan heb ik nog niet gemaakt. Bij de 2e wel gedaan maar vind dat toch lastig want op het moment zelf wilde ik het toch weer anders, haha.
Yeejj 28 weken ! zo leuk he. 3e trimester is heel wisselend wanneer het begint. bij de ene app bij 27 weken en de andere app 28 weken. ik hou 27 weken aan. laatste 3 maanden, en dat is meer dan 12 weken. balen he dat alles online is, vind het niets aan zo. mis het zwemmen wel heel erg. zou me zoveel goed doen nu. Je kan ook wat dingen in je bevalplan zetten wat een beetje als rode draad gaat. bijvoorbeeld wel of geen stagiaires, pijnstilling ofzo. navelstreng laten uitkloppen, waarmee het afgeklemd word. dat kan er ook allemaal in.
Ja ik ga wel een bevalplan maken idd. Maar nog even goed over nadenken. Gisteren kraampakket ontvangen. Toch weer confronterend. .. En vanmiddag de groeiecho. Spannend !
Gisteren 3D echo mogen hebben. Mooie foto's was r super blij mee. Op naar de 2e groeiecho en de 30wk reeks tot de 40
Ja had bij de gyn ook een echo eergisteren. Maar die was maar saai. Had geeneens een scherm om mee te kijken. Had met 28 31 en 36 nog. Dan ben k wel klaar denk. Ben benieuwd naar jouw groeiecho!
Ja, moet om 16.10 vanmiddag dus nog even wachten... Maar ben wel beetje bang dat ze weer te klein is of dan nu juist dadelijk te groot.
Ja, opzich goed. Maar toch is ook dit weer een kleintje. Maar nog niet zorgelijk hoor. Zat nu op P27 en was 1100 gram. Hoop zo die 3 kilo te halen bij de geboorte. Mja, het is zoals het is. Pas als ze kleiner is dan P10 gaan ze zich echt zorgen maken.
Ah mijn dochter wordt hetzelfde gewicht geschat, ik was er wel blij mee. Geen grote afwijkingen dus nog niet opnieuw het medische traject in. Hopelijk over 4 weken weer goed. Mijn andere dochter had een geboortegewicht van 2970, als het weer ongeveer hetzelfde is vind ik het prima. Haha en had je ook weer die mooie netbroekjes in je kraampakket? Zooo sexy. Bij mij zat er nu een heel babyverzorgingspakketje bij met nagelschaartje, borstel en thermometer etc.
net gewicht toch? is niet heel veel te licht ofzo. ik ben benieuwd wanneer mijn kraampakket komt. over 2 weken ongeveer word ik gebeld door de kraamhulp voor de intake. ben erg benieuwd. vandaag urine laten checken just in case ( door de harde buiken ) en alles was goed. word nog wel op een soort kweek gezet ofzo. iets met warmte. mocht daar wat uitkomen bellen ze me morgen. hoor ik niets is alles goed.