ja je kan ze huren en dan heb je die ook voor een tijdje in huis aangezien je niet weet wanneer je gaat bevallen. ja met mijn man. hij wilt eigenlijk dat ik gewoon in het ziekenhuis beval in bed. ik wil dat totaal niet. hahahah. kraamhotel en in bad. ach komen we wel uit ( oftewel hij heeft geen keus denk ik )
Haha @Kruimeltje 1 hij heeft weinig keus dan denk ik inderdaad. Waarom moet je eigenlijk een bevalbad huren en kan het niet in een gewoon bad? Ik ga denk ik in het ziekenhuis en gewoon op bed of barkruk ofzo zie wel hoe het loopt. En als ze heel snel komt als ik thuis ben vind ik het ook prima. Welhebben wel een heel fijn ziekenhuis met nieuwe kamers waar de baby en man ook op de kamer kunnen slapen.
Ja dan kunnen ze er niet goed bij. En is ook niet echt prettig denk ik hoor. Zo hard. En ook te smal.
Bij ons ziekenhuis kan je niet kiezen voor een bevalbad. Zou er persoonlijk ook liever niet in willen bevallen maar zal ook fijn zijn om de weeën op te vangen en een beetje te ontspannen denk ik?
Nee, dat is altijd de vraag natuurlijk... of je het dan ook echt fijn gaat vinden. Ik wil mezelf het ook niet verplichten maar wie weer vind ik het juist wel heel fijn. Lees er wel veel positieve verhalen over...
Ik wil naar het ziekenhuis en dan in bed en voor als het niet zo goed gaat, misschien wel een barkruk. Bad hoef niet maar dat is meer omdat ik in een bad of langer onder de douche , licht in mijn hoofd wordt haha. Snap wel als mensen een bad willen! Helaas heeft niet elke kamer die niet.
Weer sinds 3/4 dagen last van mijn banden. Denk echt banden en geen bekken. Het zit vooral aan de zijkanten vooral boven mijn heupen van uit schaambeen naar boven. Ook voelt het erg gevoelig rond mijn navel. Lopen is nu even zwaar en voel me een waggelende olifant. Ik heb nu gehele zwangerschap een paar dagen goed last en weer minder en weer last etc. Altijd als ik er last van heb denk ik, gaat het weer over haha. Ik zie dit als een groeispurtje. Hebben jullie ook ene keer meer last voor een paar dagen en dan is het weer stabiel? Kan er weinig informatie over vinden Gelukkig heb ik geen oefenweeën etc. En beweegt de baby lekker. Mr de bank is wel het allerfijnste haha.
Hmm, nee, ik heb hier het idee dat mijn bekkenklachten steeds erger worden. Het word met de dag zwaarder maar is wel erger op dagen dat ik veel heb gedaan. Zoooo.... vandaag behang gedaan in de jongenskamer. Nu komt van de week het bed. Stapelbed, super leuk voor die jongens. En dan meubels verplaatsen, nog wat verven... schiet al beetje op dus!
@Kruimeltje 1 zijn naam is Boncuk geworden. En gaat eigenlijk heel goed. Hij slaapt zelfs al door kun je na gaan haha. Dat zal straks bij de baby niet zijn haha, dus ook fijn dat de pup er nu al is gekomen. Dan is die over die paar maandjes al helemaal gewend en op ze plekje. Een bad bevalling lijkt mij wel bijzonder. Maar ik zou er zelf nooit voor kiezen. Ik hoef ook geen keuze te maken haha, als ze niet vanzelf eerder komt wordt ze gehaald met een keizersneden. Hopelijk met iedereen verder alles goed? Geen gekke dingen dat zou fijn zijn. Ik heb helaas wel veel last van maagzuur ook snachts dus daar nu gaviscon voor gekregen en ben verbaast dat het zo goed werkt.
Ja ik wil graag in bad bevallen. Heb het bij onze 3e ook gedaan en dat was echt zo heerlijk. Ik heb ook erg veel pijn aan mijn bekken en een bad is dan zo fijn omdat je veel makkelijker kunt bewegen. Kon gewoon van houding veranderen zonder gedoe. Ik zat echt helemaal in mijn cocon in dat water. Ik heb er niet eens lang in gezeten. Om 22.15 uur kwam de vk toen en had ik krappe 2 cm geloof ik. Maar de weeën begonnen net door te zetten. Bad werd al wel gevuld. En ik ondertussen spullen pakken en heb ik nog even op bed gelegen/gezeten. Iets over 23.00 uur het bad in. En om 23.47 uur was ze geboren. Ging dus ineens mega snel. Maar ondanks dat ze er mega snel aan kwam had ik geen scheurtje of iets. Dus denk dat dat ook wel een positief effect is van het bad. Ik heb nog even met haar in bad gezeten en de placenta werd op bed geboren. Dat vond de vk zelf fijner en mij maakte het niets uit. Dus in totaal maar een uurtje in bad geweest. Geen idee hoe het was gelopen als de bevalling nog uren had geduurd. Nu was het maar 1,5 uur de hele bevalling haha. ik hoop dit keer dus weer in bad te bevallen. Hoop wel gewoon thuis, maar ziekenhuis is ook een optie. Het bevalbad kan gewoon daarheen dan. Ik huur het bad bij onze verloskundigepraktijk. Echt ideaal is dat. We betalen dan een bijdrage voor de hoes die in het bad gaat en denk soort huur/onkosten vergoeding. Geloof dat het iets van 50 of 60 euro is. Mocht er iemand vragen hebben, stel ze gerust.
Zozo jij gaat op de barkruk.... wel origineel. Hoop dat de café’s weer open zijn dan. Haha grapje, snap dat je baarkruk bedoelt maar moest ff lachen toen ik barkruk las omdat ik het meteen voor me zag. Hahaha. een bevalbad is trouwens heel zacht en ruim. Je kunt makkelijk van houding veranderen. Dat is ideaal. In een badkuip gaat dat toch wat lastiger.
Hahaha wel weer duidelijk wat ik het meeste mis zal wel een heel gedoe zijn @Nymeria hopelijk vangt iemand haar op anders is het meteen een hoge val. Eerste keer had ik niet door dat ik weeën had (dacht dat de baby aan het indalen was) en toen heb ik heel lang in ons bad geleden snachts. Dat was wel ontspannend. En later ook nog 3 keer onder de douche, wat ook heel fijn was. Tegen het eind kreeg ik het alleen veel te heet onder de douche. Tweede keer werd ik ingeleid dus mocht ik niet douchen, echt balen. Nu hoop ik weer van wel. @AnnaBeer ik had inderdaad de ene dag meer last van mijn banden dan de andere dag bij mijn vorige zwangerschappen. Nu valt het nog mee. Bij veel inspanning was het wel erger. Toen werkte ik in de horeca en nu kantoorbaan, dat scheelt al enorm. @Pitahaya dat schiet dan ineens al op he. Moeten jullie veel doen voor de babykamer?
Nee, mijn oudste slaapt eigenlijk nog steeds op zijn babykamer haha. Die is oranje en met vogeltjes. We moeten alleen schuiven met meubelen en wellicht nog even muurtje witten en plankjes ophangen maar vind het verder wel goed. Merk dat ik het bij een 3e ook wat minder belangrijk vind. Wij zijn dus meer bezig met een leuke kamer voor de oudste 2. Die gaan samen slapen.
Wat fijn dat je er zo'n goede ervaring mee hebt! Ik twijfel erover omdat het bevallen in bad me zo'n zooitje lijkt, het opvangen van de weeën lijkt me dan wel weer lekker. Kan je vertellen hoe dat ging na bevallen? Kan je wel een tijdje je kleintje bovenop je hebben, wordt niet te koud of hou je ze gewoon een stuk in het water nog? En moet je daarna eerst afspoelen in de douche om niet helemaal onder te zitten of valt dat echt mee? Vond t met de eerste wel fijn om hem zo lang bij me te hebben terwijl de placenta werd geboren en gecontroleerd en daarna pas de controles, is dat heel anders als je in bad bevalt of is dat gewoon mijn idee erbij? Misschien denk ik er te moeilijk over, of misschien past t toch niet helemaal bij mij, dat kan ook Liefs!
@Pitahaya over die badbevalling Geen idee of dat bij mijn inleiding zou mogen in het ziekenhuis.. heb wel eens gehoord dat ze er 1 hebben daar. Vraag me alleen af of het wel zo prettig is om na de bevalling er uit te moeten klimmen. Wat als je gescheurd bent of iets .. Voor de weeën lijkt het me wel fijn, en het lichte gewicht zodat je makkelijk van houding kan wisselen