Oh my, omgekeerde wereld toch Hopelijk word je volgende keer zo goed in de watten gelegd dat je denkt whuuuut ben ik de koningin ofzo!?
Zoo wat een schat van een kraamzorg had je zeg. Ik weet niet meer zo goed van toen. Ze deed geloof ik niet zo veel. Weet niet meer wat ze deed allemaal zo lang geleden . Waar moet ik op letten als ik iets kies ?
Hier kraamzorg via grote organisatie (de waarden). mijn eerste kraamzorg was echt een hele leuke spontane vrouw. Zo leuk. Kletste gezellig, deed goed haar werk, soms was ze iets te gezellig en deed ze wat minder werk maar vonden we helemaal niet erg. De laatste dag van de kraamweek kwam er helaas een andere omdat zij vakantie had. Was gelukkig een halve dag want wat een vreselijk mens. Zat te zeuren dat mn man de afwas had laten staan. Dat had hij s avonds moeten doen want daar kwam ze niet voor. Was ook niet eens de bedoeling dat zij het deed. Mn man wou het gewoon s ochtends doen. Raar mens. Bij de tweede hadden we wel lief vrouwtje, werkte heel hard, alleen was ze wel vrij stil. Ze kwam dan vaak haar boterham bij mij op de kamer eten en dat was soms een beetje awkward die stilte haha. bij de derde hadden we ook een ongelofelijk lieve vrouw. Heel leuk, lief en spontaan. Echt heel leuk met de kinderen ook en gewoon zo gezellig. ik vind het zo genieten altijd. Ik lekker in de rust in bed. Iemands ie het huis in orde houd. Mijn man is ook vrij en is met de kindjes en helpt in huis. Vooral bij de derde echt bewust gekozen veel in bed te zijn. Dat beviel goed en ga ik deze keer ook weer doen. Ook al voel ik me lichamelijk prima na de bevalling. Het is vaak intensief genoeg dus echt lekker genieten van die middagdutjes en dat er voor je gezorgd word. Lekker cocoonen met je baby.
Geen idee eigenlijk! Heb beetje op gevoel gekozen, dat idee van matchen ipv zomaar wat inplannen beviel me ook wel goed, maar is niet een vereiste denk ik en doen ze ook niet overal. In drukke gebieden kunnen ze niet altijd de uren garanderen en dan loont t nog wel eens om te 'shoppen' en dus meerdere te vragen, maar ik zit in een rustigere regio dus heb daar zelf geen last van gehad. Heb verder niet echt adviezen
Waar ik woon kennen we helemaal geen kraamzorg. Dus mijn schoonfamilie zal een deel van die taken op zich nemen. En ook mijn schoonmoeder komt op de dag om voor visite eten en drinken te verzorgen. Mijn schoonzussen poetsen ten tijden van de bevalling vaak het hele huis. Maar ik doe wel altijd graag alles graag zelf. Daarnaast zijn de oudste twee knullen ook al oud en wijs genoeg om voor zichzelf te zorgen en die zullen mama en papa vast ook goed helpen. Ik heb echt al een week gewoon weinig tot geen klachten. Behalve het plassen en soms banden pijn.. Gelukkig mag ik volgende week weer voor een echo. En als het goed is ben ik dan ook precies 12 weken. Dus dat zou fijn zijn. Ben heel erg benieuwd.
ik heb bij de eerste zwangerschapszwemmen geprobeerd. Was niet mijn ding, normaal sport ik heel actief en dit was een beetje soft met drijven en weet ik veel wat. Het zwemmen zelf is wel lekker want dan verdwijnt het gewicht van je buik, dus ben zelf maar banen gaan zwemmen. qua kraamzorg wil ik weer via allerzorg. Twee keer goede ervaringen mee. Mijn een kraamverzorgster was echt mijn reddende engel. Ik ben zo ziek geweest na de bevalling en ze deed echt heel veel en sprak me echt moed in. Moest zo huilen dat ze weg ging. De tweede was ook prima! veel succes vandaag @Kruimeltje 1
Thanks allemaal!. Ik heb eind van de middag een echo. Laat meer weten zogauw het kan. Hoe voelen jullie je vandaag ? Wanneer word de misselijkheid etc minder of gaat weg ? Vandaag een mindere dat gister ook niet best. Niet eten helpt ook niet want dan voel ik me slap enzo
Succes met wachten!!! Hier een betere dag, gaat echt op en af. Bij mij helpt steeds kleine beetjes eten. Bij de meeste wordt het na 12 weken minder dus daar duimen we voor!
Moet zeggen dat het bij mij steeds beter gaat, natuurlijk nog wel misselijke momenten en sochtends kan ik echt opstart problemen hebben (boven de wc hangen maar komt niks) Zolang ik goed en voldoende eet over de dag gaat het eindelijk weer prima. Heb wel last van inspanningsmomenten, daar kan ik weer niet lekker door worden.
Hier hadden we de vorige keer kraamzorg via Allerzorg kraamzorg. We kwamen om 10 uur 's avonds thuis (lang leve in het ziekenhuis bevallen) en toen stuurden ze gelukkig nog iemand om ons te helpen opstarten. Een hele lieve vrouw. De volgende ochtend kwam dan degene die de hele week bij ons bleef. Lieve meid, ze zei alleen niet zoveel en ik klets graag :-D. Maar ze deed wel haar ding. We kregen elke dag een lekker ontbijtje, lunch en heerlijk fruithapje van haar. En ze regelde het huishouden, maar koken deed ze verder niet want ze was er vaak van 8 tot 3 uur 's middags. Dus echt hulp bij bezoek (die vaak 's avonds kwam) had je niet. Maar goed volgens mij is dat wel redelijk normaal. De eerste week hebben we weinig bezoek gehad omdat ik ziek werd (griep). Nu ga ik denk ik weer voor Allerzorg kraamzorg.
Ik heb trouwens de laatste twee middagen/avonden het zo koud, dat ik echt met rillingen in bed lig. Heb geen koorts en ben verder ook niet ziek. Maar vraag me wel af of dit normaal is... Maandag weer een nieuwe echo, ben heel benieuwd. Heb gisteren per ongeluk wel een cracker gegeten met allerlei zaden en hennepmeel erin. Las dat superfoods (waaronder hennepzaad/meel) schadelijk kunnen zijn... Hoop dat 1x het eten niet heel erg is.
grappig dat wij dezelfde organisatie hadden. Hoe heette de kraamverzorgster? Heb trouwens nog nooit gehoord dat hennepzaad niet goed is hoor. En een keer een paar crackers zal wel meevallen.
Ik denk niet dat 1x superfoods eten gelijk schade doet, maar zou het dan wel bij die 1e keer laten.. Hier afgelopen dagen minder misselijk, vandaag bezig met afbouwen medicatie en gelijk is het nu weer helemaal mis Het ziekenhuis wou me eigenlijk niks meer voorschrijven, maar ben nog niet bij de verloskundige geweest dus hebben ze nog een doosje gedaan gelukkig. Ga proberen het afbouwen vol te houden, maar baal hier wel enorm van. Was al bijna 6 kg afgevallen en wil niet dat het weer verder terugloopt.. Hopenlijk snel maandag dan mogen we naar de verloskundige
Zijn er meiden die ondanks een goede echo foto met 10 weken alsnog spanning hebben of het goed blijft gaan. Ben vandaag 11 weken. Morgen gelukkig weer een echo. Wil het liefst elke week een echo omdat ik onzeker ben. Heb laatste 2 weken ook echo gehad en morgen weer. Wanneer ga ik genieten denk ik wel eens
Dit is heel herkenbaar voor mij. Goede echo met 10,5 weken en nu pas weer met 18,3 weken volgende echo. Hoe kom ik al die weken door? Dacht het kindje al te voelen maar de laatste dagen ook niet meer en ben daarbij ook nog eens minder misselijk.... dus ja, onzekerheid volop.
Ja.. Hier ook.. Goeie echo gehad met 9+5 en nu vraag ik me alweer af of het nog wel goed is vanbinnen.. Omdat je nog zo weinig voelt ervan. Na de echo ben ik even gerustgesteld en dan begint de angst voor een herhaling van de missed abortion weer opnieuw
We hebben de echo gehad. Super blij zijn we. Kleine spruit doet het erg goed. Hartje klopte stevig , we zagen de navelstreng ook kloppen. Mooi bewegelijk is hij/zij ook. Strekte zich een paar keren. Ik ben toch nog 2 dagen vooruit gezet. Dus de datum is nu 23 april!! Morgen 11 weken.
Heeel herkenbaar Bij Zoë genoot ik pas na 28 weken, nadat ik mezelf elke dag een reden bedacht waarom het niet goed zou gaan. Toen was ik het zo zat en werd ik zo moe van mezelf. Dat gevoel van onzekerheid bekruipt me nog regelmatig. Ik voel niets, het is in deze groep ook na kloppende hartjes mis gegaan en de 12 wkn zijn niet voorbij. Ik leef echt naar de echo's toe maar dwing mezelf in ieder geval positief te denken. Van het bericht van @kruimeltje1 word ik dan wel weer heel blij!