Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Oh basis toch. Ja ik heb echt onwijs veel respect voor alle docenten gehad in de lockdown tijd hoor. Zoveel werk elke dag wat betreft het huiswerk. Op afstand begeleiden. Filmpjes maken enz enz. Heb 2 kinderen op basisschool. (Nu groep 4 en groep 2). Wij mogen ook het schoolplein niet op. Buiten het hek wachten.

ja het is wel te doen in de zorg hoor. Ik werk alleen nachtdiensten en dat is soms wel pittig. Tot nu toe gaat het wel goed. Maar heb tot nu toe niet langer dan 23 weken kunnen werken tijdens zwangerschappen vanwege bekkeninstabiliteit. Dus ben benieuwd hoe lang het dit keer goed gaat.

2. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    dank voor je lieve bericht. Het is inderdaad niet de hobby van elke schoondochter om te gaan logeren. Maar gelukkig zijn het lieve mensen & kan ik ze soms beter hebben dan mn eigen ouders. Moet wel zeggen dat 3 nachten wel erg veel is hoor:D En dan slapen we ook nog gescheiden.

Het is zeker niet makkelijk voor mn man. Hij heeft het kindje maar 1x gezien, bij 8 weken. Daarna niet meer. Hij mag niet mee met de echo’s. Dat is nu het beleid van het ziekenhuis waar ik onder controle sta. Dus helaas... wel erg balen.

Ik werk voor een gemeente als communicatieadviseur en gelukkig zijn ze daar heel begripvol. Vorig jaar heb ik zelfs vanaf week 12 thuisgezeten. Nu ga ik wel proberen te blijven werken. Maar mocht ik last krijgen dan moet ik wel stoppen en dat weten ze. Ik heb na de operatie 1,5 week vrij. Dus hopelijk is dat voldoende, anders is het geen probleem om langer vrij te zijn. Het is alleen nu ff passen en meten met Corona. We hebben het enorm druk op het werk met alles wat daarmee te maken heeft.

3. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Net de uitslag van de Nipt gekregen. Alles was gelukkig goed. Heb overigens niet laten testen op nevenbevindingen.

Echt super snelle uitslag. Vorige week woensdag bloed laten prikken. Het is toen wel meteen opgestuurd naar het VUMC.

LunaM, Nova87, Dadelll en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Hey dank je! Ja wij hadden 3wk geleden gereserveerd. En na 22u gelden de regels dus echt op de valreep mogen we nog.

Parasol vindt dit leuk.
  5. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd, heel erg fijn nieuws! Ben blij voor je!!

Line85 vindt dit leuk.
  6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Oh meid wat een mooi nieuws joh! En een meisje. Mijn ervaring is dat het super speciaal is een meid!.
    Voor ons als mamas zijn jongens geweldig, en dochters speciaal. Beide heel leuk! Lekker genieten ervan!

7. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ja dat zou ik ook geven :D Wij hadden al een fietsje gekregen dus hebben hem maar wat dingen van Vtech Toet Toet gegeven. Een Nijntje knuffel die kan zingen en praten ( is hier echt favo) en een badjas van Liewood.

Hij vond een hamerbankje ook fantastisch. En hij is nu helemaal into een soort puzzel. Het bestaat uit 3 stokjes waar je Houten diertjes op kunt schuiven. Kun je bij de Blokker kopen. Hij wil alles zelf doen. Ook zelf eten dus heb nu ook bestek voor hem gekocht. Van uiteraard Nijntje, want hij is gek op Nijntje :cool:

LunaM en Parasol vinden dit leuk.
  8. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    gefeliciteerd! Wat leuk!!

9. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    @Pitahaya en @Line85 gefeliciteerd met de uitslag! Super! Een meisje zo leuk ook!.

De loop auto en velorotie fiets zien er leuk uit! Ik heb werkelijk geen ideeën gehad nog hoor hihi.

Ben ik de enige die nog dagelijks overgeeft (nu 12 weken en 3 dagen)

Line85 vindt dit leuk.
  10. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Oef wat beroerd, ik ben wel 24/7 misselijk maar zonder overgeven, kan dat telkens net voorkomen door iets te eten. Had ik vorige keer ook lang. Hopelijk wordt t bij jou snel minder!

11. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Nou ik heb net ook weer boven de wc gehangen. Ben er onderhand zo klaar mee. Of ik ben misselijk of ik heb hoofdpijn. Of beide. Ik voel me nooit gewoon goed o_O
    Hopelijk is het bij jou ook snel over..

12. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Wat ellendig meiden.
    Hier merk ik wel dat de misselijkheid langzaam aan minder word. Het is er nog wel maar niet meer zo heftig. Ben wel nog enorm moeeeee. Morgen ook weer bloedprikken voor schildklier.

13. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Wat vervelend meiden van de misselijkheid en het niet goed voelen. Hopelijk zakt het snel allemaal. Ik heb er helaas niet veel last van. Voel me soms echt niet zwanger. Maar zodra ik groene groenten moet eten (broccoli, sperziebonen) word ik misselijk. Afgelopen weekend heb ik preisoep gemaakt, dat trok ik ook heel slecht. Ik moest bijna overgeven. Verder af en toe extreme vermoeidheid maar verder voel ik me nog wel oké. De slechte momenten overheersen niet.

Overigens had ik bovenstaande ook tijdens mn vorige zwangerschap dus ik ben bijna overtuigd dat het weer een jongen is

14. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Wat leuk!!!
    (je moet het lezen op de martien meiland manier) :roflmao:

15. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Drenthe,
    Heb al even gebelt en ze zei het gaat dan gewoon door want ze doet geloof ik aan huis. En ze zei dat je gewoon met zoveel personen in een ruimte mag zijn en dat blijft komende 4 weken zo. Fieuw!
    Met 14 weken al kijken begon ze niet aan, ze wilde echt wachten tot 15 weken
    Ze heeft ook altijd 20 weken echos uitgevoerd in ziekenhuis dus hopelijk kan ze het zien!

jajay vindt dit leuk.
  16. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @Line85 & @Pitahaya : gefeliciteerd met de goede uitslag!! En een meisje in de club. Super leuk.

ik hoop de uitslag ook snel te mogen ontvangen, ben wel een beetje nerveus eigenlijk, vandaag ging de tel en ik gelijk rennen, maar dat was mijn broertje.

misseljjkheid: ja nog aanwezig, dus nog maar aan de medicijnen. Nog steeds is er een kans op overgeven. Als ik moet hoesten door een droge keel/verslikken of een stukje in de keel dan moet ik rennen.
    Ook wou ik proberen minder medicijnen te nemen, maar daar stop ik maar mee. Gewoon weer 2 per dag anders voel ik me niet top.

@michele25 ; gefeliciteerd vandaag! Wel heel bijzonder allemaal met een 14. Ben benieuwd hoe de echo was.

17. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Pff zo vervelend meiden die misselijkheid. Ik ben deze zwangerschap echt nauwelijks misselijk geweest. Eerder beetje een weeïg gevoel. Maar herinner het me nog wel van de eerste. Daar was ik ook zo beroerd.
    Als ik zwanger ben kokhals ik wel makkelijker. Dus als ik hoest kan ik wel snel gaan kokhalzen en dan moet ik echt mijn gedachten verzetten anders ga ik wel kotsen. Maar is goed te sturen dus gelukkig.

ik heb trouwens vorige controle bloedgeprikt en had even online mijn uitslagen bekeken. Maar mijn Hb en ferritine zijn laag. Niet super laag maar wel net onder de grens. En zag dat mijn vitamine D nog net binnen de marges zit. Moet tussen de 50-200 zijn en die van mij is 52. Dus ook niet super hoog. Ik ga even kijken voor goede supplementen, of misschien floradix oid. Verklaard ook wel de extreme vermoeidheid in ieder geval. Het is al wel iets beter dan paar weken terug maar ben nog steeds wel erg moe.

18. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
  19. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hoe hoog is je hemoglobine? Die van mij is 7.8. Dat is prima toch?
    Slik jij geen multi meer nu?

20. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hmm hb moet minimaal 7.5 zijn dus zit ook niet super ruim...

Deel Deze Pagina