Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaBeer

AnnaBeer Actief lid

9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Ik ook

Dana, Elke1708 en Madeluc vinden dit leuk.
  2. AnnaBeer

AnnaBeer Actief lid

9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
  3. AnnaBeer

AnnaBeer Actief lid

9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
  4. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Hier wogen mijn kindjes 3480, 3910 en 3780 gram.
    De jongste was met groeiecho’s elke keer onder het gemiddelde, niet te klein hoor maar rond p40. Dus dacht dat ze kleiner zou zijn. Blijkbaar die laatste weken dus toch een flinke groeispurt gehad. En was ze boven gemiddeld met geboorte (p87). Uiteindelijk is ze nu toch nog wel klein van stuk tot gemiddeld. Zakte ze in de loop van haar eerste jaar weer naar p40 qua gewicht. Lengte is ze ook klein. Ze is nu 2 jaar en 4 maanden en 85 cm. Dus draagt kleding nog 86. (daar is ze net in over haha).

Ben benieuwd hoe groot deze gaat worden. Mijn zoontje was wel echt een beer. Die groeide ook echt hard het eerste jaar. Was met 11 maanden al 11,5 kg haha. (Mijn meisje van 2 is dus nu 12,3 kg). Wat een verschil. Hij is nu trouwens 5,5 jaar en helemaal perfect in balans, heeft een mooi figuur.

ik vond het met bevallen geen verschil maken die gewichten.
    Heb bij eerste ruggenprik gehad maar heb alles wel gevoeld. 2e en 3e zonder pijnstilling. Laatste is in bad geboren. Dat was perfect. Bevallingen gingen me ook steeds beter af haha.
    23,5 uur bij de eerste, 5,5 uur bij de tweede en 1,5 uur bij de derde. De 4e vind ik vast gewoon ineens tussen mn benen. :roflmao:

Line85, Parasol, Elke1708 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ja ze sprak uit de ervaring van mn andere 3 bevallingen. De 4e weet je ook niet natuurlijk hoe t gaat. Alleen neem ik aan dat ze wel ervaring hebben. Mijn dochter was r in 3 uur. Ik hoop natuurlijk dat evt verdoving wel een keer lekker kan

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Whoop whoop 14wk dansjes hier!! Ik gooi de ballonnen op voor jullie:o:

Dana, Elke1708 en Madeluc vinden dit leuk.
  7. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Oef! Vandaag rugpijn gehad (bovenrug). Ik zit ook zo krom als een banaan... Het is allemaal wat zwaarder rgeworden voor hihi.

Anyway.. M'n dochter, nu 10 maanden gisternacht voor 't eerst uit logeren bij oma. (andere oma was ziek en zou de volgende dag oppassen... En deze oma woont te ver om in de ochtend te brengen)

Het slapen ging super goed wat me, om wat voor reden dan ook trots maak. Ik na werk met m'n man haar snel ophalen... Had een blije baby verwacht... Nou ze bleef door knuffelen met een grote beer haha. Geen oog voor ons hihi.

Ik heb maandag medische 13 weken echo... En ondanks me lichaam veranderd en ik nog elke dag vlagen van misselijkheid heb... Heb ik nog steeds niet het gevoel van groeiend leven... Met Zoë had ik dat echt veel meer. Continue bewust dat er een kindje in me zat. Ook veeeeeel meer zorgen bij haar... En ondanks dat ik blij ben dat ik veel minder onzeker ben voel ik me ook, overdreven gezegd dan, een soort van schuldig. (dat ik niet zo stress om dit kindje...althans niet de hele dag door.. De echo vind ik dood eng). Is dat gewoon omdat het de 2e is? Herkent iemand dit?

Line85, Alanyali, Parasol en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Ik snap wel heel goed wat je bedoelt. Ik denk dat dat het begin is van hoe je omgaat met je aandacht voor twee kindjes en ze beide niet tekort willen doen, zoiets begint al in je buik.
    Misschien maak je je minder druk en heb je minder stress omdat je alles al kent? Omdat je al weet hoe alles verloopt, ongeveer, in een zwangerschap? Zou dat kunnen?

Parasol vindt dit leuk.
  9. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    14 weken sprongetje :D:p en de tekst in m'n banner klopt ook echt. Elke dag op me werk weer :roflmao:

Line85, Parasol en Nova87 vinden dit leuk.
  10. Elke1708

Elke1708 Actief lid

26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Hier werd ik vanacht heel hard geroepen door onze dochter, toen ik vroeg wat er aan de hand was toen ik bij haar was, zei ze: ikke niet lekker. Dus ik voelen aan haar halsje of ze koorts had enz.. nee, niks. Zegt ze: "nee mama, ikke niet ziek, ikke bedoelen speentje niet lekker!"
    Blijkbaar was haar speentje een beetje vies, whaha..

Heel fijn dat ze zich zo vertrouwd voelt mij daarvoor wakker te maken

Line85, Parasol en MotherPrincess vinden dit leuk.
  11. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Elke1708 hahaha wat grappig. Hier hebben ze ook nooit moeite gehad met ons roepen snachts :roflmao:

@Kikkertjekwak ik denk dat het inderdaad komt omdat het de tweede is, je hebt het allemaal al eens meegemaakt. En als je gevoel gewoon goed zit is dat juist fijn. Zo heb ik me bij de derde het meest druk gemaakt omdat ik toen steeds bloedverlies had. Ik vind het hier nu ook nog steeds een gek idee. Mijn buik groeit, maar voel de baby nog niet echt duidelijk. Ik ben wel gewoon nog steeds ziek. Dus kwalen genoeg. Gister en eergisteren weer moeten overgeven in de ochtend. :(

@Nymeria veel plezier bij de echo!!

@michele25 oh nee wat erg en dan bij de derde. Als die andere 2 bevallingen goed zijn gegaan dan ga je daar niet meer vanuit.
    Ik snap wel dat je in het ziekenhuis wil bevallen.
    Ik ben ook 3x op eigen verzoek in het ziekenhuis bevallen en deze keer weer. Thuis bevallen lijkt me aan de ene kant wel mooi, maar ik ben 3x snachts bevallen en dan met 3 andere kinderen in huis, is dat niet echt handig denk ik.
    Wel 3x zonder pijnstilling. Ze wogen 4260, 4360 en 4130g. En daarom krijg ik dus 1 extra groeiecho en suikertest :roflmao:
    Maar bevallingen gingen gewoon goed. :D

Kikkertjekwak en Parasol vinden dit leuk.
  12. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik had 2 kleine mannetjes. de eerste 3140 en de tweede 3160 met 39+5 beide.
    Deze knul zal rond de 39 weken komen, dus ik verwacht niet ineens een grote baby hahaha

Parasol vindt dit leuk.
  13. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Word je dan ingeleid of niet?

14. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Pfff hier vandaag ook weer misselijk. Gek dat dat zo verschilt per dag...

15. AnnaBeer

AnnaBeer Actief lid

9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Net gebeld voor uitslag nipt test! Precies een week na het prikken, er zijn geen afwijkingen gevonden! Jeetje wat een opluchting. Nu voelt het alsof ik echt kan genieten! ( Geen nevenbevindingen)

Line85, Dana, Madeluc en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ja ze willen als het kan mijn vliezen rond de 39 wk breken. Meer omdat ik door alles wat er gebeurd is ontzettend bang ben dat er iets mis gaat. De eerste 2 zijn binnen 1,5 uur thuis gebeuren en was de kans er niet om naar het ziekenhuis te gaan. Het ging veel te snel zeg maar.
    Als ik nu spontaan begin dan red ik het ziekenhuis ook weer niet en die gedachte maakt me echt bang. Vandaar het inleiden

17. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    super fijn!!

18. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik snap hem! Dus dan gaan ze je vliezen al in het ziekenhuis breken? Opzich is 39 weken een mooie termijn.

19. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Wij krijgen een jongetje!! Echt zoooo super leuk!
    En zat dus vanaf het begin gewoon goed met mijn gevoel.
    We hebben toch nog gevraagd of ze even 3d wou kijken.

Bijgevoegde bestanden:

Raspberry90, Line85, Kikkertjekwak en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Joepieeee! Super leuk! En fijn dat je de lijst weer wat in balans brengt. ;)

Deel Deze Pagina