Ik kan mij heugen dat ze hier een beetje huiverig/terughoudender zijn met vroege echos, en daardoor liever wat later/verder in de zwangerschap plannen. en betreft seks, neem vooral je tijd, komt vanzelf . Bij ons is het bijna lopende band werk hahaha
Hier een eerste echo met 7 weken en 3 dagen. Ik mocht het eigenlijk zelf weten wanneer ik de eerste echo wilde. Maar had wel een medische indicatie voor een vroege echo wegens eerdere miskramen. Dan kan je ervoor kiezen om vanaf 6 weken een echo te doen. Dat vond ik wel erg vroeg dus vandaar 7,3. Standaard is pas vanaf een week of 10 geloof ik. Pff, zou echt niet zo lang kunnen wachten hoor. Bij beide miskramen kwam ik er achter bij de echo dat het niet goed was. Dus mocht het niet goed zijn, dan hoor ik dat liever zo snel mogelijk (alhoewel het natuurlijk geen garanties geeft want bij de eerste miskraam hoorden we het pas bij de 2e echo en hadden we al een kloppend hartje gezien met 8 weken). Ach ja... ik ben zó onzeker dat ik het zelf wel een prettig idee vind om iets eerder een echo te krijgen eigenlijk.
Hartstikke begrijpelijk hoor! Ik duim zo dat alles bij iedereen goed gaat totdat er een klein gezond hummeltje op deze aarde is gezet!
@Pitahaya @Madeluc Precies dat ja. Mijn verloskundige doet in principe de eerste echo met een week of 10, tenzij er reden is om hem eerder te doen. Hier ook een MA en ziek kindje dus mag ik eerder een echo. Ze bellen me morgen ochtend om een afspraak te maken. Denk dat ik ook rond de 7 weken doe! Nu ga ik lekker slapen want ben doodmoe Weer geen seks hahah
Ja ik vind het zelf ook altijd weer spannend. Maar uiteindelijk vind ik seks tijdens zwangerschap veel fijner omdat alles beter doorbloed is dus ook veel gevoeliger oid. Normaal is het ook prima, maar nu net ff wat meer gevoel erbij ofzo. wat spannend trouwens dat je zoontje ziek is. Hopelijk kan t verder geen kwaad. Afstand houden is onmogelijk met een kind. Beetje vreemd bedacht van de arts.
Hier doet de verloskundige met de intake altijd een echo. Een vitaliteitsecho. Kijken of alles op de goede plek zit enz. Doen ze bij iedereen. meestal zo rond de 8/9 weken. Nu ben ik dan 7 weken haha. Maar ik heb een late eisprong. Dus als ze rekenen van een standaard cyclus en 1e dag menstruatie zou ik al een week verder zijn haha. Dus ze zullen denken dat ik rond de 8 weken ben. Maar dat is dus niet zo. Zeg ik gewoon als ik er ben. Heb er niet over gelogen haha. Gewoon even verzwegen dat mijn eisprong wat later was. altijd fijn om eventjes naar dat vlekje te kunnen spieken.
@Madeluc wat vervelend zeg van je zieke kindje. Beterschap voor hem. Afstand nemen is dan echt niet mogelijk. Daar snappen ze niks van, dat is zielig. Hier is de eerste echo geloof ik wel standaard met 8 weken, bij de intake. Dan kijken ze of alles intact is en of het hartje klopt. @Nymeria wanneer was je laatste menstruatie dan? Haha ach ja komen ze vanzelf achter. En met 7 weken zie je ook het hartje al goed!
Wij hadden gewoon gebeld en de assistent aan de lijn heeft gezegd(en geteld) en kwam op 7 weken precies uit. Wij wisten niet beter (dit is ons eerste kindje) en hebben m maar ingepland dacht dat 7/8 weken normaal is. Soms lees ik al een hele vroege echo bij dik 6 weken.. Oehh...erg spannend zeg icm je zoontje! Snap dat het een beetje stressen is!
Helaas hier na wat bloedverlies is dit toch een miskraam geweest.. Mn testen zijn negatief. Jullie allemaal heel veel geluk en gezondheid gewenst tijdens en na jullie zwangerschap ☺️
De laatste keer was een paar dagen voor NOD mn man vindt het niet zo prettig (die wil dat ik alleen maar thuis ben en op bed lig zo ongeveer hahaha) maar we vinden het gewoon te spannend hahaa. Ook al weten we wel dat het geen kwaad kan natuurlijk... Ik vind het wel best zo...
Oooo nee wat ontzettend rot en verdrietig! Ik wens je veel geluk toe in de toekomst en hopen dat de volgende zeker blijft plakken!! Sterkte
He meiden Vandaag nog getest op 22 DPO De eerste foto is meteen gemaakt De tweede opgedroogd.. Hmm testreep wordt nog niet donkerder dan de contrle streep..
@Sara190 dit zijn hele mooie testen hoor! Niet druk maken. Ik denk dat zulke testen ook wel een max hebben tot wat ze kunnen detecteren. Even een vraagje.. uit welke regio's van Nederland komen jullie? of België natuurlijk
Oh ja dat zou natuurlijk ook kunnen hahhaa, volgens mij bij de Predictor worden ze wel donkerder d8 ik.. Ik kom uit Noord Brabant