@Nymeria ja die vermoeidheid herken ik. Allerlei kwaaltjes waarvan ik dacht dat ze wel weg zouden gaan na de eerste 3 maanden.. Vandaag een dag dat ik niet met hoofdpijn ben opgestaan, heb ik weer last van misselijkheid. Grrrr echt om gek van te worden. Maarja geen hoofdpijn! Dat is ook wat waard. Wij moeten hier altijd voor de 20 weken echo in het ziekenhuis zijn. Ik wist niet eens dat er verloskundige praktijken waren die dat zelf deden?? @Line85 hoe is het nou met jou en je vader?
Oh wauw.!! Heb zo niet op zitten letten Nog een x dan : @AnnaBeer & @Chillah : Lhave fun met de echo's!
Blehhh ik heb de hele tijd zo'n last van brandend maagzuur. Zeker als ik beetje druk bezig ben met veel bukken enzo. Had ik vorige zwangerschap ook zo erg. Is zo naar.
Das niet fijn. Dat wordt rennies snoepen. Ik krijg steeds pijnlijke buik bij inspanning. Soort zeurende pijnen .beetje zo een vervelende pijn. Beetje trekken ook . Ook soms als ik in bed lig. Is dit een blaasontsteking of banden ? Is over mijn hele buik Pff net alle boodschappen gedaan, jeetje wat druk in de winkels zeg. Alsof het gratis is ofzo. Ik hoef dit weekend niet naar de supermarkt, wel blij mee
Dames ,wie van jullie wil op het werk aanspraak maken op die extra pauzes? Ik heb een staand beroep dus ik ga het vanaf 20 weken wel doen. Weten jullie of dat onder ziektewet uren valt ?
Jaa wij hebben ook allerlei regels in de cao kwa tillen ( kinderopvang) en inderdaad extra pauze! Ik sta al op een andere groep met grotere kinderen ipv baby's om veel tillen te vermijden. Dit omdat ik het ook zelf gewoon graag wilden en aangaf. Maar je moet inderdaad goed voor je eigen rechten opkomen op de werkvloer
Ik denk dat je gewoon een baas moet hebben die snapt dat je niet mag tillen te zwaar. En je extra rust moet hebben. Blijvend in de ziektewet zal hij/zij vast ook niet willen. Ik ben eigen baas van mn kinderopvang. En til regelmatig kindjes. Gelukkig werk ik samen met iemand die nu voor mij de babies tilt.
@PotjeGoud heeft je magnesium nog gewerkt... vanaf dag 1 dat ik t gebruik.. heb ik nog amper hoofdpijn... het werkt dus wel degelijk bij mij denk ik. Ik heb wel copd en moest andere medicatie gebruiken voor t kleintje... dat begint nu wel wat zwaarder te worden mbt snel kortademig zijn. Merk dat ons lichaam werkt voor 2.