Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ik proost er even 1 (alcoholvrij) op dat @Madeluc eindelijk het verlossende woord heeft gehad. Logisch de migraine erna pff...

Nu komen de 20 weken echo's. (ik heb de lijst niet maar denk binnenkort de eerste al). Weer zooon spanning. Gelukkig hoor je het meestal met een goede uitslag meteen he...

Madeluc vindt dit leuk.
  2. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Mij had het ook heel leuk geleken, maar hier is alles alleen nog maar online.. en dat vind ik dan weer niks aan.. dus ik sla over dan helaas.

3. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @Dana ja wat ik las is het idd online, leek me minder gezellig. Maar heb het idee dat ik er wel wat aan ga hebben. de 1e is 12j geleden en toen geen cursus gedaan . wil nu wel wat meer voorbereid zijn op wat komen gaat.

4. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    laatst op de weegschaal gestaan en zag dat ik was aangekomen. yes yes yes. Ik was helemaal blij ( voor het eerst blij om het aankomen )
    Vanmorgen stond ik op de weegschaal en er was alweer iets af. is het heel erg dat ik niet veel aan ben gekomen ? Afgelopen week nou ook niet eens echt gezond gegeten ofzo. Dit is precies wat ik ( iedere vrouw eigenlijk wel) normaal wil, Eten wat je wilt en niet aankomen.
    ik heb vrijdag een afspraak met de vk en ik kan der mailen als ik het echt niet vertrouw. maar dacht vraag jullie eerst ff.

5. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Kruimeltje 1 ik denk dat het geen kwaad kan hoor. Zo lang je maar niet kilos blijft afvallen. Mijn buurvrouw was heel ziek de hele zwangerschap en was aan het eind lichter dan aan het begin, maar toch gewoon een gezonde baby gekregen. Je baby pakt wel wat ze nodig heeft.

Ik ging gister weer op de weegschaal en ik schrok me dood :roflmao::eek: ik ben in korte tijd veel aangekomen!!! Maar vanaf het begin gezien zit ik nu op +2kg.
    Maarja te bedenken dat ik er 5 was afgevallen.. Ben ik dus sinds ik minder over geef 7kg aangekomen :eek:
    Ik had me zo voorgenomen om me hier niet druk over te gaan maken (ik kom altijd veel aan en later gaat het er ook weer af) maar toch zit het weer in mijn hoofd :mad:
    Wel eet ik nu natuurlijk meer dan eerst.. en ik eet ook vaak omdat ik anders nog steeds misselijk word o_O
    Ik moet morgen naar de verloskundige.
    Ben benieuwd wat ze zegt.

Over de cursus tja ik heb het nooit gedaan. Nu is het de vierde en denk ik tja.. ik weet allemaal wel hoe het zit. Misschien zwemmen of yoga dat dat wel leuk is, maar zo'n pufcursus is niet aan mij besteed :roflmao:

Alanyali vindt dit leuk.
  6. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    ben sinds het begin ongeveer 11kg afgevallen. eindelijk 900 gram aangekomen waarvan er weer 400 af is. zal vrijdag eens vragen

snap dat je nu geen cursus meer gaat doen. zwemmen is erg lekker. hopelijk gaan ze gauw weer open

7. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh dat is wel erg veel! Weet je verloskundige dat? Er is een bepaald percentage van je totale gewicht wat je af mag vallen geloof ik.

8. Alanyali

Alanyali Actief lid

11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    @Madeluc wat een fijn nieuws.

@PotjeGoud ik kwam stage lopen in Turkije in 2006 en ben eigenlijk een beetje blijven plakken haha. In 2012 getrouwd met mijn man.
    De oudste is van 2009 de jongste van 2012 en nu een onderweg dus. Ik was al met de islam bezig voor ik naar Turkije vertrok. Dus ja ik geloof wel en ben ook Moslima, maar dus niet voor mijn man. Voor hem en mijn schoonouders had dat helemaal niet uitgemaakt.
    Ik spreek redelijk/goed Turks mag ook wel na zo lang haha. Ik ben zelf inderdaad 100%NL haha. En ik zou zelf nooit meer terug willen naar NL ik ben hier echt op mijn plek.

@Kruimeltje 1 dat zijn inderdaad veel kilo's zeg die je al kwijt bent.

Ik mag morgen weer langs bij mijn andere gyneacoloog wel leuk nu heb er dus 2 haha 1 in het staatsziekenhuis dichtbij huis voor als er iets spoed is kan ik daar altijd terecht. Maar de controles moeten daar dus ook.
    En 1 prive arts omdat ik waarschijnlijk betaald via hem een geplande keizersneden zal gaan doen.

9. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Alanyali ah zo vandaar! Mis je je familie niet? Maar dan woon je daar al een hele tijd inderdaad! :)
    Waarom wil je een geplande keizersnede? Kan zijn dat je het al verteld hebt maar ik weet het even niet meer.

10. Alanyali

Alanyali Actief lid

11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw

Mijn moeder woont nu ook hier, mijn broer is helaas 4 jaar geleden overleden in Japan, en mijn vader woont in Roemenie voor het grootste gedeelte van het jaar haha.

Ik ben van de jongste bevallen met een KS en erna een BBZ gehad die al geklapt was dus ook een KS daarmee. Dus dan nemen ze hier geen enkel risico en krijg je automatisch een KS

11. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja snap ik, om die reden wou ik idd eerst ook graag zon cursus doen.
    Maar online via zoom of iets, puffend.. zie ik mezelf niet doen haha
    Ik word ook ingeleid dus weet ook niet of dat nog uit maakt

12. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Dana waarom word jij ingeleid?

@Alanyali oh echt waar! Dat is wel heel fijn.. dat je je moeder in de buurt hebt.
    Wat erg van je broer.. was hij ziek?

Alanyali vindt dit leuk.
  13. Alanyali

Alanyali Actief lid

11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw

Ja helaas was die al een tijd ziek, lever problemen en nier problemen. En toen een bloedvergifteging gehad en 3x hartinfarct dus was geen fijne tijd. Hij is overleden op zijn 32ste

14. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Alanyali he bah zo jong. Kan me voorstellen dat dat een hele nare tijd is geweest ja.

Alanyali vindt dit leuk.
  15. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ze hebben liever niet dat ik uit mezelf beval omdat ik fragmin moet spuiten elke dag voor de zwangerschap.
    Als ik dan uit mezelf ga bevallen en het niet van te voren even gestopt heb , is mijn bloed nog te dun + mag ik geen ruggenprik en dergelijke..
    Vandaar ingeleid !

16. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Aha ja logisch. Nou ergens wel fijn om te weten waar je aan toe bent. Word je dan ook eerder ingeleid zodat je minder kans hebt dat het vanzelf begint?
    Ja ik weet niet of je dan iets aan een cursus hebt. Misschien qua opvangen van weeën dat je je ademhaling onder controle hebt?
    Ik heb nooit een cursus gevolgd en bij de eerste hielp de kraamhulp tijdens de bevalling met puffen. Als je dat volgt, heb je het zo door.

Dana vindt dit leuk.
  17. Alanyali

Alanyali Actief lid

11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw

En stel het wordt een spoedje of een vroege bevalling? Niet dat je daarop hoopt natuurlijk?

18. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Dan word het dus gewoon zonder ruggenprik en dergelijke en als ik een keizersnede moet word dat onder narcose gedaan. En wat bloedtransfusies hier en daar denk ik :roflmao:..
    Pff nee ik hoop dat echt niet

Alanyali vindt dit leuk.
  19. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    wow.. je familie woont her en der eigenlijk en dan ook nog een hoop meegemaakt.
    wel fijn dat je je plekje hebt gevonden en wat ik fijn vind om te lezen is dat je er echt zelf voor hebt mogen kiezen. klinkt heel stom , maar lees/hoor weleens dat dat niet altijd het geval is.

de vk weet het wel dacht ik. de huisarts ook. heb daar al gezeten. ik hoorde idd ook dat je 3% of 5% van je lichaamsgewicht mag verliezen. In beide gevallen zit ik er al dik overheen. Het belangrijkste vind ik nu wel dat ik niet meer spuug, alles blijft nu wel zitten. neem af en toe wel een gember tablet zodat het eten ook wat lekker is zeg maar. niet zo een vieze nasmaak elke x.

@Dana : oh das wel fijn dat ze je in de gaten houden en op tijd ingrijpen. is er ook een moment opgenoemd wanneer je word ingeleid?
    ik denk trouwens dat het niet uitmaakt of je ingeleid word of niet voor zo een cursus.. je gaat (ervan uitgaande) natuurlijk bevallen dus lijkt me wel fijn dan.

Dana vindt dit leuk.
  20. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja klopt een week eerder dacht ik .. maar mag van mij nog wel een weekje eerder voor de zekerheid.. je weet maar nooit !
    Ga het deze week nog even navragen

Ja dat denk ik dus ook idd.. als je goed luistert naar de artsen etc. Dat het "vanzelf" gaat

Alanyali en Kruimeltje 1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina