Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Fijn dat alles goed is! Nu al een lekker eigenwijsje, heerlijk.
    En super leuk dat je dezelfde vrouw had.

2. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
  3. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Ben je daar gevoelig voor ? Depri gevoel ?
    Weet je zelf waardoor het komt?
    Misschiem combi van hormonen, en kou treurig weer ?

4. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ja ben daar zeker gevoelig voor. Hormonen is bij mij wel een dingetje. En donkere dagen ook dus het is nu denk ik zo'n combi. En het ongezonde eten helpt ook niet mee. Ben lusteloos.

5. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Hm das niet fijn. Heb je geen leuke dingen waar je mee bezig kan om je gedachten te verzetten ?

6. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Wij hebben mega veel kleertjes, schoentjes etc. Gekregen van iemand. (Gebruikt dus)
    Ik wil graag iets terug geven in de vorm van een cadeaukaart met kaartje erbij ofzo.. maar hoeveel zet je op die kaart bij zoiets? 50? 100?
    Wat vinden jullie ? :)

Alanyali vindt dit leuk.
  7. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Oh bah wat vervelend dat je je zo rot voelt!
    Hoelang voel je je al zo?

8. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Even een stomme vraag he... heeft iemand iets gelezen over de corona prik mbt zwangerschap? Ik lees nergens terug of dit getest is of niet.. of ik m veilig kan nemen of dat t beter is hem uit te stellen.

9. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Je bedoeld zoveel geld? Nee joh, lijkt mij erg veel toch?
    Ik heb mijn vriendin getrakteerd op een uitgebreide lunch. Dat vond ze al echt niet nodig.

Dana vindt dit leuk.
  10. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Sinds een weekje nu... maar het word steeds erger.

11. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Dit is zeker geen stomme vraag. Ik heb daar ook nog niets van gelezen. En ik denk zelf dat er in zo een korte tijd daar niet eens onderzoek naar gedaan kan worden.
    Net als de risico's op lange termijn. Of risico op de prik tijdens de zwangerschap op de kleine als die groter is, snap je

12. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Zou iets anders leuks doen, of als je dit echt graag wilt doen, dan de 50 max.

Dana vindt dit leuk.
  13. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Je bedoeld de vaccinatie?? Nee, ik had eigenlijk dezelfde gedachte... maar we vallen ook niet onder risico groep toch? Dus sta ook niet echt te springen om die prik. Voor het zover is zijn we denk ik al bevallen.

14. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Nou ik heb astma, en dus zal ik voorrang krijgen waarschijnlijk.. maar ik weet niet wat ik moet doen. Kan enkeld dit artikel v rtl nieuws vinden.. verder lees je niks mbt vaccinatie bij zwangeren.. moet zeggen nu die prik dichterbij gaat komen... houd t me wel bezig. Vooral nu ze het misschien willen gaan verplichten.

Bijgevoegde bestanden:

15. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Nou ik vind het maar eng dat gedoe met die vaccinatie eigenlijk.
    Was sowieso eerst nog niet van plan het te doen. Val niet onder een risico groep en nu in de zwangerschap wil ik dat niet uit testen.
    Heb van de week een video gezien van zeker 6 jaar oud al, waarbij een man een verhaal verteld wat exact klopt met wat er nu allemaal gebeurt. Ik ben daar best van geschrokken en als ik die verhalen moet geloven kun je die vaccinatie beter niet nemen..
    Maarja het is ook maar net wat je wil geloven natuurlijk. Maar ik vind het een vreemd gebeuren allemaal:rolleyes:

16. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja erg lastig als je idd tot de risico groep behoort. Maar ik gok dat de vaccinatie pas klaar is als we allemaal al bevallen zijn?
    Lijkt me wel dat ze eerst zeker moeten weten wat de gevolgen kunnen zijn voor het ongeboren kindje voor ze zwangeren vaccineren.. zijn geen proefkonijnen toch?

17. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Hier was de echo qua gezondheid helemaal goed, qua groei achterstand bij de buikomvang. Was een paar dagen dus het viel mee, we hebben hetzelfde in extreme vorm meegemaakt bij m'n dochter dus er stonden al extra echo's gepland met 28 en 32 weken. Voor nu blijft dat zo staan.

Ik denk niet dat er onderzoek is gedaan naar effecten van de vaccinatie op zwangeren. Ten eerste is daar geen tijd voor geweest en ten tweede testen ze dat normaal niet ivm risico's en krijgen ze de info uit de praktijk waar nu nog geen tijd voor is geweest natuurlijk. Normaal duurt het testen van een medicijn ook vele malen langer dan nu en wordt het vaccin er nogal doorheen gedrukt vind ik. Wel begrijpelijk natuurlijk gezien alle belangen. (heb een opleiding biologie/biomedische wetenschappen met stage in infectieziektes bij 't rivm) Persoonlijk was ik daarom zonder zwangerschap al niet van plan om het vaccin meteen te nemen en met zwangerschap al helemaal niet. Ik zou denk ik wel in aanmerking komen in verband met het hebben van een vitaal beroep. Maar de keuze is natuurlijk ieder voor zich, zou je wel goed laten informeren en nadenken over je keuze.

Parasol vindt dit leuk.
  18. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Ik ga sowieso geen vaccinatie nemen als ik zwanger ben, ook de 22 weken prik niet. Je mag normaal gezien nauwelijks iets innemen als je zwanger bent dus ga dan ook zeker niets injecteren. Het corona vaccin dus ook niet. Ook als ik niet zwanger ben trouwens hoor. Neem ook geen griepprik.
    Maar het is ieder voor zich natuurlijk. We doen allemaal wat ons het beste lijkt. Ik vind dat gedreig allemaal niets, voordelen als je het wel doet en geen toegang als je het niet doet bla bla.

Madeluc en michele25 vinden dit leuk.
  19. JippieJeejOle

28 jun 2020
    96
    108
    33
    Vrouw

Dank je wel! Heb vorige week nieuwe medicijnen gekregen, waar ik veel beter op reageer. De resultaten zijn prima en de bloeddruk is wat gedaald. Geneuzel allemaal zo... Maar het is voor het goede doel. Alles voor de kleine uk! En stiekem hoopte ik ook dat ik nog een echo kreeg en ook gehad dus dat is altijd we even leuk. Op naar de 20w echo!

Parasol en michele25 vinden dit leuk.
  20. JippieJeejOle

28 jun 2020
    96
    108
    33
    Vrouw
    Zolang er nog niks duidelijk is over de vaccinatie, neem ik het vaccin zeker niet tijdens de zwangerschap. Daarnaast twijfel ik of ik hem überhaupt neem.

Deel Deze Pagina