Ik zat gisteren even de video van Romee Strijd te kijken op YouTube waarin ze de dingen uit haar vluchtkoffer deelde. Nu had ze natuurlijk veel te veel ingepakt maar 1 ding vond ik wel een handige tip: de Peri Bottle. Die heb ik de vorige keer echt gemist na mn bevalling. De douche werkt ook wel, maar vind plassen onder de douche nou niet echt heel fijn, haha. Ik vond postpartum nog erger dan bevallen zelf. Daar wordt ook echt te weinig aandacht aan besteed. Ik had hechtingen en moest dus ook in een badje met kamillethee gaan zitten. Dus wij de toilet met vuilniszakken bekleed ...maar wat een gedoe. Dus denk er nu ook overna om een inzetbidet te kopen. Gewoon goed voorbereid dit keer, haha.
We hebben al een Cybex Cloud Z, en nu ook de Cybex Sirona Z gekocht als opvolger. Moet alleen nog zo'n extra base hebben. Die zijn overigens best duur: 220 euro. Dus hopelijk komt er nog een leuke black friday deal. Wij hebben de Bugaboo Fox vorig jaar aangeschaft. Ik ging voor een Joolz maar kwam met de Bugaboo terug. Echt een top ding. Lekker licht, klapt klein in en bak is ook breder dan die van de Joolz. Hij rijdt ook super. Ik vond de Joolz iets mooier maar ben uiteindelijk gezwicht omdat ik deze zo lekker vind rijden, rijdt fijn over hobbels en je hoeft de wagen niet voor elk randje op te tillen en ook ideaal voor het strand en het bos. Ook veel al gebruikt daarvoor.
Zo kwam mijn zusje toevallig afgelopen zaterdag met deze tip. https://www.bol.com/nl/p/vitamo-mobiele-bidet-500ml-2-sproeikoppen-opbergzak-draagbare-handdouche-shattaf-bespaar-toiletpapier-complete-set/9300000000217028/?referrer=socialshare_pdp_androidapp Ik moest toen ook spoelen en is met een kan een gedoetje
Oooh ik heb bij beide kids geen hechtingen gehad. Niet uitgescheurd niks. Hoop nu zo bij nummer 3 weer niet. Pfff hier beginnen zenuwen te komen voor de GUO woensdag...
Ja precies! Die ja... hetzelfde als de peri bottle. Ik vond het ook zo'n gedoe. Vriendinnen zeiden: je kan het met een drinkflesje doen. Nou .... ik weet niet hoor. Maar ik was niet zo flexibel meer na mn bevalling. Ik heb 2 weken onder de douche moeten plassen. Dus ik ga nu gewoon zo'n ding aanschaffen. Echt de tip voor iedereen. En @Pitahaya echt fijn dat je geen hechtingen had. Ik had dat ook graag gewild. haha. Maar helaas, hier tweedegraads uitgescheurd. Ik perste te snel vanwege de ruggenprik dus ze moest echt heel hard stop zeggen toen ze het kindje moest draaien. Dus ik gok dat het daar verkeerd is gegaan. Ik ga nu vragen of ze ook een washandje/vochtig doekje erbij willen houden, haha. Hopelijk kom ik er dit keer zonder scheuren vanaf maar zo niet: dan heb ik die fles.
Ja, ik heb ook zenuwen... Ik heb dan geen GUO maar ik vind die 20 weken echo rete spannend. Ik lees nu ook allemaal horror verhalen op Facebook van Mamaplaats.. Dat is ook niet echt goed voor je dus die ga ik maar ontvolgen.
Grappig die spoelflesjes. Ik spoelde gewoon met een drinkflesje met een sportdop erop. Dan kneep ik er in en van voren zo tussen mijn benen. Spoelde het er precies langs. Deed dan lekker beetje lauw water zodat je niet zo’n koude plens krijgt haha. Heb met hechtingen ook nooit in een badje hoeven zitten. Had bij de eerste een knip, bij de tweede wat kleine haarscheurtjes en de derde niets. Terwijl zij het hardst eruit kwam haha. Maar zat in bad dus wie weet dat dat geholpen heeft. kinderwagen, wij hebben nog een bugaboo cameleon staan. Gaan we dus gewoon weer gebruiken. Vind ‘m fijn rijden. Had voor dochter van die zomer kappen erop met gaas ook. Alleen die zijn knalroze dus ga even tweedehands kijken voor andere kleur haha. Vond dat ideaal als het echt warm was. Heb verder gewoon beige kleur gewone kappen ook dus dat is prima. Maar beetje afwisselen is leuk. Veel dingen hebben we nog. Is meer wat leuke aankleding voor het kamertje dat ik wil kopen. En ledikant moet nog dan. Maar dat kan ook later. Hij komt toch eerst in wiegje te liggen. ik heb echt af en toe last van mijn banden en buik. Denk dat er een groeispurtje gaande is ofzo. De kleine voel ik regelmatig bewegen alleen nog niet echt van buitenaf. Lijkt me leuk wanneer het zover is, zodat de kinderen het kunnen voelen ook.
Ik had ook geen hechtingen bij Esmee. Hopelijk deze keer ook niet! Ik ben ook zó zenuwachtig voor de GUO woensdag. Ik associeer prenatale diagnostiek in het amc met slechte echo's. Dus in mijn hoofd wordt het geen fijne echo. Slaat opzich nergens op, want misschien, waarschijnlijk, hopelijk, is er niks aan de hand en kunnen we gewoon een uur naar ons kindje kijken. Blijft toch super spannend..
Ik zal hard duimen voor goede guo’s en 20 weken echo’s. hier de vorige x wel een knip gehad, ze was een sterrenkijker . Ze er eruit getrokken door de kinderarts uiteindelijk. Hopelijk kom ik er met deze aardig ongeschonden vanaf en mag het wel goed gaat en dat uk wel gelijk bij me mag liggen. ik sta in dubio, ik moet echt zwangerschaps broeken gaan halen. Loop alleen nog maar in jurken rond en een stoffen rok. Nu dacht ik, ik haal op mp zwangerschaps kleding. Ik vind het wel om 30 euro voor een broek te betalen en het is niet zo dat ik er jaren in ga lopen. Mijn vriend heeft zoiets van haal nieuwe, krijg niet echt duidelijk waarom, misschien vind hij het idee fijner. Het mooie is, voorheen zei hij dat hij het überhaupt zonde vind om kleding te halen voor alleen de zwangerschap en (hopelijk) korte periode erna. En nu zeg ik dat ik het wel zonde vind om de volle mep te betalen en denk hij zo Dus wat denken julllie nieuw of 2e hands
Misschien een beetje van beiden. Ik vind broeken wel fijner nieuw ze lopen altijd uit ook natuurlijk. Dus is maar net wat voor iets je ook op het oog hebt. En de meeste zwangerschaps kleding is maar kort gedragen natuurlijk.
Nieuw vind ik persoonlijk fijner. Ik vind die broeken van de h&m super. Met 2 kom je nu een heel eind en shirts/blouses zijn nu vaak toch baggy. Dus draag veel nog oude tunieken en shirts en truien (niet specifiek zwangerschap) Ik draag nu weer mn zwangerschapskleding van vorig jaar. Het was toen wel zomer maar had weinig korte broeken. Wel veel T-shirts. Dus daar draag ik nu een (gewoon) vest overheen.
Ik had dat zelfde. Maar heb toch wat nieuwe dingetjes gekocht. Had na 2 zwangerschappen ook echt dingen afgedragen en ben nu wat voller dus kon het niet meer aan. Zucht... voel vandaag de beep niet meer. En de laatste dagen juist zo veel. Maak mij dan meteen zorgen.
Ik hoop met jullie mee voor goede echo's!! Ik voel de baby nog steeds maar heel weinig. Ik zal wel een mega baarmoeder hebben nu ofzo hoop wel dat ik haar snel meer ga voelen. Vind dit maar gek zo. Ik ben bij alle 3 uitgescheurd, bij de derde het ergste omdat ze met haar handje langs haar hoofd eruit kwam. Moest ook gehecht worden door de gynaecoloog, omdat het dicht bij de darm zat. Maar weinig last van gehad. Bij de eerste t meeste last gehad van de hechtingen. Ik vind dat spoelen ook wel te doen. Bij de derde had ik met 18 weken dus een abces van de bartholin klier bleek dus nadat heel wat hulpverleners naar mijn kijkdoos hadden gekeken Dat was wel echt ellende. Ik had zo veel pijn, zonder verdoving verholpen, ballon erin geplaatst (thuis weer eruit gevallen, heb staan janken) was ook nog eens op mijn verjaardag! En toen kon ik dus 3x per dag in een bad zitten om te weken. En je raadt het al.. we hadden toen nog geen bad. Dus ik zat met mijn kont in de douchecabine in de schelp van de kinderen Zien jullie het voor je.. 18 weken zwanger.. jeetje wat een geklungel was dat. Zwangerschapskleding ik heb wat nieuwe dingen aangeschaft. Ik hsd alles weg gegooid. Wil binnenkort nog wel wat truitjes kopen, die sluitend zijn rond de buik. Ik voel me dan wel wat vrouwelijker dan met die wijde modellen. Dan voel ik me kolossaal en mijn gewone truien beginnen te kort te worden. Geen gezicht.
klinkt ook als heerlijke bevallingen en een heerlijke zwangerschap NOT! hopen dat nu alles wel goed blijft zitten. Jullie raden dus wel nieuwe dingen aan ? Zo erg kan het 2e handse toch niet zijn , of is het ook een gevoelsding?
denk niet dat je je zorgen hoeft te maken op dit termijn. als je dat wel doet zou ik zeker de vk bellen. volgens mij hoeven we de beebs 'pas' met 24 weken echt dagelijks te voelen. ik had laatst die vraag gesteld bij de vk..
Nou het is meer dat wat ik tweedehands zie op internet, echt mijn smaak niet is. Te tuttig of mutserig of hoe je het ook wil noemen. Haha nee hoor bevallingen zijn goed gegaan. De pijn hoort erbij maar ik heb niks te klagen. Van dat uitscheuren heb ik ook niks gevoeld op het moment zelf. En daarna ben ik zo in de wolken met mijn baby dat ik het hechten ook niet erg vind
Ik heb echt last van harde buiken, of nouja het is meer een continu hard gevoel en zeurende pijn onderin. Is dat herkenbaar voor jullie? Denk dat ik voor zekerheid even urine laat controleren morgen. Heb verder geen klachten ofzo. Echt vervelend gevoel. had het van de week met werken ook elke keer. Maar nu weekend vrij had ik geen last. Vanmiddag kind naar zwemles, winkel, kinderen ophalen, koken enz. En nu vanavond na het traplopen kwam het ineens op. En blijft hele tijd aanhouden.
Heb ik ook last van na een werkdag! Zo'n harde gespannen buik En ook dat het buikgedeelte onder de navel dan gevoelig is om aan te zitten zelfs