Ik heb dat gelukkig nog niet zo erg. Harde buiken. Maar ken het ook niet zo van eerdere 2 zwangerschappen eigenlijk. Wel gespannen buik, van onder tot boven. Hier 19 weken dansje!! Nog 1 nachtje slapen voor de echo!
Mijn oudste eerste was een droom bevalling, moesten na 36 uur gebroken vliezen wel weeen opwekkers geven, gebeurde eerst vrij weinig mee en toen een weeen storm van een uur. En na een paar minuten was die er niet gescheurd zelfs geen krasjes, helemaal gaaf. Zelfs de gynaecoloog in het Franciscus in Nederland toen nog was verbaast. Dus dat was echt een mee vallertje. De 2de bleek wat groot en dik dus is dus in Turkije met een Keizersneden gehaald. Eigenlijk ging ook dat helemaal prima. Ik had alleen mega trek erna maar mocht natuurlijk vrij weinig echt eten eten. En me schoonvader kwam het ziekenhuis in lopen met voor iedereen die er was Doner rol broodjes. En de 3de zullen ze ook gaan halen met een keizersneden, dit is wel de 3de keer dat ik open zal moeten dus dat zal misschien wel anders gaan zijn. Maar ik hoop gewoon op snel herstel.
Ik voelde de kleine trouwens ook nog steeds vrij weinig, dus vandaag even hartje gaan luisteren en die was gelukkig snel gevonden en klopte ook helemaal goed. Dus volgende week een echo en dan 1 of 2 weken later ook weer een echo. Dus dat is fijn. En dan gaat het echt ook al wel opschieten. Gewoon al in week 19 nu.
@Alanyali nou inderdaad voor een eerste hoor je dat niet vaak! Hier heb ik op de eerste wel een uur moeten persen (sterrenkijker) en ik kreeg al persweeën voor de 10cm. Dus dat was wel effe heftig. Maar voor de rest ging het allemaal goed. Bevalling van de tweede vond ik het makkelijkste. En dat terwijl die het grootste en zwaarste was. Gek he.. Maar hoezo wordt dit dan de derde keer dat je open gaat? Je eerste is toch niet met een keizersnede geboren? Heb je een andere buikoperatie gehad ofzo?
@Nymeria ik herken het! Ik had het gisteravond ook best erg. Was ook de hele dag druk geweest. Denk echt dat het daarmee te maken heeft.
Ik krijg ook pas mijn 20 weken echo met precies 20 weken. Wel een beetje gek.. dacht van het weekend moet ik niet even bellen dat het wel beetje laat is, maar het is volgende week donderdag al. Iemand die ik ken kreeg hem zelfs met 18 weken al ivm corona en voor als je ziek bent etc. Wel heel slim natuurlijk
Nou meiden, vandaag heb ik mij voor 2 uur per dag ziek moeten melden. Ik ga dus van 24 uur naar 18 uur per week en heb werkdagen van 08.30 uur tot 15.00 uur. Gisterenavond reguliere controle gehad bij de verloskundige en dit was haar dringende advies vanwege aanhoudende harde buiken en flinke bandenpijn! Mijn leidinggevende hoopt dat het over 4 weken helemaal hersteld is en dat ik weer volledig kan werken. Ik hoop vooral heel erg dat ik tegen die tijd stabiliserende of verminderende klachten heb
Oh balen zeg... merk zelf ook wel dat het wat zwaarder word.. heb nog steeds pijntjes bij mn schaambeen... ene dag meer als de andere. Soort spierpijn gevoel als ik veel heb gedaan of langer in zelfde houding heb gelegen/gezeten.
Hier de 20wk buikfoto gemaakt. Heb met mezelf afgesproken vanaf week 5 elke 5wk een foto te maken.. nog 4 te gaan. Als ik de 4e red. Hoogstwaarschijnlijk wel. Nog paar uurtjes dan 20wk dansje. Meiden proficiat met 19wk dansje ook!
Ja ik krijg de 20 weken echo met 20 weken. Maar hebben ook eigenlijk elke 4 weken een hele uitgebreide echo dus heel anders als in Nederland. En dus eerst volgende week bij de prive arts en erna ook nog in het staatsziekenhuis. Maar hier zijn alle echo's dus echt uitgebreid. Met de gynaecoloog. En hij kan tussen week 18-21 dus geen probleem. Hier is het toch al allemaal anders als in Nederland.
Ja ik heb dus 1 ks en 5 maanden erna een BBZ met gesprongen eileider ik lag nog net op tijd open. De arts heeft ook aangegeven toen 5 minuten later en je had in planken naar buiten gegaan. Dus dat was toen heel heftig. Met plaatselijke verdoving bloed wat uit mijn buik gutste.
De like is voor dat ik ook hoop dat je dan verminderde klachten hebt. Goed om jezelf en de kleine denken dat is nu gewoon inderdaad echt het belangrijkste.
Jaa dat deed ik ook, dat flesje met sportdop vond ik echt een lifesaver! En ik vond ijskoud water dan weer heerlijk. Had een hechting + schaafwondjes en vooral die laatste bleven vervelend met plassen, maar met koud water erbij voelde ik het niet
@Elke1708 pff ja dat snap ik dat ze dat hoopt. Gewoon aan je kleintje en jezelf denken hoor! Wat voor werk doe je ook alweer? @michele25 mooi buikje hoor! Om de 5 weken dan zie je wel mooie groei iedere keer @Alanyali oh wat heftig ja! Krijg je dan ook eerder een keizersnede om te voorkomen dat de bevalling spontaan begint? Dat kan gevaarlijk zijn toch als je voorheen een keizersnede hebt gehad? Ik ben ook aan mijn buik geopereerd maar toen was ik 18. Ik hsd toen een (bleek later) een goedaardig gezwel waar mijn eileider omheen was gegroeid. Dus ik heb maar 1 eileider. Wat dat betreft wel een wonder dat ik 4x zo snel spontaan zwanger ben geworden.
Ik werk op de administratie van een ggz instelling voor kinderen. Heel veel telefoon en veel regelen rondom financiering met de gemeenten enzo voor de zorg, een kantoorbaan dus. Ik snap leidinggevende ook heel goed maar ik verwacht niet dat t minder gaat worden hoe verder ik kom in de zwangerschap, haha, klinkt best onlogisch...hoe verder in de zwangerschap hoe minder harde buiken en bandenpijn
@PotjeGoud Ja we zullen afwachten, maar ze zal inderdaad wel eerder gehaald worden dan de nu datum. Maar dat kan nog alle kanten op ook. De oudste was ik 2 weken te vroeg en de jongste mooi bijna precies 40 weken. Aan het eind is het toch elke week echo en naar de arts en soms zelfs om de paar dagen. Dus voor nu nog gewoon afwachten.
Nou inderdaad. Ik wilde het niet zeggen want wil niet negatief overkomen, maar de kans dat het weg gaat naarmate de zwangerschap vordert is natuurlijk niet heel groot @Alanyali ah okee.. nou ze houden je goed in de gaten in ieder geval. En als het begint te rommelen kunnen ze altijd nog snel actie ondernemen natuurlijk. @michele25 vind jij ook niet dat wij heel weinig controles hebben? Er zit gewoon 8 weken tussen de controles! Ik kan me niet herinneren dat dat eerst ook was hoor. Volgens mij was het toen iedere 4 weken. Volgende week begint er een nieuw seizoen vier handen op een buik. Wie gaat er ook kijken?