Ik heb altijd over mijn collega's gezegd. Wat zeiden ze, zwanger zijn is geen ziekte. Nu ben ik zelf zwanger. En na 2,5 jaar een wondertje te mogen dragen, ben ik voorzichtig, wil ik geen gekke dingen doen om maar een enkel pijntje te krijgen en gaat het nu echt even over mij en mijn baby. Nee zwanger zijn is geen ziekte maar je zorgt wel voor een wonder die niet vanzelfsprekend is. Kortom, pak die rust, gun jezelf en je baby dit. En heb schijt aan de rest. Het gaat nu even alleen om jou zelf en de baby.
Ja ja ik zit gewoon lekker voor kleertjes online te kijken. Hele grote uitverkoop op het moment. Maar lastig wel hoor haha. Half april geboren. En eigenlijk juni al wel echt zomer hier. Dus wat trek je dan aan. En toch nog wel lang of kort pff haha.
Jeetje, klinkt wel heftig zeg . Wat voor consequenties zitten er verder aan voor de zwangerschap,/ bevalling ? Wel rustig aan doen he, hoe moeilijk ook. Wij hebben de babykamer besteld met box. Aankleedkussen gehaald een fles en zo een speeltje om aan de kinderwagen te hangen. Super leuk allemaal. Kamer is wel een andere geworden dan waar we voor kwamen. Ze hadden een nieuwe lijn staan.
Ja echt super leuk. Maar we kunnen nog niets opzetten. Eerst moet dit huis verkocht worden. Begin februari zetten we de boel op. De kamer op de foto hebben we besteld.
Nog de kleine dingen. We hebben ook een bezoek voor de oudste. Ze wil graag meer bakken vind ze erg leuk. En ik vind dat niet erg, eet het graag
Hier ook sinterklaas gevierd. Zo leuk alles weer beleven door hun ogen. Al heb ik zelf meer met kerst haha. Vind dat zo knus. april is lastig indd qua kleding. Het kan al behoorlijk warm zijn. Mijn zoontje is van 25 april en hebben al vaak in korte broek en shirt zijn verjaardag gevierd. maar goed de eerste dagen zullen wel lange mouwen zijn sowieso. mijn jongste is 20 juni geboren en was echt een hittegolf, bij haar heb ik dus veel kleine maatjes niet (vaak) aan kunnen doen omdat het lange mouwen waren. Was echt veel te warm. Ze bracht veel tijd in haar romper door haha.
Ik zit zo in dubio meiden, ik heb echt veel pijn in mijn bekken. Het werken gaat eigenlijk niet meer. Ik slaap slecht (werk nachtdienst), en hou de nacht amper vol. Ik merk dat de pijn in m’n bekken weer doortrekt naar mijn buik en na werkdagen gewoon veel meer harde buiken heb. Eigenlijk wil ik nog niet opgeven, vooral niet met de feestdagen in het vooruitzicht. Voelt zo lullig. Collega’s zeggen van stop gewoon en meld je ziek. Maar toch.... en ja ik zou zelf dat advies ook aan een ander geven maar als je dan zelf bent is het zo lastig. Vast wel herkenbaar. dus nu twijfel ik.... ga ik maandag bellen en ziekmelden of toch doorgaan... heb de 15e pas een afspraak met de verloskundige dus kan het ook niet eerder met hun bespreken. vind het sowieso doodeng om te bellen.
Ja dat is dus ook waar ik aan denk. Maar ze houden zichzelf ook nog niet goed warm de eerste tijd. Dus ja wat is verstandig haha. Vind het inderdaad wel een lastige termijn. Ook omdat het hier buiten wel warm kan zijn. Maar het verschil met binnen ook weer groot kan zijn. Niet geïsoleerde huizen en geen verwarming haha. Maar De bevolking van hier trekt ze over het algemeen weer veel te veel en te dik aan. En dat vind ik ook weer niet nodig hmmm haha Ik weet nu al dat ik toch straks weer veel te veel heb. En eigenlijk van 3-6 maanden bijna niets nodig zal hebben door de warmte inderdaad.
Wel echt aan jezelf blijven denken dat is gewoon belangrijk. Misschien minder uren om mee te beginnen? Of in samen spraak kijken wat wel of niet gaat. Maar het blijft altijd lastig natuurlijk. Maar jij en je kleine zijn nu de gene waar je aan moet denken. Ook als het lullig voor andere is.
Jeetje meid dat klinkt niet goed. Je kan wellicht maandag wel eerst de vk bellen? Je hoeft niet te wachten tot de afspraak, ze zijn er voor je he! En is naar een bekkenfysio nog een optie of ben je daar al bekend? Als je daar al geweest bent zou ik maandag toch al je werk bellen en zeggen dat je helemaal moet stoppen als je zo doorgaat. Wellicht zijn er nog tussen oplossingen. Halve diensten overdag? Aangepast (administratief ofzo) werk? Je werkgever is verplicht om met je mee te denken hierin, dus misschien is er nog wat mogelijk? Je hebt maar één lijf en het moet nog jaren mee he, verpest t niet voor jezelf! Knuffel!
@Nymeria als je nu eens eerst probeert te gaan zeggen dat je de nachtdienst niet meer kunt doen. Mijn man draait ook nachtdiensten maar dan eens in de 3wk. Elke x vind hij t zwaar en het is een aanslag op je gehele lichaam gewoon.. je ritme alles. Is het wellicht een idee of mogelijkheid om dit om te zetten naar een dagdienst en dan evt deels in de ziektewet te gaan en eerst wat uurtjes per week te werken.?
@michele25 @Parasol Overdag werken is helaas veel zwaarder en bovendien meer kans op agressie. Dus ook niet echt een optie. De nacht is wat dat betreft echt wel een rustigere dienst. Ik denk echt dat de zorg doen nu veel te zwaar is met mijn bekken. Kan thuis al amper wat. Net even opgeruimd en kan amper lopen. Dus ik denk dat dat niet handig is. Zo lastig. ik ga morgen bellen en overleggen met leidinggevende, misschien heeft hij nog andere opties inderdaad.
Weet je als dat zo is is t gewoon klaar. Wat niet gaat gaat niet en dus word het je lichaam in acht houden en stoppen. Desnoods een halve dag in de week. Je hebt maar 1 lichaam en na de zwangerschap wil je ook graag nog kunnen functioneren.