Ojeeeee dat eerste is niet wat ik hoopte te horen hahaha. Moest je te ver vooroverbuigen om er niet met je voeten tegenaan te schoppen? Benieuwd hoe dat hier gaat. Oudste zal 2 jaar zijn, maar als ie dan nog heel veel in de buggy wil dan wordt t wellicht alsnog een duo
21 weken zwanger en sinds 2 dagen , vooral snachts echt last van mijn buik ( denk echt bandenpijn) elke draai die ik maak, doet pijn. Elke nies, nog meer pijn. Dit is bij het opstaan ook nog even het geval. Moeite met aankleden. Zijen doen vooral pijn en richting Lies. Het is niet zoals bewegen met scherpe steken, het voelt gewoon pijnlijk en naar. Soort spierpijn. Iemand anders hier al last van? Ik denk dat ik een groeispurtje maak, hoop het, want hoop niet dat dit elke dag blijft haha! Gelukkig voel ik dit weekend wel veel de baby! Ik zoek beetje herkenning merk ik. Vorige week nog naar verloskundige geweest voor andere gevoel in met opstaan en bukken, dit was onderkant van baarmoeder. Dit was kwestie van rustig aan doen met de bewegingen. Bandenpijn benoemde ze ook wel, maar een halve week later heb ik natuurlijk weer andere klachten als ik toen ik belde haha!
@MotherPrincess ja had ik ook in de groep al eerder verteld. Bij ons stond de naam al jaren vast mochten we toch ooit nog zwanger worden haha. Omdat wij vernoemen was het ook niet zo moeilijk. Dus is het Emine Elisa hoe ze zal gaan heten. @AnnaBeer ik heb ook zeker snachts flink last, als ik draai lijkt het soms wel of er een spier vast zit. Al is dat dus niet zo maar een beetje dat gevoel..
Hoe voel jij je nu.? @AnnaBeer : herken de pijntjes wel een beetje. Niezen is soms erg ongemakkelijk. Met momenten een flinke steek, net als bij het opstaan enzo. Nu is dat weer ff rustig. Draaien in bed is ook met momenten niet fijn. En soms als ik opsta sta ik ff krom want dan heb ik zo een gevoelige buik niet erg prettig. Zelf denk ik ook bandenpijn en dat dat komt door de groei. Welke draagdoeken gebruiken jullie? Of raden jullie aan? Ik wil ook gaan dragen maar weet niet welke doek. Bij mijn dochter gebruikte ik een draagzak op een gegeven moment omdat ze een fade had van huilen. Vond het een idee uitvinding . En nu wil ik graag een doek omdat ik toch het idee heb dat dat beter is
Een goede ergonomische draagzak is net zo goed als een doek. In het begin kan je kiezen voor een rekbare doek. En later voor een stevigere geweven doek bijvoorbeeld. Is ook echt maar net wat je zelf fijn vind. Op de groep draagpraat bijvoorbeeld vind je wel veel info, of via een draagconsulente die eens komt is ook wel fijn.
Ik had toen geen goede draagzak volgens mij. Was van Bjorn borg dacht ik. Vraag me ineens af waar die is gebleven. Had het een x uitgeleend.
Ik denk dat je Babybjorn bedoeld. Deze staan wel een beetje bekend als vervelende draagzakken voor newborns. Niet heel ergonomisch en comfortabel. Ik raad idd ook een draagconsulente aan, die helpt je kijken naar de wensen/mogelijkheden van jou en je partner. Ik ben mega fan van dragen, wij hebben het gedaan tot 1 jaar, toen begon onze kleine man zelf te wandelen en wilde niet meer. Nu af en toe rugdragen, hij is nu 19 maanden, maar wilt vooral zelf lopen en fietsen .
Wij hebben voor New born nu een hoppediz primeo. Een draagzak vanaf maat 44. Ik heb ook doeken maar vind dat knopen echt teveel gedoe. Vooral ook omdat ik dan jongste zoon naar therapiegroep breng met de auto en dan hem brengen dus beep even in de zak en dan weer uit de zak en in de auto... Dus wil het even snel snel kunnen en dat ging met knopen niet. Hier heeft manlief ook beep gevoeld! Zo leuk!
Gisteren toch verloskundige gebeld. Echt pijn en steken met lopen en bewegen, liggen ging goed. Urine moet ik laten checken als dat goed is, zit er 1 ding op. Rust pakken want gaat vanzelf over, kan overbelasting zijn maar ook het groeien. Ene heeft er meer last van dan de ander... Zo mijn werk maar bellen dat ik thuis blijf, spannend, ben nooit 'ziek'.
Ooo vervelend zeg! Hoop dat 't met rust misschien even beter gaat! Qua draagzak hebben wij de Tule. Voor heupdysplasie was die iig goed voor 't ziekenhuis maar hoeveel hun daadwerkelijk van draagzakken weten weet ik niet. Ze kon er toen ook in met spreidbroek. Jammer van het meerijdplankje, leek me ideaal. Dubbele kinderwagen is zo groot voor in de gang lijkt mij
Wilden net een berichtje sturen. Hoe slecht het gisteren ging, hoe goed vandaag. Heb weinig tot geen last, nu vooral rechts en links onder een beetje. Maar geen gekke pijntjes en steken meer. Ik lig heel de dag op de bank maar kan gewoon lopen. Merk dat er wel druk komt met twee trappen oplopen maar ben morgen daarom aanwezig op het werk en dat is het dan ook. Bijzonder zeg. Dit zijn dan denk ik toch echt mijn banden geweest. Mr hoe het is gekomen geen idee, hoezo ik vandaag bijna tot geen last heb, ook geen idee. Maar ben er in ieder geval wel heel blij mee
@AnnaBeer wat fijn dat je nu weinig tot geen last hebt, maar dan is het toch misschien wel te druk even geweest en toch te veel gedaan. Zeker als je nu lekker ligt en nergens last van hebt. Denk maar om jullie jij en de baby en doe het lekker rustig aan.
@Kikkertjekwak hier zat er tussen de oudste en middelste 15 maanden, ik heb echt wel baat gehad bij een duowagen hoor! Maar ik had ook een draagzak. Oudste in de wandelwagen en jongste toen in de draagzak. @Alanyali leuk joh goed geshopt! Jij bent denk ik een van de meest voorbereide van de groep
Ik heb eigenlijk alleen alle kleertjes inmiddels. Meeste 2e hands van vriendinnen. Heb al kleertjes gekregen in maat 86. Haha. Verder nog niet echt wat gedaan. Ben nog vooral beneden bezig met verven.