Ik weet niet wat ik heb, maar heb het gevoel dat ik eventjes alle pech naar mij toe trek Sinds een paar dagen heb ik last van een zenuwbeknelling. Zo erg dat het uitstraalt naar mijn been en voet. Nu naar beiden benen. Afspraak bij fysio kan niet; ben positief getest op Corona. Ik moest al in quarantaine, omdat ik in contact was met iemand die Corona had. En net dat ik daar klaar mee was, wilde ik mij voor de zekerheid testen. Had geen Corona gerelateerde klachten. En ja hooor: positief Daar minder last van, ben meer bezig met pijnstilling voor die zenuwbeknelling. Nu scholen ook dicht: dochters thuis. Willen vermaakt worden en met vriendjes spelen. Kan niet: QUARANTAINE. En dan duim ik zo hard dat ik geen navel-breuk klachten krijg. Kan ik er gewoon niet bij hebben.. Maar ach, even lekker zeuren helpt ook. Even doorzetten. Deze week ziekgemeld en volgende week vakantie. #komtgoed #ikhebmijnzennodig Ik zit trouwens ook niet in de app groep. Vind het leuk om af en toe hier te lezen waar iedereen een beetje mee bezig is. Ik heb het gevoel dat ik achterloop: moet nog zoveel dingen doen qua kamer inrichten. Nu even lockdown afwachten en dan beginnen met verven. Gelukkig heb ik nog veel spullen en meubels #positiefblijven #omdenken
Ahhhhhhh shit zeg! Hoe voel je je verder nu? Maar tot wanneer moet je dan in quarantaine? Gezien je er al even in zit? Dan moet die besmetting toch al langer aanwezig zijn? Sterkte en dikke knuf
Oneeeee wat een narigheid! Idd pech op pech jij! Die zenuwbeknelling die heb ik aan 1 kant, al is het nu weer een paar dagen beter. Eerste zwangerschap ook helse pijn gehad, toen links en rechts afwisselend. Misschien heb je er niks aan maar zal gewoon vertellen wat bij mij niet en wel hielp! Eerste zwangerschap met de beknelling bij fysio geweest. Grootste fout ever, achteraf. Zeiden blijf bewegen, want dat werkt bij veel mensen. En ze masseerde het heel flink, maar daardoor gingen mn spieren zo erg verkrampen dat de zenuw nog erger knel kwam en ik 2 nachten niet heb geslapen en 2 dagen helse pijn had, kon eigenlijk niet liggen, maar al helemaal niet zitten en lopen (man moest me naar wc tillen, de pijn die dat met zich meebracht was 100x erger dan bevallen dat kan ik je wel vertellen). Toen zeiden ze aiii bij jou werkt t averechts, dan maar paracetamol, rust en warmte. Dus man is toen continu warme kruiken blijven brengen. Daar werd t beter van en na 2 dagen kon ik de paar meter naar de wc lopen. Maar ben dus verder bijna niks blijven doen en steeds kruik erop. Na week kon ik weer 100 meter lopen zonder pijn. En als ik pijn voelde moest ik dus stoppen met bewegen anders ging t weer knellen. Ze dachten dat pijn zou blijven maar toppunt was rond 20 weken zwangerschap en door die rust werd t beter en ging t zelfs bijna weg. Nu heb ik t weer en durf uiteraard niet naar fysio. Heb zo'n klein matje gekocht die fungeert als klein elektrisch dekentje waardoor ik continu op warmte kan liggen. Had eerste weken niet echt t idee dat dat hielp, maar ik deed ook nog teveel. Nu is het minder geworden, denk toch door combinatie van rust en warmte. Voet slaapt nog wel veel en hij knelt wel iets, maar niet zo erg. Van t weekend was t nog wisselend: ene keer opstaan van de bank zat ie helemaal klem, uur later niks meer aan de hand. En nu al 2 dagen bijna niks. Ok mega lang verhaal. Maar omdat ik weet hoe naar de pijn is als t echt zo drastisch klem zit dacht ik, ik schrijf maar even alles op. Hoop natuurlijk dat je er iets aan hebt, al is ieder lijf weer anders. Veel beterschap, ook voor de corona, hopelijk word je er niet nog zieker van, wel even genoeg ellende voor nu! Sterkte en succes daar!!
Thanks @Parasol Ik zie er veel herkenning in. Kruiken helpt hier het beste tot nu toe. Wat een gedoe zeg. Ook thanks voor jou @Kikkertjekwak Eerste periode quarantaine was preventief omdat ik in contact was met iemand die positief getest was. En daarna ging er een nieuw periode van quarantaine in omdat ik zelf positief getest was. Dus nu al bijna 2,5 weken binnen Nu hopen dat man klachtenvrij blijft, anders weer opnieuw binnen. Er zijn echt veel regels van de GGD. Knuffel terug
Jeetje het zit je echt ff niet mee zeg. Bah bah bah. Heel veel beterschap iig. Hopelijk mag je snel je wereld weer een beetje vergroten. Je meiden moeten ook maar ff kiezen bijten, is moeilijk maar is ff niet anders. Je loopt niet achter met de kamer hoor , dat doe ik hahah. we gaan de kamer pas maken in het nieuwe huis. En als we geluk hebben krijgen we in april de sleutel. Daar gaan we eerst dingen doen en dan pas over. Dus uk komt eerst naast mijn bed te slapen, commode op de slaap kamer en dat is het wel. We doen we de box beneden maar de rest van de kamer word niet opgezet.
Gister ben ik weer trotse tante geworden!! Mijn zusje is gister na een stort bevalling bevallen van een kleine meid. Féline heet ze. Niets ging zoals ze wou, maar deze dame kwam wel eerder dan der broertjes, dus voor het eerst hoefde mijn zusje niet overtijd te lopen. Dinsdag middag braken de vliezen , in de winkel. Is DE plek waar je het niet wilt , maar oké ging goed. Ze wou graag thuis bevallen dus dat betekende dat uk in een dag moest komen. De vk gebeld maar omdat die gesloten waren ging dat via het ziekenhuis. Paar uur later belden ze nogal bot terug maar ok. De vk kwam lang om te kijken hoe het ging en even wat dingen bespreken. Wel ff aan de ctg geweest in het zkh om te kijken of er wat gebeurde en kijken hoe uk het deed. Alles was goed maar nog geen weeen. Thuis was er af en toe wat harde buiken maar onder de douche stopte alles weer. Gister middag om 13:00u terug in het ziekenhuis en de 24u zat erop. Dus het moest een ziekenhuis bevalling worden. Ze had een lichte verhoging en ukje der hartslag was lichterlijk verhoogd en te constant. Blijkbaar wouden ze verschil erin zien. Toen toch maar gekozen om de weeen op te wekken en niet af te wachten. Nou uk wou wel komen want de weeen kwam en heel snel en al snel werd het een stort bevalling. Van 4cm naar 10cm ging in 3 kwartier en daar was de kleine dame. De placenta wou er niet uit , ook niet met weeen opwekkers dus werd een rondje ok. Alles ging super snel en vandaag einde van de ochtend mocht ze alweer naar huis. Ze had al gedouched en alles. Waarschijnlijk mag ik zondag ff langskomen. Ze wonen 2u van me rijden en dan ben ik al toevallig die kant op, dus kan het mooi combineren. Nu nog wachten op mijn andere zusje hahahha Ze dachten dat zij eerst zou gaan maar toch niet. Ben benieuwd wanneer die komt dan
Mijn andere zusje s nu 37+ weken. 7januari uitgerekend maar haar kids komen altijd vroeg, sommige zelfs voor de 37 weken. Het rommelt ook al dagen bij haar
Gefeliciteerd @Kruimeltje 1 leuk straks al die kindjes van dezelfde leeftijd in de familie. zenuw klem. Waar zit bij jullie die pijn/tinteling/dove gevoel dan @MotherPrincess en @Parasol ? Ik heb namelijk dat als ik te lang sta, of nouja zo lang hoeft het niet te zijn, kan na 5 min al. Met koken bijv of als ik bij school stond te wachten... dan word mijn rechterbeen een soort doof gevoel, tinteling achtig iets. Maar dat zit aan de voorkant.
Bij mij zit de pijn aan de achterkant maar het tintelen kan je in principe overal voelen! Soms heb ik geen pijn maar wel een tintelende voet of tenen. Dat bekken is in beweging en dan kan er net een zenuw in de verdrukking komen. Hopelijk krijg je er geen pijn bij
Ja bij mij zit dat gevoel aan de voorkant van bovenbeen. Heel gek. Ik lees inderdaad vaker achterkant. Pijn aan mijn bekken heb ik sowieso wel. Maar niet in mijn been. Ja mijn andere been straalt het naar uit in de binnenkant maar die voelt niet doof. raar iets toch dat gammele bekken.
Vraagje....voegt het eigenlijk nog wat toe om nu het hartje te laten luisteren bij de verloskundige? Ik bedoel... Ik voel de beep nu zowat de hele dag. Of geeft dit voor de verloskundige ook bepaalde info zodat ze het toch willen?
Jaaa heeft zin! Mijn nichtje werd op basis daarvan doorgestuurd naar het ziekenhuis met 26 weken, ze hadden een ruiske en overslag gehoord met de doppler. Kindje is ook geboren met hartje dat nie 'thelemaal goed deed en kreeg bètablokkers! Gaat nu goed. Maar ze luisteren echt naar hoe 't klopt ook
Oh okay!! En het is niet zo dat als ze dat nu niet al gehoord hadden, dat ze het ook niet meer gaan horen straks zeg maar....? Je kan dat ook pas in een later stadium horen?
Bij haar hoorde ze 't echt pas later. Toen gelijk ctg gehad... Was niets aan de hand. Met 30 weken hoorde ze het weer.... Toch weer gestuurd en toen bleek inderdaad het hartruisje op ctg. Denk dat ze daarom standaard checken
Ik ben slecht met reageren maar lees wel alles mee. Balen voor degene die lekker wouden shoppen voor de baby deze weken. Gelukkig is er nog zoiets als online shopping! is natuurlijk niet altijd even leuk.. maar zo kun je eigenlijk wel beter prijzen vergelijken etc. Zijn er ook dames die een pretecho/4decho gepland hadden in de komende weken wat nu afgezegd is? Hier ook dames die een soort beklemmend gevoel hebben aan de voorkant onderin de ribben? Heb het voornamelijk rechts. Alsof er iets dubbel zit ofzo.. gek gevoel
Ik heb toevallig gisteren een 3d/4d echo gepland haha! Dus hij is niet afgezegd met jou vraag @Dana Volgend mij heb ik hem +- 1,5 week nadat lock down afgelopen is. Als het natuurlijk allemaal goed gaat.. ben dan dacht ik 28/29 weken. Ik dacht ik bel maar voor iedereen zo na de lock down een echo wil en ivm placenta voor en vanwege goed beeld is het natuurlijk altijd iets voor de 30 weken.
Ik heb groeiecho's met 28 weken, 32 weken en 36 weken. Geen idee of die doorgaan? Maar lijkt mij wel belangrijk toch? Pff, ik heb de hele tijd van die steekjes in mijn vagina. Of nou ja, iets daarboven, maar voelt niet fijn. Lijkt wel of de baby naar beneden schopt ofzo? Herkenbaar?