Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Mooi die testen. Zo leuk altijd om die 2 streepjes te zien verschijnen!

-honger: hier ook veel honger. Maar s ochtends juist weer niet. Of tenminste ik voel dat ik moet eten want heb een weeïg/licht misselijk gevoel maar kan niets wegkrijgen. Yoghurt ging goed vanmorgen. Maar dan heb ik wel 2 uur later echt honger. En moet na de lunch ook echt nog wel een tussendoortje eten want heb dan echt honger ook. Heb tot nu toe elke zwangerschap ook wel gehad dat ik weinig eetlust had op een gegeven moment. Ben benieuwd of ik dat nu ook nog krijg.

2. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    ja je hebt maar 1x nodig he... maar fijn dat je helemaal gewend bent nu. en je man?

oh die honger... ja zo herkenbaar zeg. en ook slap voelen alsof ik al ff niet meer gegeten heb.

@Dana @Madeluc : super mooie testen zeg.

Blijven jullie de Dpo tellen?

Dana en Sara190 vinden dit leuk.
  3. Madeluc

Madeluc Actief lid

14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Kan jij mij uitleggen wat dpo inhoud/betekend?

4. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Ja dat heb ik dus nu ook.. heb net al komkommer op en 1 mandarijn maar nog steeds zooo n honger en slapgevoel en is al laat weet niet wat ik moet eten nu

5. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    de dagen na de eisprong.

6. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    gaan jullie je buiken ook insmeren tegen striae? helpt dat of juist niet?
    zo ja met wat en vanaf wanneer?

7. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    [QUOTE="PotjeGoud, post: 23184814, member: 116631]
    @Parasol oh leuk! Ja dan zullen we ongeveer wel gelijk blijven denk ik. Ik had vrijdag 14aug mn eerste positieve test, maar dat was nog wel een licht streepje hoor. Hoe zag jouw test van woensdag er uit dan?
    Haha ja denk je? Een jongen zou wel heel leuk zijn voor het evenwicht binnen het gezin :D En vooral voor mijn zoontje, dan is hij niet meer de enige jongen in de familie :roflmao: [/QUOTE]

Ja is zo'n typisch bakerpraatje dat je een meisje zou krijgen bij zin in zoet en een jongen bij zin in hartig. Slaat meestal nergens op, maar bij mij toevallig wel vorige keer! Ben een echte zoetekauw maar wilde de hele zwangerschap hartige dingen zoals kaas en kaas en kaas en kaas :roflmao: en... het werd dus een jongen. Ik zou er maar niet op rekenen, maar zou wel leuk in je rijtje passen ja ;)

Plaats hier liever geen foto's maar mijn test van woensdag was dus vrij licht. Zeker geen tuurstreep, maar gewoon heel veel lichter dan de controlestreep. Zit te vergelijken met die van @Kruimeltje 1 en die van haar van 17-8 komt wel overeen met mijn eerste test op 19-8 in de ochtend (Kruidvat 2 voor 5 euro). In de avond een predictor express die wel duidelijker is. Gisterochtend 20-8 nog een KV 2v5 komt wel bijna overeen met de middelste van @Kruimeltje 1, of misschien nog NET iets lichter. Heb deze testen niet meer liggen om precies te vergelijken maar morgen dus de CB met wekenindicator doen. Als die 2-3 aangeeft dan hou ik lekker op met testen :)

Hoe zijn jullie mannen/partners eronder? Mijn man kan niet wachten om morgen nog eens te testen haha die begon er zelf over. Hij kan t ook niet geloven. Is net zo blij als de eerste keer, maar is nu nóg schattiger mn buik en mij aan t overladen met knuffels en zoenen. Denk dat hij door ons zoontje nóg meer beseft wat het betekent en dat heb ik zelf ook wel. Hoe is dat bij jullie? Of t nou de 1e, 2e, 3e of 4e is ;)

8. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    mijn vriend moet nog ff wennen aan het idee. hij had het niet zo snel verwacht hahahaha

oh zo lief doet hij zeg @Parasol

9. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Ik heb vorige zs gesmeerd met bio oil omdat die goed bekend stond, ook na de bevalling nog. Mega veel striae gekregen de laatste weken (was ook 22 kilo aangekomen :s).

Na de bevalling doorgesmeerd omdat bio oil littekens lichter maakt en striae is dat in feite ook. Geen idee of t gewerkt heeft maar het is wel super licht geworden. Er zit nog aardig wat in dus ga het nu weer gebruiken. Baat t niet dan schaadt t ook niet toch ;)

Hoop ook niet meer zoveel aan te komen. Ben van die 22 kilo er weer 20,5 afgevallen (nouja de eerste 10 waren natuurlijk baby en placenta en vocht etc, maar toch blij met t resultaat, was er nog mee bezig). Ga er nu nog beter op letten voor zover dat kan. At toen ook niet veel, maar waarschijnlijk toch meer dan ik verbrandde. Beetje opletten kan geen kwaad, maar ga niet dieten natuurlijk.

Heb jij vorige keer gesmeerd en ben je t nu van plan?

10. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Aah logisch ook! Was t meteen raak dan? :eek:

Ja mijn man is best nuchter. Is superlief maar niet te beschrijven als schattig, dus dat kusjes geven op mn buik en tegen ons zoontje kletsen over broertje/zusje (die dat toch niet snapt), dat is echt extra cute ofzo :)

11. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Verkeerd gegaan :$:roflmao:

12. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Ah oke. Maar heeft dus niet direct goed geholpen. Welt of dat het daarna wat geholpen had.
    Ik had toen wel wat gesmeerd. Een of ander zalfje voor zwangeren dacht ik. Weet niet of ik het weer ga doen. Ff kijken en zo ja met wat .
    Het is wel zo: baad het niet , schaad het niet.

Oh das exht super lief.
    Ja was de 1e keer gelijk raak. Had hij niet verwacht.

Parasol vindt dit leuk.
  13. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Nah mijn misselijkheid begint er langzaam toch wel in te sluipen. Ik vind dit 1e trimester en dan die hitte elke dag niet zo geweldig geloof ik.. ( wat een geklaag he:D). Laatste zwangerschap ben ik echt ziek geweest tm de 24e week en tm week 40 dat honger weeige gevoel gehouden. Toen ik bevallen was was t echt een verademing.:roflmao: nah die bandjes ik weet niet.. t viel te proberen.

14. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Kruimeltje 1 misschien dat ik mijn buik gewoon ga insmeren vanwege het gevoel, als in buik echt groter wordt bedoel ik. Maar niet tegen striae. Ik heb me een ongeluk gesmeerd met bio oil en mijn buik staat van onder tot boven vol met striae. Je kunt er niks tegen doen. Het bindweefsel scheurt onderhuids. De een heeft dat wel, de ander niet. Ze zijn inmiddels wel licht geworden:roflmao:

@Parasol Leuk dat je man zo lief is. Hier net zo. Hij wordt bij iedere zwangerschap enthousiaster lijkt het wel :D
    De wens voor n vierde was groot, heeft zelfs sterilisatie ongedaan laten maken. Dus hij is helemaal in de wolken :D
    Hij kijkt al naar kinderwagens en dat soort dingen. En ik ben meer zo van "even afwachten of het goed blijft gaan":oops:

@michele25 oh wat erg die misselijkheid. Ik hoop voor je dat het niet nog veel erger gaat worden.

Bij dochters was ik dus tussen de 5 en 6 weken al erg misselijk en overgeven.. Ben dus benieuwd hoe ik me over een week voel o_O
    Ik hoop zo dat het me deze keer bespaard blijft :p

Parasol vindt dit leuk.
  15. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh @Parasol ik had vanmorgen een testje gedaan kv2v5. De teststreep was nu donkerder dan de controlestreep.
    Ik heb nu nog 1 kv test liggen en 1cb. Die cb doe ik woensdag of donderdag denk ik. (Wil 3+ zien) :pEn dan stop ik ook met testen.

16. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag nog steeds maar een 2-3 weken op de clearblue test. Baal er enorm van en het maakt mij wel echt onzeker nu.

17. Madeluc

Madeluc Actief lid

14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap niet gesmeerd en ook geen striae gekregen. Wel deed ik af en toe bodylotion. Ik weet nog niet wat ik deze keer ga doen. Jij?

18. Nova87

Nova87 Actief lid

17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Heel begrijpelijk dat je baalt, maar het hcg heeft amper de kans gehad om te stijgen. Ik snap ook dat je hebt getest hoor, zou ik ook doen. Maar pin je niet zo vast op die 3+. Natuurlijk wil je hem zien, en dat gebeurt ook!
    Heb je ook een gewone test gedaan?

19. Nova87

Nova87 Actief lid

17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    - Honger: Ja ja en ja. Ik ben een snoepkont maar nu wil ik dus komkommers, sla, tomaten, avocado's en water. Lekker gezond :D

- Smeren: Heeft in principe weinig zin. Ik smeer omdat ik het fijn vind maar tegen striae doet het niets! Je krijgt het of je krijgt het niet.

Hebben jullie ook dat de kwaaltjes komen en gaan? Vandaag voel ik dus niks, behalve wat gevoelige borsten. Het schiet gelijk door mijn hoofd dat het dan wel mis zal zijn :rolleyes:
    Kan niet wachten op die eerste echo!

20. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @Madeluc : misschien dat ik wel ga smeren. Is wel fijn denk ik.

@Nova87 : mijn kwaaltjes zijn ook een komen en gaan. Dinsdag nog bijna aan het overgeven. Slaap met een emmer naast mijn bed. En nu amper tot niet misselijk. Ik had af en toe een beetje buikpijn, nu wat minder. Wel gister bij het op staan een steek aan de rechter kant.
    Ik ga ook twijfelen of het goed zit dan.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik misselijk en aan het overgeven tot bijn 30 weken. Hoop dat me dat nu gespaard blijft. Zoals het nu gaat vind ik oke.
    Ook hoop ik op een betere bevalling dan bij mijn dochter. En hopelijk kan ik de kleine nu wel gelijk na de bevalling op mijn borst leggen. Mijn dochter moest op gang geholpen worden met ademen en daarna gelijk de couveuse in.

Madeluc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina