Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Wauw wat bijzonder! Dat is heel welkom ja!! Heerlijk dat hij er ook zo van geniet.

Whoeeee wat heerlijk! Ik heb in een bekertje gepiest vanochtend want is het vanochtend mijn man zijn beurt om uit te slapen. Dan kunnen we de test samen doen :)

Balen dat ie niet nu al 3+ was maar zou me pas zorgen maken als ie dat bij 6 of 7 weken nog niet doet! Heb je de verschillen tussen de hcg waarden wel eens gezien? Hier bijv een lijstje https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/het-zwangerschapshormoon-hcg/. Als t hcg nog laag is kan dat prima, vooral in t begin. Het moet minimaal elke paar dagen verdubbelen, daarmee kan t nog makkelijk onder de waarde van CB voor 3+ zitten! Maar je kan maandag altijd even je ha vragen of die hcg wil prikken als je je nog zorgen maakt? Dat voelt misschien fijner!

2. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Hier vanmorgen ook minder last van kwaaltjes, denk dan ook meteen oh t zal wel misgaan. Stom eigenlijk. Maarja is gewoon een spannende periode tot die eerste echo.
    Vanmorgen nog een dipstick gedaan en die is dan nog steeds een tikje lichter dan controle streep. En terwijl ik weet dat ik s midddags beter test en t niets hoeft te zeggen maak ik me toch beetje zorgen.
    Hoop dat de komende weken snel voorbij vliegen.

3. LunaM

LunaM Actief lid

31 jul 2020
    180
    154
    43
    Vrouw
    @Kruimeltje 1 Vorige keer wel gesmeerd met Zwitsal voor mama. Helemaal geen striae, maar of dat nu door het smeren kwam.... geen idee haha. Deze keer toch maar weer smeren, kan geen kwaad denk haha.

@michele25 Oh nee, hoop echt dat de misselijkheid niet zo erg wordt voor je!

@Nova87 Hier hetzelfde qua kwaaltjes. Maar de vermoeidheid blijft wel duidelijk aanwezig.

4. LunaM

LunaM Actief lid

31 jul 2020
    180
    154
    43
    Vrouw
    @Pitahaya je moet echt flink meer HCG aanmaken om de 3+ te krijgen. Snap dat je er onzeker van wordt, zou ik ook hebben. Maar heb echt meer reacties gelezen dat hij pas over sprong naar 3+ met 6 weken. Wat @Parasol ook zegt, je kan altijd de ha even bellen om te vragen of ze bloed willen prikken.

5. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Nova87 haha geniet er juist van! Maar snap je zorgen wel hoor.
    Ik probeer er vooral van te genieten nu ik (nog) niet misselijk ben :roflmao:

@Pitahaya ik zou echt niet teveel stressen hoor. Soms is je hcg nog net onder die 3+. Ik zou over 2 dagen nog een keer testen. Het hoeft echt niks te zeggen. Ik had bij mijn derde ook dat ie nog 2-3 aan gaf terwijl ik dacht 3+ te gaan zien.
    Dat is ook meteen het nadeel van zoveel testen.
    Je zou zoals @Parasol en @LunaM zeggen, ook een bloedtest kunnen vragen?

@Kruimeltje 1 had je geen goede bevalling? Of bedoel je dat je dochter de couveuse in moest? Was ze te vroeg geboren?
    Dat lijkt me wel heel moeilijk..

@Parasol En hoe was je test??

@Nymeria Nou inderdaad. Hopen dat de weken snel omgaan. Hoe gaan jullie het trouwens praktisch gezien allemaal doen? Auto, kamerindeling? Hebben jullie genoeg kamers? Of gaan ze een kamer delen? Even benieuwd aangezien jij ook zwanger bent van de 4e :D

6. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Onze auto is gelukkig groot genoeg. We hebben achterin 2 stoelen die je plat kunt doen en weer op kunt klappen. Dus dan gaat 1 van de oudere kindjes daar zitten. Dus dat is wel heeeel fijn.
    Qua slaapkamers. Wij slapen nu op zolder en naast onze kamer zit echt een mini slaapkamertje. Daar past onder een schuin dak net een 1 persoonsbed en een klein bureautje in. Dus ik denk dat we daar gewoon een klein kamertje maken met ledikantje en een kleine commode oid. Op de gang dan de kledinkast. Het wiegje komt toch eerst bij ons. Bij de 3e sliepen we nog op de 1e verdieping en dat was een hele grote kamer. Daar hadden we dus een hoekje waar de babykamer toen kwam. En uiteindelijk dus alle kamers gaan veranderen toen mijn (nu nog) jongste naar eigen kamer ging. Mijn zoontje ligt nu op die grote kamer.
    Dus wie weet dat in de toekomst, als het een jongetje word, dat de baby dan later daar kan slapen. Mijn zoontje vind het heel fijn samen met iemand te slapen haha.
    maar andere opties zijn het muurtje van het kleine zolderkamertje wat verplaatsen. Of de kamer van mijn zoontje toch in 2 gaan delen of een dakkapel voor op het huis op zolder. Maar ik denk dat dat echt toekomstplannen zijn hoor.
    Hoe zit dat met jullie? Genoeg kamers of gaan ze ook samen slapen?

Parasol vindt dit leuk.
  7. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @PotjeGoud : ze was zeker niet te vroeg geboren (39+4) . Maar de bevalling ging niet zo goed. Toen ze geboren werd, had ze maar een apgar score van 3. Ze ademde niet (goed) dus moest geholpen worden. Daarna 2 dagen couveuse en 2 dagen bedje. Nee dat was niet leuk. Kan wel mijn verhaal vertellen als jullie willen, maar weet niet of jullie dat prettig vinden.

Madeluc vindt dit leuk.
  8. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Yeaaah CB test gaf zwanger en 2-3 weken aan!:D Nu geloof ik t wel, ga niet meer testen. Heerlijk!

Denk dat ik bij 5 weken bij MVM ga aanmelden want dan hebben ze nog een week voor t tel.consult en om de spullen hier te krijgen. Blij dat ik weer mama to be's kan helpen op die manier.

@kwaaltjes: nog niet aanwezig behoudens moe en die krampjes af en toe maar tis ook nog erg vroeg

@misselijkheid: vorige zs van week 6 tm 16 continu misselijk geweest (of had ik dat al gezegd, weet t niet meer). Benieuwd hoe t nu zal gaan, maar nu ik nog niet misselijk ben denk ik boeiend, als zwangerschap maar goed gaat, rest handelen we wel. Maar na 3 weken misselijk zijn piep ik wel anders hoor :roflmao:

@Kruimeltje 1 poepoe heftig dat ze je dochter moesten helpen met het ademen op gang krijgen. Hoop ook dat je deze keer een fijne bevalling krijgt en die kleine meteen op je borst!

@Rachje20 had jij vandaag nou je afspraak? Misschien haal ik nu vanalles door elkaar, maar ik duim in ieder geval voor goed nieuws!

Edit: heb t teruggevonden, half 11 bloed prikken en half 1 gyn. Dus je zit er middenin. Ooooooh my fingers are crossed!

Nova87 vindt dit leuk.
  9. Nova87

Nova87 Actief lid

17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    @PotjeGoud Ik rook het luchtje van mijn vriend en ging bijna overgeven, dus de misselijkheid is weer terug :roflmao: Vervelend en een geruststelling tegelijk.

@Kruimeltje 1 Heftig joh! Mijn dochter heeft maar 5 seconden bij me gelegen, daarna pas na 3 weken weer vast kunnen houden. Ben je nu angstiger voor de bevalling door die ervaring of ben je er nog niet zo mee bezig?

@Rachje20 Succes vandaag!❤

10. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Om t eerste moest ik wel lachen maar t tweede pff, heftig zeg! Ging het na die drie weken wel snel beter? Lang in het zkh gelegen? Als ik t überhaupt mag vragen natuurlijk:)

11. Nova87

Nova87 Actief lid

17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Tuurlijk mag je dat vragen! Ze heeft 3 maanden op de intensive care gelegen. 6 operaties in de eerste 2 weken van haar leven. Ze had een middenrifbreuk. Heel heftig, maar gaat nu heel goed!

12. Nova87

Nova87 Actief lid

17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  13. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Poeh ik houd het allemaal niet meer bij al die berichten haha!!

Qua testen. Tja ik snap ik jullie wel hoor.. zeker deze eerste weken. Maar ik heb er twee gedaan en die waren goed en daarom gestopt. Voor mijn gevoel heeft het geen zin om nog 3 testen te kopen, ik word er allemaal maar gestresst van. Als het fout gaat is het heel jammer en super verdrietig, maar dan merk ik het wel vanzelf...ik kan er toch niets aan veranderen.
    Het is maar net hoe iedereen erin staat!! Als je je er goed bij voelt gewoon lekker doen:D!! Zeker als het een gerustelling is.

Volgend weekend komen mn ouders terug van vakantie en gaan we het vertellen (6 weken). Daarna gaan ze weer 3/4 weken en zo lang kan ik niet wachten.. aaaah zo spannenddd hahaha.:roflmao:Nog even aan het bedenken wat we gaan geven, wrs sokjes of een rompertje.:D:p

Hoe gaan jullie het vertellen/wat geven?

Madeluc vindt dit leuk.
  14. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Kruimeltje 1 he bah dat is schrikken. Ik wil het hele verhaal graag horen hoor!

@Nova87 ik ga jouw oude topic ook nog terug lezen! Jeetje wel heftig allemaal zeg.
    Fijn en vervelend dat de misselijkheid terug is :roflmao:

@Raspberry90 en @Parasol fijn dat jullie nu zo'n rust hebben dat jullie niet meer testen :D
    Het is ook zo hoor.. als het fout gaat is het heel erg, maar dan is er niks aan te doen. 10 extra testen geven die garantie ook niet.
    Maarja ieder moet doen wat goed voelt inderdaad.
    Wij hebben aan onze moeders een fotolijstje gegeven met de tekst je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in april geboren word, mag ik dan in dit lijstje misschien? Met een soort kiekeboe afbeelding van Nijntje (dus half Nijntje aan de onderkant)

15. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Het was trouwens de bedoeling dat we langer zouden wachten mrt vertellen, maar ik merkte gewoon dat onze kinderen heel stil werden bij de oma's omdat ze dus een geheim hadden wat ze niet mochten verklappen :roflmao:
    Dus toch maar verteld, maar wel echt alleen aan onze moeders.

@Rachje20 ben zo benieuwd naar je uitslag!

16. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @Kruimeltje 1 & @Nova87 heftig zeg!!! Hoe beleven jullie deze periode?

Update; hcg was donderdag 900 en vandaag 2100 dus ik ben meer dan tevreden voor vandaag. Echo was nog steeds lastig te bepalen. Zagen (nog) geen rare dingen buiten de baarmoeder. Maar het vruchtje/ring was ook nog verstoppertje aan het spelen. Hij dacht wat te zien zitten maar zeker weten deed hij niet.
    Maandagochtend opnieuw bloedprikken en anderhalf uur later weer echo.
    Maar voor vandaag was dit het maximale wat ik had gehoopt!

Ik kreeg even geen meldingen meer van nieuwe berichten dus moet even bij lezen straks

Parasol en Nova87 vinden dit leuk.
  17. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg. En nu nergens meer last van? En op welke plaats zitten haar hart en andere organen ?

Aan de ene kant kijk ik wel nuchter naar de bevalling. Elke bevalling is anders. En de zwangerschap is nog zo pril. Wanneer ik de echo heb word het allemaal echter, misschien dat er ik dan anders naar kijk.
    Anderzijds is het ook wel een mooi iets om mee te maken, doet pijn maar is wel bijzonder.
    En een voordeel misschien dat het al 11j is geleden.

@Rachje20 ; super mooie waardes zeg, oh wat ga jij fijn weekend hebben zeg. Is het termijn hetzelfde als wat jij denkt?

Parasol vindt dit leuk.
  18. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @PotjeGoud super leuke manier om te vertellen zeg. En wat vonden ze ervan?

Mijn vriend wil ook wachten , maar dat word lastig, mijn moeder en broertjes/zusjes weten het al. En mijn zusje heeft het haar kids verteld , dus nu mijn dochter toch vertellen. Dat doen we voor mijn verjaardag. Ik denk na de echo. En dan mijn schoonouders. Wil ik ook dan doen! Aangezien ik niet weet of mijn meissie het stil kan houden. Ze wil dit zo graag.

oh en mijn vriend wou eigenlijk het geslacht niet weten, maar daar is hij op terug gekomen. Hij had genoeg verassingen gehad zei hij, Hij wil een soort gender reveal. Zoo leuk want dat wil ik ook graag.

en we hebben vandaag samen stokjes gekocht. Zag ze liggen en kom ze niet laten liggen. Zijn wel roze. 2 ervan :roflmao::o:

Parasol vindt dit leuk.
  19. Nova87

Nova87 Actief lid

17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Alles zit nu op zijn plek! Ze heeft een kunstmatig middenrif. Ze heeft alleen kleinere longen dus is sneller moe en heeft qua voeding meer calorieën nodig omdat ze door een versnelde ademhaling meer verbruikt. Voor de rest is ze een gemiddeld 3 jarig meisje ❤

Ik probeer deze zwangerschap ook los te zien van de vorige 2. We hebben gewoon dikke pech gehad met een MA en een ziek kindje, dus ik ga er gewoon van uit dat alles nu "normaal" gaat!
    Eerst maar de 1e echo afwachten :D

Parasol vindt dit leuk.
  20. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @Nova87 ; die geurtjes van vriendlief en dan overgeven herken ik. Zo erg he.. nu gelukkig nog geen last van maar de vorige x... Zo erg, dook gelijk met mijn hoofd in de emmer.
    Mijn vriend deed vanmorgen luchtje op waar ik bij stond, express, en begon een beetje vaal te lache..hij deed het erom

Parasol vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina