Haha je houdt het wel spannend zo qua datum . Slim dat je dan een echo gaat plannen. Al heb ik nu pas m’n eerste echo met ruim 8 weken en ohhh wat duurt dat nog lang...
Haha nou niet helemaal geplanned maar we wilden wel halverwege volgend jaar gaan proberen. Een beetje vroeger dan geplanned, maar op een of andere manier is dat blijkbaar ons ding. En we hebben het veilig gedaan trouwens! En niet eens rond me ovulatie. Een beetje domme vraag, maar kn het niet een windei zijn? Dat m'n lichaam denk dat ik een bevrucht eitje heb maar ik het niet heb? Of andere redenen dat hcg stijgt? Ik geloof het niet hoor alleen het is zooo dwars door alles heen dat ik mezelf niet zou geloven als ik het vertel. Ik vind het trouwens wel eng zo dicht op elkaar... Beetje schuldgevoel naar me dochter. Aan de andere kant hoor ik mensen zeggen dat ze echt een maatje juist aan elkaar gaan hebben. Alles voor en nadelen toch? Jou kindje komt ook uit 2019 las ik! Dat vind ik dan weer fijn! Zoë is van december en ik moet zeggen hoe langer ik erover nadenk hoe meer positief ik het inzie
Wat had je nu dan op je cb? Ben erachter dat die dingen ook niet precies kloppen. Hier op 3.6 een 1-2 weken, dag later op 4.0 een 2-3 En pas op 5.2 een 3+.
klopt! Mijn zoontje is van begin mei 2019. Het zal er om gaan hangen of het wel of niet twee jaar verschil gaat zijn. Het kleine verschil lijkt mij fantastisch, ik ben zelf een nakomeling; ik scheel met mijn jongste broer 12 jaar. Het lijkt mij prachtig als de leeftijd zo bij elkaar ligt
Spannend! en schuldig voelen tegenover je andere kindje hoeft echt niet! Het is toch gewoon genieten geblazen . Heerlijk die kids straks ❤️❤️
Ik herken dat schuldgevoel wel hoor. Mijn oudste was dan 10 maanden toen ik zwanger werd van de 2e. Was nog niet helemaal de bedoeling zo snel. Maar waren er al snel super blij mee. Al moest ik ook echt huilen in t begin omdat ons meisje nog zo klein was. Ik vond het in het begin wel pittig. Maar kwam vooral omdat mijn zoontje echt nauwelijks alleen kon zijn. Hij sliep bij ons in bed omdat hij anders niet sliep. En was echt een plakbaby. Voordeel vond ik wel dat de oudste nog sliep overdag en ik dan met mijn zoontje op de bank ging zitten. Hem voeden en dan sliep hij bij me. Ik zorgde dat ik eten en drinken bij me had en dan lekker netflixen haha. Inmiddels zijn ze 6 (volgende maand 7) en 5. En ze kunnen goed ruzie maken maar trekken heeeel erg samen op. Vinden veel dezelfde dingen leuk en kunnen ook leuk samen spelen. Dus ja het heeft voor en nadelen maar ik vind het echt heel leuk. Dus het komt vast en zeker goed! Het is sowieso aanpassen van 1 naar 2 kindjes maar je groeit er in gelukkig.
@Kikkertjekwak niet schuldig voelen hoor! Hier schelen de oudste en de middelste 15 maanden. En het was meteen zo leuk! Het zijn ook echt vriendjes. Mensen van buitenaf denken vaak dat het een tweeling is Ze zijn heel close en dochrer is 7 en gemiddeld van lengte en zoontje wordt in nov 6, is een stuk langer dan gemiddeld voor zijn leeftijd. Daarom denken mensen dat ook denk ik. Ik heb het eigenlijk niet als druk ervaren. Moet wel zeggen dat ik ben gestopt met werken toen de middelste werd geboren. Dat scheelt natuurlijk wel. Maar echt, alleen maar leuk! Tuurlijk heb je wel eens momenten dat je denkt "helppp" maar dat heb je ook als er meer leeftijd tussen zou zitten. Ik vind het echt heel leuk dat ze zo samen opgroeien. Net als @Madeluc ben ik ook een nakomertje. Ik scheel 12 en 14 jaar met mijn zussen.
Maar woensdag ben je dus 5,1 dan hè? Kan nog best zo zijn dat hij dan 2-3 aangeeft hoor. Dus dan niet schrikken.
Wat leuk dat jij ook in het onderwijs zit! Ben je ook docente? Op wat voor een school? Ja, ik hoop dat alles hetzelfde blijft, op dit moment mag mijn vriend mee naar de eerste echo. In mei mocht dat nog niet, toen had ik mijn eerste echo en bleek dat het niet goed zat. Ik vond het erg zwaar dat hij er toen niet bij was. Maar gelukkig mag hij nu wel mee! @PotjeGoud Ik geef geschiedenis. @Kikkertjekwak Wat spannend allemaal, kan mij voorstellen dat je in de war bent over de datum. Hier precies de andere kant: door ivf weet ik precies wanneer de eiersprong en terugplaatsing heeft plaatsgevonden. Hopelijk heb je snel duidelijkheid! Had het de vorige zwangerschap een reden dat je tot 28 weken zo zenuwachtig bleef?
@Chayammy nee ik had zeker geen goede reden om zo gestressed te zijn! Er waren wel wat kleine dingetjes hematoom boven het vruchtzakje waardoor bloedingen en ik hoorde dat het kindje mee genomen kon worden bij een bloeding, streptokokken B infectie die echt met 5 antibiotica kuur nog niet weg was.. Maar ik zal eerlijk zeggen... De grootste boosdoener was Google. Kans op miskraam googlelde ik, kans op vroeg geboorte.... Ik werd helemaal gek van mezelf. Tot week 28.. Toen was ik zo klaar met die angst. Toen ging het eindelijk goed. Moet zeggen dat ik me nu ook veel beter voel dan toen. Tuurlijk die eerste 12 weken duren lang en zijn zwaar, maar dat geldt voor elke zwangere (en voor de een met de voorgeschiedenis wat meer dan de ander). Alleen ik kan het gewoon niet beïnvloeden, dus moet ik het over me heen laten komen. En tot nu toe lijkt 't te werken
Iemand van jullie die ook zo’n last heeft van een zenuwachtig/opgejaagd gevoel? Ik werd er ineens wakker mee. Ik heb niet eens echt zenuwen maar meer lichamelijk dat gevoel. vind het echt vervelend voelen.
Hey meiden, Kan het niet bijhouden hoor haha er is lekker veel gekletst! Hier op en af misselijk..soms heel honger..soms nergens trek in..opgeblazen gevoel Ben zo blij lekker aftellen nu tot donderdag... Vanavond brengt MvM de spullen...
Ja ik heb er ook last van. Is nu elke iets minder als vorige week. Krijg jij het dan ook warmer? @Kikkertjekwak : das niet fijn zo voor je het begin van de zwangerschap. En zo te zien is het allemaal goed gekomen. Google is handig soms, maar kan ook flink tegenwerken zeg maar. Google is niet altijd even goed. Laat idd alles over je heen komen, je kan er weinig aan doen als er wat gebeurd.
Uitgerekend 16 - 30 april 2021 ♡ 12 April Michele25 - 35 jaar - 4e kindje 16 april 17 april Elke1708 - 29 jaar - 2e kindje Emm95 - 25 jaar - 1e kindje 18 april 19 april LunaM - 31 jaar - 2e kindje MotherPrincess - 34 jaar - 3e kindje 20 april Sara190- 30 jaar -1e kindje 21 april Nova87 - 32 jaar - 2e kindje 22 april Kruimeltje 1 - 32jaar. 2e kindje (1e met huidige partner ) 23 april Pitahaya - 34 jaar - 3e kindje Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje Anne201 - 30 jaar - 4e* kindje Chayammy - 32 jaar - 1e kindje 24 april Line85 - 35 jaar - 3e kindje Madeluc - 32 jaar - 2e kindje 2011Mamma - 33 jaar - 3e kindje 25 april Dana - 27 jaar - 1e kindje Nymeria - 33 jaar - 4e kindje 26 april 27 april PotjeGoud - 30 jaar - 4e kindje Famke88 - 31 jaar - 3e kindje Parasol - 34 jaar - 2e kindje 28 april 29 april 30 april Afspraken: 27 augustus - Sara190 - 1e vroege echo zkh 28 augustus - Kruimeltje 1 - intake vk 31 Augustus - Michele25 - Intake vk+echo 31 augustus - Emm95 - Intake vk + vroege echo 2 september - Nova87 - 1e echo 7 weken 2 september - Elke1708 - Intake vk 2 september - Kruimeltje 1 - 1e echo 7 weken 2 september - Anne201 - 1e echo 6,5 week 4 september - Chayammy - 1e echo 7 weken 4 september - Raspberry90 - 1e echo 7 weken 7 september - Pitahaya - 1e echo 8 september - Famke88 - intake + 1e echo 8 september - Nymeria - 1e echo 9 september - Dana - controle zkh + vroege echo 10 september - LunaM - 1e echo 11 september - Line85 - 1e echo zkh 14 september - PotjeGoud - intake + 1e echo 15 september - Dana - intake vk + echo 16 september - Madeluc - 1e echo (9 weken) 21 september - Nova87 - intake vk 23 september - LunaM - Intake vk + termijnecho ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
Whoeee ik ben lekker druk geweest dit weekend en zie dat ik vanalles heb gemist! En ook nieuwe dames, gezellig en welkom! @Pitahaya jeeeh toch nog de 3+ gekregen! @Kikkertjekwak: oeh echt een gelukstreffer dus dat je zwanger bent! Als t zo blijft zijn we tegelijk uitgerekend. Leuk dat er dan zo'n kort leeftijdsverschil is! Mijn eerste is ook uit 2019 maar er gaat precies 2 jaar tussen zitten dus bij jou is het nog veel dichter op elkaar. Is inderdaad vast ook pittig, maar dat is het met 2 of 3 jaar ertussen vast net zo! Lijkt me idd leuk als ze maatjes worden Gewicht: vorige keer veel aangekomen, is er gelukkig ook weer afgegaan. Kon toen bij 8 wk mn broeken echt niet meer aan. Benieuwd hoe het dit keer gaat, tis nu nog vroeg natuurlijk. Woensdag als ik vrij ben ga ik VK bellen voor eerste echo en MVM
Hoi dames, Poeh wat is er veel bij gekomen. Hier gaat nog steeds alles goed alleen ik vind het ook zo ontzettend langzaam gaan haha. Kinderen weer fijn naar school en het normale werk, school ritme weer in. Heerlijk.
Uitgerekend 16 - 30 april 2021 ♡ 12 April Michele25 - 35 jaar - 4e kindje 16 april 17 april Elke1708 - 29 jaar - 2e kindje Emm95 - 25 jaar - 1e kindje 18 april 19 april LunaM - 31 jaar - 2e kindje MotherPrincess - 34 jaar - 3e kindje 20 april Sara190- 30 jaar -1e kindje 21 april Nova87 - 32 jaar - 2e kindje 22 april Kruimeltje 1 - 32jaar. 2e kindje (1e met huidige partner ) 23 april Pitahaya - 34 jaar - 3e kindje Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje Anne201 - 30 jaar - 4e* kindje Chayammy - 32 jaar - 1e kindje 24 april Line85 - 35 jaar - 3e kindje Madeluc - 32 jaar - 2e kindje 2011Mamma - 33 jaar - 3e kindje 25 april Dana - 27 jaar - 1e kindje Nymeria - 33 jaar - 4e kindje 26 april 27 april PotjeGoud - 30 jaar - 4e kindje Famke88 - 31 jaar - 3e kindje Parasol - 34 jaar - 2e kindje 28 april 29 april 30 april Afspraken: 27 augustus - Sara190 - 1e vroege echo zkh 28 augustus - Kruimeltje 1 - intake vk 31 Augustus - Michele25 - Intake vk+echo 31 augustus - Emm95 - Intake vk + vroege echo 2 september - Nova87 - 1e echo 7 weken 2 september - Elke1708 - Intake vk 2 september - Kruimeltje 1 - 1e echo 7 weken 2 september - Anne201 - 1e echo 6,5 week 4 september - Chayammy - 1e echo 7 weken 4 september - Raspberry90 - 1e echo 7 weken 7 september - Pitahaya - 1e echo 7 september - 2011Mamma - intake 8 september - Famke88 - intake + 1e echo 8 september - Nymeria - 1e echo 9 september - Dana - controle zkh + vroege echo 10 september - LunaM - 1e echo 11 september - Line85 - 1e echo zkh 14 september - PotjeGoud - intake + 1e echo 15 september - Dana - intake vk + echo 15 september - 2011Mamma - 1e echo 16 september - Madeluc - 1e echo (9 weken) 21 september - Nova87 - intake vk 23 september - LunaM - Intake vk + termijnecho ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)