Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ik ben fysiotherapeut in Rotterdam. Was een combinatie van slechte timing en een tikkeltje eigenwijsheid:p. M'n jas had ik tegen advies in op de praktijk laten liggen. Ik had de wolken bekeken en dacht... Nahhh regen zal wel meevallen... Ik ben toch niet van suiker? :roflmao:. Oepsss. Ik moet geen weervrouw worden

2. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Kikkertjekwak wat fijn dat je nog geen klachten hebt zeg!!
    Hahahaha oh charmant. Ik zie het helemaal voor me :roflmao:

Hier moeten we zo ons bed uit
    7u staan de stukadoors voor de deur :mad:
    Zoontje heeft vandaag n kinderfeestje. Wordt n hectisch dagje vermoed ik :roflmao: We kunnen alleen beneden zitten en alles ligt overhoop.

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    @PotjeGoud wat irritant. Bij ons zijn ze nu ook aan het stuccen en verven maar nu weinig last van omdat we op vakantie zijn. Over 4 weken gaan we ook de verjaardag van mijn zoontje vieren en vermoed dat ze dan net de woonkamer aan het verven zijn. Ook een ramp.

ik had het idee om en taart te kopen en via de taart bekend te maken dat er een derde komt. Helaas gaat dat feest door Corona niet door omdat er maar 6 mensen binnen mogen. Door gescheiden ouders zijn er alleen al 7 opa’s en oma’s, hoe vertellen jullie het allemaal?

4. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    #1244 PotjeGoud, 29 aug 2020
    Laatst bewerkt: 29 aug 2020
    @mamaloe250 oh beter, dan merk je toch altijd minder van de rommel inderdaad. Ik zie er altijd zo tegenop. Al dat stof overal in huis. Ik zal zo blij zijn als we klaar zijn. Maarja na het stucen moet er nog geschilderd worden (deuren, kozijnen etc dus eerst weer schuren) bah.
    En zo blijf je altijd bezig he.
    Oh dat is niet echt een handige timing nee. Of het moet heel mooi weer zijn dat je het buiten kunt vieren.
    Echt vervelend ja die nieuwe regel, vooral als je eigenlijk van plan was om dan je zwangerschap bekend te maken. Ik knijp m ook al voor mijn zoontje. Hij is begin nov jarig en kijkt zo uit naar zijn feest. Straks zitten we nog met dat maximale aantal, dan is alles toch heel anders.
    Wij hebben het onze moeders al verteld. (Fotolijstje met je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in april geboren word, mag ik dan in dit lijstje misschien. Met een kiekeboe Nijntje afbeelding erbij) Verder nog niemand. De rest weten we nog niet precies hoe, wIl eerst iets verder zijn en in ieder geval een echo hebben gehad.

Ik word toch wel alle dagen wakker met een licht misselijk gevoel hoor. En zodra mijn maag leeg is komt het weer terug. En savonds komt het weer boven omdat ik moe ben. Ik hoop dat het zo blijft (niet erger wordt) maar ik vrees het ergste..

5. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @Kikkertjekwak hahaha moest wel lachen hoor om je belevenis. Ik zag dit helemaal voor me! Maar je theorie klopt; je bent niet van suiker. Hahaha

@PotjeGoud oh druk druk druk, aan de andere kant zitten jij en @mamaloe250 er wel lekker bij dit voorjaar.
    Wij zijn zelf nog steeds aan het klussen. Vd zomer de tuin gedaan. Nu bezig met achterin de tuin kantoor plaatsen.
    Vh najaar nog de badkamer realiseren en wat overige klusjes in de woonkamer. volgend jaar stond de keuken op de planning. Maar dat wordt dus eerst even kijken wat we met de slaapkamers gaan doen.

Ik lag doodop 21:15 in bed maar vannacht ineens om 2:00 zonder reden klaar wakker in bed. Echt tot 3:30 ofzo! Baal ik zo van!
    1 van jullie ook al aan het spoken s nachts?

Oh en vertellen... dacht zelf deze keer aan een foto met de jongens. Omdat het zo’n verrassing is. Maar ik lees even mee met jullie goede ideeen haha

6. LunaM

LunaM Actief lid

31 jul 2020
    180
    154
    43
    Vrouw
    Hahaha @Kikkertjekwak :roflmao:. Zie het helemaal voor me.

@mamaloe250 @Rachje20 @PotjeGoud jullie zijn dus ook nog lekker bezig in en om het huis. Bij ons staan er ook nog wel wat projectjes op de planning....

@Rachje20 ik heb af en toe ook zo’n nacht ertussen dat ik ineens klaarwakker ben. Heel irritant. Zeker als er naast je een ligt die wel lekker ligt te slapen :|.

7. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Wat voor projecten hebben jullie in gedachten?

Ik heb dit wel altijd eind vd zwangerschap maar nooit zo vroeg al. En we hebben het zo nodig!!!
    Nog goede schaapjes tellen tips?

8. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Rachje20 dat is waar! We hebben dit huis in 2012 gekocht. Als dit klaar is hebben we serieus het hele huis zo'n beetje verbouwd. De laatste 2 jaar hebben we dus een hele opbouw laten plaatsen, badkamer laten realiseren in een ruimte die eerst een gewone kamer was. Een wc boven gemaakt van wat eerst badkamer was. Wc beneden verbouwd, de tuin een deel bij laten betegelen. En nu dus alles laten stucen. En dit allemaal was een heel lang proces omdat we werkten met allemaal losse werklui. En natuurlijk heb je altijd tegenvallers, zoals fonteintjes uit de muur :|:roflmao:
    Maar nu is hopelijk het einde in zicht.
    Mijn man heeft nu ineens een peper in zijn reet sinds hij weet dat ik zwanger ben:roflmao: hij wil alles in orde hebben voordat de baby komt. Dus dat is wel fijn hahaha

@LunaM Wat zijn jullie toekomstige projecten?

9. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Werkt jullie neus nu ook extra goed? :eek:
    Oh pfff echt vervelend al die luchtjes. Net rook ik gewoon de aarde van de plant die in de kamer staat. Terwijl ik er 1.5m vandaan stond.

En die stukadoors stonden dus te roken voor het huis (voordeur open) en ik rook dus in de keuken de rooklucht. Ik vind dit altijd al vies, maar nu helemaal. :evil:

Ik ben me trouwens een beetje aan het oriënteren op een co sleeper. We dachten eigenlijk om zo'n ledikantje van de Ikea te halen waar zo'n zijkant vanaf kan. Maar zou de lattenbodem dan wel op hoge stand kunnen? En wij hebben n boxspring... moet natuurlijk wel aansluiten. Iemand nog tips?

10. Parasol

Parasol Actief lid

21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    @jajay wauw wat een verhaal zeg! Superleuk dat je komt meekletsen!

@Kikkertjekwak hahaha wat een ervaring met die plensbui, zag het he-le-maal voor me door je mooie omschrijving :roflmao:

@PotjeGoud ik vind de co sleeper van petite amelie heel fijn! Die kan zo hoog als de meeste boxsprings, als 1 vd weinige geloof ik. Is natuurlijk niet zo groot als t ledikant van ikea, maar ik vond het heel handig dat ik t hekje telkens open en dicht kon doen, zodat hij er niet uit kon rollen :)

jajay vindt dit leuk.
  11. LunaM

LunaM Actief lid

31 jul 2020
    180
    154
    43
    Vrouw
    @PotjeGoud @Rachje20 we hebben nog niet echt iets aan de zolder gedaan, dus daar willen we nog kamers maken. Dakkapellen, trap aanpakken en eigenlijk ook nog de badkamer en wc, maar dat heeft niet zo’n haast :rolleyes:.

Voor het wakker zijn ‘s nachts heb ik geen goede tip helaas.... ik ben vooral super onrustig en kan dan een hele tijd liggen draaien. Ineens slaap ik dan wel weer, maar kan echt wel een uur of soms langer duren. Andere nacht kan ik dan ineens wel als een blok slapen, dus gek.

12. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik neem magnesium. Dat helpt tegen spierkrampen straks maar zorgt er ook voor dat je lekker slaapt in de nacht.

Hier vanochtend weer gewogen: +1.3 kilo. Moet mij echt een beetje inhouden. Merk dat ik bij een hongere buik snel misselijk word. Mja..... de hele tijd eten is dan ook niet de oplossing natuurlijk.

Madeluc vindt dit leuk.
  13. Madeluc

Madeluc Actief lid

14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    ons zoontje is 16 maanden en gek op boekjes. Mijn ouders komen elke week op visite, wij hebben een boekje gekocht met de titel: -ik ben grote broer - ,educatief voor onze zoon want je wordt meegenomen in het ‘grote broer zijn’. Het plan is om hem dat boekje te geven en met oma en opa te gaan lezen.... hij komt namelijk de hele dag met verschillende boekjes aan die moeten worden voorgelezen dus dat zijn ze wel gewend ;). Zelfde gaan wij doen bij mijn schoonmoeder.
    We willen dit in week 10 doen na de eerste echo :). De rest van de goede fam en vrienden weten wij nog niet hoe wij dat gaan vertellen...

jij? En de andere dames hier?

Parasol vindt dit leuk.
  14. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Wat een grappig idee!
    Wij willen het onze oudste van bijna 5 aan de opa's en oma's laten vertellen.

15. Madeluc

Madeluc Actief lid

14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Wel leuk om te zien wanneer dat kwartje valt.. bij de opas en omas.

16. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Madeluc hahaha zo vertelde iemand in onze omgeving dat ze haar oudste een shirt had aan gegeven "ik word grote zus" het duurde 2 uur voordat haar moeder (oma dus) het zag :roflmao:

@Parasol Oh ja daar heb ik inderdaad al meer over gelezen? Bedankt voor de tip! Tot welke leeftijd heeft jouw zoontje daar in gelegen? Ik krijg meestal wel aardig grote baby's.. Vind het zo zonde als hij of zij r maar even in kan.

@Pitahaya ja ik snap het hoor.. alles beter dan misselijk voelen. Wat bij mij op t moment goed werkt is druiven.. Maarja kan moeilijk hele dag druiven gaan eten :roflmao:
    Wat eet jij vooral?

Parasol vindt dit leuk.
  17. Kruimeltje 1

Kruimeltje 1 Bekend lid

18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    @jajay : wat een verhaal zeg. Dat is nog eens een verassing. Wat fijn ook dat je een goede echo hebt gehad.
    @Kikkertjekwak : hahaha het weer verkeerd ingeschat. Heb beeld van het fietsen door de regen.

sommige hun huis verbouwen, leuk maar idd veel werk. Wij gaan volgend jaar verhuizen en moeten ook een paar dingen doen, kijk daar wel tegen op. Ik hou het eindresultaat maar voor ogen, dan komt het denk ik wel goed. (Hoop ik)

slapen s’nachts; ik slaap altijd al minder goed. Ben normaal altijd s’nachtx wakker en ik weet dat ik droom en in bed lig. Best wel apart. Nu slaap ik door en goed ! Hopelijk mag ik daar even van blijven genieten.

Gister een intake gehad bij de vk. Leuke vrouw , volgende keer een andere.
    Nog 5 nachtjes slapen tot de echo! Super veel zin in. Ik dacht trouwens dat ze dan Wel het termijn gingen bepalen, maar dat doen ze met de volgende echo. Donderdag is de vitaliteit echo, kijken of het goed is en het hartje klopt.

18. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik mag van mezelf geen ongezonde dingen in huis halen. Dus gisteren was ik echt aan het zoeken en we hadden dus bijna niks. Dus zat aan de cracottes met jam. Haha.
    Hoop het zo beetje in toom te houden en probeer wel echt 3 voedzame maaltijden per dag te eten.

19. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Pitahaya ik heb gelukkig bijna geen trek in eten, maar ik moet wel eten om niet misselijk te worden. Maar mocht ik echt zo misselijk worden dat ik blijf overgeven dan eet ik gewoon waar ik zin in heb en wat er in blijft. Ook al is dat dan niet zo gezond :roflmao:

20. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Gelukkig hoef ik nog niet over te geven!

Deel Deze Pagina