(Alvast) gefeliciteerd Dana! Ga je naast de dipsticks nog een andere test doen? Wellicht een domme vraag maar wat is mvm?
Wat ik heerlijk vind aan zo een forum als dit, is dat niemand behalve je partner en jijzelf het weten. De drang om er over te praten is groot, maar de omgeving bij ons krijgt het nog lang niet te horen . Dus hier vrijuit kletsen met gelijkgestemde is heerlijk! Wanneer gaan jullie het aan nabije familie/vrienden vertellen? En wanneer mag iedereen het weten? En als jullie werken; wanneer jullie werkgever?
Haha ja ik heb afgelopen dinsdag al direct een positieve cb digital gehad en heb nog getest met predictors en kruidvat 2v5 testen. De dipsticks had ik nu nog liggen dus die doe ik puur nog voor mn eigen geruststelling! Oh sorry dat is Moeders voor Moeders
@PotjeGoud Nee hebben gewoon heel goed contact met ze. Heb nu nog vakantie en ben dus veel thuis en in de tuin. Heb soms het idee dat het op m’n voorhoofd staat . @Dana Als het goed is gaan ze telefonisch contact opnemen inderdaad. Heb bij de vk aangegeven interesse te hebben. Haha en ik herken het gevoel van het verpesten hoor, toch spannend. Al kan het echt geen kwaad! @Madeluc ouders en broers/zussen weten het. Ga het een vriendinnetje wel snel vertellen en de rest van de familie en vrienden na de termijnecho denk ik. M’n werkgever ook na m’n termijnecho, tenzij ik me heel beroerd ga voelen ofzo. Nog wel even een spannend ding want ben echt net gewisseld van baan....
@Dana misschien heb je het al verteld maar het is me even niet bijgebleven, waarom ben je medisch? Fijn dat je testen zo goed oplopen! Ik zit gewoon nog steeds een paar dagen voor nod, dus ik moet gewoon niet zeuren denk ik. Ik denk niet dat ik deze keer mee ga doen aan moeders voor moeders. Vorige keer wel gedaan, maar daardoor wist de buurt veel te snel dat ik zwanger was. Dat wil ik dus niet. Over dat seks gebeuren herken ik wel.. en mijn man heeft dat nog erger Maar wel vooral als het zo pril is, daarna niet meer. @Madeluc Ja fijn is dat hè! Ik weet het nog niet precies. Bij de oudste en de jongste (de meiden) werd ik heel misselijk in de vijfde week. Daarom moesten we het wel vertellen. Nu wachten we het liefst nog een tijd, omdat mijn schoonmoeder het niet voor zich kan houden. De kinderen willen we het iets eerder vertellen dan de rest van de fam, maar dus ook niet te snel, want die verklappen alles. Vooral de middelste en de jongste Ik wil denk ik sowieso eerst een echo gehad hebben. En jullie?
@LunaM hahaha oh zo! Leuk dat je zo'n goed contact hebt met je buren. Mijn schoonmoeder zei eergister al tegen me (toen ik net positief getest had) "pff wat is er toch met jou aan de hand, je hebt het iedere keer zo warm dat is niks voor jou! Zit je soms in de vervroegde overgang?" Ik "Ja ik weet het ook niet, maar als het zo blijft ga ik wel naar de dokter" maar oh ik kan zo slecht liegen. Hopelijk kan ik het nog even geheim houden. Mijn moeder kwam zaterdagavond aangelopen met 2 ingeschonken wijntjes. "Ehh ik hoef geen wijn hoor" dan heb ik dus ook het gevoel dat het heel duidelijk is dat ik zwanger ben. Maar ik sla wijn wel vaker af, maar toch denk ik dat het opvalt
Wij hebben de afgelopen twee jaar zo veel miskramen, vroeg geboren kindjes/vlinderkindjes/regenboogkindjes meegemaakt in onze nabije omgeving, dat wij idd iig wachten tot na de termijnecho (ook dan kan het natuurlijk nog misgaan). Bij ons zoontje was ik niet misselijk oid dus hebben wij ook gewacht tot 11 weken voor familie (ouders) en 13-15 weken voor vrienden en overige familie. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het verloop gaat zijn. Bij onze eerste zwangerschap begon je bij 24 weken pas een klein beetje een buikje te zien, ik verwacht nu Wel wat eerder...Het is allemaal niet meer zo strak, hahaha!
@Madeluc oh wat knap! Zo lang kan ik het niet verborgen houden denk ik. Het wordt de 4e he.. alles dijt nogal snel uit bij de buik Maar ja moeilijk is dat altijd, je hoort ook wel eens mensen zeggen dat ze dan ook juist steun hebben als het mis gaat, omdat iedereen het dan weet. Snap ik ook wel weer aan de ene kant.
Ik vind ook echt dat iedereen het moet doen, zoals het voor diegene goed voelt. Elke zwangerschap is ook weer anders, misschien zijn wij ditmaal ook veel eerder met vertellen . Doen jullie het op een speciale manier vertellen? Als je kids wat groter zijn lijkt mij dat sowieso moeilijk om ‘geheim’ te houden. Ons mannetje is 16 maanden dus dat is prima te doen haha.
Hier hebben wij het vrij snel mijn moeder en schoonouders en schoonbroer en zus verteld. Als het mis gaat dan gaat het mis en is dan ook moeilijk om niks te zeggen. De familie weet het nog niet en hoeft ook niet. 1 koppel goede vrienden waar ik toevallig op bezoek ging persoonlijk hebben we het verteld. Gisteren mijn buren met veel moeite omdat deze een 2e mislukte icsi hebben gehad pas.. en nog 1 en laatste behandeling hebben.. ik was zeer nauw betrokken en vond t vervelend als ze ineens mijn buik moest zien. Ik denk fb.. en familie etc bij week 12 ofzo. We hebben er niet zo'n haast mee. Denk dat dat anders is bij kindje 4 ook. Ik begin dus ook al te groeien.. en heb al een darmen buikje. Zoals @PotjeGoud zegt de 4e groeit snel. Denk niet dat ik mn strakkere jeans nog ga passen over 2wk als het weer koud word. Dat word al zw kleding shoppen denk ik.
Haha nee ik heb het hier niet vermeld idd maar ik ben trombose patiënt geweest dus ik moet daarom in de gaten gehouden worden Haha ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar ze doen alles toch heel discreet?
Haha ja maar ik hoorde dus dat je normaal gesproken zo'n leuke test krijgt en andere dingen. Dat valt natuurlijk allemaal weg als die intake telefonisch gaat lijkt me. Jammer!
Ik testte positief 2 dagen voor nod. Toen had ik ook zo'n digitale 1-2 weken. Precies toen ik 4 weken was had ik 2-3 weken dus dat klopt precies. Ik ga nu met precies 5 weken nog zo'n digitale doen en kijken of er 3+ staat maar dan stop ik met testen hoor. Ik doe ook even niet mee met moeders voor moeders. Ik wil deze zwangerschap gewoon even 1x alles doen wat ik zelf wil en vond dat plassen vreselijk (beetje ego misschien maar ach...). Als ik precies 8 weken ben ga ik met familie naar de Efteling. Geen achtbanen worden dat en geen wijntjes. Dat word nog een uitdaging als we het voor onszelf willen houden. Daarom denk ik dat we de echo gaan plannen in de week voor de Efteling. Dus bij 7 weken en paar dagen... Hier mag ik zelf bepalen wanneer ik een echo wil. I.v.m. 2 miskramen mag het zelfs vanaf 5.6 weken al. Maar dat vind ik wel erg vroeg. Denk dat ik deze week ergens toch maar even contact opneem met verloskundige. Dan hebben we dat ook maar weer gedaan.
Ik hou het niet meer bij hoor! Hier weten alleen 2 beste vriendinnen het, omdat ik het gewoon echt even kwijt moest...mijn schoonouders en mijn vader gaan we verrassen na de eerste echo. Ik vind het nog te eng om het te vertellen. Dan is het zo "echt" ineens! Ik mag een vroege echo ivm de missed abortion en zieke dochter, moet alleen even bedenken wanneer dan precies. Ik denk tussen de 6 en 7 weken! Ik wil ook weer geen onzekerheid door een te vroege echo. Seks vind ik ook eng, daarom ook al 1,5 week niet gedaan..arme vriend
Hier precies hetzelfde. Ook MA en ziek kindje en nu recht op vroege echo maar twijfels daarover. Haha. Vind het trouwens wel fijn, even geen seks. Maar kan geen kwaad hoor.
Wauw, iedereen kletst heerlijk hier, super leuk!! Alle nieuwe mensen gefeliciteerd! Fijn om deze spannende en bijzondere tijd samen te delen. Voor de mensen met al twee kindjes...hoe snel begon jullie buik bij de tweede te groeien? Bij mijn eerste begon je het al best snel te zien, ik ben lang en slank (nu iets minder slank dan toen, haha, 3 kilo meer) Ben benieuwd hoe snel dit groeien gaat!
@Madeluc haha ja dan is dat een stuk makkelijker. Hier is de oudste net 7. En mijn zoontje van 5 die zei vorige week zaterdag ineens toen we uit eten waren "ik denk dat mama een baby in haar buik heeft" terwijl ze helemaal niet weten dat we er mee bezig zijn. We willen het wel op een leuke manier vertellen, maar weet nog niet hoe. En jullie? @Dana Oh vandaar ja dan is het wel goed dat ze je in de gaten houden. Moeders voor moeders is op zich wel discreet (Ze komen het in onherkenbare bus ophalen) maar je moet die flessen dus wel bij de voordeur zetten. En iedereen die moeders voor moeders heeft gedaan, herkent die flessen dus meteen. Vandaar dat ik er nu niet aan mee doe. Normaal komen ze inderdaad aan huis, doen ze een zwangerschapstest en krijg je een cadeautje. Weet alleen niet meer zeker of je die meteen kreeg, maar volgens mij wel. Was toen zo'n heel fijn dekentje. Nu met corona weet ik niet hoe het zit. @Pitahaya oh dus dat kwam precies uit met je testen. Ik had vandaag dus 1-2 weken maar ik zit dus denk ik 1 of 2 dagen voor nod. Misschien nog wel 3. Ik heb nu nog 1 digitale test liggen, die ga ik volgende week doen. Ik wacht nog even tot ik een knal test heb met de verloskundige bellen. Eerst even nod voorbij zijn.. Wat betreft echo snap ik het wel.. je wil toch zekerheid en als je te vroeg gaat, heb je nog een kans dat je geen zekerheid krijgt. @Nova87 ah wel fijn dat je het al hebt kunnen delen met vriendinnen. Weten jullie al hoe jullie het aan de ouders gaan vertellen? @Nova87 en @Pitahaya wat hebben jullie kindjes als ik vragen mag? Sorry als het al verteld is hoor, ik heb soms moeite met alles te onthouden Mijn man maakt steeds opmerkingen met hints naar de kinderen. Ik merk dat hij er moeite mee heeft om het geheim te houden voor de kinderen. Hij zei net al "zullen we het tegen de oudste wel vertellen?" Ik merk dat ik het zelf ook moeilijk vind om geheim te houden. Maarja het is wel zo verstandig...
Toen ik zwanger was van de tweede ging dit al sneller.. Maarja daar zaten uiteindelijk maar 15 maanden tussen. Dat scheelt ook wel wat denk ik. Maar ik merk dat het bij iedere zwangerschap sneller gaat. Net als @michele25 , in het begin zijn het vooral darmen, maar als dat vel al opgerekt is geweest, gaat het hard Ik denk dat ik hier ook snel niet meer in mn normale kleren pas