@PotjeGoud Haha het staat ergens aan het begin van dit topic maar ik hou het ook niet meer bij allemaal hoor Ze is geboren met een gat in haar middenrif en heeft daardoor onderontwikkelde longen. 3 maanden intensive care en 6 operaties ondergaan. Nu gaat het gelukkig heel goed! Energie voor 10 die kleine meid Ik heb een shirt voor mijn dochter besteld, die krijgt ze aan en dan gaan we op visite bij de ouders. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze door hebben wat erop staat
Oh dat heb ik inderdaad wel gelezen! Heftig zeg. Gelukkig gaat het nu heel goed met haar. Hebben ze dat toen tijdens de zwangerschap al ontdekt? Leuk idee van dat shirtje! Ik ben ook nog op zoek naar een idee om het de kinderen leuk te vertellen
Ik heb trouwens echt last van hoofdpijn vandaag.. Herkennen jullie dit? Ik hoop dat het van het benauwde weer is en dat het snel over gaat.
Ja bij de 20 weken echo had ze alleen een plekje op haar long, niks ernstigs. Moesten we voor naar het amc. Daar hadden we elke 2 weken een echo om het in de gaten te houden en toen was er steeds weinig aan de hand. Bij 28 weken bleek het ineens een stuk ernstiger. Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat er met dit kindje ook iets "mis" is. Hij kan gewoon niet geloven dat wij een gezond kind kunnen krijgen. Wordt er een beetje verdrietig van want door die negativiteit kan hij er niet van genieten, maar ik ook (nog) niet..
Hier nog geen idee wanneer we het bekend gaan maken. Ga proberen zo laat mogelijk haha. Maar geen idee of dat lukt. Heb wel wat vriendinnen verteld en mijn moeder weet het dus omdat ik zo in shock was. verder houden we het nog even stil. Voor de kinderen wil ik het dus ook nog even stil houden. Sowieso wachten tot we wat verder zijn en we meer weten of het goed zit. En ook omdat het nog zo lang duurt voor de baby dan komt. Bij de 3e was ik 14/14,5 week toen we het verteld hebben. Kort daarna een pretecho om te weten wat het werd. maar nu dus geen idee. Ik twijfel zelf nu wel of ik wil weten wat het word. Vorige 3 keren dus pretecho’s gedaan. Maar lijkt me ook wel leuk een keer een verrassing te hebben. Maar geen idee wat mijn man wil. Hij vind het wel prettig te weten wat het word. Maakt het voor hem wat echter. Willen jullie het weten?
@Nymeria Ja ik ben veel te nieuwsgierig! Het lijkt me wel echt heel bijzonder om er pas bij de geboorte achter te komen maar ik ken mezelf. Ik kan niet wachten Hebben jullie een voorgevoel? Mijn gevoel zegt heel sterk dat het een jongetje wordt maar dat is echt nergens op gebaseerd natuurlijk
Haha ja ik ook wel hoor. Ben ook super nieuwsgierig dus ik twijfel nog. en kan het zelf ook altijd goed zien op echo’s dus ben bang dat ik het dan toch zelf een keer zal zien. ik heb sterk voorgevoel voor een jongetje. Alle vorige keren had ik gelijk haha. Dus ben benieuwd.
@Nova87 nee dat snap ik. Als je zoiets hebt meegemaakt ben je gewoon bang dat het nog een keer gebeurt.. Maar hebben ze ook nog iets gezegd over de oorzaak? Kan het familiair zijn of is het echt pech om het stom te zeggen? Ik snap wel dat het genieten dan moeilijker is. Ik vind dat in het begin ook hoor.. Ik heb zoiets niet meegemaakt, maar toch heb ik altijd een soort angst van wat als er iets fout gaat. Nu ook nu ik positief heb getest. Aan de ene kant ben ik blij, maar durf ook nog niet heel blij te zijn, straks gaat het nog fout. Irritant is dat. Maar hoop voor jullie dat jullie snel kunnen genieten van de zwangerschap. Het is zoiets moois. Nu heb ik bij de derde echt een hele erge zwangerschap gehad. Genieten was er gewoon niet bij. Oom van mijn man stierf, ik had bloedverlies (bleek later door blaasontsteking te komen). Na de termijnecho heel veel bloedverlies, waren we bang dat het een miskraam zou worden. Mijn moeder heeft in het ziekenhuis gelegen. Mijn vader kreeg toen ik 16 weken zwanger was te horen dat hij verdachte plekjes had op zijn darmen.. Toen ik 27 weken was is hij het ziekenhuis in gegaan (operatie) maar door heel veel fouten is hij na 7 weken ziekenhuis alsnog overleden. En later bleek het dus helemaal geen kanker te zijn. Toen lag dochter ook nog in stuit, dus ook nog een versie ondergaan op de afdeling naast de ic, waar mijn vader 2 weken daarvoor was gestorven.. al met al best een heftige tijd geweest. Ik hoop dat ik deze zwangerschap wat meer kan genieten.
Ons tweede zoontje heeft helaas 49,XXXXY syndroom. We hebben onze eigen website met blog: www.49xxxxy-syndroom.nl. Momenteel is hij bijna 2,5 en gaat het eigenlijk best wel goed met hem. Wat dat betreft komt deze zwangerschap wel op een mooie tijd. Maar we houden onze zorgen en al de afspraken met artsen en therapeuten her en der en dat is best wel pittig. Onze oudste is kerngezond. We hopen nu heel erg op weer een gezond kindje. Jongen of meisje? Geen idee. En het kan mij ook niets schelen eigenlijk. Het klinkt zo cliché, maar ik hoop dat het ons gegund is om een gezond kindje te krijgen want dat is zo'n zegen. Drie jongens lijkt mij super leuk, maar aan de andere kant: Een meisje zou ook weer leuk zijn. We gaan het zien. Zitten wel ook te denken om het nu eens een keer een verrassing te laten zijn. Maar of ik dat uiteindelijk ook echt kan? Bij allebei wisten we van te voren al dat het jongetjes zouden worden. Ergens lijkt het mij nu wel leuk, een verrassing. Aan de andere kant: Ik ben ook wel een controlfreak, haha en dingen van te voren weten is toch ook wel héél erg fijn.
@PotjeGoud Jeetje wat heftig ook! Mentaal slopend is het he? Mijn moeder is 6 weken voor de geboorte van mijn dochter overleden. Genieten is er daarna gewoon niet meer bij! Ik ga er gewoon van uit dat we nu allemaal een mooie zwangerschap zonder al te veel zorgen hebben ❤❤
@Pitahaya ik zal straks eens op jullie blog kijken! Al die zorg afspraken lijken me inderdaad best tijdrovend. En inderdaad, geslacht maakt ook niks uit. Mij lijkt het ergens ook wel leuk om het geslacht een verrassing te houden. Ik weet niet of ik het kan hoor, precies om wat jij zegt. Control freak. Het is ook gewoon praktischer met spullen. Mijn man lijkt dat overigens helemaal niks. Hij zit m al te knijpen, want de vrouw bepaalt in principe @Nova87 oh nee! Ook zo heftig. Bah.. was het plotseling? Ja genieten is dan moeilijk he. Je hebt dan allerlei emoties door elkaar.. Ja inderdaad, we hopen op allemaal een zorgeloze zwangerschap en gezonde kindjes!