Dat is heel vervelend. weet je werk al van je zwangerschap? ik werk ook in de kinderopvang en ik ben ook wel een beetje angstig voor dit soort dingen. maar wil mijn werk eigelijk nog niks vertellen.
Ja, die zijn al op de hoogte. Had het sowieso aan een paar collega's verteld en omdat ik gisteren onder werktijd moest bloedprikken ook aan mijn leidinggevende. En aangezien ik vandaag halsoverkop van de groep moest ivm de 5e ziekte moest ik andere collega's ook inlichten. Die zijn ook niet helemaal gek natuurlijk en hadden het anders toch wel geraden. Scheelt wel dat ze allemaal ook wisten dat ik graag zwanger wilde worden. Ik snap dat je het nog niet wil vertellen, ik had op een paar collega's na ook liever nog even gewacht. Dat bloedprikken kan gewoon in overleg met de versloskundige of huisarts. Dan weet je iig of je antistoffen hebt en kun je bij een uitbraak altijd nog beslissen of je je werk al inlicht!
Vanwege mijn verleden weet mijn moeder, m’n beste vriendin en m’n leidinggevende het. Wanneer we het onze zoon, mijn zus , schoonfamilie en de ‘rest’ gaan vertellen weten we nog niet.
Wij hebben (voorafgaand aan het zwanger proberen te worden) besproken dat we het pas gaan vertellen als de kans op een miskraam nihil is. Dus pas als we de echo krijgen met geslachtbepaling erbij. Ik hou van baggy kleding en ben redelijk slank dus ik hoop dat het niet teveel zal opvallen.. Verder wel lastig gezien ik een echte prater ben, maar ook een flinke eter en er dingen zijn die ik ineens niet kan/mag eten en ik voorheen heerlijk vond zoals tonijn, garnalen, sardientjes, makreel en alle soorten vis eigenlijk haha. We zien vooral mijn schoonouders en -broers wekelijks en daar eten we ook weleens, dus dat wordt elke keer een uitdaging, maar we hebben die beslissing weloverwogen en bewust genomen voordat ik gierde van de hormonen. Ik tel wel echt de weken af en ben al samen met mijn partner een erg leuke reveal aan t inplannen. Tot die tijd is het ons geheimpje.
Bij mij weten de meeste dat ik in een traject zit maar ga het toch proberen nog even stil te houden. Heb over 3 weken ook vakantie. Dus komt goed uit. Dan ga ik lekker op huwelijksreis
Wat een heerlijk vooruitzicht! Waar gaan jullie naartoe? Die paar weken moet vast lukken om het stil te houden.
Uiteenlopende antwoorden, interessant! Elke termijn is goed natuurlijk zo lang we onszelf er goed bij voelen. Dat gaat hier nog een discussiepunt worden vrees ik, we zitten niet op dezelfde lijn...
Absoluut! En fijn dat ik het voor het weekend weet. Kan ik hopelijk eindelijk weer een beetje slapen!
Wij gaan naar het zonnige Curaçao! dus dat stil houden gaat denk ik wel lukken. ik las net van je bloeduitslag. fijn dat het voor het weekend toch nog bekend is en wat een mooie getallen!
Dankjewel! Curaçao, wat heerlijk zeg. Ben stiekem een beetje jaloers. Maar ik mag niet klagen, mijn vakantie zit er al op!
Misschien raakt hij mijn gebabbel over de zwangerschap vanzelf beu, dat hij het fijn zou vinden mocht ik iemand anders hebben om het tegen te doen, haha. Gelukkig kan ik mij hier anoniem helemaal laten gaan