Mijn beste vriendinnen Mama , papa en broer En baas en naaste collega’s Weten het Ik werk met gevaarlijke chemicaliën dus zou het mezelf nooit vergeven als ik daardoor een miskraam zou krijgen Wij zijn ook verplicht het te melden Dus bij ons is het ook geen uitzondering als er dames bureauwerk doen en terug in het labo staan als het misloopt heb dat helaas voor Louie ook voorgehad Zijn een warme groep met veel begrip Heb vandaag ook nog geen vragen gehad Had men werkpak gewoon aangehouden Dus denk wel dat iedereen het door had maar het respecteerde om nog niets te vragen mijn ouders, broer en beste vriendinnen zijn mijn opvangnet moest het mislopen
Bij mij weten het ook al wel wat mensen hoor. Ik zit als alleenstaande in een traject en dat weten veel ook. Dus de meeste personen dichtbij weten nu dat ik zwanger ben. De rest krijgen t later te horen.
Hoi allemaal! Ik kom mij heel voorzichtig melden hier. Afgelopen maandag op 8/9 dpo had ik een tuurtest, vandaag is mijn nod en elke dag loopt het streepje mooi op (ja ik heb elke dag getest, beetje testverslaafd ). Ook al een CB gedaan die donderdag 1-2 zei. Ik vind het mega spannend. Ik heb de afgelopen rondes meerdere tuurstreepjes gehad waar het bij mis ging. Deze x voor het eerst oplopende testen. Vorige maand kreeg ik de diagnose endometriose en adenomyose en stortte mijn wereld best wel in, dus tegen alle verwachtingen in is het toch best snel raak. Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan. Alle andere zwangeren: Gefeliciteerd!! Testje van vandaag:
Ha, je bent er al! Ik hoopte al dat je hier nog net in zou vallen en mee kwam kletsen! Super blij voor je meid, ik duim met je mee dat alles goed gaat!
Hoe lang zou ik nu precies zwanger zijn? Ben je op je NOD precies 4 weken zwanger of moet je anders tellen?
Hangt van je LF af. Als die 14 dagen is wel. In principe ben je op de dag van je eisprong 2+0 weken zwanger.
Ja, ik heb een LF van 14 dagen. Vandaag is in principe 14 dpo. Alleen had ik een vroege eisprong, op CD 11 een positieve ovu test, dus zou deze cyclus maar 25 dagen hebben geduurd. 26 juli: eerste dag van mijn laatste menstruatie 5 augustus: positieve ovu test 20 augustus: NOD
Die twee weken ervoor krijg je cadeau, maakt in principe niet uit hoeveel dagen dat was. Als je een cyclus van 90 dagen had ben je ook niet ineens 3 maanden zwanger op je NOD. (zou wel lekker opschieten!) Bij 4 weken zwanger op je NOD gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen met een LF van 14 dagen. De perfecte cyclus dus.
Welkom en gefeliciteerd! Bijzonder dat het een maand na je diagnose raak is. Gek hoe dat werkt soms he, zit je in de put door slecht nieuws en daarna komt dan toch het mooiste nieuws dat je kan wensen. Zijn jullie al lang aan het proberen voor een kindje?
Ja heel bizar. Exact een maand nadat we bij de gyn waren geweest had ik een positieve CB. Valt mee hoor, dit was ronde 7! Mocht al eerder naar de gyn omdat ik elke cyclus last had van tussentijd bloedverlies en ik me daar heel veel zorgen om maakte.
Mooi dat valt inderdaad nog wel mee. En fijn dat je toch zo snel naar de gyn kon, je vermoeden was dan toch juist dat er iets niet pluis was.
Ik heb gisteren een zwangerschapsjurkje besteld waarin ik buikfoto´s mee wil gaan maken als mijn buikje begint te groeien. Vorige keer maakte ik random foto´s (ik had nog wel geen buikje, maar goed, optijd beginnen ) en dit keer wil ik er wel wel iets moois van maken.
Ja het is gewoon om zelf te doen hoor, geen professionele fotoshoot (of misschien wel op het einde). Ik wou gewoon altijd hetzelfde aan doen om de leukste foto´s te krijgen. Ik vond ook nog een leuke app: Baby Pics. Daar staan hele leuke ´overlays?´ op om op een foto te zetten tijdens de zwangerschap en na de geboorte. Of voor een aankondiging.