Uitgerekend 16 t/m 30 april 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Thea23, 13 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SofieElise1995

SofieElise1995 Actief lid

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Wat fijn weer goede echo's!

Hier voel ik de kleine steeds vaker. Vanaf paar weken nog af en toe met twijfel en nu wel zeker elke dag. Nog niet te zien aan de buitenkant (mede door m'n vetlaagje denk ik :p)

Padmee, FrederikeS, Polke28 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Hi lieve meiden!

Ik weet niet of jullie mij nog herinneren, maar ik heb hier in het begin een tijdje meegeschreven, tot ongeveer 12 weken. Uiteindelijk bleek dat ons kindje een open schedeldak had en hebben we de zwangerschap afgebroken.

Ik zou jullie alle details van de onderzoeken en de geboorte etc besparen, want er is behoorlijk veel mis gegaan. Maar uiteindelijk hebben we een antwoord gekregen op onze vraag of dit genetisch was en wat we moesten doen met de embryo’s in de vriezer. De afwijking was niet genetisch en we kunnen dus door. Ergens een hele opluchting voor de toekomst, want we kunnen door. Aan de andere kant heel verdrietig dat ons kindje net die ene kans op 1400 was. Erg oneerlijk.

Op 6 oktober ben ik opgenomen in het ziekenhuis en de volgende dag (op de verjaardag van opa) is onze dochter geboren. Een perfect meisje met alles erop en eraan, niet te bevatten met ‘slechts 12 weken’. Gelukkig voor ons was de afwijking wel meteen zichtbaar en was er geen enkele twijfel.

We zijn nog steeds heel erg verdrietig, maar hebben ervoor gekozen weer door te gaan met onze fertiliteitsbehandelingen. Hopelijk komt er heel snel een gezond broertje of zusje ter wereld.

Wij hebben haar ook een naam gegeven en haar laten inschrijven. Hoe je het wendt of keert: ze is ons eerste kindje en dat zal ze altijd blijven. Ze was o zo gewenst en het blijft elke dag moeilijk om te beseffen dat ik haar leven zelf heb moeten beëindigen, terwijl ik er zo veel voor gedaan heb om haar te krijgen. Maar als je me vraagt: heb je dan de verkeerde keuze gemaakt? Nee, ik zou deze keuze weer maken. Leven buiten mijn buik kon ze toch niet, dus waarom uitstellen? Als snap ik andere keuzes ook heel goed!

Nou even een update vanuit mijn kant dus. Ik zie dat de meesten al aan de tweede helft zijn begonnen! Spannend! En ik zie ook dat ik de laatste ben gewenst met een sterretje. Dat is ook heel fijn. Geeft mij ook hoop voor de toekomst. Het kan dus wel goed gaan!

heel veel succes allemaal nog en op naar wolken van baby’s!

Liefs,

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @Delacour ik herinner me je zeker nog hoor. Wat hebben jullie een heftige tijd achter de rug. Maar gelukkig is het niet genetisch. Hopelijk ben je snel weer zwanger en mogen jullie over niet al te lange tijd ook een wolk van een baby welkom heten in jullie gezin.

Lief dat je een update geplaatst hebt, dit heb ik ook een paar keer gedaan in het 16 t/m 31 december topic. Die meiden leefden allemaal erg met mij mee en ik lees nog steeds af en toe in dat topic om te zien hoe het ze vergaat.

Delacour vindt dit leuk.
  4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb gisteren voor het eerst de kleine man gevoeld. Toch een aantal weken eerder dan de vorige 4x. Zo bijzonder.

xDuvessa, Michje, Polke28 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    @Delacour wat fijn om nog even wat van je te horen. Wat een heftige tijd is het voor jullie geweest. Goed om te horen dat het iig niet genetisch was. Ik wens jullie alle goeds en hopelijk over niet al te lang een prachtige en gezonde baby! ❤️

Delacour vindt dit leuk.
  6. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    361
    273
    63
    Vrouw
    Wat fijn om nog iets van jou te horen ❤️. Een heftige tijd voor jullie, maar ook goed om te lezen dat het niet genetisch is.
    Verdriet is er niet anders om, jullie dochter zal altijd bij jullie horen. Ik wens jullie alle goeds voor de toekomst ❤️.

Delacour vindt dit leuk.
  7. Polke28

Polke28 Actief lid

13 aug 2022
    140
    149
    43
    Vrouw
    wat fijn dat je wat laat weten! Wat een bewegelijke periode voor jullie geweest, op naar veel goeds voor jullie! Ik ga duimen, het is jullie gegund! ❤️

Delacour vindt dit leuk.
  8. Bam1981

Bam1981 Actief lid

26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Wat een verschrikkelijke tijd hebben jullie achter de kiezen. Wat een opluchting te lezen dat het niet genetisch is en dat je weer verder kunt.
    Mooi 'dat je haar een plaats hebt gegeven in je leven!
    Heel veel succes met je vervolg traject!!

Delacour vindt dit leuk.
  9. Dora82

Dora82 Lid

19 sep 2022
    57
    70
    18
    Vrouw
    Beste Delacour,
    Ik herinner je zeker nog en regelmatig ging je door m’n gedachten!
    Fijn dat je het met ons wilde delen, wat een ongelofelijk heftige periode hebben jullie gehad/ en nog.
    Ik hoop dat jullie een broertje of zusje gegund is voor jullie meisje die niet levensvatbaar was, maar voor altijd jullie mooie dochter is.
    Sterkte in alles hoor!

Delacour vindt dit leuk.
  10. SofieElise1995

SofieElise1995 Actief lid

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Wat een heftige tijd hebben jullie gehad ❤️ heel veel geluk en alle goeds voor de toekomst gewenst! Hopelijk is jullie gauw een broertje of zusje gegund!

Delacour vindt dit leuk.
  11. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat een ongelooflijk zware en verdrietige tijd waar jullie inzitten. Heel veel sterkte. Ik duim voor een gezonde regenboogbaby voor jullie. ❤️

Delacour vindt dit leuk.
  12. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Polke28 vindt dit leuk.
  13. KinderwensiA

KinderwensiA Actief lid

17 mei 2022
    275
    218
    43
    Vrouw
    Dankjewel! Maar gezien mn 20 weken echo vorige week was, gaan ze vandaag alleen aan mijn buik voelen en misschien mijn bloeddruk meten (denk ik) en krijg ik de baby niet opnieuw te zien. Dat is in ieder geval wat ik van de een na laatste afspraak had begrepen. Het is mijn eerste kindje, dus ik wist niet dat dat de norm was. Maar ik vind het allemaal best. Zolang de kleine rustig doorgroeit, mag ze wel wat privacy hebben.

Padmee en Polke28 vinden dit leuk.
  14. Polke28

Polke28 Actief lid

13 aug 2022
    140
    149
    43
    Vrouw
    Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. De kleine man was goed gegroeid en aan de kleine man zelf waren gelukkig geen afwijkingen te zien! ❤️

Wel hebben we een doorverwijzing gekregen voor a.s vrijdag voor een medisch ziekenhuis. Dit ivm de navelstreng op het randje de placenta inloopt, ze gaan dit nakijken hoe dit precies zit en of het niet de vliezen in loopt. Inprinciepe hoeft er niks aan de hand te zijn, alleen kan het zijn dat de kleine man minder goed zou groeien, maar daar is tot nu toe nog helemaal geen sprake van gelukkig. En bij de bevalling is dit wel handig om te weten, verder zullen we het vrijdag wel horen hoe en wat allemaal..

15. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat fijn dat alles goed is met de kleine man.
    Dat van die placenta en navelstreng snap ik niet helemaal maar goed dat het even gecontroleerd word.

Polke28 vindt dit leuk.
  16. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ja een controle is vooral bloeddruk meten, buik voelen en hartje luisteren. Echo’s zijn er niet zo veel meer na de 20 weken echo.

17. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Hier net een 2D pretecho gehad. Dit was het vervroegde kerstcadeau van mij voor mijn moeder. Na het overlijden van m’n vader in maart wil ik haar zo veel mogelijk betrekken bij de zwangerschap. M’n zoontje had ik ook meegenomen want die vroeg al weken wanneer hij z’n zusje weer mocht zien. M’n moeder vond het heel bijzonder om mee te maken. Ze was er super blij mee. En voor mij ook geen ramp de kleine meid weer te zien :p

Bijgevoegde bestanden:

Bam1981, Dora82, Michje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Polke28

Polke28 Actief lid

13 aug 2022
    140
    149
    43
    Vrouw
    Ja precies!
    Ja ze omschreef het dat het normaal is dat de navelstreng in het midden de placenta in gaat voor voldoende voedingsstoffen etc. Bij mij is het zo dat deze helemaal op de rand van een kant zit, waardoor zij het vergeleek met een boom waar maar aan een kant takken groeide even stom gezegd haha.. waardoor het dus kan zijn dat de baby minder voedingstoffen binnenkrijgt. Ook kan dit voor complicaties met de bevalling zorgen, maar dit ligt eraan in hoeverre de navelstreng echt op het randje zit en hoe het zit met bloedvaten en/of dit ook door de vliezen liep etc. Maar dit moeten we dus nog even afwachten.. nog een deel vraagtekens dus nog of dit en wat dit gaat betekenen precies..

19. Polke28

Polke28 Actief lid

13 aug 2022
    140
    149
    43
    Vrouw

Ohh wat leuk! Extra bewonderen is nooit erg he haha

Padmee vindt dit leuk.
  20. KinderwensiA

KinderwensiA Actief lid

17 mei 2022
    275
    218
    43
    Vrouw
    Controle ging prima, had het laat in de avond. Baarmoeder ligt wederom netjes hoog. Inmiddels al boven de navel. Hartje was goed hoorbaar. Baby's hoofdje ligt vandaag waarschijnlijk ook bovenin. Mijn eerstvolgende echo zal met 30 weken zijn. In de tussentijd inderdaad enkel hartje beluisteren, even voelen en bloeddruk meten.

Polke28 en Padmee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina