♡ Uitgerekend 16 - 30 april 2023 ♡ 14 april Padmee - 35 jaar - 2e kindje 15 april AmberVhnts - 28 jaar - 1e kindje Mamabeer4 - 38jaar - 4e/5e kindje 16 april Dora82 - 39 jaar - 4e kindje 17 april 18 april Carmencdr - 35 jaar- 2e kindje Lulu88 - 34 jaar - 1e kindje Ananas13 - 31 jaar - 2e kindje 19 april Bam1981 - 40 jaar- 1e kindje 20 april 21 april Vrolijkevlinder - 29 jaar - 1e kindje 22 april KinderwensiA - 31 jaar - 1e kindje 23 april Michje - 31 jaar - 1e kindje SofieElise - 27 jaar - 2e kindje 24 april FrederikeS - 31 jaar - 1e kindje xDuvessa - 32 jaar - 2e kindje 25 april Polke28 - 27 jaar - 1e kindje 26 april Elsa86 - 36 jaar - 5e kindje Marsha95 - 27 jaar - 1e kindje (4 sterretjes) Stanita13 - 28 jaar - 1e kindje Chocoladekoekjes - 26 jaar - 1e kindje 27 april Anni82 - 40 jaar - 1e en 2e kindje (1 sterretje) 28 april 29 april 30 april MIL25 - 32 jaar - 1e kindje Afspraken: December 20 december - xDuvessa - controle 20 december - Padmee - controle 21 december - mamabeer - echo + gesprek 21 december - Bam1981 - controle 23 december - mamabeer - gesprek 28 december - FrederikeS - controle 29 december - Elsa86 - controle 30 december - Polke28 - controle Januari 9 januari - Michje - controle 12 januari - Elsa86 - gesprek gynaecoloog 17 januari - Padmee - groeiecho + controle 23 januari - Michje - controle + bloedafname 23 januari - Michje - pretecho 19 januari - FrederikeS - pretecho 3D Februari 14 februari - Padmee - groeiecho + controle 15 februari - Polke28 - pretecho 3D/4D ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Doortje25 ☆ van DaJeLe ☆ van Delacour ☆ van Thea23 ------------------------------------------ jongen (12) | meisje (8) | verrassing (1)
Een vriendin appte vanmorgen dat ze pril zwanger is en ik krijg de glimlach niet meer van mijn gezicht. ❤️ Zo leuk, allebei een kleintje. Zal zo'n 3/3,5 maanden tussen zitten, heerlijk!
Wat leuk zeg. Tussen mij en mijn schoonzusje zit ongeveer 4 weken. Ook zo leuk. En ook nog allebei een jongetje.
Hoeveel zijn jullie aangekomen in gewicht? Ik ben amper aangekomen, nog geen kilo. Heb wel een mooi zwangerschapsbuik. Voor mij is dit de eerste keer dat ik zover in zwangerschap ben. In begin natuurlijk heel ziek geweest, zou dat de reden kunnen zijn? Bij de 20 weken echo lag de kleine man perfect op schema.
Het ligt aan hoe hoog/laag je BMI is zover ik heb begrepen. Hoe hoger je begingewicht hoe minder je mag aankomen en andersom. Ik heb een website gevonden waar ik het wekelijks even nacheck. Ik weet niet of ik die link hier mag plaatsen? Ik ken de forumregels niet echt. Maar als antwoord op je vraag, ik ben inmiddels 7 kilo aangekomen. Dat is volgens die website net te veel, maar het is echt alleen naar mijn buik en borsten gegaan. Borstmaat is inmiddels al ongeveer 1.5 maat groter. Pas niet meer in mijn oude bh's en draag alleen maar mijn nieuwe voedingsbh's.
Ik zit ergens tussen de 3 en 3,5 kilo. Volgens mijn vriend zit dat echt in buik en borsten, want hij zegt dat ie minder goed in mijn vetjes aan de zijkant kan knijpen. Als je in het begin zo ziek bent geweest ben je toen waarschijnlijk afgevallen? Dan is het idd niet gek dat je nog niet veel aangekomen bent. Verschilt sowieso per persoon en je oorspronkelijke BMI natuurlijk. Zo lang de baby goed groeit en je niet van jezelf ondergewicht hebt, zal het allemaal wel goed zijn hoor!
Volgens mij mag je gewoon linkjes plaatsen hier hoor! Ik draag ook al voedingsbh's, want mijn oude bh's waren geen gezicht meer qua cupmaat...
Zou goed kunnen dat ik in de eerste maanden ben afgevallen, heb toen niet op de weegschaal gestaan. Maar hoorde wel van mensen om mij heen dat ik erg mager in gezicht werd. Overgeven is ook nog steeds niet helemaal weg. Ik ben iets aan de zware kant, maar niet een heel hoog BMI. Wat dat betreft is het dan een voordeel dat ik niet zoveel ben aangekomen, als het klopt wat er op de website staat van @KinderwensiA Bij de echo lag de kleine goed op groei, wat dat betreft maak ik me dan ook geen zorgen. Ik heb volgende week controle, vraag het dan voor de zekerheid even na bij de VK.
Ik zit nog op -2 kilo ongeveer van het gewicht vóór mijn zwangerschap. Maar de laatste weken kom ik elke week tussen de 0,5 en 1 kilo aan dus ik maak mij er niet zn zorgen over
Zolang de kleine goed groeit, zou ik me er niet teveel zorgen om maken. Vooral als je idd in de eerste maanden wat afgevallen zou zijn. Bij controles is het echter wel altijd handig om het kort aan te kaarten, dus zeker doen! Dit is overigens de website die ik gebruik om het e.e.a. bij te houden: https://www.calculator.net/pregnancy-weight-gain-calculator.html
Laatste keer dat ik gewogen werd was ik niks aangekomen. Vanmiddag weer wegen, bij de controle. Al vrees ik nu wel aangekomen te zijn. M’n buik groeit, nu zo’n beetje wat ik de vorige keer pas met 33 weken had, m’n boobs zijn van D naar F gegaan en de kleine is aan de grote kant. Zijn er meer dames die niet echt op een roze wolk zitten? Ik ben onwijs blij met ons meisje en geniet écht van het getrappel. Maar het feit dat ik me nauwelijks kan bewegen vanmiddag gesprek heb voor huishoudelijk hulp. Vaak heb ik (pijnlijke) harde buiken door die verklevingen. Het valt me allemaal wat zwaar. Ik ga het er straks ook even met de gynaecoloog over hebben. Voel me zo meh. Zwanger worden was bij ons niet gemakkelijk en was zo lang een droom maar nu ik het ben zou ik willen dat ik kon doorspoelen naar het einde.
Ik ben iets meer dan 5 kilo aangekomen. Volgens mijn man heb ik wel dikkere billen gekregen maar verder volgens mij vooral m’n buik en borsten. Straks een controle dan krijg ik vast te horen of het goed is. Ligt ook een beetje aan de verloskundige. Heb er 1 gehad die was redelijk streng over dat ik echt méér moest aankomen. De andere zei ‘je komt aan dus dan is het goed’. Mijn start BMI was 18,1 en dan ‘moet’ je echt aankomen. Liefst tussen de 12,5 en 18kg .
Ik herken dit ook wel. Na een lange weg van zwanger worden en blijven kan ik die roze wolk ook niet echt vinden. Ik heb afgelopen week ook moeten aangeven op werk dat volledig werken niet meer lukt wat ik heel erg vind. Werk was nog het gene waar ik mezelf mee kon afleiden en bezig houden. Ik blijf ook van mensen horen gaat het wel je ziet er niet zo goed uit of je bent wel veel afgevallen he. Ik had het eerlijk gezegd anders verwacht het zwanger zijn. Ik ben er gewoon klaar voor om lekker te knuffelen en dingen te gaan doen met de kleine meid je mag me altijd een privé bericht sturen om er over te praten als je daar behoefte aan hebt!
♡ Uitgerekend 16 - 30 april 2023 ♡ 14 april Padmee - 35 jaar - 2e kindje 15 april AmberVhnts - 28 jaar - 1e kindje Mamabeer4 - 38jaar - 4e/5e kindje 16 april Dora82 - 39 jaar - 4e kindje 17 april 18 april Carmencdr - 35 jaar- 2e kindje Lulu88 - 34 jaar - 1e kindje Ananas13 - 31 jaar - 2e kindje 19 april Bam1981 - 40 jaar- 1e kindje 20 april 21 april Vrolijkevlinder - 29 jaar - 1e kindje 22 april KinderwensiA - 31 jaar - 1e kindje 23 april Michje - 31 jaar - 1e kindje SofieElise - 27 jaar - 2e kindje 24 april FrederikeS - 31 jaar - 1e kindje xDuvessa - 32 jaar - 2e kindje 25 april Polke28 - 27 jaar - 1e kindje 26 april Elsa86 - 36 jaar - 5e kindje Marsha95 - 27 jaar - 1e kindje (4 sterretjes) Stanita13 - 28 jaar - 1e kindje Chocoladekoekjes - 26 jaar - 1e kindje 27 april Anni82 - 40 jaar - 1e en 2e kindje (1 sterretje) 28 april 29 april 30 april MIL25 - 32 jaar - 1e kindje Afspraken: December 20 december - xDuvessa - controle 21 december - mamabeer - echo + gesprek 21 december - Bam1981 - controle 23 december - mamabeer - gesprek 28 december - FrederikeS - controle 29 december - Elsa86 - controle 30 december - Polke28 - controle Januari 9 januari - Michje - controle 12 januari - Elsa86 - gesprek gynaecoloog 17 januari - Padmee - groeiecho + controle 23 januari - Michje - controle + bloedafname 23 januari - Michje - pretecho 19 januari - FrederikeS - pretecho 3D Februari 14 februari - Padmee - groeiecho + controle 15 februari - Polke28 - pretecho 3D/4D ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Doortje25 ☆ van DaJeLe ☆ van Delacour ☆ van Thea23 ------------------------------------------ jongen (12) | meisje (8) | verrassing (1)
Hey, alles gaat hier goed, dankje ❤️! Afgelopen woensdag hadden wij onze 20 weken echo en ons overduidelijke jongetje doet het heel goed. Hij meet nu 25cm en weegt al 450 gram. Ik ben ongeveer 3 kilo aangekomen tot nu toe. Wel heb ik veel last van mijn onderrug, liezen, buikspieren,... Volgens de huisarts bekkeninstabiliteit dus ik ga sinds vorige week wekelijks naar de kinesist (fysiotherapeut in Nederland ). Hopelijk kan dat wat verzachten, ik zou graag blijven werken tot eind maart, maar het valt me nu al zwaar soms.. Ik werk zelfstandig in de zorg en heb wel gevraagd om me vanaf januari niet meer dan 5 dagen na elkaar te laten werken. Ik heb er nu 5 achter de rug en het is echt weer tijd voor een paar dagjes vrij! Ik heb meegelezen maar een beetje lui geweest met het meeschrijven, sorry! Ik ben blij dat de zwangerschap voor iedereen hier goed gaat! Veel sterkte voor jou, Padmee. Droevig nieuws om te krijgen zo vlak voor de feestperiode .