Uitgerekend 16 t/m 30 april 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Thea23, 13 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    861
    848
    93
    Vrouw
    Dat klopt inderdaad. Ik had met exact 7 weken mijn 1e echo, die termijn wist ik zeker vanwege ovulatietesten. Ik meette toen exact 6 weken op de echo, een volle week korter dus, wel was er een goed kloppend hartje zichtbaar. Heb toen ook een week flinke stress gehad. Een week later opnieuw een echo gehad, en toen was de groei plots weer helemaal bij en meette het gewoon 8 weken, wat exact overeenkwam met mijn ovulatietest. Het echobeeld zag er ook meteen zó anders uit in maar 1 week tijd, heel bijzonder vond ik dat!

Ze zeiden ook tegen mij dat metingen zo vroeg nooit betrouwbaar zijn, heeft volgensmij vooral te maken met dat ze zo vroeg niet altijd het hele vruchtje zien omdat het wat gekrult kan liggen en vaak ook nog heel dicht op de wand zit. Op deze termijn zegt een goed kloppend hartje dus veel meer dan de meting!

@Ananas13 ik hoop dat voor jou de groei de volgende keer ook gewoon weer bij is!

Michje en Padmee vinden dit leuk.
  2. AmberVhnts

24 jan 2022
    39
    58
    18
    Vrouw
    Ja, mijn huisarts is echt wel meegaand op dat vlak. Ben ik zeer blij om! :roflmao:

Ik ben vooral extreem vermoeid en sinds een kleine week is de misselijkheid echt wel enorm toegeslagen. Soms met overgeven, maar gelukkig niet de hele tijd.
    En ‘s avonds kan ik soms ook echt last hebben van lage rugpijn, dat voel ik vooral wanneer ik in bed kruip.
    Dat de emoties wat minder stabiel zijn, merk ik ook best hard :p

KinderwensiA vindt dit leuk.
  3. SofieElise1995

SofieElise1995 Actief lid

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Ik heb ontzettend onrustige darmen, iemand anders ook? Of buikloop of obstipatie, niets daar tussen.

Lees dat er veel van jullie al zo misselijk zijn, wat vervelend! Heb ik gelukkig (nog?) geen last van. Was bij m'n zoontje wel anders!

4. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ik heb precies hetzelfde met m’n darmen. Dun of obstipatie. Bij m’n andere zwangerschappen had ik dat ook. Ik ben ook amper misselijk. Tot Maximaal 5 keer per dag met korte vlagen. Keer kokhalzen en het is over. Denk ook niet dat ik dat ga krijgen, heb ik nooit gehad.

5. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ik moet vooral heel vaak naar het toilet, mijn darmen zijn onrustig/regelmatig pijnlijk en heb het gevoel dat de momenten van misselijkheid gedeeltelijk daardoor komen. Want als ik dan geweest ben neemt dat vaak weer wat af! Niet per se obstipatie of buikloop, gelukkig. Vervelend!

6. SofieElise1995

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Ja precies dit! Af en toe vlaag misselijk wanneer ik merk dat ik ook weer iets moet eten. Ik hoop echt dat het zo blijft gaan.

7. SofieElise1995

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Ja onrustige darmen hoort er echt wel bij dan denk ik.. hopelijk blijft het zo voor je!

8. mamabeer4

mamabeer4 Actief lid

13 jul 2011
    390
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb ook of buikloop of obstipatie .

ik ben niet extreem misselijk wordt wel misselijk van eten en eten ruiken met sterke geuren. Ik heb het gevoel dat ik misselijker moet zijn aangezien de gyn zei met 2 in je buik zal je wel goed misselijk zijn.

9. SofieElise1995

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Nou alleen maar fijn toch! Sterke geuren heb ik nu ook wel last. Voorheen was m'n reuk niet bijster goed :p maar nu echt ruik ik van alles, wat hinderlijk! Vooral de kattenbrokken o_O Haha

10. mamabeer4

mamabeer4 Actief lid

13 jul 2011
    390
    360
    63
    NULL
    NULL
    Een zoon van me is zo gek op Noodles dat stinkt zoooo verschrikkelijk. Echt vies en me vriend dronk laatst koffie in de auto ook niet heel lekker

11. SofieElise1995

24 mei 2022
    409
    322
    63
    Hahah ja herkenbaar! Vanmiddag nam een collega bouillon bij dr lunch, ging bijna over m'n nek. En niets laten merken natuurlijk want op werk weet niemand het :rolleyes:

12. mamabeer4

mamabeer4 Actief lid

13 jul 2011
    390
    360
    63
    NULL
    NULL
    Oh ik heb nog een kwaal ik zit echt helemaal onder de pukkels niet zo beetje ook zelfs in me nek en ik had helemaal geen pukkels ja in me pubertijd.

13. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Oh ja, ook enorm last van! Continu buikpijn daar door ook, waardoor ik dus nog misselijker wordt..

14. KinderwensiA

KinderwensiA Actief lid

17 mei 2022
    275
    218
    43
    Vrouw
    #694 KinderwensiA, 1 sep 2022
    Laatst bewerkt: 1 sep 2022
    Ik hoop het ook.
    Pff dat kan ik me voorstellen. De geur van viscurry lijkt me erg zwaar op de maag nu.

Zou ik ook blij mee zijn hoor, is je goed recht! En al hetgeen je noemt is herkenbaar. Alhoewel de lage rugpijn inmiddels weggetrokken is, maar in plaats daarvan kan ik niet tegen kou in mijn onderlichaam en krijg ik krampen als het ook maar een beetje is afgekoeld.:confused:

Ik wil even wat uiten:
    Mijn misselijkheid was tot dusver beperkt tot enkel het gevoel. Gisteravond dus ook echt moeten braken. Het ging goed totdat we gingen slapen en mijn man een video online wilde laten zien waar dames moeten kokhalzen nadat hun partners dat expres doen. Ik zei op voorhand dat ik daar absoluut niet tegen kan en zeker toen niet vanwege mijn al erg zwakke maag. Maar ja...mannen... Terwijl hij normaal zo begripvol en een goede luisteraar is, beter dan ik in ieder geval.

Hij vond mijn boze reactie overdreven en vond dat ik de humor ervan moest inzien en werd ineens zelf boos op mij. Ik wilde het uitpraten, maar werd dubbel en dwars genegeerd waardoor ik nog bozer werd.

Dus uiteindelijk heb ik de nacht doorgebracht bij de wc, heb toch weer moeten braken daardoor en kon niet slapen omdat ik ongelofelijk boos en teleurgesteld was. Ik weet dat de hormonen het allemaal veel erger maken, maar ik vond het belachelijk dat hij opeens een slachtofferrol speelde en mij de schuld gaf. Nu ben ik gewoon moe, want maar 2,5 uurtjes geslapen en ben erg teleurgesteld.
    Ben nu niet meer boos en probeerde het wederom uit te praten, maar sprak tegen dovemansoren en nu is hij naar zijn werk. Ik vind het gewoon vervelend dat we weer ruzie hebben om iets onbenulligs. Ik wilde gewoon dat hij zijn excuses zou aanbieden, maar dan kan ik lang op wachten, want het woord 'sorry' bestaat niet in zijn vocabulaire. Hij heeft het gedurende ons hele vijfjarige huwelijk misschien 2 keer gezegd en hij was veel vaker schuldig. :rolleyes:

15. mamabeer4

mamabeer4 Actief lid

13 jul 2011
    390
    360
    63
    NULL
    NULL
    ah lieverd niet te druk maken, het is niet leuk wat die heeft gedaan maar mannen snappen vrouwen gewoon totaal niet.
    Laat hem maar even in zijn sop gaar koken en maak jezelf niet te druk

16. mamabeer4

mamabeer4 Actief lid

13 jul 2011
    390
    360
    63
    NULL
    NULL
    Carmen hoe was je echo??

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    KinderwensiA ik sluit me bij mamabeer aan. Het was van hem niet handig, echt niet, maar ik zou me er ook niet te druk om maken. Lekker laten gaan. Ben je al wat opgeknapt of nog steeds erg last van misselijkheid en overgeven?

Ik verlies sinds gisterenavond (licht)roze afscheiding. Niet de hele tijd, maar het ene toiletbezoek ineens best veel en het andere dan weer helemaal niet. Ik heb over een uur een afspraak voor een vroege echo want nog een hele week wachten trok ik niet. Ik kan maar beter duidelijkheid hebben…

18. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Dat snap ik dat je dan eerder de echo wilt. Succes!

19. KinderwensiA

KinderwensiA Actief lid

17 mei 2022
    275
    218
    43
    Vrouw

Dank jullie wel, ik geef het tijd. Ik wilde gewoon even mijn hart uiten, want ik kan dingen niet zo snel laten gaan. Mijn grootste minpunt. :oops:

Ik voel me nog even zwakjes. Zolang ik alsmaar kleine porties eten naar binnen werk, lijkt het goed te gaan. Ik heb een uurtje kunnen dutten dus dat scheelt in ieder geval ook. Nog niet overgegeven vandaag, maar gisteren begon het ook pas in de avond.

@Doortje25: Ooh wat vervelend zeg. Ik kan me inbeelden dat je het liever niet afwacht. Fijn dat je al zo snel geholpen kan worden, heb je ook krampen of alleen licht bloedverlies? Hou je ons op de hoogte, ik hoop mee dat het niets negatiefs blijkt te zijn.

20. mamabeer4

mamabeer4 Actief lid

13 jul 2011
    390
    360
    63
    NULL
    NULL
    Oh dat is schrikken maar hoeft niks te betekenen ik heb deze hele zwangerschap al bruinverlies en 1x rood en bij me andere zwangerschappen ook roze en bruin verlies gehad ik duim voor je voor een goede afloop sterkte

Deel Deze Pagina