Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Hier gaan we al 4 weekenden de vluchttas klaar zetten :rolleyes: inmiddels hebben we voor mij een standaard tas voor het ziekenhuis klaarstaan die ook mee gaat naar de vochtinfuus afspraken (duurt tussen de 6 en de 8 uur) maar daar zit nog niet alles in.

    Harde buiken heb ik heel af en toe, vooral menstruatie achtig krampen waar ik gisteren ondanks de warmte zelfs een pittenkussentje op gelegd heb.

    Qua bezoek wil ik mijn schoonmoeder eigenlijk niet eens binnen hebben :oops: ze deed laatst weer zo ontzettend onaardig dat ik het liefst de deur dicht zou gooien. Heb haar nu lekker geblokkeerd op mijn telefoon en ben hun familie app uit gegaan, dus 't is duidelijk dat er iets aan de hand is. Vind het oneerlijk om mijn ouders wel knuffelrecht te verlenen, maar goed. Die zijn ook veel leuker :roflmao:
    Wij denken wel aan handen wassen en een mondkapje op, gewoon ook voor bezoek dat haar niet op schoot krijgt maar wel binnen komt.

    Verder merk ik dat ik het gewoon heel warm heb, transpireer op gekke plekken en dat ik heel veel slaap. Het liefst zou ik nog 1000 dingen in huis doen, maar 't is wat het. Mijn man roept steeds dat de kiddo er wel groot om wordt en de essentiële dingen geregeld zijn.
     
    Dinpin, Maan14, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Bij ons staat op het kaartje "X Komen bewonderen kan op afspraak" en dan lekker het telefoonnummer van papa. Mama heeft dan wel wat rust verdient :D Weet van een aantal vriendinnen dat ze anders echt onaangekondigd op de stoep staan. Was er laatst een die onverwacht ergens op kraamvisite was gegaan, helemaal verbaasd dat ze door de kraamhulp naar huis werd gestuurd. Toen ik zei dat ik daar ook echt niet op zat te wachten duurde het best wel even voor het kwartje viel.

    De buurvrouw had er ook 2 die "toch alleen op raamvisite kwamen" en even bellen van te voren dus echt niet nodig vonden.
     
    PlainJane, Nora92 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  3. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Harde buiken heb ik alleen maar als ik een erg volle blaas heb. Word er wakker van snachts :rolleyes:
    Vandaag wel last van steken in mijn onderbuik, korte maar krachtige steken. Precies alsof ze er een mes induwen. Ik wijt het aan indaling...
    En ja meneer zijn hoofd duwt enorm op mijn blaas. Kan ik constant op de pot blijven o_O
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  4. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Hier sinds een week voorweeen! Had ik vorige zwangerschap ook zo vroeg. Nu sinds 3 uur ook echt pijnlijk en net moest ik er echt al twee weg puffen! Hopen dat het voor het goede doel is en de kleine woensdag mooi is ingedaald!!

    Wij hebben het helemaal niet over visite gehad echt dom misschien. :confused: Over het ziekenhuis hebben we wel nagedacht daarna nog niet over vast houden enzo.. Adviseren ze vanuit de kraamhulp daar ook in?
     
    Nora92, Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  5. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Vast wel! Er is sowieso de standaard regel bij onze kraamzorg/VK dat wanneer zij aanwezig zijn, er geen bezoek binnen mag zijn. Je kan dat natuurlijk altijd even navragen.
    Maar vooral doen waar jullie je goed bij voelen!
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  6. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ow @Dinpin is er een reden waarom je maatje 44 gekocht hebt? Lijkt me zo klein :eek:
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier word er echt heel nuchter gedaan over kraambezoek ondanks we in de brandhaard zitten van het corona gebeuren. Mischien brabandse nuchterheid? In het ziekenhuis mag er elke dag naast de partner een keer bezoek komen. Ook evt broertje zusje dus. En direct na de geboorte mogen opa's en oma's en broertjes zusjes komen kijken maar wel afwisselen.


    Moet zegen dat het kromste nog is. Dat de partner niet mee mag op poli afspraak maar het zelfde ziekenhuis ook pretechos houd en de partner daar wel bij mag zijn! Vind ik toch echt on eerlijk.
     
    Dinpin en Nora92 vinden dit leuk.
  8. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Maan14 wow echt? Jullie mogen nog bezoek ontvangen in het ziekenhuis?
    Bij ons verboden sinds 14 maart :( maar er zou een versoepeling daaromtrent aankomen vanaf begin juni... dus ik hoop zo hard dat mijn dochter op bezoek mag komen...
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ja, niet elk ziekenhuis hoor maar hier mochten zelfs corona patiënten op de ic gewoon bezoek ontvangen.

    Wel aangepast dus maar 1 iemand per dag. Met uitzondering op na bevallingen en indien iemand overleid.

    Bij jullie lopen ondanks de strengeren regelgeving de boel toch nog aardig op toch?
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  10. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Ik heb alleen veel harde buiken.. ook in rust, maar niet pijnlijk.
    Wel steekjes achter en onder mijn schaambot. Dat is soms naar.

    Hier is de regel (update 12 mei)van de kraamzorg 1 vaste bezoeker in de kraamweek. Ik denk dat wij hier niets mee doen.. ga echt niet kiezen tussen onze ouders. Lastig lastig!
     
    PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Inderdaad lastig lijkt me dat. Mijn man zijn familie hebben wij geen contact meer mee alleen met pleegmoeder maar die werkt in de ggz en heeft een tijdje covid patiënten verpleegd en kom dus niet in het begin tot alles is gaan liggen op haar werkplek.

    Hebben deze zwangerschap contact met zijn vader en broer verbroken en het voeld als een echte opluchting. Wij werden door hun meer gezien als probleem oplossers/bankautomaat.

    En daar zijn we nu echt klaar mee. Onze zoon begon ook steeds meer moeilijke vragen te stellen. Ben dan kun je instabiele factoren soms beter uit het leven laten gaan.


    Mijn ouders passen ook op onze zoon dus die zullen zowiezo over de vloer komen om hem evt op te halen en te brengen met school etc.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heeft jullie baby ook vaak de hik trouwens? Hier echt wel 5-10 keer op een dag. Ene keer heftiger en langer dan de andere keer... Had het er laatst met mijn zus over. Die heeft nooit de hik gevoeld. Kan vast geen kwaad maar lijkt me toch veel?
     
    Dinpin, PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  13. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Hier geldt in het ziekenhuis geen bezoek. Als ik nu opgenomen wordt mag mijn man 1x per dag een half uurtje komen. Tijdens de geboorte alleen partner en na de geboorte geen ander bezoek behalve partner.

    Met kraamverzorgster 1 vaste bezoeker tijdens de kraamweek (wordt mijn moeder). Bezoek mag wel als kraamverzorgster weg is, maar gevraagd om zo veel mogelijk beperken (eigenlijk alleen grootouders). Raambezoek mag wel, maar wordt aangeraden dat pas vanaf dag 4 te doen, omdat je toch meer belast wordt dan bij gewoon kraambezoek.
     
    PlainJane, Nora92, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Amai daar schrik ik wel van zeg dat zelfs covid patiënten bezoek mogen ontvangen :eek:

    Er is enkel bezoek toegelaten op materniteit (partner en die moet dan blijven), 1 ouder bij kind op pediatrie en max 2 bezoekers bij iemand die in laatste levensfase is..

    Het aantal besmettingen en opnames is voorlopig stabiel. Hoop dat het zo blijft
     
    PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  15. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja soms wel eens, maar niet elke dag hoor..
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  16. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Moet wat ik daarnet had gezegd over harde buiken toch even terugschroeven :p toch al paar keer deze avond een semi harde buik...
     
    PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  17. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Haha ja hier ook :)
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  18. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ja dit vroeg ik mij ook af!!! Dacht dat 44 vaak alleen werd gekocht bij te vroeg geboren kindjes!
     
    Dinpin en Maan14 vinden dit leuk.
  19. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Oei dat heb ik gemist :eek: maar idd!! Ik heb zelfs geen maat 50 voorzien
     
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat fijn dat het stabiel lijkt en er mischien voor jullie ook versoepelingen komen.

    Ja stom he, moet wel zegen de echte uitbraak was aan de anderen kant van Brabant opzich hebben wij als stad heel weinig besmettingen en doden gehad en kwamen ze van een eilandje dat eigenlijk bij Zeeland hoort vooral hier in het ziekenhuis. Nu werd er hier ook anders carnaval gevierd dan aan de anderen kant van Brabant houden niet van pottenkijkers en meer op ons eigen waar door er niet veel mensen uit anderen plekken kwamen. Wat nu warschijnlek de reden geweest is dat het ziekenhuis alles goed aan kon.
     

Deel Deze Pagina