Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Fijn! Dat is goed nieuws. :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Goed zo dat ze je even willen zien. Beter het zekeren voor het onzekeren nemen ❤️
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  3. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier ook even langs het ziekenhuis zo voor een echo geloof ik. Veel last van harde buiken dit weekend en ook ineens pijn bij litteken vorige keizersnede. Willen ze toch even checken! Ging hen vooral om de pijn bij het litteken..
     
    Tan89, Nora92, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Succes met de controles vandaag meiden! Hoop dat jullie gerustgesteld naar huis gaan!
     
    Nora92 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Heel veel succes!
     
  6. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Succes dames!! Hopelijk alles oké!

    Als cadeautje krijgt mijn dochter haar eigen baby. Nog een pop dus (ware niet dat ze er zeker al 5 heeft). Die is er echt zot van :p want ze heeft nu ook een baby in haar buik haha. Zelf mag ze aan haar broertje een knuffeltje geven bij eerste kennismaking :oops:
     
    Tan89, PlainJane, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief



    Aah wat leuk!

    Ik ben hier zo benieuwd hoe hij gaat reageren op zijn broertje hij vind zijn eigen echt heel groot. Verteld iedereen dat hij straks al wel 6 word en grote broer word dus echt al een grote jongen is. Heerlijk ventje die heel zacht aardig is. Maar je weet natuurlijk nooit hoe hij echt gaat reageren op een broertje.

    Hij kan nog al emotioneel zijn namelijk.
    A. 's donderdag met hem naar de cardioloog in het sophia. Baal wel een beetje want het is toch 3 kwartier rijden en we mogen maar met een begeleider komen. Ik doe deze afspraken altijd omdat het ivm mijn afwijking is en mijn man hier nooit zo goed antwoord op weet en alles even goed begrijpt kwa hoe het precies zit. Maar zie zelf wel op tegen het rijden helpen omkleden voor de plakkers etc.
     
  8. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zo! Urine was goed. Bloeddruk was nu 165/70... Dus nu opeens hoge bovendruk en weer mijn normale onderdruk maar onderdruk is het belangrijkste. Woensdag gewoon weer komen. Mocht ik mij wel niet lekker beginnen te voelen dan eerder aan de bel trekken.

    Nu moet ik zo nog naar de fysio maar pfff. Kan het bijna niet meer opbrengen. Denk dat ik er heen ga en vraag om een lichte sessie van 20-30 minuutjes en dan ook niet nieuwe afspraak maak voor volgende week
     
    PlainJane, Tan89, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    .. Wat fijn dat je onderdruk nu goed was. Hou het goed in de gaten! Maar dat doen ze wel als je woensdag terug moet komen.

    Lastig he dingen nu in plannen. Je weet gewoon niet of je volgende week nog mobiel genoeg ben etc. Vind het echt lastig.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  10. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik ook! En het is ook echt een uur vol sporten. Geen lekker ontspannen dingetje of zo. Is moeilijk in te schatten! Maar goed, ben ook al 37 weken. Is niet zo gek meer. :p
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  11. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kraamvisite ga ik ook zoveel mogelijk uitstellen behalve opa’s en oma’s en m’n zus en dr zwager en m’n schoonbroer. Vind dat stiekem best fijn gezien ik me van de eerste kan herinneren dat ik t verschrikkelijk vond elke dag verplicht in de avond geleefd te worden en dat echt een lange poos. Vooral in combi met de ‘huilbaby’ heeft me er verder onderdoor getrokken.
    mmm jij komt dus ook uit Brabant. Heel frappant dat mijn ziekenhuis zelfs in de update van deze week heeft staan: omdat wij in de Brabantse Corona brandhaard leven, is er buiten de partner om geen enkel bezoek toegestaan, dus nee mijn zoontje is zelfs niet welkom en daar ben ik tot de dag van vandaag nog verdrietig om. Ik hoop dan ook echt dat ik nu weer zo’n fijne vlotte bevalling zal hebben, en ik direct na t douche me zo goed voel zodat ik per direct naar huis kan om mijn zoontje te zien zodat hij ook kan binden.. en hem even plat kan knuffelen...
     
    Tan89 en Maan14 vinden dit leuk.
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat verdrietig zeg, woon je ook westbrabant of de anderen kant? Ik woon daar waar Brabant Zeeland kust. Wij hadden dus relatief weinig besmettingen. En de meeste kwamen van het eiland tholen in ons ziekenhuis. Ipv echt uit Brabant.
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  13. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Zo hier ook een paar uurtjes zoet geweest in het ziekenhuis. Bloeddruk was weer wat verhoogd, halfuur aan ctg gelegen, ook elke 5 min bloeddrukmetingen, zaten wat eiwitten in urine (heel weinig) maar vanwege voorgeschiedenis toch even bloed afgenomen. Na 3 uur wachten conclusie dat alles goed is. Mag dinsdag weer terugkomen. Intensief ochtendje maar ben nu wel weer gerustgesteld :) Ook gelijk intake verpleegkundige gehad vanuit het ziekenhuis (ben net officieel overgedragen naar ziekenhuis). Voelt wel allemaal heel echt worden nu ze vertelde dat ik bij gebroken vliezen een boterhamzakje in mijn onderbroek moest doen onderweg naar het ziekenhuis hahahahahaha. Oh ja en de lactatiekundige vanuit het ziekenhuis adviseert om vanaf 37weken met de hand wat de gaan "kolven"/ je borst te masseren onder douche? Om het alvast te stimuleren? Mag pas vanaf 37 weken omdat je er ook weeen mee kan stimuleren natuurlijk... (in mijn geval zou ik dat niet zo erg vinden aangezien ik heeeeeeel graag eens spontaan wil bevallen) Ze zei dat ik er filmpjes over kan vinden op YouTube hoe ik dat moet doen, denk dat ik dat maar eens ga doen ;)

    Hier is trouwens ook geen bezoek welkom na je bevalling, alleen je partner. Woon in regio Utrecht.
     
    Tan89, PlainJane, Oilell en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Bovendruk is vaak door spanning is mijn ervaring! Maar 70 als onderdruk is prachtig!!!
     
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee 70 was het ook telkens maar nu was ie gisteren en vanochtend opeens 95. Dus dat is wel een flinke stijging.
    Gelukkig ben jij ook weer goed gekeurd!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  16. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    #96 Oilell, 25 mei 2020
    Laatst bewerkt: 25 mei 2020
    Fijn dat tot nu toe alles goed lijkt te gaan.

    Het handkolven heb ik voorbij horen komen in onze online zwangerschapscursus. Daar werd het ook aangeraden vanaf 37 weken. Ik vind het nogal een dingetje, weet nog niet wat ik er van denk.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik doe het handkolven al wel een tijdje... Maar lek ook al behoorlijk sinds week 17. Vannacht werd ik ook weer wakker in een plas borstvoeding. Soms staat er zo'n spanning op, dan loopt het er al uit maar kneed ik even alle kliertjes zodat ze niet verstoppen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  18. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Quinn was zo klein bij haar geboorte. 3280 gram maar de meeste kleertjes waren te groot. Heb maar 1 setje in 44 :p
     
    Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  19. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik woon in midden-Brabant als ik het goed zeg. Maar niet in heel midden-Brabant trekken ze dezelfde zorglijn dus vind het echt balen. Tis dat ze bang zijn voor een turbo bevalling net als bij de eerste, anders was ik er gerust voor naar een ander plaatsje gereden puur alleen al hiervoor:(
    Ben der echt niet goed van. Dus ik hoop dat ik OF te snel beval en t dus toch thuis gebeurd, (al hoewel ik int zkh een veiliger gevoel heb), of ik een fijne goede bevalling heb en de gezondheid van de kleine meid en mij goed zijn en we per direct kunnen vertrekken..
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dat snap ik, je hoort ook zo veel verschillende verhalen en richtlijnen. Ik pak er even een print screen bij over wat hier telt. En bij evt langere opnamen mag er elke dag 1 bezoeker komen wat dan dus ook een kind mag zijn.

    Moet wel eerlijk zegen dat ik voor een natuurlijke bevalling gekozen heb om zo snel mogelijk weer naar huis te mogen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xxxsimoneee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina