♡♡♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡♡♡♡ ♡ 10 juni MKR - 27 -1e kindje ♡ 14 juni PlainJane - 31 jaar - 2e kindje ♡ 17 juni Nora92 - 27 jaar - 1e kindje Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni Tan89 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 21 juni xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje Dinpin - 35 jaar - 2e kindje ♡ 22 juni Mel88 - 31 jaar - 2e kindje Vame - 30 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni Maan14 - 26 jaar 2e kindje ♡ 27 juni Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje ♡ 29 juni Oilell - 29 - eerste kindje Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje ♡ 30 juni Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje ♡♡♡ Geboren ♡♡♡♡ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke (6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: 2-6: Tan89 - telefonisch consult VK 2-6: Oilell - vochtinfuus 2-6: Nora92 - controle vk 2-6: Vame - controle gyn 2-6: Roosxxx - groeiecho 5-6: Oilell - planning bepalen met gynaecoloog 9-6: Nora92 - controle vk 9-6: Roosxxx- controle vk 10-6: Amoxiclav- echo op 37,5 weken 11-6: Dinpin - 38 weken controle 22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor
♡♡♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡♡♡♡ ♡ 10 juni MKR - 27 -1e kindje ♡ 14 juni PlainJane - 31 jaar - 2e kindje ♡ 17 juni Nora92 - 27 jaar - 1e kindje Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni Tan89 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 21 juni xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje Dinpin - 35 jaar - 2e kindje ♡ 22 juni Mel88 - 31 jaar - 2e kindje Vame - 30 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni Maan14 - 26 jaar 2e kindje ♡ 27 juni Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje ♡ 29 juni Oilell - 29 - eerste kindje Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje ♡ 30 juni Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje ♡♡♡ Geboren ♡♡♡♡ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke (6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: 2-6: Tan89 - telefonisch consult VK 2-6: Oilell - vochtinfuus 2-6: Nora92 - controle vk 2-6: Vame - controle gyn 2-6: Roosxxx - groeiecho 3-6: controle verloskundige 5-6: Oilell - planning bepalen met gynaecoloog 9-6: Nora92 - controle vk 9-6: Roosxxx- controle vk 10-6: Amoxiclav- echo op 37,5 weken 11-6: Dinpin - 38 weken controle 22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor
♡♡♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡♡♡♡ ♡ 10 juni MKR - 27 -1e kindje ♡ 14 juni PlainJane - 31 jaar - 2e kindje ♡ 17 juni Nora92 - 27 jaar - 1e kindje Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni Tan89 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 21 juni xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje Dinpin - 35 jaar - 2e kindje ♡ 22 juni Mel88 - 31 jaar - 2e kindje Vame - 30 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni Maan14 - 26 jaar 2e kindje ♡ 27 juni Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje ♡ 29 juni Oilell - 29 - eerste kindje Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje ♡ 30 juni Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje ♡♡♡ Geboren ♡♡♡♡ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke (6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: 2-6: Oilell - vochtinfuus 2-6: Nora92 - controle vk 2-6: Vame - controle gyn 2-6: Roosxxx - groeiecho 3-6: controle verloskundige 5-6: Oilell - planning bepalen met gynaecoloog 9-6: Nora92 - controle vk 9-6: Roosxxx- controle vk 9-6: Tan89 - controle vk 10-6: Amoxiclav- echo op 37,5 weken 11-6: Dinpin - 38 weken controle 22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor
Gister ook meteen de belinstructies doorgenomen met de vk, dus hoef geen telefonische afspraak meer. Heb dus over anderhalve week een normale controle. Zijn er nog meer dames met zulke heftige voorweeen? Het begon gisteravond rond half 8 en heeft de hele nacht geduurd. Nu net wakker geworden met alsnog harde buiken.. Ik weet dat het nog weken kan duren voordat de kleine komt, dus geen idee of ik dit allemaal ga trekken zo van die gebroken nachten Herken het wel van mijn zoontje, maar toen kon ik wel gewoon slapen. Nu tussen de weeen door wel wat geslapen.. Ik merk ook dat ik in paniek schiet bij het idee dat ik met deze termijn al zou bevallen. Dat klopt niet in mijn hoofd, van mezelf moet ik minimaal de 38 weken halen, herkenbaar voor iemand? Of loop ik nu te zeuren? Haha
@Tan89 ik vind het heel herkenbaar. Maar hier waren ze natuurlijk al goed te meten met 31 weken aan de ctg. De afgelopen weken komen ze steeds meer en regelmatiger en dan van het weekend het toppunt dat echt tegen druk in mijn rug moest geven zoals bij rug weeën. Ze zegen allemaal dat het heel normaal is met dit termijn. Hier is het nu elke week controle bij de gyn is dat bij de verlos langer er tussen? Ik doe vandaag de 36 weken dansje stoppen met mijn medicatie heel spannend kan nu heel snel gaan of juist niet. Voor mijn gevoel heb ik a terme nu gehaald maar 36 weken is natuurlijk heeeel wat anders als die 32 van onze zoon. En met 36 weken ben je door gaans naar een nachtje observeren al weer thuis.
♡♡♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡♡♡♡ ♡ 10 juni MKR - 27 -1e kindje ♡ 14 juni PlainJane - 31 jaar - 2e kindje ♡ 17 juni Nora92 - 27 jaar - 1e kindje Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje ♡ 20 juni Tan89 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 21 juni xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje Dinpin - 35 jaar - 2e kindje ♡ 22 juni Mel88 - 31 jaar - 2e kindje Vame - 30 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni Maan14 - 26 jaar 2e kindje ♡ 27 juni Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje ♡ 29 juni Oilell - 29 - eerste kindje Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje ♡ 30 juni Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje ♡♡♡ Geboren ♡♡♡♡ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke (6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: 2-6: Oilell - vochtinfuus 2-6: Nora92 - controle vk 2-6: Vame - controle gyn 2-6: Roosxxx - groeiecho 2-6: maan14 - controle gynaecoloog 3-6: controle verloskundige 5-6: Oilell - planning bepalen met gynaecoloog. 9-6: Nora92 - controle vk 9-6: Roosxxx- controle vk 9-6: Tan89 - controle vk 10-6: Amoxiclav- echo op 37,5 weken 11-6: Dinpin - 38 weken controle 22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor
@Maan14 wow spannend zeg!! Tussen mijn laatste controles zitten nu 4 weken... daarna nog eens 2 weken.. nu nog 2 weken afwachten tot 10/6... lang
Dat snap ik, ik had nu oficheel 2 weken werden er 2.5 door Hemelvaart en dan vanaf maandag elke week controle. Maar merkte wel dat de gyn zich best wel zorgen maakte dat mijn hypos zo heftig weer worden ondanks opgebouwde medicatie 2x daags nu ipv 1x daags. Maar kan ook komen door de hormonen die aan het einde ook weer gaan veranderen. En vandaag natuurlijk gestopt met de medicijnen wat ook kan zorgen voor een schommeling. Zo blij geen vieze utrogestan meer in mijn onderbroek  maar ook naar bijna 2 jaar full time hormonen geen hormonen meer 'extra' die ik in neem.
Wow wat spannend al die weeen/voorweeen. Heb dan wel echt het gevoel alsof die van mij nog weken gaat blijven zitten, weinig actie in deze taxi Behalve hier en daar wat lichte zeurkrampjes hhahahaa. Hoeveel zijn jullie nu aangekomen? Ik zit nu op +9,7 kilo ; zelfs een beetje gezakt weer afgelopen weken. Ben er super blij mee, nooit gedacht dat het me zou lukken na 2x 30 kg bij vorige zwangerschappen.
@Maan14 Oh spannend! Wat een mijlpaal. Ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan idd. Zul je zien dat de baby opeens nog 2 weken blijft hangen... Hier heb ik nu elke week controle bij de vk. @Vame Was bij mij ook zo! Helemaal niets en opeens 37+0 en tadaa. Het gerommel begint haha. Ik zit nu op +15 kg. Maar vanaf mijn laagste al +30 kg! Maar goed. Lichaam heeft zo'n oplawaai gehad. Alles is helemaal in de war. Na al dat uithongeren is het volgens mij echt alles wanhopig gaan vasthouden.
Spannend al dat gerommel! Ik heb veeel harde buiken en af en toe menstruatie kramp, maar verder... erg rustig. Dus ik verwacht nog helemaal niks de komende dagen. Ik heb weer een heerlijk nacht er op zitten; van 2 tot 5 wakker en om 6 uur schoot ik wakker van kramp in m’n been. Zometeen nog een (hopelijk) laatste tripje naar Prenatal en daarna naar de VK.
Pfff vermoeiend die nachten nu al zo. Hier niet zoveel bijzonders. Ene zoon is nu heel even naar PSZ en andere zoon is thuis bij mij. Moet straks even naar apotheek voor wat dingetjes. Volgende week pas weer afspraak gyn.
Whoehoei, na een doodvermoeiend tripje naar het gemeentehuis is de akte van naam geregeld. Wat een gedoe om mijn kind mijn achternaam te geven zeg blijkbaar is dat eigenlijk geen optie meer als je getrouwd bent. Hebben sinds gisteren een luchtwasser/bevochtiger staan en heb vanacht echt beter geslapen. De warmtepomp is inmiddels overgeschakeld en een koudepomp geworden, dus in huis is het heerlijk koel. Ik vind het spannend al dat gerommel! Ben benieuwd wie er straks als eerst met babynieuws komt
Lang auto rijden is echt niet meer fijn nu. Maar naar 2 uur rijden in totaal zijn we weer thuis na een ochtendje sophia. Onze zoon zijn ecg was goed dus hij hoeft pas over 2 jaar terug. De beeb moet 6 tot 8 weken na zijn geboorte voor het eerst en krijg daar na de zelfde controle als onze zoon om de 2 jaar. Dus over 2 jaar kunnen ze tegelijk. Of ze moeten koorts krijgen dan moet ik naar het ziekenhuis voor een ecg die dan 2 jaar 'telt' mochten er geen afwijkingen zichtbaar zijn.
So net naar de verloskundige geweest, kleintje ligt geheel klem in de bekken wat we al wel hadden verwacht. Hier begint t ook langzaam aan te rommelen (had ik overigens bij de 1e niet) die verraste me met de plons vruchtwater toen ik net 29 minuutjes 37,0 weken was met daaropvolgend direct de weeen en binnen 45 min de kleine in m’n armen. Adhv deze bevalling en mijn buik etc durfde ze uitspraak te doen dat deze kleine de 40 wk ook niet ging passeren. En dat ze verwacht dat we binnen nu en 2 wk ons kleintje mogen omarmen. Word zo echt ineens! Zin in.. ben dr ook echt klaar voor en mee haha. Bloeddruk begint ook in mooie lijn te stijgen wat past bij dit termijn vd zwangerschap en de naderende bevalling. Volgende week weer controle. Hoop dat dat mijn laatste is! Houd in mijn hoofd rekening met het feit dat t zomaar nog even kan duren. Maar mijn lichaam begint t plots heel zwaar te krijgen. Kleintje word nu geschat tussen 2600-2700 gram.
Daarom! En weet je, heel eerlijk. Mijn lichaam doet nu iets waar ik jaren om gesmeekt heb. Witte test na witte test. En nu maakt het gewoon onze dochter ondanks alles. Ondanks de miskramen, ondanks het dagen niet drinken, ondanks dagen niet eten, ondanks niet kunnen staan of zitten, stug heeft het gewoon ons meisje gemaakt. Nu zelfs met de bloedarmoede, alle tekorten die er nog zijn.. En dan straks bij de bevalling en de weken daarna nog meer bloed verliezen, borstvoeding moeten geven en nul slaap krijgen. Wat een roofbouw van mijn lichaam! Dus ik gun het tijd, tijd om bij te komen, tijd om te transformeren naar een niet zwanger lichaam. En terug naar hoe het lichaam was? Nee want dat was een lichaam wat nooit een kind 9 maanden had gedragen. Straks is mijn lichaam voor altijd een lijf wat dat wél heeft gedaan. Dus het zal voor altijd anders zijn en dat was ook precies wat ik wilde. doen waar het voor gemaakt was, waar ik zo lang aan twijfelde of mijn lichaam het überhaupt wel kon..
@Maan14 Wat een fijn nieuws! Voorlopig geen ziekenhuis voor hem. Zo'n autorit zou ik ook niet zien zitten maar gelukkig is het achter de rug! @xxxsimoneee Oeh klinkt goed allemaal! Spannend hoor. Je eerste bevalling klinkt echt heel snel! als het hier zo gaat moet mijn vriend wel opschieten zodra het begint haha! Want het is wel een half uur rijden voor hem voordat hij hier is.
We vinden mijn achternaam mooier en staat op het punt van uitsterven. Hij heeft bij het trouwen ook mijn achternaam aan genomen. Dus we heten allebei officieel zijnnaam-mijnnaam, bij mij onder voorwaarde dat kinderen dan mijn naam krijgen. Hij vond dat een cool idee, hij is erg anti traditie. En ik ben erg gehecht aan mijn achternaam, blijft makkelijk hangen en zit een leuke ontstaansgeschiedenis aan vast. Daarbij (redelijk recente ontwikkeling) willen we zo veel mogelijk afstand nemen van zijn familie doordat er steeds gezeur en gezeik is die worden vooral boos om de anti-traditionele waarden die mijn man heeft die schuren: - trouwpak heb ik gemaakt ipv dat hij dat uit ging zoeken met zijn moeder, zodat het qua stof en kleur kon matchen met mijn jurk. Hij is in het grijs/roze getrouwd. - hij benadrukt altijd dat ik de kostwinner ben (hij heeft een senior positie bij een groot traditioneel mannenbedrijf dus zijn collega's vallen dan van shock om) - na de bevalling heeft hij 5 weken volledig vrij en gaat daarna 5 weken halve dagen werken om meer thuis te kunnen zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op, hij zou na een weekje gewoon moeten gaan werken, zo ziek ben ik niet. Dat hij ook gewoon tijd met zijn kind door wil brengen dat gaat er echt niet in - na de bevalling gaan we allebei 4 dagen werken (ik deed dat al, dus hij levert uren in). Schoonmoeder is des duivels dat ik door blijf werken en dat dat ten koste van zijn carrière gaat, terwijl ik in een traject zit om de directie van mijn werkgever over te nemen binnen 10 jaar. - hij heeft besloten dat hij de kiddo straks naar het kinderdagverblijf brengt zodat ik een uurtje langer kan blijven liggen (niet zo'n ochtendmens). Maar als je dan als moeder je kind al naar de opvang brengt moet je dat zelf doen zodat als het huilt jij je schuldig voelt