@Maan14 jeetje wat een avond voor jullie zeg!! Hopelijk dinsdag meer duidelijkheid. Je hebt het idd al zolang volgehouden, nu van het weekend maar rustig bijkomen en alle focus op volgende week. Dan heb je wellicht je kleintje lekker in je armen! @Oilell heftig dat ze het steeds blijven verschuiven. Je moet soms echt op je strepen gaan staan wil je wat voor elkaar krijgen, snap niet dat ze bij jou niet gewoon ingrijpen. Dit kan toch niet goed zijn voor een mens? Je hebt wel hele goede stappen gezet richting verwerking. Ik heb ook emdr gedaan, het is vrij pittig maar heeft wel goed geholpen. Ik hoop voor je dat het het gewenste resultaat geeft! Is er al actie bij wat dames? Hier nog niet, ben wel extreem vroeg wakker en was net ook misselijk. Het word nu beter en hoop nog wat te kunnen slapen. Vandaag een dagje op pad met mijn twee mannen, dus kan alle energie goed gebruiken!!
Wat lastig zeg!! Inleiden is natuurlijk ook niet je van het. Kunnen ze niet proberen te strippen op tijd? aangezien het al zo rommelt bij je? Sowieso toucheren en kijken hoe ver het is?!
@Maan14 inderdaad wat een nacht. Hoop dat jij je vandaag wat beter voelt en er komende week meer duidelijk word! Hier ook opnieuw misselijk wakker geworden.. verder rustig helaas. De volle maan heeft zijn werk niet gedaan bij mij
Helaas, bij mij ook niet! @Maan14 Hoe gaat het met je? Beetje bijgekomen van gisteravond? Wat zijn nu de opties voor je, afwachten tot dinsdag?
Hey meiden, We moeten afwachten tot dinsdag. Gyn was eigenlijk wel duidelijk normaal leiden ze liever niet voor 39 weken in. Maar het geeft nu mogelijkheid tot ernstige Complicaties. De nadelen zijn erger dan de voordelen om de baby te laten zitten. En hij drukte ook weer op mijn hart dat ze geen een van alle dit termijn verwacht hadden na alles rondom onze zoon en het knap is dat de baby überhaupt nog in mijn buik zit.
Dan kunnen ze best dinsdag gaan zeggen dat ze je woensdag willen inleiden ofzo haha! Bizar idee! Of misschien dat ze wachten tot 38 weken ofzo.
Ik denk dat ze tot 38 weken wachten. Wil wel ook weten wat de kans van slagen is mochten ze me in leiden. Vanwegen de eerdere kz.
Ja ik heb daar zelf ook op gezocht, vanwege mijn eigen situatie. En die schijnt wel echt lager te zijn. Maar ik kan nergens goed vinden waarom en mijn gyn vond het zelf onzin. Wel zei ze tegen mij dat ze minder tot het uiterste gaan vanwege het litteken. En dus sneller zullen overschakelen naar alsnog een (spoed)keizersnede als het niet vordert. Misschien dat daar het verschil in zit? "Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die voor een vaginale bevalling kiezen, nadat ze eerder via een keizersnede zijn bevallen, 75% succesvol vaginaal bevalt. Dit percentage stijgt naar 90% na een eerdere vaginale baring. Dit percentage daalt naar 40% bij een Body Mass Index (BMI) van 30 of hoger, of na een eerdere keizersnede in verband met het niet vorderen van de bevalling of een inleiding van de huidige zwangerschap"
Daarom ook, wil geen onnodige risico's gaan nemen. Deze verloskundige raden me ook aan de laatste brief vanuit het lumc mee te nemen. Ze hadden nu staan dat telemetrie niet noodzakelijk is bij mij terwijl in de brief van de cardioloog duidelijk van wel staat. Print dit dus het weekend al uit zodat het dinsdag mee kan nemen. Mijn zus kan er elk moment zijn voor de gipsbuik. Zo mijn medicatie weer in nemen. En het voeld zo slecht deze in te nemen door dat ik zo beroerd er van word.
Fijn dat je weer thuis bent! En veel plezier met gips buik maken. Goed dat je je goed voorbereid op dinsdag. Hoop dat je je toch nog iets beter gaat voelen komende dagen. En jongetje mag zich wel vanzelf aandienen! Wel gek van dat niet voor 39 weken willen inleiden. Heb echt toevallig twee vriendinnen die met 38 weken zijn ingeleid... Ben niet hun gynaecoloog maar kan niet echt zeggen dat hun situatie slechter was dan de jouwe met alle complicaties...
Maar als er meer risico's is op ernstige complicaties, snap ik niet dat ze nog willen afwachten :/. Alé wel hoe langer in de buik hoe beter, maar als het voor jou nefastig is vind ik dat precies wel gevaarlijk.... Hopelijk krijg je dinsdag meer duidelijkheid
@Maan14 veel plezier bij het maken van je gipsbuik! Ik doe het deze keer niet, heb er eentje van mijn dochter maar die is mislukt, viel flauw bij het maken
Het licht ook echt aan welk ziekenhuis gynaecoloog en protocollen. Ik vond ze nu echt wel over komen van met 38 weken inleiden meer ook omdat ze allemaal aan kaarten dat al zo ver gekomen ben. En het dus 'goed' geweest is. Mischien dat de foetale nood van onze zoon toen ook mee speelt nu. Ze weten dat de baby het slecht kan gaan doen uit het niks.
Mijn buikje is echt klein dit keer, Blauw is bij onze zoon precies 32 weken paar dagen later kwam hij. En rechts is mijn buik nu. Woog overigs bij onze zoon zo een 10 kilo minder als start gewicht dan tijdens deze zwangerschap dus dat is het buik verschil niet. Vraag me nu echt af hoe deze baby zal zijn hahaha.
@Maan14 Leuk!! Mijn buik is ook niet mega veel gegroeid hoor als ik de foto's van begin mei vergelijk. Niet zo veel als bijvoorbeeld dan begin april er bij pak. Vandaag toch nog een foto samen met nicht kunnen maken die precies 4 maanden later is uitgerekend. Zo grappig. Onze moeders zijn zussen en hebben ook zo'n foto samen. Zij waren op dezelfde dag uitgerekend maar toch. We hebben nu wel al allebei een buik om op de foto te zetten hihi. En veel later foto maken kan niet.
Wat apart joh! Hier ook een kleinere buik bij de derde maar ik weeg ook 20 kilo minder nu... verwacht toch wel dat baby daardoor minder hard is gegroeid. Ze schatten deze 3200/3300 bij 40w terwijl m’n jongste 3800 was met 39.3
@Nora92 wat leuk zeg!! Toch bizonder dan he. Mijn zus haar schoonzus is 15 juni uitgerekend. Die is de vorige keer overtijd gegaan en gaat er nu weer vanuit en had tegen mijn zus gezegd dat ik wass eerder het kindje in mijn armen heb dan zijn. @Vame ik denk dat het toch met het te veel vruchtwater te maken heeft wat ze toen net voor hij kwam ge opperd hebben. Als nu zo de foto's ook vergelijk had ik toen een dikkere buik als nu. Plus hij zat op de p98 en deze op P60 wat gemiddeld is. Beentjes liepen 4 weken voor en buikje en hoofd waren kleiner dus dan kom je gemiddeld ook op 'normaal' uit.