Vandaag gesprek gehad bij gynaecoloog omdat ik niet te ver over tijd wil gaan. Ze hebben gelijk controle uitgevoerd. Moest eerst 3p min aan ctg. Hartslag baby vonden ze wat aan de hoge kant onregelmatig dus wilden ze er een half uur achter aanplakken en moest nu op mijn linkerzij liggen . Ik zelf zag geen verschil, maar na dit half uur was alles goed. Ondertussen laten ze je dan alleen op die kamer zonder hoe en wat.. Dus lag daar een traantje weg te pinken. Kreeg ook nog een echo om ligging n vruchtwater te checken dit was goed. Nadien dus gynaecoloog die dus uit zich zelf niet terug kwam over verhoogde hartslag en toen ik er naar vroeg ze vertelde dat het goed was.. daar moet je dan maar op vertrouwen. Ze vroeg wat ik wilde en de reden hiervan. Aangegeven dat ik al zo 3 weken niet goed slaap i.v.m. Die steken en drukke baby voordat ik ga slapen. Daarnaast dat ik de baby tot 41 graag de kans geef om op natuurlijke wijze zich zelf aan te kondigen.. Maar dat ik gewoon niet nog 2 weken dit op deze manier wil en uiteindelijk nog een inleiding om vervolgens helemaal gesloopt te zijn. Nouja was volgens haar allemaal prima.. liet wel weten dat ze dit met 35 weken natuurlijk niet tie liet, maar de baarmoeder er met 41 wel wel klaar voor is. Snapte de opmerking niet helemaal naar ging akkoord. Ook even over de gigantische steken gehad die ik onder schaambot heb en vagina op het moment dat ik wil gaan slapen. Volgens haar heeft dat met indalen te maken.. ik dacht dat de baby al ingedaald en vast zat, maar blijkt dus nog verder te kunnen indalen.. allemaal voorwerk dus was heel normaal. Ze vertelde ook dat ik maar veel moest gaan wandelen want wachten tot de bevalling begint duurt natuurlijk ook wel lang. Daarnaast was het mijn eerste kind en is mijn termijn helemaal niet raar. Nouja al met al word er wat met mijn wensen gedaan.. en begrijp helemaal wat ze zegt en kan me er ook in vinden. Maar sommige opmerkingen vond ik zelf wat overbodig waardoor ik er niet echt een menselijk gevoel aan overhield. Maar dat kan ook aan mijn emotionele gesteldheid liggen. Als de baby er volgende week niet is gaan ze me dus helpen. Gelukkig tot die tijd als de baby zich spontaan meld kan mijn eigen verloskundige mij begeleiden. Hopelijk meld de baby zich in elk geval voor de 41 weken.
Klinkt als heel redelijk! Ik zou eerlijk gezegd ook tot max 41 weken willen blijven lopen zonder hulp. Ik snap dat je emotioneel bent hoor, zeker met dit termijn. Het is al wat die laatste loodjes en dan nog de uitgerekende datum voorbij gaan is ook niet wat je wilt. Maar gelukkig weet je nu dat de eindstreep bijna in zicht is!
Ja dat vind ik ook. Anders moesten we volgende week met 41 weken controle bij het ziekenhuis en dan alsnog een datum plannen voor het geval de baby zich niet meld voor de 42 weken. Nu heb je gewoon een eind datum.. wat hopelijk ook wat rust geeft.
Als je er last van hebt kunnen ze ze ook losknippen. Als de spanning eraf is voelt het een stuk aangenamer!
@Amoxiclav hoe was de test dan? wat deden ze precies? @MKR he wat shit van die opmerkingen, ik snap echt wel dat die vervelend vallen en ik ben niet zwanger. Echt op je strepen gaan staan, het is jouw lichaam. Hopelijk komt die kleine er komende week gewoon lekker vanzelf uit.
@MKR Oh jeeeeej! Spannend! Succes. Bij mij was er geen slaaptijd meer daarna haha. Binnen een uur had ik goede weeën.
@Dinpin Oh jemig had even je verhaal gemist bij het lezen maar snap helemaal dat je je rot geschrokken bent en er allerlei andere scenario's door je hoofd spoken. Heb je er nog goed over kunnen praten?
Iemand tips? Ik heb een leuke muziekmobiel gekocht maar nu blijkt dat de rand van onze box te breed is voor de klem van het mobiel....
@MKR succes je kunt het!! Ik kwam even snel hier spieken. Ik ga proberen morgen even rustig de tijd te nemen om op iedereen te reageren en mijn verhaal te doen. Voor nu bijkomen van een nacht geen slaap! Weltrusten allemaal
@MKR waaah spannend!!! Zet hem op!! @sjallie ze gaan met een lang wattenstaafje in je neusgat, vrij diep tot bijna in je keel. Langs beide kanten. Heb het lang gevoeld achteraf...
Ja op zich wel. Dat ik hun ook heb laten schrikken. En wat ze voor mij kunnen doen om deze schrik voor mij weg te nemen. Ik zag het nut niet in van extra controles. Ik weet nu dat als er wat gebeurt er snel gehandeld wordt. En als ik je zorgen maak mag ik bellen en komend ze langs om naar het hartje te luisteren. Het is goed zo. Gisteravond had ik pijnlijke harde buiken. Jammer genoeg niet doorgezet. @MKR knap dat je met gebroken vliezen aan slapen denkt. Ik zou het hele huis rond stuiteren. Ik hoop dat je ons gauw verblijd hier met baby nieuws! Succes
Haha dat deed ik ook. Heb 2 uurtjes geslapen in totaal. Helaas zijn de weeen niet in volle gang. Het rommelt wel daar beneden. We hopen dat het nog komt want wil lekker thuis bevallen
Stukje wandelen heeft bij mij de eerste keer goed geholpen! Toen waren ook mijn vliezen eerst gebroken voordat er weeën op gang kwamen. Succes!
@Amoxiclav he bah! Maar ik dacht dat ze niet konden testen als je geen klachten hebt... @Dinpin kan me voorstellen dat je er nog ondersteboven van bent, is ook niet niks... @MKR ik zit in spanning!