Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oilell vindt dit leuk.
  2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    De ballon zit er in, had een goeie cm ontsluiting maar meer niet. Nu erg misselijk van het geduw en getrek, altijd vervelend dat gedoe aan je baarmoedermond. Waarschijnlijk kunnen we morgen vliezen breken. Dus ga proberen vandaag zo veel mogelijk rust te pakken.

Tan89, sjallie, Secretangel en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    @Oilell alle geluk van de wereld vandaag!

@Nora92 kan me helemaal voorstellen dat het verschrikkelijk voelde de hele situatie. Ik hoop dat je meisje snel weer onder de lamp vandaan mag, met mama mee.

Hier net bij de vk geweest, baby nog steeds niet ingedaald. Als mijn vliezen nu zouden breken moeten we direct alarm slaan ivm de kans dat de navelstreng klem komt te zitten.
    En ze verwachten voor alsnog dat ik over tijd zal gaan omdat ze dus nog helemaal niet is ingedaald, gaan we die 1 juli dan toch halen?

Tan89, Oilell, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @Oilell Succes! En ind, pak je rust, uitgerust een bevalling in gaan is vaak al het halve werk!

@Roosxxx Toch een plus puntje aan overtijd gaan als je 1 juli redt. :)

Voor de mama’s die borstvoeding geven; hoe gaat het met jullie? Hoe ervaren jullie het? Dit is voor mij de eerste keer en de laatste drie voedingen heb ik alleen maar gejankt, zo’n pijn dat het doet. :cry: En ik kan de kraamzorg nu niet vragen om mee te kijken, want ze komt niet, ze is vanochtend gevallen. Echt sneu voor haar.. Vervanging regelen wordt moeilijk, want zij was al vervanging. Maar ik hoop dat ze wel iemand kunnen regelen, want mijn vriend gaat morgen ook weer werken. En dan vraag ik me ook af of ik wel genoeg melk aanmaak, of hij dan wel genoeg binnen krijgt, want hij was al iets te veel af gevallen.. jeetje, welkom bij het moederschap. En ik dacht dat ik toch al best een ervaringsdeskundige was, heb ik dat even goed mis :p

5. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @PlainJane
    Oh ja ik had precies hetzelfde op dag 3 en 4. Echt zeer tot in je tenen. Ik beet gewoon op de knokkels van mijn handen en dan maar de pijn weg puffen als een wee. :eek: maar het mag alleen in het begin zeer doen. Na de eerste tien slokken moet het iets beter worden anders zit hij er niet goed aan, aldus mijn kraamverzorgende. En het wordt echt beter na paar dagen! Het is echt even doorbijten. Even een andere houding proberen kan ook helpen zegt ze. De rugby houding bijvoorbeeld. Dan hapt hij de tepel even aan vanaf de andere kant.
    Dat zijn de tips van mijn kraamhulp!

PlainJane vindt dit leuk.
  6. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ik had op een gegeven moment wat kloven, zo zeer doet dat! Probeer je tepels ook echt even goed te verzorgen met zalf dan. Purelan van Medela helpt wel en je kan natuurlijk ook je eigen melk gebruiken.

Als het pijn blijft doen inderdaad opnieuw aanleggen.

7. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Het staat je ook altijd vrij contact op te nemen met een lactatiekundige. Het hoeft niet je kraamverzorgende te zijn die je er bij helpt. Er zijn meer opties. En ga er op deze manier niet te lang mee door maar vraag hulp.
    Neem contact op met je zorgverzekeraar met welke lactatiekundige zij samenwerken. Dan kost het je niets.

PlainJane, Oilell en Nora92 vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@PlainJane ik zie hier boven al veel goeden tips. Lukt het om grote happen aan te laten happen? Een tepel van mij is gevoeliger als de anderen. Bij deze stuur ik zijn hoofd met aanhappen zodat hij echt goed aanhapt.

9. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Inderdaad, dit dus.

En heeft de kleine jouw tepel wel ver genoeg in zijn/haar mond? Als er te oppervlakkig wordt gezuigd doet dat enorm pijn. Is belangrijk dat er inderdaad een grote hap genomen wordt.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.310
    17.211
    113
    *breekt in*
    Of bel je vk, bij mijn praktijk is er 1 van de vk's ook lactatiekundige

PlainJane, Oilell en Dinpin vinden dit leuk.
  11. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    @PlainJane wat vervelend die pijn, maar zoals de andere dames al zeiden het word echt beter! Maar huilen van de pijn tijdens de hele voeding is niet goed. Zoals gezegd het aanleggen en de eerste slokken mogen pijn doen, maar na 1 minuut moet het zeker minder worden!

Wat betreft kloven als je daar last van hebt, zijn de pads van Rite Aid sterk aan te raden. Geen gekloot met zalf wat je er weer af moet vegen, gewoon een gelpad met een medicijn wat voor verkoeling zorgt en de kloven snel helpt herstellen!
    En de lactatiekundige is ook echt top om te vragen!

Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  12. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    o_OSucces @Oilell de laatste loodjes!! Je kunt dit! Ben benieuwd hoe het vordert bij je :)

Hoe is het met de nog zwangere dames? Al wat gerommel en er al klaar mee?? Ben benieuwd wanneer alle baby’s geboren zijn uit ons groepje :rolleyes:

Ik zit nog met iets.. Na de bevalling werd de placenta nagekeken en toen kreeg ik de vraag van de vk of ik gerookt had in de zwangerschap, dus ik zeg nee natuurlijk niet! Bleek de placenta al verkalkt te zijn en dus eigenlijk ook al op te zijn. Ik had ook zonder het strippen de 40 weken niet gehaald. Maar nu ben ik steeds vergeten te vragen of dit ook gevolgen heeft voor ooit een derde, niet dat ik daar mee bezig ben maar wil het graag weten. Of is dat gek?

13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik zou het gewoon even aan de verloskundigen na vragen. Er bestaan geen stommen vragen.

Tan89 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  14. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips allemaal!!

Ik merk wel het verschil tussen verkeerd en goed aanleggen, dat voelt anders pijnlijk. Maar ik heb gewoon zulke gevoelige tepels.. en dan ook nog eens tepels waar hij niet aan kan aanhappen, dus moet elke voeding die hoedjes gebruiken. Wat niet erg is, maar misschien dat dit ook niet mee werkt?
    Maar na een aantal slokken blijft het dus heel gevoelig/pijnlijk.

De hydro gel pads van Rite Aid heb ik! Maar nog niet gebruikt, wat stom.. ga ik gelijk proberen! Heb wel Purelan gebruikt, dat houdt het wel lekker vet, maar voor mn gevoel kan ik in één keer een hele tube opsmeren...

Ik denk dat ik jullie advies aanneem en morgen even contact opzoek met de VK voor en lactatie kundige.

Tan89, Nora92, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
  16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Wisselende activiteit. Soms heel pijnlijk en weeën activiteit kort op elkaar, vervolgens uurtje niks. Vooral last van mijn rug, dus de verpleegster gaf aan dat het ook goed kan dat het rug weeën zijn. Wel wat slijm & bloedverlies maar niks schrikbarends. Tot nu toe zit de ballon er nog in, mijn man noemt het nu mijn feestmuts :roflmao: Morgen ochtend checkup en als het dan lukt vliezen breken.

sjallie, Maan14, Roosxxx en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Krijg je nog iets om te slapen vannacht?

18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Als ik dat wil mag ik er om vragen. Maar heb vanmiddag ook 2 prima tukjes gedaan, dus denk dat het op dit moment nog wel te doen is om tussendoor genoeg te slapen. Moet toch elke 2 uur mijn bed uit om te plassen, dus zal toch wat vaker wakker zijn.

Dinpin vindt dit leuk.
  19. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Oh @Oilell ik hoop dat je een fijne nacht hebt en wat rust kan hebben!

@PlainJane hopelijk kan vk maar vooral lactatiekundige je goed op weg helpen. Ik heb zelf geen ervaring maar ik lees vaak verhalen van vrouwen die het uiteindelijk tot in den treure proberen, waardoor ze alleen maar ongelukkiger worden. Zeg natuurlijk niet dat je moet opgeven of zo, maar ik las ervaringen over dat vrouwen ook een bepaalde druk voelen alsof ze geen goede moeder zijn. Mijn vrouw en ik hebben heel bewust gepraat over borstvoeding en ze gaat het proberen maar we hebben ook gezegd dat als het niet lukt, ze op tijd haar grens aangeeft en dan is het ook goed. Maar ik hoop natuurlijk dat de vk je kan helpen en dat het snel soepeler gaat zonder pijn!

20. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ballon kwam er zojuist uit. Verpleegster das bli , dan kunnen we morgen ochtend waarschijnlijk vliezen breken. Toch iets gekregen om in slaap te vallen zo, ondanks dat ik wel wat indommel zit slapen er tot nu toe nog niet echt bij. Rond een uur of 6 wordt ik wakker gemaakt en dan rond 7 moeten alle controles klaar zijn en hopen we te verhuizen naar een 'echte' verloskamer. Hopelijk is daar airco:rolleyes::oops:

Maan14, PlainJane, Tan89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina