Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni

17 juni

Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje

21 juni

Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje
    Dinpin - 36 jaar - 2e kindje

22 juni

Mel88 - 31 jaar - 2e kindje

27 juni

Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje

29 juni

Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje

30 juni

Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

♡♡ Geboren ♡♡♡♡

❤ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke
    ❤️ 4/06/2020 Sophie, 37+4 weken , xxxsimone
    ❤️08/06/2020 Nora, 38+5 weken, Nora92
    ❤️09/06/2020 Lex, 37+5 weken, Maan14
    ❤️ 11/06/2020 Siem, 38+3 weken, Vame
    ❤️ 11/06/2020 Lynn, 38+5 weken, Tan89
    ❤ MKR - 27 -1e kindje
    ❤ 13/06/2020 Benjamin, 39+6 weken, PlainJane
    ❤ 17/06/2020 P.ippa 38+2 weken, Oilell

(6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken
    22-6: Dinpin - 40 weken controle (baarmoedermond voelen en eventueel strippen)
    23-6: Sjallie afspraak gynaecoloog
    24-6: Roosxxx - controle VK
    26-6: Sjallie afspraak vk mits gyn iets anders zegt
    ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor + opnieuw covid-19 screening

2. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Hahaha hier vanmorgen een mini cadeautje aan de aanstaande papa gegeven. Een mutsje dat ik gratis bij een bestelling had gekregen met I love papa. Krijg ik als reactie: maar ik ben nog geen papa. Ik zeg: nee en aan mijn lijf te voelen ga je dat vandaag ook zeker niet worden. Hier bijna 39 weken dansje, alhoewel ik haar voor de 40 weken echt niet verwacht.

Tan89, PlainJane, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    !!40 weken dansje!!
    Nou kom er onderhand maar eens uit!
    Potverdikke dat wachten duurt lang.

Tan89, PlainJane, Nora92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Heeeel lang :o::rolleyes:

Tan89, sjallie en Roosxxx vinden dit leuk.
  5. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ahhh ik heb met jullie te doen dames. Ik hoop voor jullie dat de kindjes zich snel aandienen! <3

sjallie, Dinpin en PlainJane vinden dit leuk.
  6. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Fijne Vaderdag allemaal! Ook voor de bijna papa’s :)

En voor de bijna mama’s; Dit zijn de laatste loodjes, houd vol!

Dinpin vindt dit leuk.
  7. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    40+ 4 dansje! :rolleyes::roflmao::roflmao::roflmao:

Ik heb niet stilgestaan bij de 40 weken, alle dagen lijken op elkaar...

Ik tel af tot woensdag, dan de 41 weken gehaald. Dan moet hij er echt wel uit komen hoor!

Oilell, Dinpin, Amoxiclav en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    @Noortjedebeer ah al bijna 41 weken, ik hoop zo voor je dat hij komt. Ik ben er nu al helemaal klaar mee

Amoxiclav en PlainJane vinden dit leuk.
  9. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Loop je in het ziekenhuis of bij een verloskundige?
    Wanneer gaan ze je opties bespreken? Gaan ze proberen te strippen of gaan ze je proberen in te lijden?

10. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik kijk ook erg uit naar haar komst. Maar stiekem heb ik toch heerlijk genoten dat mijn 8 jarige dochter gewoon lekker op haar tablet zat en ik met mijn man uit hebben kunnen slapen. Dacht bij mijn zelf dat het voorlopig wel eens de laatste keer zou kunnen zijn in jaren :D

Vanmorgen besefte ik me hoe anders ons leven eruit gaat zien als ze er is. Kreeg het in ene op mijn heupen en heb het bedje netjes gemaakt, wiegje in mijn kamer klaar gemaakt, mijn bed verschoond, wasjes gedraaid. Gisteren met een schuursponsje de keukenvloer vlekvrij gemaakt.
    Ze zeggen dat extreme nesteldrang een teken is van een naderende bevalling. Nou moet ze zo i zo binnen 2 weken komen dus wie weet :o:

Schoonmoeder heeft Corona lijn gebeld en moet maandag via de huisarts een afspraak maken voor de test. Heb het wel via schoonvader en schoonzusjes gespeeld via mijn man. Gelukkig was iedereen het er mee eens behalve mijn schoonmoeder: maandag ben ik toch weer beter. Daar ging niemand mee akkoord :rolleyes:

Mijn man vandaag verrast met een sleutelhanger gegraveerd in Quinn haar handschrift: ik hou van jou kus Quinn. Ze heeft zo'n leuk handschrift nu. Groep 4 lekkere hanenpoten ❤ En uiteraard had ze op school ook wat moois geknutseld

11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Morgen nog eens babydate :oops: ben vooral benieuwd naar de toestand aan de binnenzijde. Maar aan de fotos te zien die ik vandaag genomen heb is het nog niet voor meteen... buik zit nog veel te hoog :o:

20200621_210603.jpg

Tan89, Roosxxx, Dinpin en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Gewoon bij de verloskundige. Vanaf 41 weken gaan ze bij ons pas over op strippen.

Donderdag dus ook kijken of er al wat ontsluiting is en een poging doen om te strippen. Mocht het hierna niet lukken na meerdere keren dan dragen ze me over aan het ziekenhuis om inleiden te bespreken.

Mijn zoon kwam precies de dag voordat we zouden gaan strippen uit zichzelf, met 41+2.
    Hoop dat me dat nu net zo vergaat, want dat geroer daar beneden heb ik ook niet zo’n zin in.

Tan89 en Dinpin vinden dit leuk.
  13. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Bij een tweede of derde kindje kan het indalen ook nog op het laatste moment gebeuren. Ik zou er niet te zwaar aan tillen dat hij nog wat hoog zit. Maar hij is wel prachtig ❤

14. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik snap dat je geen zin hebt in geroer maar ik heb liever geroer dan een infuus en een weeënstorm. Misschien dat ik er morgen na het geroer wel anders over denk o_O

15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.226
    4.457
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

Ik lees op de achtergrond mee maar ga even mijn eigen verhaal doen. Red het niet om overal op te reageren, maar ik hoop dat de resterende dagen snel gaan voor alle zwangere dames!

Hier is de bevalling enorm pittig geweest. Om 09.00 mochten we ons melden in het ziekenhuis en is de ballon catheter ingebracht. Dat ging niet heel vlot, maar sinds inbreng kwamen eigen weeën redelijk op gang. Weinig kunnen slapen, want om 12uur 's nachts kwam de ballon er uit en nam mijn lichaam het aardig over. Om 06.00 had ik een ruime 5cm ontsluiting, waarop besloten werd mijn vliezen te breken. Ik hoefde niet aan de wee opwekkers omdat mijn lichaam mee ging in de flow. Na het breken van de vliezen kwam ik in een weeën storm terrecht, waarbij de ween elkaar zo snel opvolgden dat ze niet meer volledig konden afzakken (8 of 9 per 10 minuten). Rond kwart over tien had ik het echt niet meer en bleek ik nog steeds op 5 cm te hangen. De arts gaf aan dat ze verwacht had dat ik wel op 8 zou zitten en toen in overleg een ruggenprik genomen. De man die 'm zette heb ik vervolgens ten huwelijk gevraagd :oops:

Na de ruggenprik vielen mijn weeën weg, dus toch aan de opwekkers. Daar reageerde ik goed op, maar toen weer te veel weeën waardoor de baby het niet naar haar zin had. Dus ding weer uit.

1700 ontsluiting van 7 cm, 19.00 8 cm. Dus er zat weer progressie in. Alleen met die progressie kwam koorts die ook opliep. Rond 21.00 zaten we op ruim 9 cm, alleen nog een randje maar de koorts was er nog steeds.

Om 21.45 starten we met persen, ondanks dat iedereen zegt dat ik het goed doe komt de baby marginaal vooruit. Om 23.10 besluit de gynaecoloog dat we over gaan tot een spoedkeizersnee omdat mijn koorts hoger wordt en de hartslag van de baby over de 200 gaat. De ruggenprik was uitgezet voor het persen zodat ik beter zou voelen waar ik naar toe moest persen. Na anderhalf uur persen moesten vervolgens de weeën weer weg gezucht worden. Gelukkig was mijn nieuwe verloofde nog aanwezig en kreeg ik snel een nieuwe lading in de epidural.

Vanaf dat moment zakte voor mij de pijn en om iets voor half 12 is onze dochter geboren. Door mijn koorts (inmiddels was het duidelijk dat het door een infectie kwam) moest ze meteen mee met de kinderarts, mijn man is bij de baby gebleven. Vervolgens kwam de gynaecoloog vertellen dat onze dochter sterrenkijker was en dat ze vast zat in mijn bekken. De kans was groot dat ze daar of echt in nood zou komen of dat ik volledig uitgescheurd zou zijn. Ik heb de placenta nog even gezien en vervolgens mochten we naar de volgende kamer.

Het duurde bijna 3 uur voordat ik mijn baby tezien kreeg, dus dat was heel heftig. Ook de hulp bij borstvoeding in het ziekenhuis was ontzettend vervelend. Heel blij waren we dan ook dat we naar huis mochten op donderdag.

P.ippa heeft het ontzettend zwaar gehad, heeft in het ziekenhuis niet gedronken en geen bijvoeding gehad. Ze was zo moe van de bevalling dat ze ook haar temperatuur niet goed onder controle had/heeft.

Inmiddels zit dag 5 er bijna op, hebben we een engel van een kraamhulp en is de lactatiekundige langs geweest. Gistermiddag heeft onze dochter voor het eerst echt alert een voeding van 25ml gedronken en net is er zelfs 50ml in gegaan. Borstvoeding lukt nog niet, maar ik heb zojuist 4 theelepels weten af te kolven, eergisteren was het 2 druppels. Dus we proberen vast te houden aan de progressie.

Vandaag is het enorm geklapt met de familie van mijn man. Die zijn boos over het feit dat ik mijn bed niet uit kwam om mijn schoonouders te begroeten (dag dt er uit het ziekenhuis kwamen) en zij ook niet naar boven mochten. Terwijl ik niet alleen herstellende ben van een 38urige bevalling, een operatie, een hg zwangerschap maar ook van die stomme infectie. Ik lag half bloot in bed te slapen, dus nee ik had daar echt geen zin in. Op orders van de kraamzorg had ik rust. De tekst die we ontvingen was letterlijk "hoe duidelijk wil je maken dat we niet welkom zijn". Ik vond het al heel aardig dat ik gezegd had dat ze überhaupt mochten komen, had mijn eigen vader nog niet eens gezien. Maar ja, dat zij dan mochten komen maar niet ook het hele gezin van zijn zus even kon aanschuiven was ook al in het verkeerde keelgat geslopen. Conclusie is dat ze helemaal niet meer komen want (eindelijk) is de grens van mijn man bereikt.

Uugh, nouja we zijn blij dat het de goede kant op lijkt te gaan en we hopen dat we morgen met hernieuwde energie de dag in kunnen gaan.

xxxsimoneee en Amoxiclav vinden dit leuk.
  16. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Oh wauw @Oilell wat een verhaal zeg!
    En wat heftige van je schoonouders ook, dat kun je er nu echt niet bij hebben. Plaatsvervangende verontwaardiging en woede hier hoor.
    Ik ben wel heel blij dat het iets beter gaat met jou, de kleine en ook het drinken. Heeft de infectie nog effect gehad op de kleine? En jij nu aan de antibiotica is mag dat niet met borstvoeding?

In elk geval: lekker aan jezelf en je eigen gezinnetje denken nu en hopelijk heb je een beetje energie om ook van je gezinnetje te genieten. En laat je dat niet weg nemen door de schoonfamilie

17. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Nou wat belachelijk van je dat je na dat hele avontuur niet even gezellig bij je schoonfamilie bent gaan zitten. Je snapt toch wel dat die mensen de hele bevalling in spanning hebben zitten wachten? En dan niet even de moeite nemen km je gezicht te laten zien?
    *sarcasme hè*
    Wat kunnen mensen tot egoïstisch en raar in elkaar zitten. Fijn dat bij je man nu de grens bereikt is en jullie je lekker op je gezinnetje kunnen richten.

Mijn schoonmoeder zou op mijn dochter passen maar aangezien ze nu ziek is heb ik iemand anders geregeld. Waar ik stiekem wel een beetje blij mee bent want:
    "Als jullie uit het ziekenhuis komen zit ik hier gewoon op de bank. Wat denken jullie dan?"
    En dat is niet hoe ik de eerste ontmoeting tussen mijn dochter en haar nieuwe zusje voor me zie. Dat is tijd voor alleen je eigen gezin.
    Maar nu is ze ziek en ik ga echt het resultaat van de Corona test afwachten voor mijn schoonfamilie hier een voet binnen mag zetten.

Oilell en Nora92 vinden dit leuk.
  18. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Jeetje @Oilell wat een bizar verhaal. Maar beter ook dat je man zijn grens is bereikt. Aandacht voor jullie gezin en jouw herstel na die helse ruim 38 weken lijkt me nu het allerbelangrijkste.

Ik heb juist schoonouders die nauwelijks geïnteresseerd zijn, dat is overigens ook wat hoor. Vooral niet leuk voor mijn partner maar lijkt me altijd nog beter dan jouw situatie.

Hier vandaag 39 weken dansje!

Oilell, Nora92 en Dinpin vinden dit leuk.
  19. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Jeetje @Oilell wat een verhaal zeg!! Zo’n bevalling en dan je schoonouders er ook nog bij!! Goed om jezelf en je gezinnetje denken hoor.. Jullie hebben de afgelopen tijd genoeg meegemaakt! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt en de kleine meid lekker groeit!

Hier vandaag een regel nacht/dag denk ik. Normaal is onze kleine meid zo tevreden, maar vandaag geen idee hoe ik haar tevreden krijg! Zullen deze dag maar door moeten komen door steeds aan de borst te leggen vrees ik.. :roflmao:

@Nora92 jeetje gewoon de stad al in geweest! Ik ben blij als ik beneden aan tafel mijn avond eten heb gegeten en een stukje buiten gewandeld heb! Dan ben ik al kapot..
    Vandaag voor het eerst een dagje alleen met de kleine meid! Mijn man is een paar uurtjes werken.. Toch wel raar hoor dat het langzaam allemaal weer normaal word!

Aftellen voor de meeste dames nu! Hopelijk snel jullie wonder in jullie armen!

Nora92 vindt dit leuk.
  20. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Hier is denk ik de slijmprop beetje bij beetje los aan het komen. Ik weet het niet zeker maar het lijkt er op. Gisteren ook wat krampjes, dus ze dacht dat er heel misschien iets begon te rommelen, maar vervolgens heel rustig.

Tan89, Roosxxx, Oilell en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina