Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw

2. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Ik hoop dat jij hem snel mag ontmoeten!

Amoxiclav vindt dit leuk.
  3. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    @Noortjedebeer gefeliciteerd! Waar kan ik tekenen voor zo'n bevalling hahahaha

@sjallie blijf duimen voor jullie, hopelijk gaat alles goed.

Verder kletsen lijkt me leuk maar ook hier moet ze er eerst nog uit hahaha

Tan89, sjallie en Amoxiclav vinden dit leuk.
  4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik hoop het ook :roflmao:

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @sjallie Veel sterkte! Ik hoop dat alles goed gaat daar!

@MKR Moeilijke start zo te lezen, gelukkig kunnen jullie nu genieten!
    Hier ook een hele opluchting nu ik gestopt ben met borstvoeding; een tevreden baby en een tevreden mama. En dat is het allerbelangrijkste naar mijn mening!

misschien een app groepje aanmaken zodra alle baby’s er zijn?

Dinpin, Tan89 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    @sjallie wat enorm schrikken zeg! Hoop dat het inmiddels goed gaat met jullie. Wat lijkt het me naar om er naast te moeten staan toekijken.

@PlainJane ik ben in voor het appgroepje

7. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @sjallie en??

Appgroepje lijkt me leuk :)

xxxsimoneee vindt dit leuk.
  8. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Met het gevoel uit deze eerste regel stond ik ook op. Hoop zo dat alles goed is gegaan!

Amoxiclav en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  9. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dacht al... Wat is het hier rustig! Maar kreeg geen meldingen. :(

@Noortjedebeer
    Gefeliciteerd!! Klinkt als een heerlijke bevalling. :D

@MKR
    Heftig... Snap dat je even tijd nodig had om terug op je roze wolk te krabbelen.. En snap je keuze voor kunstvoeding helemaal!

@sjallie
    Hoop dat jullie al lekker aan het baby knuffelen zijn!

10. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier dus sinds maandag koorts. Elke keer rond de 39+ graden. Gisteren begonnen met antibiotica kuur. Dinsdag avond is er nog een lactatiekundige langs geweest. Nora hapt niet groot genoeg aan, vooral onderkaakje doet ze niet wijd genoeg open. Vandaar de tepelkloven... En er zitten dus in beide borsten verstoppingen. Die in de linker heb ik gelukkig opgelost maar nu is de rechter nog rood en warm op twee plekken.

Ik ben echt aan het jongleren met 50 ballen voor mijn gevoel. Als ik op noem waar ik allemaal aan moet denken, word ik al lichtelijk gestoord. :s
    Tips van de lactatiekundige zijn:
    Warmen half uur van tevoren, haar goed aanleggen (oftewel 50 keer tijdens voeden weer opnieuw aanleggen omdat ze telkens weer lui gaat drinken... Au!), na voeden weer warmen en masseren, dan kolven, daarna koelen, paar keer per dag met tepels in de zon.
    Daarnaast 4 keer daags antibiotica maar mag twee uur vantevoren niet eten en dan een uur daarna ook nog niet. Dus telkens blokken van 3 uur dat ik niet mag eten..
    Kan haar op het moment alleen rechts hebben want links is echt te open. Hangt een heel stuk tepel af. Je ziet het dieprode van de onderste huidlaag. Gelukkig geen bloed meer maar mijn rechter is echt overbelast nu. Blaren staan er op. :oops:
    Al deze dingen geven me echt zo weinig tijd om even te kunnen douchen, eten, slapen en haar verzorgen. Want voor je het weet is het alweer tijd voor de volgende voeding. En moet een half uur daarvoor alweer beginnen met dat warmen.
    Dan hebben we natuurlijk ook wel eens krampjes momenten en ik laat haar niet alleen uithuilen dus heb weinig de handen vrij.
    Ik ben sinds deze week weer alleen. Vriend slaapt weer in zijn eigen huis dus doe alles alleen. Dat het me nog lukt om te koken, stofzuigen en de was te doen verbaasd me echt... En dat allemaal met 39 graden koorts. o_O
    Hoop echt dat binnenkort het bloeden stopt omdat ik al bloedarmoede heb en die carpal tunnel syndroom beter wordt want heb geen kracht en gevoel in mijn handen. Haar in bad doen is zo moeilijk want ik kan mijn duimen niet gebruiken.

Nou dat is mijn leven op het moment. Ik heb wel even gejankt toen de lactatiekundige zei dat na twee weken je tepels niet meer zeer zouden moeten doen. Voelde echt alsof ze zei dat ik faalde.

xxxsimoneee vindt dit leuk.
  11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Pff wat vind ik jou dapper!!
    Dat je het alleen moet doen vind ik al heel wat en dan ook nog een waslijst aan dingen die voor je gevoel niet gaan zoals je wilt.. Wees niet te streng voor jezelf, je bent niet aan het falen, je bent aan het leren. En dat gaat nou eenmaal gepaard met vallen en opstaan. Volgens mij doe je het hartstikke goed!
    Een kleine tip van mij; kipkep woller, is eigenlijk bedoeld voor baby’s die krampjes hebben (kan je hem natuurlijk ook voor gebruiken), maar ik heb het de eerste paar dagen ook gebruikt om mijn borsten te warmen. Heel handig!
    Zijn ze er trouwens nog niet achter waar de koorts vandaan komt??

xxxsimoneee, Nora92 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  12. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Zou je geen borstontsteking hebben? Althans zoals je het schrijft lijkt het toch zo.. :( misschien kan een tepelhoedje verlichting geven tot je kloven genezen zijn? Klinkt heel erg pijnlijk... voel instant weer de pijn van 3j geleden :eek:
    Knap hoe je het allemaal doet! Een huishouden runnen met een newborn is vrij pittig, laat staan als je nog eens ziek bent ook...

Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  13. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ale deze avond om 17u30 controle op het verloskwartier. Dus een half uurtje aan de monitor liggen (ctg bij jullie).. wou dat het al dinsdag was. Of dat meneer zich alsnog uit zichzelf aankondigt :rolleyes:

Dinpin, Tan89, Roosxxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hoop het ook voor jou ♥️

15. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel meiden. ❤️
    Ja tepelhoedje heb ik ook even aan gedacht idd. Zal de lactatiekundige eens vragen of dat een idee is tot het geheeld is...
    Ja ze denken nu borstontsteking maar ze hoopten dat het nog over zou gaan zonder kuur. Maar koorts bleef maar oplopen ondanks de paracetamol. Dus toch aan kuur begonnen.
    Kijk echt uit naar dat moment dat het drinken pijnloos zal zijn! Dat moet dus kunnen.. Wat een genot zal dat zijn.

@Amoxiclav
    Hoop het ook voor je! ❤️ Kom maar baby, het is tijd. :)

xxxsimoneee, Maan14 en Amoxiclav vinden dit leuk.
  16. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Tepelhoedjes worden niet echt aangeraden maar om die reden kan je het wel gebruiken. Dan word de zuigkracht minder op je tepel belast en zo kan de wond herstellen :) beetje moedermelk na een voeding kan je op het wondje doen en laten drogen aan de lucht. Moedermelk heeft een soort herstellende functie :D (en nog vele andere haha)

Dankjewel... ik hoop elk moment van de dag dat de vliezen breken (behalve in de winkel :p)

Dinpin, Tan89, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik heb alle mogelijke tips als wel geprobeerd! Met tepels in de zon, moedermelk er op, medela tepel zalf, drogen, rite aid pads, nursi care pads, met blote borsten lopen, elke keer wassen, koelen, warmen met pittenzak... Kolven, masseren. Noem het maar. o_O

PlainJane vindt dit leuk.
  18. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Amoxiclav
    Heb tepelhoedjes besteld. Kan het altijd proberen toch! En voor de goede hoop ook maar 50 bewaarzakjes voor de voeding. We gaan gewoon stug door. :)

Haha hoop niet dat je vliezen ergens buitenshuis barsten... Maar gelukkig stinkt het niet. :p ruikt eigenlijk best lekker dat water!

19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

#1319 Maan14, 26 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2020
    @Nora92 heb je vast ook al geprobeerd maar, harden plekken weg masseren als ze aan ligt of als je evt kolft? Op de plek richting je tepel duwen/draaien. En mag best wel hard zodat je de plek voelt krimpen.

Ik moet zegen dat het echt weer pittig vind. Vanacht elke uur met hem gezien omdat hij wilde drinken. Maar steeds maar een paar slokken. De Borstvoeding gaat verder goed gelukkig.

Draaien jullie kindjes al? Meneer draaid op zijn zij, vind het echt levens gevaarlijk het is nog zo een klein hummeltje. Leg hem nu steeds overal goed in het midden van spulletjes knuffels en spuugdoekje af zodat hij nergens tegen aan kan komen met zijn gezicht. Hij draaid naar beiden zijdens toe.

Tan89, PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  20. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jazeker! Heb al één plek weg kunnen masseren. Zitten nu nog twee in de rechter...
    Klinkt pittig idd! Ik was dan waarschijnlijk al de wanhoop nabij geweest als ze zo vaak zou willen. Nora drinkt ongeveer elke 2-4 uur. 's nachts komt ze nu na ongeveer 4 uur. Overdag zit er soms maar 2 uurtjes tussen. Maar het is ook warm dus zal ook meer dorst hebben, denk ik dan.

Ze draait zelf ook wel idd. Als ze zich helemaal op krult, rolt ze soms als een balletje op haar zij. Maar moet zeggen dat ze het ook wel erg lekker op haar zij vindt. Dus leg haar ook wel eens doelbewust op haar zij. Dan koest ze heerlijk. DSC_0511.JPG

Dinpin, Tan89, Amoxiclav en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina