Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou ik had dr ingebakerd maar t was kwijken geblazen.. na 5 min gaf ze op om na 45 min ontroostbaar te gaan huilen. Dus heb dr er maar weer uit gehaald. Ik ben bang voor de nacht stiekem.... zo’n meisje heeft toch diepe slaap nodig.

2. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk he. Vooral voor zo kleintje wat compleet afhankelijk is van jou.

Spugen (soms) en omhoog komen van haar maaginhoud en vervolgens weer inslikken. Vaak na de voeding dit gaat gepaard met een piepende ademhaling (alsof ze het benauwd heeft) Maar dit laat ik mij vertellen door consultatie bureau.. die ook van mijn verhalen af gaan. Daarnaast denk ik ook dat ze kramp heeft haha eigenlijk weet ik het gewoon niet.

Hoevaak hebben jullie baby's ontlasting? (kunstvoeding)

xxxsimoneee vindt dit leuk.
  3. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Pfff echt die klote onzekerheid he. Verschrikkelijk.
    hier poept ze 1 x per dag of 1 x in de 2 dagen, eigenlijk alleen bij haar nachtvoeding super vervelend haha. Soms denk ik krijgt ze mss teveel voeding? Krijgt ze te weinig? Ik weet t gewoon weg niet meer. Ze is nu nog wakker en t huilen is ingeslagen.. voel me zo verschrikkelijk machteloos en ben bang voor as nacht om eerlijk te zijn, ik ben zo moe..

4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Amoxiclav vindt dit leuk.
  5. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Oh herkenbaar. Ben je overdag alleen thuis? En in de nacht doe je dan alleen of samen?

Onze dochter is 4 kg en 13 juni geboren. Consultatie bureau tipte mij dat het best kan zijn dat ze een dezer dagen toch om meer voeding gaat vragen. Mijn dochter drinkt nu nog 6 voedingen van 90 ml. En vaak geef ik haar bij 2 voedingsmomenten 30 ml extra als ik denk dat ze meer wil (dit is vaak 2x per dag).

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier een navelbreukje. Zolang hij niet erger word maakt het niks uit. Zodra hij perst komt hij helemaal naar buiten zo zielig. Ook is hij nog wat puserig huisarts heeft uitgelegd hoe ik hem moet reinigen en drogen. Zodat hij geneest.

Nora92 vindt dit leuk.
  7. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oké! Hoe moet je het reinigen?
    Ik verwacht dat het consultatiebureau er volgende week ook wel weer naar gaat kijken...

8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ja die controleren ook altijd alles even. Met water spoelen en dan het naveltje openen en met een punt van je hydrofiel droog deppen.

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier is er eentje nog wakker trouwens. Wel 3 weken vandaag en dat zou een regeldag/nacht kunnen zijn. Al denk ik dat het vooral krampjes zijn.

10. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    zo fijn om herkenning te hebben. :oops:

ik ben overdag alleen met baby en zoontje 3,5.
    Snachts doe ik t idd alleen en vaak savonds ook, alleen tussen 17-1930 uur is partner vaak thuis en neemt t dan over. Heeft t momenteel giga druk. (JEEJ ZZP)
    Maar mocht ik t echt niet trekken is ie er dat weet ik zeker maar wij vrouwen kunnen bepaalde dingen beter hendelen als mannen haha.

ik moet donderdag 4 weken controle dan is ze exact 4 weken. ze woog bij dr geboorte 2905. Dus ben benieuwd hoeveel ze nu weegt en of ik idd voeding mag ophogen. Geeft nu idd 6-7 x 90+3.

11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni

17 juni

Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje

22 juni

Mel88 - 31 jaar - 2e kindje

29 juni

Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje

30 juni

Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

♡♡ Geboren ♡♡♡♡

❤️ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke
    ❤️ 04/06/2020 Sophie, 37+4 weken , xxxsimone
    ❤️08/06/2020 Nora, 38+5 weken, Nora92
    ❤️09/06/2020 Lex, 37+5 weken, Maan14
    ❤️ 11/06/2020 Siem, 38+3 weken, Vame
    ❤️ 11/06/2020 Lynn, 38+5 weken, Tan89
    ❤️ 13/06/2020 June 40+3 weken, MKR
    ❤️ 13/06/2020 Benjamin, 39+6 weken, PlainJane
    ❤️ 17/06/2020 P.ippa 38+2 weken, Oilell
    ❤️ 22/06/2020 R.ainn 40+1, Dinpin
    ❤️ 26/06/2020 B.illy 40+4, Sjallie
    ❤ 30/06/2020 M.a.t.t.h.e.w, 40+3. Amoxiclav

(6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken

01-07: Roosxxx - strippen

Tan89 en Nora92 vinden dit leuk.
  12. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Oh je hebt ook nog zoontje. Nou knap hoe je het dan doet. Dan is er tussen ede slaapje door ook geen tijd om even rust te pakken.

BBijzonder dat voedingsbehoeften dus helemaal aan je kind liggen en totaal niet aan de kilo's wat op pak vermeld staat. ALa ik daar op Ok letten dan mag ze nu in principe al 150 ml.
    Want tussen onze baby's zit dan waarschijnlijk een kilo verschil en krijgen het zelfde aan voeding.

Hoe is je nacht verlopen uiteindelijk?

13. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Pfff nou hier hadden we een krampjes nacht. Oneindig troosten, sussen, wiegen, knuffelen, wrijven, voeden, vinger zuigen... Maar we hebben het overleefd haha. Net zichzelf nog even heerlijk ondergepoept en geplast. Dus zal zo bed verschonen. :roflmao: hoop dat het oplucht voor haar! Helaas door alles geen tijd gehad voor eten en drinken en mag nu vanwege de kuur weer tot 13 uur niet eten. :( ben blij dat die kuur morgen voor het laatst is. Word er gek van! Het is echt honger lijden... :cry:

PlainJane vindt dit leuk.
  14. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een verschil allemaal in voedingen zeg! Die onzekerheid lijkt me niks zeg. Als je kindje honger heeft, geef je het eten zou je zeggen maar dat is blijkbaar niet zo bij fles voeden? Kan er dan niet een beetje meer water bij of zo? Om het maagje wat meer te vullen?
    Nora drinkt super veel aan de borst. Kraamverzorgende schatte het einde kraamweek al wel op een liter. Ze wordt ook lekker mollig nu in het gezicht. Maar ja je ziet niet echt hoeveel er in gaat. Hoef alleen maar in de gaten te houden dat ze goed blijft plassen...

Die onzekerheid herken ik wel... Ik was zondag even half uurtje blokje om met de auto. Ik wilde er eentjes uit. Gewoon omdat ik de hele week binnen had gezeten met koorts, rot medicijnen... Maar toen zag ik allemaal moeders met kinderwagens en dacht meteen... Ben ik nou een slechte moeder omdat ik even een half uurtje zonder haar op pad wilde? Gewoon even keihard meezingen met een cd in de auto met de ramen open...

PlainJane vindt dit leuk.
  15. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Och wij hadden gisteren ook zo’n dag, kwam ik er ‘s avonds achter dat ik gewoon de hele dag niet had gegeten. Niet eens honger gevoel gehad o_O

Niks slechts aan hoor, even tijd voor jezelf! Even opladen en je kan er weer tegen aan. Is alleen maar goed voor jezelf en je kind.
    Ook ik geef baby de fles wanneer hij er om vraagt, zeker op een regel dag als vandaag. Al drie flessen aangeboden en niet allemaal leeg gedronken, maar hij vroeg er wel om en dan geef ik het ook. Zie het nut niet in om hem ruim een uur van slag te laten zijn, zodat hij dan misschien zijn fles wel leeg drinkt. Honger is honger.

Tan89, xxxsimoneee en Nora92 vinden dit leuk.
  16. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni

17 juni

Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje

22 juni

Mel88 - 31 jaar - 2e kindje

29 juni

Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje

30 juni

Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

♡♡ Geboren ♡♡♡♡

❤️ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke
    ❤️ 04/06/2020 Sophie, 37+4 weken , xxxsimone
    ❤️08/06/2020 Nora, 38+5 weken, Nora92
    ❤️09/06/2020 Lex, 37+5 weken, Maan14
    ❤️ 11/06/2020 Siem, 38+3 weken, Vame
    ❤️ 11/06/2020 Lynn, 38+5 weken, Tan89
    ❤️ 13/06/2020 June 40+3 weken, MKR
    ❤️ 13/06/2020 Benjamin, 39+6 weken, PlainJane
    ❤️ 17/06/2020 P.ippa 38+2 weken, Oilell
    ❤️ 22/06/2020 R.ainn 40+1, Dinpin
    ❤️ 26/06/2020 B.illy 40+4, Sjallie
    ❤ 30/06/2020 M.a.t.t.h.e.w, 40+3. Amoxiclav

(6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken

06-07: Roosxxx - vruchtwater meting + doorverwijzing ziekenhuis. Eventueel 2e poging strippen.

Nora92 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Dikke proficiat.

18. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Houd op hoor! Je bent echt geen slechte moeder. Ik heb met vriend geregeld dat ik vrijdag even 1 a 2 uurtjes even de stad in ga. Even dit huis uit! Geen idee wat ik ga doen. Ik denk gewoon even een koffie drinken ergens en daarna door wat winkels struinen. Ik was afgelopen week gewoon jaloers dat hij "mocht" werken haha. We zijn al weken alleen maar bezig met baby, constant aan het voeden/verschonen/wiegen en de maanden ervoor 9 maanden ons kindje gedragen. We zijn absoluut geen slechte mama's hoor! Die mama's die daar lopen met kinderwagen hebben ongetwijfeld ook dat soort momentjes voor zichzelf.

Tan89, xxxsimoneee, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier is onze man een beetje onrustig sinds gistermiddag. Komt elke 2 uur. Trappelt hard met beentjes, laat los tijdens en voeding om te huilen en dan weer snel aan te happen. Hij heeft duidelijk ergens last van :( Uiteindelijk valt ie binnen 5 min weer in slaap aan de borst omdat ie eigenlijk nog heel moe is (weinig geslapen) waardoor voedingen niet echt mega effectief zijn en hij daardoor weer snel honger heeft. En waarschijnlijk door het korte drinken krijgt hij weer alleen voormelk en weer extra last van krampjes.. Zo sneu... Pas al borstcompressie toe voor extra achtermelk..

20. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL

ja tis even aanpoten maar we weten waar we t voor doen, m’n zoontje zet heel t huis op z’n kop pfff dus ben ook continue aant ruimen nu tussendoor.
    De nacht verliep stroef int begin, uiteindelijk is ze in slaap gevallen in de ‘cocoon’ baby zak waar ze vrij kan bewegen
    lief van je! Tis even aanpoten, maar we weten waar we t voor doen. Vrijdag is m’n zoontje bij de opvang dus dan ga ik weer rusten. Vandaag alles int huis kunnen doen want de cocoon zak lijkt z’n vruchten af te werpen. Ze is iig stukken rustiger nu en huilt vrijwel niet meer alleen als ze krampjes heeft en dan hoor je echt scheetjes as je dr bij je pakt. De vermoeidheidscirkel lijkt te zijn onderbroken godzijdank en ze ligt dus ook alweer de gehele dag in bedje. Behalve sinds een halfuur dan, ze ligt in de box omdat ze na 1,5 u krijste van de krampen even 10 min getroost en nu ligt ze rustig in de box. Anders kan ik niet rustig koken en eten, stel ze word onrustig draai k me om en troost haar en eet weer verder. Ik sta er vandaag weer positiever in en hopelijk werpt dit ook de vruchten af voor vannacht! Baal wel dat ze nog niet heeft kunnen poepen, zal dus vannacht wel weer raak zijn. Afgelopen nacht heeft ze tot half 3 geslapen, toen gegeten en toen kwam ze om 5, en had ze echt giga krampjes en heeft vervolgens een uur aan een stuk geperst en kwam af en toe dus ook ontlasting dus was even intensief aan het verschonen ( 6 x ) want elke x alsk dacht er komt niks meer spoot t er weer uit haha. Ze was onrustig door dr darmen en heb dr toen tot 7 bloot op me gelegd. Want honger had ze niet denk ik, dan was ze niet in slaap gevallen op me, en als ze krampen heeft ook nog is gaan voeden heeft niet mijn voorkeur. Heb vandaag bewust tijdens de voeding 3 x laten boeren, en soms even mijn vinger in dr mond zodat de fles echt 20 min duurde. En bij de laatste 10 cc teruggetrokken om te kijken of ze t pikte en ja hoor. Dus ik kijk even of 90 cc niet beter bij haar past, om dan savonds voor t slapen 100 te geven. Miss had ze wel teveel voeding?! Twijfel mama haha! En hoeist daar ?

Deel Deze Pagina