Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hihih ja ik zette hem aan en werd meteen helemaal snoezelig er van. En zij zat me eerst nog met grote ogen aan te staren en ik kon ze bijna niet meer open houden haha. Maar heb hem gewoon de hele nacht laten spelen. Ze viel er ook telkens weer terug mee in slaap als ze even onrustig was.

xxxsimoneee vindt dit leuk.
  2. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik krijg een beetje angst voor de nacht eerlijk gezegd haha..
    normaal kwam ze om de 4 uur. Vanochtend kwam ze eerst na 3,5 uur, toen na 3 uur, toen weer na 3 uur, toen na 2,5 uur. Merkte dat ze na haar fles toch nog zoekende was maar pikte t steeds toch om te gaan slapen na een boertje maar tot de fles van 2,5 uur dus. Toen heb ik haar dus gevoed en meer gegeven. Ze is zelf netjes gestopt bij de 120. Dus ze had dat blijkbaar nodig. Maar normaal krijgt ze haar een na laatste fles tussen 18:30-19:30 uur. (Regelt ze zelf omdat ik dus deels op verzoek doe met een minimum en maximum) Nu was ze dus om half 6 niet te houden en ze gaf echt duidelijk aan trek te hebben. Dus heb haar toen die 120+4 gegeven en heeft +- 15 laten staan. Maar nu slaapt ze dus nog. Normaal krijgt ze haar laatste fles tussen 2200-2300 (laatste dagen vooral rond 10 uur) Maar as ik haar nu tot 10 lat wachten zit er al 4,5 u tussen. Dus zal t vannacht wss vaker worden of maak ik mijzelf nu gek normaal is ze savonds echt wel dik 2 uur wakker, en nu slaapt ze dus ook al hele avond. Moet ik haar nu wakker maken of wachten tot 10 uur dat er dus 4,5 tussen zit en duimen? En moet ik nu structureel 120+4 aanbieden of alleen bijv de eerste fles sochtends en de laatste 2 savonds? Hoe doen jullie dat?

3. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat ik hem nodig ga hebben vanavond (zie vorige post) haha ben bang dat ze besluit dadelijk haar wakkere moment te hebben en ik wil rond half 11 opzich wel naar bed toe haha.

Nora92 vindt dit leuk.
  4. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @xxxsimoneee
    Ik zou zelf wachten tot de eerste honger signalen dus lip likken etc. En dan lekker verschonen waardoor ze klein beetje wakker wordt en dan gewoon weer fles geven en op bed met die white noise. Dan moet het goed komen toch? Dan blijft ze wat in haar snooz.

xxxsimoneee vindt dit leuk.
  5. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Toen ik t berichtje typte kwam ze zelf om kwart voor 10 en was flink aan het ‘zoeken’ dus verschoont flesje aangeboden en heeft ze helemaal leeg, nu wel wat onrustig met haar buikje denk krampjes maar lig nu naast haar met de witte ruis en hoor haar volop zuigen aan de speen dus op hoop van zegen...

Nora92 vindt dit leuk.
  6. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Succes! Ik heb hier een heel boos meisje aan mijn borst... Ze had honger dus dacht mooi, we gaan naar boven en lekker slapen. Fuck.. Vergeten dat ik het bed nog moest opmaken. :cry: :roflmao:
    Dus zij krijsen en ik in een soort spel show "hoe snel kan je een bed opmaken"... Pfff. Maar goed. Volgens mij heeft ze mij het vergeven. :rolleyes:

Nu witte ruis aan en zzzzzz

7. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oooh zo herkenbaar hahaha. Ik lig nu nog wakker wil in slaap vallen door die witte ruis maar zij denkt er nog anders over ze huilt niet echt jengelt soms en dan smakt ze op dr handjes dus slapen lukt niet zolang zij niet slaapt.. alsk t geluid uit zet zal ze gaan huilen denk haha. Maar oh wat is ze druk.. kan dr moeilijks nog meer geven.

Nora92 vindt dit leuk.
  8. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @xxxsimoneee hoe is de nacht verlopen?

Gisteren nog een preview gehae van de newbornshoot. Echt wauw zo goed gelukt ❤

Nora92, xxxsimoneee en Maan14 vinden dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hoe veel weegt ze nu? Gewicht x 150 gedeeld door de aantal voedingen? L. ex krijgt 6x120 laat de ene keer staan en de anderen keer drinkt hij het wel op of vraagt hij een extra fles. Zolang het niet structueel is maakt dat vrij weinig uit.

Wij als volwassenen weten dat ze een fles krijgen maar een baby weet dat zelf niet. Vandaar dat ze met groei spurtjes ook meer willen de zogenoemde regeldagen die fles baby's net zo goed hebben als bv baby's. Zijn de meningen soms over verdeeld. Maar als je evt is naar de documentairw baby's op Netflix kijkt gaat er een wereld voor je open,

Nora92 en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  10. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Om half 2 heeft ze zich overgegeven aan dr slaap. En om half 4 meldde ze zichzelf weer.
    Ik zit zo te tobben. Ze ‘mogen’ 6 voedingen per 24 uur. Als ik haar zelf dr gang laat gaan pakt ze er 5 overdag 1 in de nacht. Nu twijfel ik of ik miss niet zelf beter elke 3,5 u kan voeden, zodat ze er 6 overdag krijgt? Of hoe werkt zoiets. Ik blijf beetje denken en sukkelen en weet niet waar ik goed aan doe. Hoe doet de rest dat hier?

Ohhh shoots ik hou ervan. Ik heb er nog geen gedaan, maar denk dat ik er snel een ga plannen voor mn meisje en dr trotse grote broer. Ze groeit zo hard nu.

Nora92 vindt dit leuk.
  11. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk rond de 3900 gram, wellicht zelfs 4 kilo. Bied jij die 6 voedingen overdag aan of is t incl de nacht 6? Ik ben een beetje aant zoeken naar een ritme zeker gezien m’n oudste straks op school start en ik nu dingen plannen lastig vind. Als t aan haar ligt pakt ze er 5 overdag en 1 snachts. Wat als ik haar over de dag 6 aanbied? Dat ze dan ook in de avond mss minder onrustig is? thanks voor dr top ik ga netflixen denk ik! Haha zoontje is net opgehaald door opa en oma hij wilde daar spelen

Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  12. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @xxxsimoneee
    Hier ging de nacht redelijk! 4 uur er tussen maar ze werd wakker van een hele volle poepluier. Tja dat ligt ook niet fijn natuurlijk!

Klinkt alsof ze dan toch nog echt zin heeft in wat. Of in ieder geval in knuffelen en zuigen. Hier werkt even op mijn ringvinger zuigen ook heel rustgevend voor Nora. Vooral bij krampjes.

Wat maan zegt... Ook fles baby's zijn geen robot toch? Ene dag willen ze meer en andere dag weer minder. Ze groeien zo hard. Ik heb zelf ook de ene dag wel wat meer zin in eten dan de ander. Ik hou Nora haar voedingen niet bij omdat ze borstvoeding op verzoek doet maar zij heeft ook echt dagen en nachten gehad waar ze soms een uur aan de borst lag en dan 1,5 uur later weer wilde en soms een kwartier aan de borst en dan 5 uur knock out ligt... Er is geen touw aan vast te knopen.. Maar als ze echt honger signalen geeft, zou ik gewoon nog een beetje meer geven. Iedereen heeft een andere stofwisseling toch? Of misschien wat meer gezweet die dag en gewoon dorst. Kan van alles zijn!

De flesjes klinken echt als hogere wiskunde met al het berekenen maar als ik kijk naar volwassenen... Ik heb vriendinnen die echt 3x opscheppen en geen gram aan komen en anderen zitten al propvol na één bord. Lijkt me bij baby's niet anders toch?

Maar goed, dat zou ik doen! Gewoon je gevoel en je baby volgen. Maar ja... Ik geef borstvoeding dus geen idee hoeveel er uit komt... Gisteren heb ik wat lekkage een paar minuten opgevangen(niet gekolfd!) en dat was 110 ml... Dus geen idee hoeveel Nora drinkt. Misschien wel 250 ml of meer per keer? 8-10keer per dag?

Maan14 en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  13. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk. Ik merkte dat na haar grotere flesjes ze weer begon te slikken en gekke geluiden maken dus denk dat t gewoonweg teveel is voor in een x maar rond de avond wel die hoeveelheid over de dag wil hebben gedronken. Dus ga haar vandaag proberen 6 voedingen overdag te geven en kijken hoe ze dat oppakt. Zolang ze lief tevreden is durf ik dat wel aan. Tot ik zie dat we samen eindelijk op één lijn zitten haha. Tis zo zoeken zoeken zoeeeeeeeeeekennnnnn! Google is nog nooit zo vaak bezocht als de laatste dagen-weken HAHAH

14. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jaaaa kwam er maar een persoonlijke handleiding bij je baby. :cry:
    En als je haar net hebt leren kennen, is ze alweer anders. Tenminste zo voelt het voor mij wel. Zo zit ik met dat Nora dus echt niks van de wagen of de auto wil weten. :confused: het is nu prachtig weer en ga zo maar weer een poging wagen tot wandelen maar ik doe haar er echt geen plezier mee. Het is echt eigenbelang want word een beetje gek binnen. :( moet toch echt even wat boodschappen en frisse lucht hebben. :rolleyes:

Zou het gewoon proberen! En idd. Wat vandaag werkt, hoeft morgen niet meer te werken.

sjallie, Maan14 en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  15. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En de draagzak wel toch? Hier is auto en wandelwagen juist t recept bij huilen altijd blij als ik toevallig net dan weg moet

16. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nou net bijna een uur gewandeld!! Geen huilbuien woehoe. Ja draagzak werkt wel gelukkig. Maar oh zou zo graag willen dat ze juist rustig werd van auto en wagen... Dan reed ik desnoods naar de andere kant van het land voor de boodschappen haha.

Maar nu is het wandelen alsof je met een tikkende tijdbom wandelt. Maar het is gelukt. Heb echt een uur super stevig doorgestapt. Nu blaar op mijn voet maar eindelijk wat beweging in dit lijf. Heerlijk.
    Én boodschappen in huis. Begon aardig te verhongeren...

sjallie en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  17. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha oh heerlijk hoe jij dingen verwoord, maar erg fijn dat ze (en jij) dit wandelingetje hebben overleefd hihi. Ze gaat er vanzelf aan (moeten) wennen, kunt je zelf niet eeuwig opsluiten he hihi

Nora92 vindt dit leuk.
  18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Hier weigert ze te eten als ze zelf geen signalen geeft. Betekent voor ons elke 3-4 uur voeden, ook 'snachts. Ze mag 120ml per keer, maar drinkt vaak naar 80 (combi afgekolfde melk + kv). Onze conclusie is dat haar maagje er dus nog niet aan toe is en doorslapen voor ons er nog niet in zit. Ze zou nu 6uur tussen de voedingen mogen laten zitten, maar helaas.

Wel vandaag mijn ouders op bezoek, want man en ik zijn doodmoe. Mijn herstel gaat niet zo vlot dus moeten alles samen doen. Dus opa en oma zijn nu aan het oppassen sinds 12uur en mijn man ligt naast me knock-out:roflmao: ik heb net gekolft en mag zo aanschuiven want oma heeft lekker gekookt :thumup:

xxxsimoneee en Nora92 vinden dit leuk.
  19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Nora92 lekker in de draagzak! Maar snap dat je het ook wel fijn had gevonden in de wagen. Onze draak huil zodra hij in de maxicosi zit maar zodra twee straten verder ben slaapt hij.

@xxxsimoneee dat is Savonds de laatste rond 10/11 en dan 1 snachts.

Nora92 vindt dit leuk.
  20. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja als ik haar wakker maak gaat ze vrijwel tijdens het verschonen gelijk hongersignalen afgeven. Dus ze pikt het nog. Ik kijk even hoe ze t hier op doet. Bied haar wel gewoon nog 90+3 aan want na de 120+4 werd ze toch onrustig en spuugde ze weer wat ooka was dat na 4 uur. Dus denk toch wat teveel nog voor haar maagje. Want ze drinkt t wel gewoon op.

oh wat een luxe! Soms heb je dat nodig en als er dan ook nog gekookt word moet je gewoon van genieten. Rust pakken wanner het kan!

Oilell en Nora92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina