Hier is een klein mannetje klaar wakker. Vandaag foto's laten maken voor een id kaar de 24ste hebben we screening op het ritme spreekuur. En is het duimen dat Lex mijn aandoening niet heeft. Al te eft het geen gerantie. We weten dan dat hij het op dit moment nog niet heeft maar gerantie tot de drempel. Eerst een echo van het hart een ecg en dan de ritme cardioloog. Hier voor hebben we een id kaart nodig. Is verplicht in het sophia.
Ohh wat een gedoe en gezoek hè met die voedingen! Ik vind het ook nog steeds heel lastig. De laatste dagen mega krampen hier en niet kunnen poepen, sab simplex gegeven tegen de krampjes, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Mijn gevoel zegt weer terug naar de basis, gewoon voeden en af en toe een beetje venkelwater, want dat is zo natuurlijk mogelijk en daar ging hij goed op! Want van al dat alles uit proberen krijgt zijn lijfje ook geen rust. Qua hoeveelheid zitten we nu op 120+4 per fles, maar echt nog om de 3 uur overdag en ‘s avonds tussen 3 en 5 uur. Er is geen pijl op te trekken.. ene keer drinkt hij hem ook niet helemaal leeg, de andere keer wel. Alleen wel meer spugen met de Kruidvat voeding, want dat is echt net water.. Over het wandelen in de wagen; mijn eerste vertikte het, die wilde niet plat liggen vanwege de reflux, maar wandelen in maxi cosi was ook geen succes. Ik denk dat het wandelen opzich gewoon niet echt haar hobby was. Nog steeds niet hoor Maar deze jongen.. die hoeft de wandelwagen maar te zien om hij gaat al knock out Ook als hij aan het jengelen is en we gaan weg met de auto; 2 seconde later is hij vertrokken. Dus ik denk dat dat echt per kindje verschillend is.
Ik voel met je mee!!! Wek je je kleine elke 3 u of komt ie zelf elke 3 u? Hoeveel woog je kleintje nu ong? En hoeveel voedingen in totaal krijgt hij dan over 24 u? 7?
Ons meisje is vandaag een week oud en wij hadden gister 8 voedingen. Ze heeft vannacht 6 uur aan 1 stuk geslapen en toen heb ik haar wakker gemaakt voor de volgende voeding. Ik voed haar op verzoek met een maximum overdag van 4 uur en snachts tussen 00:00 en 07:00 een max van 7 uur. Ze zit al over haar geboortegewicht heen dus gaat goed!
Hij komt zelf als hij honger heeft, tussen de 2.5 en 3 uur. Ik geef nog wel 8 flessen, maar hij heeft het naar mijn idee ook echt nodig. Hij woog een week geleden bij het CB 3840, dus ik gok dat hij wel richting de 4 kilo zit nu. En dan die krampjes.. och, dat gehuil gaat door merg en been. Zo zielig!
En hoeveel per fles bood jij aan en hoeveel drinkt hij daarvan als ik vragen mag? Oh die krampjes verschrikkelijk he. Hier heeft kleine meid echt haar dag niet veel huilen samentrekken echt dr buikje denk ik. Alleen bij mij was ze rustig dus op gegeven moment maar gaan wandelen even t huis uit gevlucht met dr zodat m’n vriend en zoontje even rustig konden spelen zonder continue gehuil aan te hoeven horen
Ik ga hout vansthouden, maar voorlopig blijven die hier uit... Maar ik kan me inbeelden dat het niet evident is
Ja hier begonnen ze pas echt ergens week 2-3. Poepen gaat gelukkig goed. Er gaan heel wat outfitjes doorheen in een week. Poep tot in de nek.
Ik heb de laatste 2 flessen 130 (10 cc extra water in de fles in de hoop op een poepluier.. we gaan nu dag drie in zonder poepluier ) +4 gegeven. Als hij wat laat staan is dat max 30 cc. Wat doe jij verder tegen krampjes wat helpt?
Elke keer als ik hier iets post over afwachtende poepluiers, kakt ‘ie zichzelf weer helemaal onder Twee poepluiers gehad deze ochtend! Ik hang de virtuele vlag uit
Hahaha wat maar helpt! Hier hoef ik haar alleen maar even bij visite te leggen. Dan schijt ze zichzelf en de visite onder.
Jaa het is nu klaar maar de afgelopen weken druppelde het wel binnen. Deed een beetje om de dag en niet te veel tegelijk. Vond het wel gezellig en ach niet iedereen hoeft al binnen een week op de stoep te staan. Maar gisteren waren we OP visite en toen heeft de eerste outfit maar een half uur volgehouden.
P had vanacht en vanmorgen heel erg last van krampjes... Papa was (ergens vanacht) met haar op de bank gaan liggen zodat ik kon slapen en ik loste hem om 05.00 af zodat hij kon slapen... Had gewoon een half uurtje moeten wachten. De meest stinkende luier tot nu toe. Het zat allemaal in haar luier, dus wat dat betreft geen geklaag. Maar de geur was zo penetrant dat ik stond te kokhalzen en bang was dat de buren aan zouden bellen ivm stankoverlast.
Hier elke dag een pamper met een mini drolletje die eigenlijk te hard zijn. Maar elke dag nog een dus dat is goed.
Wilde net zeggen dat dat meestal wel moet werken maar even inwerkingstijd nodig heeft haha. En hoeveel flessen over 24 uur krijgt ie dan? En drinkt ie t altijd leeg? Want jou kleintje woog nu ook rond de 4kg toch? Kip kep woller kussentje en troostend door de kamer wandelen
Hij krijgt er ongeveer 7 a 8, ligt er een beetje aan hoeveel tijd er tussen zit. Drinkt ze niet altijd leeg, laat meestal max 30 cc staan. Dus hij zit gemiddeld wel aan de 700 ml per dag. Wat wel veel is geloof ik.. Ik hang hem andersom, met z’n buikje in m’n handen, op m’n armen wandelend door de kamer en dan wordt hij stil. Kip kep werkt hier niet echt, helaas. Ik denk wel dat hij tegen de 4 kilo aan zit ondertussen. Moet zeggen dat ik wel “blij” ben dat de krampjes einde van de middag/ begin avond zijn en niet midden in de nacht. Al gun ik ze hem natuurlijk helemaal niet! Arme stakkers, wat moeten ze een hoop doorstaan zo in het prille begin op deze aardbol hè?