Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier ook een mengelmoesje, geboren met een beetje kleur en nu ondertussen een bleekscheetje :roflmao:
    Heb je de blauw-achtige plek bij de bips al gespot? Gemengde kindjes hebben dat vaak :)

Nora92 vindt dit leuk.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik ben oficheel gewoon Nederlands. Maar zowel mijn vader als oma hebben een kleurtje en ik dus ook. L heeft dit kleurtje ook.

Afgelopen twee dagen super onrustig mannetje gehad, maar sprongetje en regeldag volgens de boekjes.

Vanochtend heeft hij zijn eigen letterlijk leeg gepoept en hij is rustig en vrolijk.

Iemand van jullie ervaring met buikkrampjes druppels van de kruidvat?

Ik heb ze geprobeerd maar weet niet goed of het nu juist minder of erger geworden is. Ook de speen die hij als enigste wil kan hij niet goed vast houden waar door hij nog bozer word. Ik heb nu een bibs speen besteld. Deze zouden goed moeten zijn.

Nora92 vindt dit leuk.
  3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier zijn we volgens mij door dat sprongetje heen! Ze is echt een week heel onrustig en kwaad geweest en nu opeens zijn krampjes voorbij en is ze zo vrolijk! Ze lacht, kijkt druk om zich heen. Bizar! Oké het stond allemaal in het oei ik groei boek maar dat het ook echt klopt is bijna griezelig haha.

Ik heb infacol. Twee keer gebruikt tot nu toe in de nacht. Geen idee of het helpt maar ze vindt het wel erg lekker dus dat was sowieso al erg fijn. Dat ik haar even wat lekkers kon geven om te kalmeren.

Wij gaan zo naar baby massage cursus! _20200722_100508.JPG

Amoxiclav, Tan89, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Jeeeetje wat een haar, geweldig!
    Opaatje hier krijgt gelukkig ook weer wat haar terug. Arm kind zat onder de acne met inhammen van hier tot Tokio.. Gelukkig weer aan de beterende hand!
    Heerlijk, baby massage! Ik had ook iemand benaderd, die geeft lesjes thuis, maar ik wacht nog even totdat baby iets groter is. Maar ik denk dat je meisje het heerlijk gaat vinden. Vooral bij krampjes is het rustgevend.
    Veel plezier!

Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  5. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hahaha opaatje. :p jaa ze heeft echt een bos. Achterin is het nu mega lang. Hangt echt over mijn arm tijdens voeden. Op de foto was het erg vet, heb haar nu net in bad gehad. Dan zit er wat meer volume in haha en krullen!
    Ja hier wordt het gegeven bij mijn yoga studio. In totaal met clubje van 5. IMG-20200718-WA0033.jpeg

PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  6. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    Ja! We hebben veel kleur in de familie en ons nichtje had ons al gewaarschuwd dat getinte of donkere kindjes een blauw plekje daar hebben. Onze buurvrouw zei laatst ook dat haar zoontje bij bleef kleuren en op een gegeven moment was die blauwe vlek weg en toen bleef zijn kleurtje ook een beetje hetzelfde.

Hoe reageren jullie huisdieren eigenlijk op de kleine? Wij hebben twee katten en die waren bij binnenkomst uit het ziekenhuis meer geïnteresseerd in de helium ballon... De eerste week moesten ze nog wel wennen, maar dat ging eigenlijk ook heel goed en nu zijn ze gewend, maar er is natuurlijk nog geen interactie, dus ze kunnen er ook niet veel meer mee dan naar kijken en in de buurt liggen. Nu heeft de oudste kat sinds deze week (nu net dus ook weer) wel een tik. Dan ligt de kleine net na veel pijn en moeite zelf in zijn bedje boven te slapen en dan is de oudste kat super gefrustreerd dat wij beneden zitten en de kleine boven (met de deur dicht). Dus hij rent dan op de bovenverdieping op en neer en mauwt moord en brand. Dus: baby wakker en krijst ook moord en brand.

Amoxiclav, Nora92, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja grappig hè, ik kwam er pas achter toen de kraamzorg het zei.

Dat wat je op de foto ziet was eenmalig, wel super lief natuurlijk, maar hij besteed verder niet zo veel aandacht aan baby. Hij vindt het wel prima!

Bijgevoegde bestanden:

sjallie, Amoxiclav en Nora92 vinden dit leuk.
  8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier nog een leuk fotootje, inspiratie opgedaan op Pinterest en elke “mijlpaal” een foto gemaakt. :)

Bijgevoegde bestanden:

sjallie, Amoxiclav, Tan89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Super leuk! Dit wilde ik ook doen haha maar alleen met de test gedaan. Andere twee vergeten... Oeps. Nou ja echo kan ik nog steeds doen natuurlijk hihi. Maar met dikke buik niet meer. :p

PlainJane vindt dit leuk.
  10. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Dat wordt wat lastig ja :roflmao:
    Hoe was de babymassage??

Nora92 vindt dit leuk.
  11. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jaa was leuk! En werd zeker gewaardeerd. Zou super goed moeten helpen tegen krampjes. Ze ontspande helemaal, daarna even voeden en toen viel ze voor 4,5 uur in diepe slaap hihi. Dus lekker geluncht in de stad, naar huis gereden en zelf op bed gegaan en ze sliep nog steeds.

Tan89 en PlainJane vinden dit leuk.
  12. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ohhh wat heerlijk zeg!

Hoe slapen jullie baby’s overdag eigenlijk? Als ik jou zo lees met 4,5 uur denk ik ehh die van mij doet echt hazen slaapjes de laatste week o_O
    Krijgt zichzelf moeilijk in slaap, maait zich snel weer wakker met z’n armpjes. Valt eigenlijk alleen goed in slaap in de auto/kinderwagen. ‘s nachts slaapt hij weer wel goed, maar dan het liefst naast mij in bed.
    Iemand nog tips voor goed slapen overdag? Hij raakt steeds oververmoeid.

Tan89, xxxsimoneee en Nora92 vinden dit leuk.
  13. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zo was Nora vorige week! Volgens mij echt typisch voor sprongetje... Want ze leek wel boos op de hele wereld en wilde alleen maar aan de borst en bij mij en niet slapen... Ook 's nachts idd alleen maar bij mij. En opeens was het over en slaapt ze in cosleeper 's nachts en overdag zelfs boven in ledikantje alleen. En veel minder hangerig. Ze slaapt nu weer veel meer overdag en als ze wakker is, is ze super vrolijk en alert. Vindt alles mooi en interessant en op buikje hoofd optillen en naar je lachen.

sjallie, Tan89, xxxsimoneee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hm ja misschien is dat het wel! Als hij wakker is, is hij niet constant aan het huilen gelukkig, maar wordt op een gegeven moment wel heel onrustig.
    Ik had hem vanmiddag rond 15:30 eindelijk zo ver dat hij lekker sliep (uit zichzelf nog wel!) vond m’n vriend het nodig om z’n hoofdje de andere kant op te draaien (hij heeft nogal een voorkeurs houding) en uiteraard werd baby wakker. Argh..! Tot nu toe, vanaf dat moment, bij elkaar misschien 30 min geslapen.
    Die sprongetjes duren meestal niet zo heel lang toch?

Nora92 vindt dit leuk.
  15. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee in het oei ik groei boek staat max twee weken en minimaal paar dagen... Vind het echt een leuk boek moet ik zeggen. Heb het als kraamcadeau gevraagd. Als ik even paar minuten niks te doen heb, pak ik het er even bij. Voelt dan ook wel goed om even wat te lezen ipv tv of telefoon.

16. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Heel herkenbaar @PlainJane!! Wij hebben ook ineens een andere meid dan voorheen. We hebben er veel meer werk aan (klinkt een beetje stom zo o_O) Sochtends slaapt ze goed en komt ze om de 3 uur. Dan na de middag een voeding en als ik dan wil slapen is ze onrustig. Valt ze weer in slaap en dan vanaf 8 uur ofzo begint het weer dan ga ik om het uur bijna voeden tot een uurtje of 11 en dan slaapt ze tot 4 uur ongeveer. En dat is al sinds vorige week zo. Die avonden zijn slopend! Zat er gister helemaal doorheen en toen heeft mijn man haar tussen de voedingen door meegenomen zodat ik kon slapen. :)
    Kan nog niet zeggen dat ik me herboren voel, maar goed alle kleine beetjes helpen!! :rolleyes:
    Ow ze is alweer 6 weken oud! Wat gaat de tijd snel :eek:
    Herkennen jullie dat ook? Dat als je nadenkt over wanneer je weer aan het werk moet je super bang word? Ik heb nog echt geen idee hoe ik dat allemaal moet doen als ik me zo slap en slaperig voel!! :cry: Ik zie er als een berg tegenop! Herkenbaar?

Nora92 vindt dit leuk.
  17. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Tijd gaat zeker snel! We zaten gisteren foto’s te bekijken van de eerste paar dagen en het filmpje dat mijn dochter hem voor het eerst ziet, ik moest gewoon een traantje laten.. Ik heb zo geprobeerd het bewust mee te maken (en ook gedaan), maar dan nog had dat hele ienie mini iets langer mogen duren van mij.

ind, het kost meer werk nu, dat vind ik ook hoor! Ik kom ook aan weinig andere dingen toe, ben alleen maar met baby bezig. Wat er bij hoort, dat snap ik, maar zelfs de was opvouwen zou ik nu graag even doen. :rolleyes:
    Ik ben op dit moment werkloos, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je je zo voelt! Gelukkig heb je nog een maand of 2 en hopelijk ben je dan meer uitgerust en heb je meer energie!

Tan89, Nora92 en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  18. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    En ja, ik lees mijn eigen tekst en denk goh ik kan ook nu de was vouwen ipv op m’n telefoon zitten. :p
    Gisteravond was één en al huilbui, ik denk dat meneer zichzelf moe gemaakt heeft, want hij ligt nog te slapen na de nacht fles. Ohh ik typ dit en hij wordt wakker. Even wachten, eens zien of ik op deze manier ook weer een poepluier kan krijgen net als vorige keer..... :roflmao:

Nora92 vindt dit leuk.
  19. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Pfoe! Gisteravond was mevrouw hier ook niet te houden. Geen land mee te bezeilen. Ben om 12 uur even naar beneden gegaan en haar boven gelaten. Ze was niet aan het huilen maar ze bleef mij maar roepen. Dus even vijf minuten pauze genomen en haar maar bij mij in bed gelaten en toen heeft ze 5 uren geslapen. Dus vannacht dan maar geen cosleeper. Maar goed, ze is hier ook nog maar 6 weekjes. We doen het allebei voor het eerst. Geen haast.

Qua werk heel herkenbaar @Tan89. Ik zie er niet als een berg tegenop maar denk wel wow. Straks moet ik haar gewoon bij anderen laten. Ze is tot nu toe één keer een half uurtje bij haar vader alleen geweest maar dat was het dan ook. Maar goed heb nog 8,5 week verlof... Dus heb nog wel even de tijd om aan het idee te wennen. :'(

20. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Blij al deze erkenning te lezen, ik dacht dat het echt aan mij begon te liggen ahhaha.
    Ze is hier vandaag precies 7 weken oud en blijft onrustig kan niet zelf inslapen, inbakeren ga ik pertinent mee kappen. De krijgt alle doeken die ik heb aangeschaft met gemak los gewurmt en zet t dan op een krijsen Ookal zat t mega strak. Eindstand slaapt ze niet meer en loopt hele planning ritme weer in de soep. Zogauw ik dr op bed leg overdag ist krijsen en doen. Doe ik dit savonds laat dan gaat ze wel zonder hulp inslapen. Is dit herkenbaar voor iemand? Hoe helpen jullie ze met slapen overdag? Huishouden en kleuter en ikzelf moeten ook verzorgd worden.. vergeet vaak te eten zo.. niet de bedoeling lijkt me! Haha

Deel Deze Pagina