Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Tan89 succes vandaag!!


    Wat gaat het in mei juni juli druk worden met baby's. Op mij fb is het bijna elke dag een zwangerschaps aankondiging zelfs van juli dus mensen die later als mij uitgerekend zijn en dus niet zulke onzekere dodos zijn :eek::)


    Zelf zetten we er niks over op, meer omdat we geen zin hebben in hyenas die alles willen weten en vooral iedereen benieuwd zal zijn hoe lang dit kindje in de buik blijft zitten. Heb geen zin een soort weddenschap te worden.


    Mijn zus zij zelfs op een gegeven moment je kun dus vanaf april ongeveer weer gaan bevallen.

    Dus geen zin in en wil alleen positieve vibes deze zwangerschap.
     
    Tan89 en Oilell vinden dit leuk.
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    @Nora92 ik hoop voor je dat deze gewoon blijft zitten en dat je wat kan aansterken. Misschien is maatschappelijke ondersteuning, als in iemand om mee te praten, wel handig. Het is allemaal niet niks en je kan er een behoorlijk trauma van oplopen.

    @Maan14 kan me het goed voorstellen. Zou mijn broer op zijn hoofd geslagen hebben, net als toen ik 4 was als hij zoiets zou zeggen.


    Ben benieuwd naar de echo's vandaag!

    Ik heb erg last van de sonde, gevoel van een ontstoken amandel tijdens het slikken. Ze zeggen hier dat dat vanzelf minder gaat worden, maar heb er een rot nacht door gehad. Hoewel het zetten 2 minuten duurde hoop ik dat ik dat nooit meer mee hoef te maken. Dus elke keer als ik nu moet spugen ben ik bang dat dat ding mee komt en we nog een keer moeten. Vanmiddag komt er iemand van de thuiszorg een pomp brengen en instructies geven voor thuis. Hoop dat ik iets van een verdovende spray mag voor mijn keel, zodat ik er iets minder last van heb. Het feit dat ik het slangetje constant achter in mijn keel voel, als een soort vinger, helpt natuurlijk niet als je probeert niet te spugen. o_O
     
  3. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Mocht je hem weer uitspugen, is er geen andere manier dat ze je iets toe kunnen dienen? Dit is toch ook niks, constant weer dat gefriemel in je mond om het vervolgens weer uit te spugen. Ik leef met je mee, hoop dat het beter wordt voor je!

    @Maan14 Ik heb ook nog niets op social media gezet. Ik heb geen Facebook meer, enkel Instagram en het aantal “volgers” is op een paar handen te tellen, maar ik heb er geen haast mee om dit met iedereen te delen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Klinkt echt super akelig.
     
  5. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jaa het plaatsen van die normale sonde vond ik helemaal niet erg. Was wel even naar maar is zo voorbij. Ik dacht dit went nooit. Ze zeiden allemaal het gaat echt wennen! Maar moet zeggen. Na twee dagen werd het echt beter!! Ik kon eerst niet eens slikken of praten zonder dat de tranen mij in de ogen sprongen. Maar echt, na een paar dagen werd het beter!

    Het plaatsen van deze sonde was bijna wel traumatisch te noemen inderdaad... Ik heb gisteren gehuild tot ik in bed lag, kon niet meer ophouden. Het was echt zo zo zo afschuwelijk. Zonder verdoving, zo pijnlijk, zo afschuwelijk. Dus toen ik terug kwam op de afdeling zei ik ook tegen de dokter.. Als ik deze uitspuug (want dat gaat even makkelijk als de maag neussonde) dan doe ik dit nooit weer. Duidelijk zei hij, dat is prima, dat mag je zelf helemaal bepalen. Dat gaf mij wel een gerust gevoel. Nu echt hopen dat hij langer dan vier dagen blijft zitten en dat het allemaal niet voor niks was...
     
  6. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @PlainJane
    Wat een prachtige echo! Ik ben geen Nub expert maar geloof je direct. ;) Ben benieuwd of het klopt!

    Iedereen succes vandaag met de echo's!!

    @Maan14
    Snap idd dat je dan geen zin hebt om het te delen. Alleen maar positieve vibes!! ❤️
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  7. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik ben ook geen expert hoor! Maar ik had me wat ingelezen en de VK was er mee bekend dus ze heeft even gekeken. En baby lag er perfect voor, dus ze heeft een gokje gewaagd. Ze zei zelf ook; 75% kans, maar kan er faliekant naast zitten! Maar ach, het is leuk om een beetje te speculeren. :)
     
    Tan89, Oilell, geneeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb ik iets gemist, wat voor sonde heb je dit keer gekregen? Het klinkt vreselijk..
     
  9. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zeker leuk om te speculeren! Ik ben ook heel benieuwd naar het geslacht. Dan wordt het ook een beetje echter...
    Ja heb gisteren een sonde in de darm aangebracht gekregen..
     
  10. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ah jeetje! Wij hebben ook nog niks gecommuniceerd op social media. Eerst onze ouders vertellen met kerst :) En daarna komt de rest wel zodra we iedereen zien.. :) Geen haast mee! Maar wel lekker dat straks onze ouders het weten hoor!
     
    Tan89, Oilell, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Dus een sonde via je mond, naar je darm?! En dat zonder verdoving oid? Ik begrijp dat zoiets heel pijnlijk zal zijn. Krijg je iets van pijnstillers? Ik hoop dat deze goed blijft zitten!
     
  12. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Jij ook succes! Haha toevallig wij ook om 12:15 :)
    zoontje is op de opvang dus mijn man en ik gaan daarna lekker samen wat eten
     
    Tan89, Nora92, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Iedereen veel succes met de echo's vandaag!!
    Morgen 11 weken gaat snel. Nog 1 week en dan mogen we zeggen dat we vrij safe zitten, niet?
    Wij maken pas bekend na de 16w op sociale media. Dus na nieuwjaar ergens. Nu nog geen behoefte aan :)
     
    Tan89, Maan14, geneeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Succes voor de dames die vandaag een echo hebben!
     
    Tan89 en geneeke vinden dit leuk.
  15. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hi meiden, ben de afgelopen week afwezig geweest. Voelde me super beroerd en druk thuis en op t werk. Ga vanavond ff proberen bij de te lezen. 25+ pagina’s te gaan :D. Hier woensdag echo gehad. Alles was goed. Vandaag 11 weken en 6 dagen..
     
    PlainJane, Tan89, Maan14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    En? Zijn er al wat dames weer terug van hun echo's? Benieuwd!
     
    geneeke en Amoxiclav vinden dit leuk.
  17. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ah dames ik mag absoluut niet klagen, want ik ben niet zo extreem misselijk/uitgedroogd als sommige dames hier en gelukkig gaat alles goed met ons gupje... maar ik ben het een klein beetje zat. Toch alweer 8 weken lang elke dag misselijk en heel moe. En de afgelopen 2/3 weken zijn onze kindjes ook nog eens ziek geworden (en niet zo'n beetje ook) en hebben wij dit ook te pakken. En zorgen voor je kids terwijl je zelf ook ziek bent is gewoon pittig.

    Ik voel mij mega down vandaag.. Meh. Ook voel ik mij slecht omdat ik niet zoveel doe voor werk... Zucht. Ben gewoon even klaar met mezelf rot voelen... En daarbij geen leuke dingen tussendoor want dat is allemaal afgezegd vanwege het ziek zijn. Dus al wekenlang niks leuks, doorbikkelen en alleen maar slapen zodra de kids ook slapen. En avonds even netflixen en te misselijk om iets lekkers te eten. Netflix= het hoogtepunt van mijn dag zeg maar.

    MEH! Ik heb net ouders gecontact of ze morgen niet even langer kunnen blijven zodat ik samen met vriendlief kan gaan lunchen. Even eruit.

    Sorry hoor! Vind het best wel weer pittig. Maar voelt zo ondankbaar om te klagen terwijl er een kindje in mijn buik groeit.. Ben toe aan het 2e trimester.
     
    Oilell vindt dit leuk.
  18. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Klagen mag! Ik wacht hier ook totdat de grijze massa een beetje lichter wordt in m’n hoofd en de moeheid/misselijkheid minder wordt. Dus ik klaag lekker met je mee! En ind, mogen wij in ons handjes knijpen dat we het niet zo zwaar hebben als sommige andere meiden hier. Maar dat betekend niet dat het niet vervelend is!
    En dan zit je ook nog eens met zieke kindjes.. Maar; het komt wel weer goed! :)
     
    Vame vindt dit leuk.
  19. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Thanks Meis! Betekent veel dat je mij begrijpt :)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  20. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja bij ons was alles gelukkig prima!

    Ben ook geadviseerd om tot 12wk even te stoppen met de aspirine, het kan zijn dat ik mede hierdoor de bloeding maandag gehad heb.

    De kleine was weer erg eigenwijs, duwde zichzelf helemaal in de hoek vd baarmoeder dus helaas geen foto meegekregen. Maar heb as donderdag de termijnecho dus dan ga ik een paar goede vragen :)

    Ze heeft voorzichtig gemeten en kwam ook op 10+5, 10+6 uit dus toch wel rond hetzelfde als het ziekenhuis.

    Ook even goed de vorige zwangerschap doorgenomen nav het dossier en het lijkt erop dat ik toch wel echt zwangerschap vergiftiging gehad heb.. in Curacao ontkende ze dit toendertijd en bleven het gooien op verdikt bloed. Ze hebben mij afgelopen maandag al besproken in het overleg met het zkh, maar gaat dit as maandag nog een keer doen omdat mijn zoontje maar op p5 zat. Ik ga duimen dat ik toch niet terug naar de gynaecoloog hoef..
     
    Tan89 en PlainJane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina