Kind is helemaal blij met zijn band. Nu hopen dat hij volgend jaar beter zijn best zal doen want hij deed of hij een clown was. Dit doet hij eigenlijk altijd als hij iets spannend vind. Hij zit ook nog maar sinds begin oktober op judo.
Nou alsof het allemaal niet gekker kan met deze baby We zijn bij de echoscopiste geweest voor de termijnecho, alleen was de baby zodanig actief en lag hij in zo’n rare positie, dat het onmogelijk was om een goede meting van het lijfje te maken. Het hoofdje kwam uit op 11+4 dus klopt prima, het lijfje heeft ze geprobeerd maar lag helemaal opgevouwen dus kwam maar op 10+4 .. We mogen dus dinsdag terugkomen voor een nieuwe poging.. aan de ene kant wel beetje teleurgesteld want had zolang naar deze dag uitgekeken voor een beetje duidelijkheid maar ach Tis niet anders
Hebben jullie jezelf al verdiept in de zorgverzekering? Ik kon nu uit bij zilveren kruis of menzis. Maar wat een kosten zeg....
Via cz met gezinnen pakket. Mijn man zijn werk heeft hier korting bij en het word al afgeschreven voor de belasting er vanaf gaat. Dus extra voordeel.
Wij moeten ons nog verdiepen ind de zorgverzekering. Wil ook even uitrekenen wat we dan extra gaan betalen versus wat het oplevert. Hoop gedoe vind ik het. Morgen hebben wij de echo bij de verloskundige. Wordt nog een onderneming om daar te komen en een uur te zitten. Ze hebben me er een beetje tussen gepropt (buiten het spreekuur), dus als er een bevalling gaande is wordt het waarschijnlijk na het weekend. Ik hoop stiekem terug gezet te worden naar 12+1. Hoop morgen ook een tip te krijgen over kraamzorg. Verder moeten we nog opzoek naar kinderopvang, maar weet eigenlijk niet waar ik de energie vandaan moet halen om daar ook te gaan kijken. We tillen dat maar even lekker over het weekend heen
Ik zit op dit moment bij VGZ, maar hoor slechte verhalen.. bijv dat de rekeningen aan het ZH waar ik graag wil bevallen niet op tijd worden betaald, waardoor je als verzekerde de kans hebt je niet doorverwezen kan worden. Dus ik ben ook opzoek naar een andere verzekeraar. Zilveren Kruis spreekt mij ook erg aan, dus ik denk dat dat ‘m wordt.
Zilveren kruis is de achmea groep er valen meet verzekeringen onder. Waar onder fbto deze hebben wij altijd gehad tot we collectief gingen.
Nou, de verloskundige was het eens met de ziekenhuis termijn. Dus datum van 29-6 blijft staan. Al was er een moment dat de kiddo begon te springen en we wel op 12weken uitkwamen. Kindje was lekker actief en de verloskundige nam alle tijd voor ons. Mijn verloskundigenpraktijk biedt zelf ook kraamzorg aan, dus daar hebben we ons net lekker ingeschreven.
Oh dat is fijn zeg! Inderdaad een mooi volledig pakket, maar erg prijzig. Al snap ik dat dat voor jullie juist weer voordelig is
Ik heb mij er nog niet echt in verdiept... Wat @Oilell zegt... Heb er echt zo geen energie voor. Maar ik blijf denk ik gewoon bij de Friesland. Kraamzorg heb ik al met 9 weken geregeld. Heb niet echt voorkeur dus dacht doe maar één klaar. Dus dat is geregeld. Nu alleen die zorgverzekering nog, 20 weken echo is gepland. En de rest zien we volgend jaar wel.
Over het geslacht... Ik lees overal dat 13 weken echt het vroegste is qua echo. Ik had afgelopen dinsdag ook niet verwacht dat ze het al zou kunnen zien. Maar ik meette al 13w3d en het was heel overduidelijk zei ze. Maar nu lag ze er ook goed voor. Denk dat zo vroeg, alles mee moet zitten. Ik hou mijn banner gewoon op de weken van de termijn echo... Maar ben vandaag dus 14 weken. Gaat snel.
Ik snap dat nooit, hoe iemand voor of achteruit gezet kan worden, wanneer je (in mijn geval) zo goed als zeker bent van datum van bevruchting. Mijn termijn klopt ook niet helemaal, dan zou ik vóór mijn ovulatie bevrucht moeten zijn, vind ik wel heel knap
Ja het gaat om dat stukje voor 11 weken zoals ik het heb begrepen. Dan groeien alle baby's in hetzelfde tempo en kan dus je termijn vastgesteld worden. Maar daarna groeit elke baby in zijn eigen tempo. Die van ons heeft er nu blijkbaar zin in want die groeit sneller dan het termijn. Maar dat betekent niet dat onze uitgerekende datum veranderd want die is met de termijn echo vastgesteld.
Ik weet ook niet hoe het kan maar het is bij al mijn drie zwangerschappen gebeurt. Alle drie de keren wist ik ovulatie zeker dmv ovulatietesten en tempen. En alle keren werd ik eerst flink achteruit gezet en met termijnecho flink vooruit. Nu staat mijn datum op 22 juni maar volgens mijn ei was mijn datum 24/25 juni. Echt niet eerder. Denk dat de kleintjes soms even stil kunnen staan qua groei (diapauze) en daarna een groeispurt kunnen krijgen..
Klopt helemaal en nu lijken die dagen weinig maar straks als er evt een vroeg geboorte op treed waar je natuurlijk niet vanuit moet gaan. zijn ze van levens belang aangezien je dan alles op termijnen heb kwa grenzen. 24 levensvatbaar tot 32 weken extreem prematuur en bevallen in een ziekenhuis met neonatologie intensive care Tot 34 weken soms 33 word er geremd en longrijpers gegeven. Daar na niet meer en na 32 weken is de follow up ook in het streek ziekenhuis. Ik ben zelf bij onze zoon later in de zwangerschap vooruit gezet omdat de arts over de termijn echo twijfelde. Ik had er een met 9 bijna 10 en een met 13 weken. Dat scheelde precies de aantal dagen dat onze zoon uit eindelijk na 32 weken in het streek ziekenhuis geboren is waar hij dus te slecht voor was en ze niet de zorg konden leveren omdat zij niet de middelen hebben voor volledig te kunnen beademen etc. Heb me eigen vaak voor mijn kop geslagen dat toen niet heb gezegd hou de korte zw duur aan. Nu overigs loop het kindje ook 3 dagen voor op punctie en bevruchting dag. En houden ze wel de punctie datum aan gelukkig zodat deze fout niet meer kan voorkomen.
Ik zat even tussen de echo foto's te kijken en zag daar deze foto tussen met beentje in de lucht. Ik herinnerde mij dit bericht. De verloskundige heeft niets gezegd. Wie weet kunnen jullie hier de nub theorie op los laten. Volgens mij vinden sommigen dat leuk. Ik heb er geen verstand van dus geen idee of je überhaupt wat ziet. Ik was hier in elk geval 12 weken. We hopen 23 december achter het geslacht te komen.