Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.465
    113
    Vrouw
    Ik kan je vertellen dat de knakworst lucht (van de lunch) van mijn man in ieder geval géén wonderen doet :roflmao:

Sorry, vind mezelf vandaag ontzettend grappig :oops::rolleyes:

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  2. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Oilell Ik stond van de week ook knakworstjes voor mijn dochter te warmen en wat roken die dingen goor! Helemaal met je eens.

Ben in ene mega verkouden. Heel snotterig en nu komt er ook nog s'nachts een kriebelhoest bij. Wat ik overigens pas door had toen mijn man me vanacht vroeg of ik een glaasje water wilde :rolleyes:
    Maar even in de buitenlucht om mijn dochter weg te brengen was inderdaad wel verhelderend.

Boodschappen doen heeft me genekt. Pijnlijke onderrug, vervelende strakke buik en moe. Geprobeerd wat uit te ruimen maar kon er de motivatie niet voor vinden. In mijn eigen slaapkamer wel het wiegje op zijn plek gezet.

Gisteren rondje babydump gedaan. Ik had zo mijn zinnen gezet op de maxi Cosi Jade. Maar het is een kinderwagenbak die je ook in de auto kan gebruiken. Niet te tillen zo zwaar en veel te groot. De teleurstelling pfff. Hormonen :rolleyes:
    Dus aan het googlen geslagen en nu besloten dat ik voor de Maxi Cosi Coral ga. Uitneembare binnenkant. Ik woon 4 hoog zonder lift. En 1,7 kilo de trap op en af zeulen lijkt me hemels ipv zo'n stugge gewone maxi-Cosi.
    Nu we een eigen zaak hebben is mijn man zo druk. Af en toe lijkt hij wel vergeten te zijn dat we een dochter erbij krijgen. Ik voel me zo vreselijk alleen. Ik zeur al weken of hij mijn babyspullen uit de opslag wil halen. Het wordt tijd om te kijken wat we kunnen gebruiken en wat er aangeschaft moet worden. Maar hij heeft (of maakt) er gewoon geen tijd voor. Ik kan ze zelf niet halen doordat de bakken te groot en te zwaar zijn. :(

Dir is mijn laatste zwangerschap en ik had er zoveel meer van verwacht. Maar ipv op roze wolken lopen heb ik het gevoel of er altijd grijze donderwolken boven mijn hoofd hangen. Het wordt heel spannend of we deze maand de salarissen kunnen betalen. Of we het gaan redden. De stress is echt enorm.

Gisteravond maar de Doppler gepakt en heerlijk naar haar hartje en getrappel geluisterd. Even zij en ik. En dan weet ik weer waar we het allemaal voor doen. ❤

Amoxiclav vindt dit leuk.
  3. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Hahaha jakkes kan ik inkomen :roflmao:

4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Die maxi cosi coral is een nieuwe zeker? Had hem ook al gezien toen ik mijn geboortelijst maakte online.. wat een gek ding haha. Lijkt wel handig dat je het zitje kunt uithalen, ook minder zwaar. Want zo een ding met baby in weegt toch heel wat vind ik :p ik heb een pebble die zal nog eens dienst moeten doen :roflmao:

Zijn trouwens op 3j tijd weer enorm veel nieuwe dingen op de markt. De tijd staat toch niet stil he...

5. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Mijn dochter word einde van de maand 8. Er is echt een hele hoop anders.
    Gelukkig heb ik een neefje en nichtje van 3 en overvalt het me niet allemaal in 1 x.

Ik heb zo'n ontzettende zin in de 9 maandenbeurs!

PlainJane en geneeke vinden dit leuk.
  6. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Sorry dames voor het heel weinig actief zijn!

Zoontje is sinds vandaag gelukkig iets beter eraan, vrijdagochtend terug gebeld naar de huisarts aangezien meneer 40.5 koorts had. Gelukkig hebben ze hem toen een kuurtje voorgeschreven, alhoewel ik hier totaal niet voor ben en begrijp waarom ze het liefst zolang mogelijk wachten daarmee (is nu pas zijn eerste keer antibiotica ). Maar na 6 dagen zo’n hoge koorts was de koek echt op..

Ik merk na deze week dat ook ik echt aan het einde van mijn latijn ben.. amper slapen en 8 dagen met een jengelend kind breekt je toch echt wel op. Vanmorgen moest ik werken om 8 tot eigenlijk 6, maar ik trok het gewoon echt niet. Gelukkig was het erg rustig en personeel teveel dus heb ik mezelf aangeboden om eerder te gaan. Was om half 3 thuis en viel zowat op de bank meteen in slaap..

hopelijk gaat hij morgen weer naar de opvang (als hij geen koorts heeft) en dan kan mama ook even rustig aan doen..

7. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook super veel zin in! Wij gaan de 26e, dag na mijn verjaardag :) Ben zo benieuwd!!

Dinpin en PlainJane vinden dit leuk.
  8. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier ook eentje van ruim 8 jaar, ik moet er echt weer even in komen! Maar ook wel leuk, al die nieuwe dingen. Al weet ik nu wel beter te filteren wat écht nodig is en wat overbodige luxe is.

Bij de eerste zwangerschap ben ik niet naar de 9 maanden beurs gegaan, ik was toen nog heel pril zwanger. Maar ik ga nu samen met mijn moeder en kijk er heel erg naar uit!

Gisteren een stuk gewandeld, man man man ik voelde me net 80. Constant harde buik, strompelend naar de eindbestemming. Was geen pretje en baalde van mijzelf; ik ben nog niet eens halverwege en voel me nu al 30+ weken zwanger. Hoe dan?!
    Zometeen de 20 weken echo, maar weer eens even gluren naar diegene die me laat voelen als een bejaarde. :D

Dinpin, Amoxiclav en Nora92 vinden dit leuk.
  9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk hoor, als je alles hebt geprobeerd en niets helpt is antibiotica soms het laatste redmiddel. Ookal is het troep, het slaat meestal snel aan en is je knul snel weer de oude! Hopelijk voor jou vandaag een rustdag zodat je even bij kunt komen.

10. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.897
    4.913
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Oilell @PlainJane
    Aw lief dankjewel voor jullie geruststellende woorden gisteren. Ik merk inderdaad dat ik nog erg moet wennen aan dit langdurig ziekteverzuim. Ik ben zelf leidinggevende en verpleegkundige in de thuiszorg en zit normaal aan de andere kant van het verhaal. Inschakelen van bedrijfsarts, arbeidsdeskundige, tweede spoor... En dan zeg ik zelf ook die geruststellende woorden maar het voelt zo gek om nu aan de andere kant te hangen... Het is wel goed voor mijn empathie en ben bijna ervaringsdeskundige te noemen wat betreft ziekenhuis opnames, langdurig verzuim en verzorgd worden door de thuiszorg.. Haha!
    Maar toch ergens achter in mijn hoofd hangt zo'n stemmende van nee jij kan niet ziek zijn, jij hoort voor zieke mensen te zorgen. Ik hoor met keelontstekingen en koorts gewoon door te gaan voor mijn patiënten. Mijn collega's mogen ziek zijn, maar nee ik hoor te blijven staan. Lekker logisch klinkt die stem haha. Not..
    Maar ik zal naar jullie luisteren! En dan ergens in februari eens lekker naar de ikea!

@PlainJane
    Heel veel succes straks bij de 20 weken echo. Wij hebben hem morgen. Heel spannend maar toch altijd leuk om je kindje weer even te zien!

@9maandenbeurs..
    Weet iemand van jullie of daar ook rolstoelen zijn? Mijn moeder wilde ook graag samen gaan maar ben bang dat een hele dag over zo'n beurs slenteren mij echt niet gaat lukken. Maar zou het zo jammer vinden om te missen!

PlainJane vindt dit leuk.
  11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.465
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor, ik vind het ook lastig om me er echt aan over te geven (haha ik heb mijn lolbroek nog niet uitgetrokken). Hoewel ik niet in de zorg werk, voel ik me wel verantwoordelijk op mijn werk. Vanuit mijn projecten bouw ik een vertrouwensrelatie op met alle belanghebbenden (bewoners, professionals, commerciële partijen). Hoewel mijn collega's op de hoogte zijn van wat er speelt, liggen de verhoudingen vaak precair en komt het aan op "persoonlijk gunnen". Dus als iemand perongeluk iets verkeerds zegt aan tafel wat diplomatiek niet zo handig is kan het project zo een half jaar vertraging oplopen. Dus ook als ik me hondsberoerd voel ga ik dan toch maar.

Maar goed, ik denk dat het goed is om de situatie maar gewoon te accepteren. Het is wat het is, en als je je daar druk om maakt ga je waarschijnlijk meer spugen.

Ik ben vorig jaar op de huishoudbeurs+9mnd geweest en heb besloten niet te gaan. Te veel prikkels, geuren en mensen om je comfortabel rond te bewegen. Daarbij moet je er naar toe, wat ook geen kleine opgave is. Je kan er wel een rolstoel lenen, dan moet je even op de website kijken voor het email adres. Als je een eigen rolstoel mee hebt hoef je een 2e kaartje niet te betalen (begeleider is gratis) als je je van te voren aanmeld per mail. Dus wellicht is ergens een rolstoel lenen handiger (ook om af en toe buiten te komen).

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  12. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.897
    4.913
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Snap helemaal dat je dan veel moeite hebt om je er aan "over te geven" :p. Maar idd, misschien is het dan beter om het gewoon te accepteren als het is.. Ja dat is waar. De RAI is niet echt om de hoek. Er is wel ergens in maart een beurs die dichterbij is. Misschien ga ik daar dan wel voor als het lukt. :)

13. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    18 weken dans

PlainJane, Amoxiclav en Nora92 vinden dit leuk.
  14. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Nora92 ik snap je gevoel helemaal.. de andere kant van de spiegel is soms minder leuk he.. been there done that.. maar vaak kan die ervaring wel helpen bij het bijstaan in je beroep om kennis te delen met je patiënten. Althans ik vond dat van mezelf (heb een immuniteits/chronische ziekte). Patiënten voelen dan zelf ook dat je weet waarover je praat en dat is fijn :D

Nora92 vindt dit leuk.
  15. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Alles was goed op de echo! Alleen wilde meneer maar in één positie blijven liggen, dus of ik even wilde gaan staan en springen. Uhh oké... Heeft wel geholpen :o:

Net de kinderwagen opgehaald, voor behang gekeken en een staaltje verf gehaald. Zo komen we steeds een stapje dichterbij. :)

Dinpin, Oilell, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.897
    4.913
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Amoxiclav
    Ja het is zeker goed voor je inlevingsvermogen voor de patiënt hihi.

@PlainJane
    Wat super dat alles goed was! Opluchting. :) haha arm ventje helemaal geschud in die buik.

Net gesprek gehad met UWV. Ze bellen nog één keer eind februari. En dan is het klaar. Want boven de 24 weken verwachten ze geen reïntegratie meer omdat je dan al zo dichtbij je verlof zit.. Geeft gek genoeg ook wel rust...

Amoxiclav, Oilell en PlainJane vinden dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik zit al heel de ochtend met schoonvader op de ehh hij is vanochtend met de ambulance opgehaald. Hoop dat we snel duidelijkheid krijgen.

18. Noortjedebeer

Noortjedebeer Actief lid

11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ohja, niks ernstigs toch?

19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Torpinine verhoogd warschijnlek een vernauwing dus morgen word hij gecatheteriseerd.

20. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Troponine bedoel je wss? Nog ernstig.. veel beterschap!!! Zal schrikken geweest zijn

Deel Deze Pagina