Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Hier afgelopen weekend een Joolz geo 2 gekocht en ook een aerosleep matrasje. Daarnaast al wat aankleding voor het kamertje van Koeka. Komend weekend ga ik beginnen met met schilderen.

    Hier ook lage rugpijn, vooral op dagen dat ik eigenlijk net iets te veel heb gedaan.
     
    Maan14, Nora92 en geneeke vinden dit leuk.
  2. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Hier ook een buikslaper maar nooit een Aerosleepmatras gekocht. Eerste vijf maanden sliep hij bij ons op de kamer in een wiegje, op zijn rug. Toen hij naar zijn eigen kamertje ging hebben we de babyfoon met camera aangezet. Plus dat meneer zich nog rustig iedere nacht meldde voor een fles. (Wat ie nog steeds iedere nacht doet ook al is hij 16 maanden. We hebben niet bepaald een doorslaper.)

    Hier ook last met vlagen van lage rugpijn. Ischias is voortdurend aanwezig, vooral heel vervelend maar kan er nog wel van alles mee doen. Niet direct belemmerend dus
     
    Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  3. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat denken jullie? Zou een zwarte kinderwagen te warm zijn voor de zomer? Of zouden ze daar rekening mee hebben gehouden qua stof?
     
  4. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Nora92 vindt dit leuk.
  5. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Pfff 5 lange dagen dan.
    En je baas moet het ermee doen.
    Die krijg alle gemiste uren gewoon vergoed van t uwv. En je bent niet elk jaar zwanger. Jouw gezondheid en die van je kleine uk zijn t belangrijkste.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  6. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb bewust voor de Junama diamond gekozen. Zo’n ideale wagen. Klep is goed te verlengen waardoor de zon er niet echt in kan, en er dus genoeg kan door waaien. Er ontstaan namelijk bij het verlengen van de klep een luchtrooster aan de achterkant. Is een soort Italiaanse mutsy. Nieuw en goed getest op de markt gekomen. In verschillende kleuren leverbaar. En wij kiezen voor de lederen grijze. Gemakkelijk schoon te maken. Foto eerder al eens geplaatst, maar hier nog eens. + Ook hier even een update met me buikje. Oja en de airco hangt nu ook op zolder. Wat heb ik toch een top vent.. op z’n enige vrije uurtjes op zondag haha.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    geneeke, Tan89, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Oeh al die kinderwagens! Ik word er hebberig van!! Maar helaas zal ik met de ‘oude’ moeten doen.. Manlief vind het echt zo’n onzin om een nieuwe te kopen! Helaas :roflmao:
    Over rugpijn, tja ik dacht 4 weken geleden hoort er vast bij zijn vast mijn banden! Helaas twee weken geleden bij de fysio geweest en nu staat mijn stuitje scheef (eerder 2 kootjes uit de kom gehad) waardoor mijn hele rechterhelft vanaf mijn onderrug tot aan mijn knie pijn doet en soms wat zeurderig en gevoelloos is. Stuitje doet ook pijn! Maar zit met hetzelfde dilemma @geneeke! Wilde het gister vertellen aan mijn leidinggevende dat ik dit niet tot 35 weken hele dagen ga volhouden, maar durf ook niet!
    Voelt beetje als falen ofzo.. Heb dan het idee dat je zo aangekeken wordt met heb je haar met haar zwangerschapsdingen!
    Hij is zelf super aardig en begripvol hoor, ligt meer aan mij denk ik.

    Vandaag 20 weken echo! Lig al een uur wakker van de spanning..
    Zegt mijn zoontje gister (4 jaar) ow nou fijn dan weet ik dus morgen wat het wordt een broertje of zusje! :roflmao: Dus ik nee hoor papa en mama willen het niet weten. Zegt ie hoeft niet als ik het maar weet :p
     
    Dinpin, Maan14, PlainJane en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    @geneeke wat een spannende tijd voor jullie! Ik duim mee dat het allemaal goed is met de kleine en met jou!!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @geneeke Dat is lang wachten voor je!
    Wat werk betreft voor jou en @Tan89 (eigenlijk wat alles betreft op dit moment) is; denk aan jezelf en je baby. Niet aan wat anderen van je vinden of over je denken, zelfs niet je baas. Je voelt zelf aan wat je wel en niet aan kan en daar moet je nu even naar handelen en een grote middelvinger naar iedereen die daar anders over denkt. :D
    Ik ben trouwens vorige week bij de pop poli geweest, was een heel fijn gesprek! Ga vanaf volgende week elke donderdag naar een bijeenkomst met alleen maar zwangere vrouwen die ergens “last” van hebben, om het maar even zo krom te zeggen. Ben benieuwd!
     
    Tan89, Nora92 en Maan14 vinden dit leuk.
  10. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Zit in de wachtkamer voor de echo!! Ben zo zenuwachtig! Straks is er van alles mis! Kan wel huilen!

    Sorry hormonen nemen mij over denk ik!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  11. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    We duimen voor je!
     
    Tan89 vindt dit leuk.
  12. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier begin ik de winterperiode een beetje zat te worden. Door de zwangerschap lijkt mijn weerstand gezakt naar een nieuw dieptepunt. Ik was 2 weken geleden ziek, toen een week oke, en gisteravond begon ik weer met hoesten en zo'n schrale kriebelkeel. Vannacht lag ik te bibberen als een gek van de kou en heb ik dikke lagen kleding aan getrokken en daarna weer uitgetrokken omdat ik het bloedheet had. Ik voel mij niet goed, maar ziekmelden wil ik ook niet want 2 weken geleden was ik ook al ziek. BAH. Voel mij zo bezwaard en ben ook totaal niet productief. Heb er ook denk best wel stiekem een beetje stress van. Zou toch fijn zijn als ik straks verlof heb en mij hier niet meer druk over hoef te maken... Maar dat duurt nog 14 weken.......
     
  13. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vond hem ook super spannend. Hoop dat alles gewoon goed zit! Duim voor je. ❤️
     
    Tan89 vindt dit leuk.
  14. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Vame
    Rot dat je telkens zo kwakkelt! Misschien is juist ziekmelden en echt even goed uitrusten en bijkomen dan een beter idee? Dan dat je telkens kort verzuimt vanwege je schuldgevoel?
     
  15. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ja dat zou inderdaad het beste zijn maar ik voel mij er echt niet goed bij... Liefst zou ik gewoon even zeggen: Joe ik ben er even dik een week niet om even bij te tanken. Maar 2 weken geleden was ik ook al 2 dagen ziekjes. En in december ook al afwezig omdat mijn hele gezin (behalve ik) ziek was. Voel mij mega mega mega bezwaard. En ook al meld ik mij ziek, de zorg van de kids kan door, dus alleen op di/wo heb ik de kindjes niet zeg maar. Dus echt bijkomen lukt dan ook niet.
     
  16. Ilona0

    Ilona0 Actief lid

    22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw

    Dat is fijn, een stabiele omgeving bij jou!

    Vind latten voor mezelf eigenlijk ook wel een goed idee eigenlijk. Maar dan om een andere reden. Mijn partner heeft 2 kinderen uit zijn eerste relatie en vind het toch wel erg zwaar om de volledige zorg op ze te nemen (moeder is kort na ons samenzijn overleden). Relatie komt hierdoor soms best wel onder druk te staan. Njah, misschien komt het wel door de hormonen...;(
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  17. Ilona0

    Ilona0 Actief lid

    22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Ik heb ook een zwarte kinderwagen en kreeg niet de indruk dat het warmer is. Als je maar goed ventileert en geen doek gebruikt om de zon mee af te schermen..
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  18. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Latten is voor ons echt een gods geschenk! We zijn al tien jaar bij elkaar en allerlei vormen van samenwonen, lange afstand of latten wel gehad. Zelfs een periode dat ik in het buitenland woonde. Maar op de momenten dat we samenwoonde (in zijn huidige huis) miste ik zo een eigen plek en huis hebben, mijn vrienden en familie waren een uur van ons vandaan. En idd de zorg van twee kinderen naast werk en een voltijd studie, trok ik echt niet. En voor een bakje koffie bij je moeder ga je niet twee uur in de auto zitten op die ene vrije zaterdag ochtend.
    Je kan mij met hem echt wel drie jaar in een ruimte opsluiten en we zouden elkaar nog niet irritant vinden maar ons dagelijks leven is op het moment zo moeilijk te combineren. Onze banen liggen ver uit elkaar, tevens onze families. Onze ouders zijn beide 70+ en ja daar wil je toch ook er graag voor zijn voor een boodschapje of wat andere mantelzorg. Dus toen ineens kwam de ingeving van latten. Ik kan het echt iedereen aanraden. We zijn in de toekomst (4-5 jaar) wel van plan samen een nieuw huis te kopen. Maar dat hangt af van de kinderen en onze familie en werk. We zien wel! Vandaag is vandaag. :) we hebben al zoveel situaties samen meegemaakt, we bedenken altijd wel wat.
    Edit: meeste mensen vragen ons nu wel van hoe moet het dan met de baby straks?? Maar de situatie straks is veel te vergelijken met vrouwen wiens man bijvoorbeeld chauffeur zijn, visser, op booreiland werkt of in het leger zit. Ik zal grootste deel van de week het alleen doen net zoals hij doet met de jongens.
     
    Oilell en geneeke vinden dit leuk.
  19. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja zorg van de kinderen gaat door idd! Maar ook daar kan je wat helpende handen voor vragen misschien? Begrijp je bezwaardheid wel hoor! Had ik in het begin ook erg veel last van. Zit nu al bijna 3,5 maand thuis en je voelt je toch lullig. Maar het is wat het is! 14 weken doorgaan op je tandvlees terwijl je in mobiliteit nog achteruit zal gaan, lijkt me ook niet te doen.
     
  20. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    En?
     

Deel Deze Pagina