@Dinpin Fijn dat alles goed was! En hopen dat die placenta nog even uit de weg gaat. Het is wel grappig om iedereen zijn 20 weken echo zo te zien van die gezichtjes want ik zie nu echt al verschil tussen alle hoofdjes. Zou die van ons er zo tussen uit herkennen. @Vame Wat lief van je moeder! Beterschap. En ja dat voorjaar mag van mij ook heeeel snel komen. @geneeke Wat vervelend!! Waarom moet je zo overgeven?
Wat een mooie echo verhalen allemaal. En @geneeke ondanks de ziekte nu (griep?), toch positief nieuws. Wij hebben morgenochtend de 20 weken echo. Ik snap jullie zenuwen nu haha. Ook bloedprikken gelijk om te kijken of de vitamine D waardes weer zijn bijgetrokken. Wij doen ook de 22 weken prik. We zitten nog wel te discussiëren over de achternaam. Helaas mag je in NL nog geen dubbele achternaam geven, dus dat is nog wel een dingetje...
Spannend! Succes morgen! Bij mij in de omgeving wordt eigenlijk altijd de naam van de partner, die de baby niet draagt, gegeven aan de baby. Zo is de één de biologische moeder en de ander is duidelijk de andere moeder dmv de achternaam.
Ik heb een twijfelmoment en het gaat nergens over. Of nou ja, voor mijn hormonen is het echt wel een big deal. Ik wil dus de ene muur van de babykamer behangen en de andere muur verven. Ik heb foto’s toegevoegd van de kleur verf en een foto van hoe ik het geverfd wil hebben. Maar het behang... ik kom er niet uit. Ik wil geen plaatjes, dat vind ik te druk. Ik kom elke keer weer uit bij dit confetti behang, want de kleur verf komt er ook in terug. Maarrr... er zit iets van roze in. En ik ben helemaal niet zo van roze hoort perse bij meiden en blauw bij jongens, maar is dit behang niet meer voor een meidenkamer?
Mooie kleuren! Het behang kan in mijn mening prima voor beide. Hangt er denk ik helemaal van af hoe je het verder aankleed met muurdecoratie en meubeltjes én hoe groot het stuk muur is wat je met het behangetje doet. Mocht je toch nog twijfelen dan zou je eventueel ook voor een grijs dotted behang kunnen gaan? (wit met grijze stipjes) Ik zag ook een mooi rustig bladeren thema op behang. Zal even naar de foto zoeken. Die vond ik persoonlijk niet heel druk...
Die bladeren vind ik ook heel mooi! Maar ik ben echt een mega zeur en het moet allemaal bij elkaar passen en kloppen. Dus die kleur van de muur moet weer matchen met behang, enz.. Lastig soms hoor, het leven van een zeurkous Ik denk dat ik me niet zo druk moet maken over wat mensen om mij heen er van vinden, want ik ben juist bang dat zij zich storen aan het roze. Maar ik vind het behang en verf echt mooi bij elkaar en qua accessoires komt er niets aan roze bij kijken.
Oh nou dan zou ik het gewoon meteen doen! Zeker niet druk maken om wat anderen er van vinden. Die zijn misschien een halve minuut op die kamer.. En inderdaad met de juiste accessoires denk ik dat het heel mooi zal staan! En helemaal niet meisje achtig.
Bedankt voor jullie mening! Ik heb een staaltje behang besteld, om te kijken of het wat is. Morgen gaan we de babykamer leeghalen. Zo komt het steeds iets dichterbij!
Goed nieuws hier! Onze knul zag er op de 20 weken echo helemaal goed uit, alles er op en eraan, dus dat is een fijne opluchting. Hij zit net in een groeispurt, dus hij was net een fractie groter dan de curve, maar dat kan over een paar maanden weer anders zijn zei ze. Hij was lekker aan het duimen en tegen mama's blaas aan het trappen. Nog wel even bloed geprikt voor wat waardes te checken, maar zal vast oké zijn.
Het voorbereiden voor een tweede baby ervaar ik toch heel anders als voor de eerste. 8 jaar geleden werkte ik gewoon een lijstje af met dingen die we moesten kopen. Nu ben ik continu aan het bedenken of ik het nog heb, of ik het weggegeven of te leen aan iemand heb gegeven. Haalt toch wat van de voorpret af vind ik. En nu ook te horen gekregen dat mijn man in april voor 4 weken voor werk naar Afrika moet. En ik ben daar zo verdrietig van. En waarom? Ik heb geen idee. Hij is nu ook bijna niet thuis. Moet alles alleen regelen. Zorg alleen voor onze dochter omdat hij weg is voor ze ontwaakt en thuis komt nadat ze op bed ligt. Met de babykamer maak ik eindelijk wat voortgang. Het leegruimen gaat met kleine stapjes. Oplossingen worden gevonden. Wat een verademing is dat. Plus dat nu in 2 maanden alles klaar moet in plaats van 4,5. Want echt voordat hij naar Afrika vertrekt is die babykamer klaar. Hahahaha nesteldrang! Mijn dochter is een stoere. Een tijdje hebben we gedacht dat ze in het verkeerde lichaam zat. Bij de kleuters wilde ze al mee doen met de jongens (als de klas verdeeld werd in jongens tegen de meiden) en gelukkig hebben de leraren haar ook altijd de ruimte hierin gegeven. Langzaam aan zijn alle meiden kleren uit de kast verdwenen en draagt ze alleen maar jongens kleren. Gek genoeg heeft mijn dochter haar tot aan haar kont en dit mag absoluut niet geknipt worden. Hoe hard ze ook riep ik ben een jongen, dat haar is haar heilig. Intussen 4 jaar later blijkt dat ze gewoon een hele stoere meid is en niet zelf een jongen wilt zijn. Ik was vooral opgelucht voor haar dat de stress en ellende haar gelukkig bespaart blijft en ze kan zijn wie ze wil. Wel viel me op dat wij als ouders ons er makkelijker bij neerlegde dat de mensen om ons heen. Oma die haar chanteerde met als je naar de bruiloft van je tante wilt komen moet je wel een jurk aan. Uiteraard hebben wij dit gecorrigeerd. Op de bruiloft van mijn broertje moesten de vrouwen in het wit, de mannen in het zwart. Mijn dochter had een prachtige pak aan, met hakschoentjes en half los haar. En ze was prachtig. Als je haar de ruimte geeft verteld ze je precies hoe ze het wil. En dat is nu nog precies zo. Nu krijgen we weer een dochter. En het voelt zo vreemd om jurkjes en roze kleding uit te zoeken. Alsof het stout is, niet goed. Ik moest daar even heel hard om huilen. Hahaha. Maar dit wordt een meid, en ze mag jurken aan en roze dragen. En als ze opgroeit luisteren we gewoon goed. Ook zij mag worden wie ze wil en wij gaan haar daar bij helpen. Want haar grote zus heeft ons doen beseffen hoe belangrijk het is dat je kan zijn wie je bent hoe klein je ook bent❤ 20 weken dansje!
Wat mooi! Dat ze bij jullie gewoon mag zijn wie zij wilt zijn. ❤️ Dat is helaas niet voor alle kinderen weg gelegd. Ik snap je stress, dat je je man een maand moet missen en alles voor die tijd af wilt hebben. Zal vast spannend zijn! Gelukkig hebben wij de nesteldrang en zal dat vast wel goed komen.
Ik ben 21 juni uitgerekend en hij gaat van half april tot half mei weg. Dat voelt alsof hij weggaat wanneer ik hem het meest nodig hebt. Gelukkig wel een dochter van 8 (gisteren 8 geworden!) En een grote hulp. Vorig jaar was hij een ruime 2 weken weg en toen hebben we het ook prima samen gehad. Die hormonen he? Hahahaha Zijn jullie al veel met de bevalling bezig? Vooral de meiden die het al eens meegemaakt hebben? Gaan jullie weer op zwangerschapscursus? Bij mij zijn er in Leiden geen gewone cursussen meer. Alleen hypnobirthing. Is dat wat? Niet zweverig?
Nog gefeliciteerd! Ik ben er nu wel mee bezig. Vooral omdat het nog onzeker is of natuurlijk mag bevallen of weer een kz maar nu gepland. Maar moet eerlijk zegen nu soms te vergeten dat ik zwanger ben. Bijna 20 weken. 12 weken later was onze zoon er al  zo on werkelijk nu het kamertje nog niet eens af en moeten we echt nog dingen halen en doen.