Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier weinig bezig met zwangerschap/baby/bevalling. Het is onze derde dus we hebben alles al. Er hoeft ook weinig geregeld te worden. Zelfs het geslacht is hetzelfde. Het is maar goed dat de baby nu flink aan het trappelen is, anders zou ik hem haast vergeten haha! Bizar wat een verschil dat is met je eerste en zelfs je tweede. Ik wil binnenkort wel naar de prenatal om iets leuks te shoppen speciaal voor hem. Heb stiekem ook online 2 pakjes voor hem gekocht, maar thats it. Ik ga trouwens geen cursus volgen, vond de twee eerdere bevallingen wel een vrij goede oefening ;) Ook best (grote) kans dat het bij ons een geplande KS wordt, maar dit gaan we nog bespreken met de gyn. Ik word sowieso vanaf 36 weken overgenomen door het ziekenhuis.

Dinsdag de 20 weken echo! Spannend (nou heel erg!) maar kijk er ook wel naar uit om hem weer te zien..

Dinpin vindt dit leuk.
  2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    nog gefeliciteerd! Hier ook een dochter van 8. Ik vind het zo’n leuke leeftijd, ze maakt het nu heel bewust mee en ze wil ook graag mee dingetjes uitzoeken en mee praten. Heel gezellig!
    Ik snap wat je bedoeld, laatste trimester kan zwaar zijn en diegene die je dan het hardst nodig hebt is er dan even niet.

Ik denk wel regelmatig aan de bevalling, meer dan de eerste zwangerschap. Toen heb ik geen cursus gedaan, ik was eigenlijk nergens mee bezig. Bevalling ging gelukkig goed, volgens m’n moeder lag ik de weeën weg te werken als een Buddha, zo ontspannen zag het er uit (was het niet natuurlijk :o:).
    Maar ik vertrouw op m’n lichaam, die weet wat het moet doen. Dus of ik dan leer puffen op het ritme van ‘altijd is Kortjakje ziek’ of niet.. Er moet hoe dan ook een baby uit. Voordat ik iemand tegen de haren in strijk; er zullen vast goede tips en hulpmiddelen besproken worden tijdens een cursus! Maar voor mij hoeft het niet perse.
    Hoe zweverig een cursus hypnobirthing is weet ik niet, maar je kan het altijd proberen als er verder niks te vinden is in de buurt. Misschien is het juist wel hartstikke leuk:)

Dinpin vindt dit leuk.
  3. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Vind het ook voor een jongen én een meisje!

PlainJane vindt dit leuk.
  4. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend mooi om te lezen! Wat fijn dat je dochter mag zijn wie ze wilt zijn (L)

Dinpin vindt dit leuk.
  5. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Even heel blij; ik heb gisteren de baby uitwendig gevoeld!

Tan89, PlainJane, Maan14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    wooo 20 weken dans!

sjallie, PlainJane, Dinpin en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Baby helemaal goedgekeurd tijdens de 20w echo!

sjallie, Tan89, Dinpin en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Super!!

Wij mogen morgen eerste de 20 weken echo hier na de bmh meeting en dan de afspraak bij de gyn.

9. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Spannend! Maar ook zo leuk! IGeniet er ook echt van! Ik ben echt zo verliefd nu op ons kindje weer. Hebben mooi zijn profieltje kunnen bekijken en hij zat super lief op mijn vuistjes te sabbelen en op zijn duim. Voetjes had hij opgekruld onder zijn kontje. Te zoet. En alles zag er gewoon goed uit. Hoeveel dingen ze wel niet bekijkt en dat alles dan goed is aangelegd en op de goede plek is gewoon echt een wonder. Helemaal trots en verliefd hier! Hopelijk blijft alles zo goed gaan!

Nora92, PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

<3

11. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni

10 juni

MKR-27-1e kindje

14 juni

PlainJane - 31 jaar - 2e kindje

17 juni

Nora92 - 27 jaar - 1e kindje

20 juni

Suus83 - 36 jaar - 4e kindje
    Tan89 - 30 jaar - 2e kindje

21 juni

xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje
    sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje
    Dinpin - 35 jaar - 2e kindje

22 juni

Mel88 - 31 jaar - 2e kindje
    Vame - 30 jaar - 3e kindje

23 juni

Ibtsmz - 28 jaar - 1e kindje

25 juni

Maan14 - 26 jaar 2e kindje
    Snippie23- 34 jaar - 3e kindje

27 juni

Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje

29 juni

Oilell - 29 - eerste kindje
    Roosxxx - 26 jaar - 1e kindje

30 juni

Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

4 Juli

Geneeke - 27 jaar - 2e kindje

(5) jongen (5) meisje (1) verrassing (7)onbekend

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

4-2: Oilell - 20 weken echo
    5-2: Tan89 - controle vk
    6-2: Sjallie - pretecho met de oma's
    6-2 : Geneeke - intake gynaecoloog
    10-2 : Geneeke - controle vk
    11-2: PlainJane - controle VK
    12-2: Roosxxx 20 weken echo
    13-2: Amoxiclav - 20 weken echo
    14-2: Tan89 - controle POP Poli
    14-2: Vame - controle VK
    17-2 : Geneeke - 20 weken echo
    17-2: PlainJane - 22 weken prik
    27-2: xxxsimoneee - 24 weken controle
    5-3: Vame - 22 weken prik
    11-3: Dinpin - 25 weken controle
    12-3: Amoxiclav- echo (+ Ik denk suikertest)
    15-4: Amoxiclav - echo

12. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Vame
    Super nieuws! En inderdaad ze bekijken zoveel! Voelt echt als een wonder... Waarom wordt die ene cel nou een oorlel en de andere een nier?

@Maan14
    Succes morgen! Hopelijk voor jullie ook alleen maar goed nieuws. :)

Maan14 vindt dit leuk.
  13. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier net afscheid genomen van mijn duodenumsonde. Woehoeeee!! Oh wat een feest om door beide neusgaten te kunnen ademhalen, gewoon te kunnen slikken en praten. Bedankt voor het redden van mijn leven maar nu ga ik zelf weer eten. :rolleyes:
    Eten is elke dag nog een uitdaging en moet er echt bewust mee bezig zijn om niet af te vallen maar het gaat in ieder geval zo goed dat dat vervelende ding er uit kan! :thumup:

Amoxiclav, sjallie, Tan89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat fijn te lezen dat het met iedereen op dit moment zo goed gaat!

Ben maandag voor het eerst op de weegschaal gaan staan, hij stond nu op +2 kg. Dit betekend denk ik dat ik in de afgelopen 2 weken erg veel ben afgevallen.. want met 7 weken zat ik al op dit gewicht. Gelukkig voel ik mij sinds een paar dagen vrijwel weer de oude, dus ben zondag begonnen met halve dagen werken.

mijn werkgever doet nu echter zo moeilijk en ze wil van 2 aparte partijen een bewijs dat ik het idd aan mijn bekken heb, en dat dit door de zwangerschap komt. Dus zit momenteel bij de huisarts te wachten in de hoop dat hij me hieraan kan helpen, de fysiotherapeute heeft gelukkig wel al een hele duidelijke brief gestuurd maar dit is dus niet genoeg..

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ooh wat een geweldig nieuws!!

Nora92 vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Onderstaande mag niet eens. Jij hoeft geen bewijs te overlegen. Je woont/werkt in Nederland toch? Oficheel hoef je niet eens te vertellen wat het probleem is. Dit hoef je alleen tegen de bedrijfs arts.

17. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja ik woon en werk in Nederland inderdaad. Geen idee of het mag of niet, maar ik voel me behoorlijk ongemakkelijk eronder. Er wordt zo gepusht op die bewijzen dat het voelt alsof ze me niet geloven.. ik wilde gisteren echt zeggen ; als je zo moeilijk blijft doen meld ik me 100% ziek en stuur me maar naar de arbo arts voor ik überhaupt nog een uur kom werken.

18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    @geneeke Dit inderdaad! Je huisarts mag daar officieel ook niet aan mee werken. Gewoon aangeven bij je leidinggevende dat je dit prima met de arboarts wil overleggen maar dat hij niet in staat is om te beoordelen of jij wel of niet ziek bent en daar een conclusie uit kan trekken aangaande of je kan werken of niet.

19. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zou je niet onder druk laten zetten hoor!
    Je werkgever kan je aanmelden bij uwv dat je gedeeltelijk uitvalt vanwege zwangerschap en kan daar een uitkering voor krijgen. Verder zal je dan alleen met de bedrijfsarts en het uwv te maken hebben. Je hoeft geen medische stukken met je werkgever te delen.

geneeke vindt dit leuk.
  20. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik zei inderdaad tegen haar ik neem aan dat ik naar een arbo arts moet, toen zei ze oh nee hoor. Ze willen de bewijzen om dit aan het uwv te overleggen ivm de uitkering omdat het met zwangerschap te maken heeft?!

Deel Deze Pagina