Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Was dat niet @Oilell? Weet het niet meer zeker...

Super dat de 20 weken echo goed was! Grote opluchting! Was de meting goed? En hopelijk gaat de placenta nog aan de kant. :)

2. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Nu nog wel hahah :roflmao: eens ze tegen je ribben duwen is het minder leuk

Nora92 vindt dit leuk.
  3. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Joe even iets luchtigers! Ik ben een quiz in elkaar aan het zetten voor de babyshower die ik deels organiseer. Ik wil naast persoonlijke, ook wat medische/ zwangerschapsgerelateerde/baby vragen ertussen hebben.

De zwangere heeft een redelijk medische achtergrond, dus de vragen moeten niet te makkelijk zijn. Wel wordt ze voor het eerst mama, dus een beetje uitdagende vragen zijn wel leuk ;) Dus bijvoorbeeld: een baby wordt geboren zonder knieschijven: waar of niet waar? Of: hoeveel luiers verschoon je in het begin gemiddeld?

Hebben jullie nog leuke vragen?

Nora92 vindt dit leuk.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    Klopt! Er kan/gaat hier natuurlijk niks normaal :roflmao:
    @Maan14 mijn placenta ligt volledig aan de voorkant en 2 weken geleden blokkeerde het de uitgang. Gisteren bij de 20 weken echo lag hij nog in een risico gebied, maar leek de uitgang vrij te zijn.

Hier dus opvolging door de verloskundige om te kijken of er rond de 30 weken nog sprake is van obstructie. Verder te horen gekregen dat er wat vaker sprake is van een bloedingen en dat als ik bloedverlies heb ik bedrust moet houden (haha dat heb ik al door de misselijkheid) en meteen moet bellen.

Nora92 vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ja gelukkig was het verder goed bmh is wel korter geworden dus over 4 weken word hij weer Gemeten. En de baby is van P81 naar p 21 gegaan dus ook meteen weer een groei echo.

@Oilell hier gaat het warschijnlek een kz worden ze vinden een natuurlijke bevalling een te groot risico en dit was voor de gyn een extra reden om te roepen dat hij nu er op lig en straks evt er verder af maar binnen de 2 cm hun alsnog een kz willen doen.

Voor de zekerheid binnenkort een afspraak met de anesthesie over hoe wat waar want ze legen tot nu toe de keuze in mijn handen.

Nora92 vindt dit leuk.
  6. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Mss 'ken je de officiële benaming voor een baby?' --> Neonaat (mss wel beetje moeilijk deze :roflmao:)
    Of iets rond de reflexen die getest worden kort na de geboorte.
    Als de mama BV wil geven vragen hoe de eerste melk heet --> colostrum
    Hoe heet de eerste stoelgang die een baby maakt --> meconium

7. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Woehoe! Fauteuil en commode staan op hun plek. Nu al zin om ledikant in elkaar te zetten maar lig weer braaf op bed. Kan niet wachten om planten toe te voegen, planken en decoratie op te hangen. Oehhh. Nestel nestel nestel haha!

Bijgevoegde bestanden:

Louise11110, Ilona0, geneeke en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier allemaal zomer baby kleertjes gekocht. Voor het geval dat we weer met een hittegolf met +35 temperaturen komen.

Wat voor kinder stoel gaan jullie nemen? Wij hadden een triptrap bij onze zoon maar vonden het best een lomp groot ding. Denken nu aan een bloom kinderstoel omdat deze ook voor baby's te gebruiken zijn kwa hapjes als ze groter zijn. Maar ook gewoon je baby hoger te hebben dan bvb een wippertje.

Iemand met ervaring mischien?

geneeke vindt dit leuk.
  9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Super leuk!! Echt helemaal mijn smaak! Ik wil ook graag zulke houten knopjes op mijn Hemnes kast. :)

Waar heb je die fauteuil vandaan als ik vragen mag?

Nora92 vindt dit leuk.
  10. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Wij hebben er eentje van Hauck met zo een relax stoeltje erbij voor de eerste maanden :)

geneeke vindt dit leuk.
  11. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, ik had ook een mega lompe kinderstoel, dus ben ook aan het rondkijken voor iets compacters.

12. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ja bij mij ligt hij nu ook nog voor de uitgang. Met 25 weken weer afspraak bij mijn verloskundige en dan zal ze verder wel met me bespreken hoe en wat. De echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk met 30 weken een inwendige echo krijg om te kijken of hij mee omhoog gegroeid is.

Maan14 vindt dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Oké, dat doen ze hier inderdaad ook. Binnen 1 cm van de uitgang een verplichte kz en indien binnen 2 cm is het een eigen keuzen of je het risico tot normaal bevallen doet. In het ziekenhuis hier.

14. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Wij hadden 8 jaar geleden de Bloom. Wat was dat ding zwaar en lomp. En slecht schoon te maken. Binnen de kortste keren waren de riempjes goor. En de naden van de voering ook. Niet schoon te krijgen met die fruithapjes en dergelijke. En hij was zo ontzettend zwaar.
    Ik heb voor mijn dochter een jaar of 4 geleden een triptrap gekocht en wilde daar juist de baby zit voor kopen. Moeilijk kiezen. Iedereen ervaart het anders. ​

15. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel! De houten knoppen zijn van de karwei. Was 8 euro kwijt voor 12 stuks. De fauteuil komt van 24home. Wel redelijke levertijd van 4 weken maar ben er super blij mee!

PlainJane vindt dit leuk.
  16. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ervaring dat de Bloom lomp en zwaar is en slecht schoon te maken, heb ik meer gehoord idd!
    Ik zit zelf ook te kijken naar die nieuwe stokke stoel. De steps of zo? Enige nadeel is dat die niet levenslang gebruikt kan worden zoals de triptrap... Keuzes...

17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankje voor de tip!! Als hij zo zwaar en lomp is dan is het ook niks inderdaad.

Dinpin vindt dit leuk.
  18. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik heb ervaring met de Bloom Fresco, eerlijk wij waren er niet weg van. Het is een mooi ding om te zien maar erg lomp, vooral die mega grote poot eronder.

En inderdaad heel erg slecht schoon te maken! In elk naadje bleef viezigheid hangen

Dinpin vindt dit leuk.
  19. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Die heb ik toevallig afgelopen week voor mijn zoontje besteld, zonder newborn set natuurlijk. Wij willen voor haar deze ook bestellen incl deze set :)

Amoxiclav vindt dit leuk.
  20. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wij hebben morgenvroeg afspraak bij de gynaecoloog voor een intakegesprek? Is me niet compleet duidelijk waar we het over gaan hebben, maar gok over het risico van nogmaals een dysmatuur kindje. Ben heel erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina