Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Nee ik snap je helemaal. Ik voel mij ook helemaal niet relaxed bij het coronavirus. Pak nu af en toe de bus naar het werk maar wil dat eigenlijk niet meer..... :-/

PlainJane vindt dit leuk.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@PlainJane haha ja max 15 :roflmao: onze zoon heeft een contenu rooster. Eigenlijk best wel fijn. Kwart over 8 tot kwart over 2.

Ik snap je gevoel onze draak moet volgende week naar het sophia emc. Wil er liever niet dan wel heen.

Dinpin en PlainJane vinden dit leuk.
  3. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Haha ik vind bloed afname helemaal niet erg. Beetje beroepsmisvorming denk ik, want ik zit echt te kijken of ze wel juist prikken :roflmao: moet ook elke 4weken bloed genomen zijn dus ben het wel gewoon

4. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Neeeee is helemaal normaal!!! Word toch beetje eng niet?

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Vandaag weer groei echo en cervix meeting gehad. De beebje licht op gemiddeld en de cervix was zelfs wat langer als eerst maar deze kan schommelen. Geeft voor nu wel een goed gevoel.

Ook de knoop doorgehakt en het word een geplande kz. Deze gyn gaf gewoon aan dat er tijdens complicaties met een natuurlijke bevalling er anders geen spoed kz uitgevoerd kan worden optijd en de kans dan aanwezig is dat de baby overleid.

Oilell, PlainJane, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Zit hier nu voor mijn suikertest. Drankje viel op zich mee maar lekker is anders. Prikje in mijn vinger voor de nuchtere stand en waarschijnlijk straks na 2 uur ook voor de suikerstand.

Ben ook bloeddonor dus ik heb gelukkig niets tegen die naalden. Met doneren zijn ze nog veel groter! En het grappige is dat ik met doneren begonnen ben omdat het prikken mij in mijn vorige zwangerschap zo weinig deed. Kan ik net zo goed donor worden.

Ik heb een baal momentje. Ik dacht dat we eruit waren met de naam voor de beeb. En nou hoorde ik er gister een op tv en nu twijfel ik heel erg. Ik heb het al een paar keer hard op gezegd en ik weet het ju even niet meer. Denk dat ik mijn man toch maar ga lastig vallen met dat ik er toch niet helemaal uit ben. Ik vind deze naam ook beter passen bij doe van mijn dochter.

Betreft de Corona. Ik heb een bange dochter. Maakte mij zelf niet super druk. Maar nu begint het rondom toch steeds meer gevallen op te duiken. Delft is toch wel in de buurt en Amsterdam ook. Het is vooral het onzekere wat je bang maakt. Ik durf niet meer te kuchen of te niezen in het openbaar. En net gaf ik de prikarts een hand terwijl het nu de norm is dat niet te doen. Wennen hoor.

7. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Hoef je je daar ook niet meer druk om te maken. Scheelt weer in de stress. En heb je straks een datum waar je naar toe kunt leven. Ben je goed voorbereid!

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Dinpin wat vervelend dat je dochter bang is. Ik zelf mag geen donor zijn heb er wel voor gekeken heb 0 negatief of positive en dat schijnt populair te zijn.

Hier nu vooral tranen met tuiten, had een afspraak met anesist die wist niet goed wat kwam doen. Dus moest ik zelf alles uit leggen ze willen nu de screening al doen. Maar vertelde al wel dat ik weer onder narcose zal moeten en ik op cardiologie zal opgenomen worden. Maar zit daar niet op te wachten. Bij onze zoon is het heel traumatische geweest ivm geboorte en het niet mogen zien van hem en de tijd hier naar. Dit heeft ptst gegeven.

9. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Maan14
    Pff snap je teleurstelling als je zo'n nare ervaring hebt gehad de vorige keer. Was het bij je zoontje gepland of spoed? Misschien kan je uitleggen dat je de vorige keer erg veel post traumatische stress hebt gehad van de ervaring. Dat je vanaf het moment dat je je ogen open doet, je je baby bij je wilt hebben?

10. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Lastig als je dan weer gaat twijfelen over de naam. Ik denk dat dat wel een beetje normaal is tijdens een zwangerschap, met al de hormonen enzo.. ik heb niet het wauw gevoel bij de naam voor onze baby, maar de betekenis er van is voor mijn vriend belangrijk en ik vind de naam passen bij ons als gezin. Dus daar is ook weer wat voor te zeggen.

krijg jij alleen een prikje in je vinger voor de suikertest?! Ik ben jaloers..
    ik heb bij mijn vorige zwangerschap een vervelende ervaring gehad met bloedprikken; de VK had een leerling/stagiaire laten prikken en zij prikte tot drie keer toe mis en toen moest ik alsnog naar een prik centrum toe. En deze held op sokken had er al een slapeloze nacht opzitten door het feit dat er geprikt moest worden, dus dat ging niet helemaal lekker. Ik laat mij nu ook nooit meer prikken door een VK. Gewoon door iemand die dit aan de lopende band doet en (hopelijk) weet wat hij/zij doet.

@Maan14 He wat naar dat het zo rommelig gaat vandaag! Als ik jou was, zou ik ze in dat ziekenhuis even goed laten weten hoe je er over denkt. Wel fijn dat je de knoop doorgehakt hebt mbt keizersnede, jij hebt alvast een datum om naar uit te kijken. :)

11. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Dinpin
    Wat goed dat je donor bent! Ik zou wel willen maar prikken is altijd zo'n groot drama. Heb er een hekel aan maar het gaat ook altijd mis, ondanks dat ze mensen van de OK halen of het lab. Dus ik bedank ondanks mijn mooie 0 negatief. Ben wel orgaan en stamcel donor maar het bloed laten we maar zitten. :p

Hoe voel je je nu na de suikertest? Bij mij gaan ze op 27 weken de knoop doorhakken of ik hem mag doen. Ben nu nog te zwak. Dus ben erg benieuwd hoe zwaar het is voor het lichaam.

Moeilijk met die naam! Maar zou er zeker weer over beginnen idd..
    Wij zijn nog niet eens begonnen met nadenken over een naam... Einde van de maand maar eens mee beginnen denk ik..

12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Het probleem is nu vooral iedereen mobiel te krijgen voor een keizersnede. Cardioloog en gynaecoloog moeten samen werken. En zorgen dat er contenu hartbewaking is. Ze gaan alles in gang zetten maar mag als ik evt wil vragen of het sophia mij meer kan bieden omdat zij meer ervaring hebben met patiënten zoals mij.

Toch weer even met mijn neus op de feiten gedrukt.

13. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    :$ ja niks aan... Gelukkig wordt alles wel heel serieus genomen. Hoop dat je deze keer een fijnere ervaring hebt!

Maan14 vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Dinpin hoe is je suikertest gegaan?

15. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Maan14 wat vervelend dat je je bevalling misschien weer niet mee maakt. Dat is niet hoe je het voor je zag. Ik hoop dat je ze daar kan overtuigen dat je deze graag wel wilt mee maken. Als het gepland is zou het niet zo moeilijk moeten zijn om de juiste mensen bij je bed te krijgen op moment dat de keizersnede plaats vind.

Suikertest ging goed. Ik heb mijn verloskundige gebeld hoe het met de uitslag gaat. Als ik het weer heb dan word ik dinsdag of woensdag gebeld en als ik het niet heb dan zie ik ze gewoon volgende week woensdag op mijn controle afspraak.

@PlainJane die hormonen ook he? Elke keer als je denkt dat je ergens uit bent besluiten de hormonen wat anders hahaha. En die huilbuien af en toe.
    Mijn dochter slaapt in een hoogslaper en ik stootte zo hard mijn hoofd tegen de rand. Ik heb zo ontzettend hard gehuild. Dat stond niet bepaald in verhouding. Al heb ik wel een hele zere plek boven op mijn hoofd nu.

@Nora92 ik voelde me prima na de suikertest. Was wel blij dat ik eindelijk mijn tanden in mijn broodje kaas kon zetten. Nuchter tot 11 uur is best een end.
    Fijn dat ze wachten met de test tot je aangesterkt bent. Het laatste wat je wil is hem 2 x doen omdat de uitslag niet goed is.
    Goed dat je stamcel en orgaandonor bent. Ben ik ook. Ik vind dat je ook alleen maar moet doneren als je er zelf niet slechter van wordt. En als je elke keer met een trauma thuis komt omdat het een hel is om aan te prikken dan moet je het maar niet doen.
    Een goede naam voor je kindje komt vanzelf op je pad. Jij bent geloof ik al een stuk verder met het kamertje maar geen naam en ik anders om. Alles op zijn tijd! :p

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  16. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Kan het zijn dat beeb al met haar koppie naar beneden ligt? Ik voel vanalles in mijn buik maar steeds rondom mijn navel. Het lijkt me zo sterk dat ze aan het boksen is met die kracht. Het lijkt meer op voetenwerk :rolleyes:

17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Dinpin hoop dat de uitslag goed is!

Het word zowiezo onder narcose, ik mag absoluut geen ruggenprik scheinbaar vanwegen mijn brugada-syndroom. Als ze dan de rest maar zo willen plannen dat het toch een beetje fijn voeld voor mij.

Dinpin vindt dit leuk.
  18. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ja bij mij lag ie bij de 20 weken echo omlaag. Voel ook veel heftige schopjes vanaf navel en meer “gewriemel” bij mijn schaambot. Duidelijk voetjes boven en handjes onder!

Nora92 vindt dit leuk.
  19. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier heeft ze volgens mij nog een zee van ruimte. :p Maar laatste tijd vaker met de voeten naar beneden dan naar boven of zijkant. Buik veranderd dan ook echt van vorm. Bizar blijft het haha!

Dinpin vindt dit leuk.
  20. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Heb er totaal geen idee van hoe hij ligt:roflmao:

Dinpin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina