Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Maan14 hoe gaat het met je buik?

    @sjallie goed dat je je voorbereid op alle mogelijkheden. Als het goed is is je kraampakket afgesteld op beide opties en zijn nog maar een paar kleine dingetjes nodig om thuis te kunnen bevallen. Het zijn spannende tijden nu. De gedachten dat je partner er misschien niet bij kan zijn geven mij ook een hoop stress. Dit is niet hoe wel onze zwangerschap, bevalling en kraamtijd hebben voorgesteld. Uit 2012 (geboorte dochter) weet ik niet veel bijzonders te vertellen behalve dat het mogelijk was om van Leiden naar de kaag te schaatsen omdat alles dichtgevroren was. 2020 laat daarentegen een indruk achter wat we niet gauw zullen vergeten!

    @PlainJane balen dat je nog een keer moet prikken. Heel gek dat ze zeggen dat het niet gelabeld was terwijl je het zelf geplakt en geschreven hebt.

    Commode en ledikant zijn inmiddels nu ook boven gebracht. Gisteravond geprobeerd de ledikant in elkaar te zetten maar hij is gewoon te zwaar :(
    Mijn broertje kent iemand met Corona dus die durf ik niet te vragen. Duimen dat mijn zus tijd voor me heeft. Dan staat het voor het weekend misschien wel! :p
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  2. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Oh dat is al fijn om te horen! We wachten nog op ons kraampakket. Die stond bij DHL op ons oude adres en nou zweeft hij ergens rond. Wij hebben net een afspraak gehad bij de vk, althans, mijn vrouw was binnen en ik was mee gefietst en heb buiten op straat via videobellen meegekeken. Gekke gewaarwording zo. Morgen naar het ziekenhuis voor de suikertest ook. Ook dan ga ik weer mee, maar ik ga het ziekenhuisterrein niet op. We hebben helaas (nog) geen auto, dat was nu wel fijn geweest. Dan kon ik haar brengen en gewoon wachten in de auto, maar goed, als dat het ergste is... We krijgen met 32 weken ook een groei echo, vind ik wel fijn, dan kunnen ze hem nog even checken en ik hoop dat ik dan via videobellen toch even mee mag spieken.
     
    Dinpin, Maan14, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Dinpin gisteren deed de rust me echt goed. Dus toen tot Savonds niet extreem last gehad. Nu vandaag een drukke dag gehad B12 spuit moeten halen en de 22 weken prik. En tussendoor even wat spulletjes gekocht. En word dan meteen gestraft.

    Maar niet extreem meer gelukkig!!

    Wat zou het fijn zijn als je zus je inderdaad kan helpen het in elkaar te zetten.

    @sjallie snap dat het een gekke gewaarwording is. Afgelopen maandag waren er gewoon mensen boos op de receptionisten. Zo zielig net of zij er wat en kunnen doen.


    Verder....

    2 april een afspraak bij de cardioloog in ons streek ziekenhuis. Ivm de geplande kz. Ze gaan alles verder nog eens door nemen zodat alles goed op papier staat zou met een speciaal middel mischien wel een ruggenprik kunnen krijgen!! En dat zou een hoop drama en moeilijk gepland schelen.

    Word daar maandag nog over gebeld. Zij willen alles ook goed op papier hebben mocht er wat gebeuren of moeten we evt uitwijken naar een ander ziekenhuis.
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  4. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier weer een buik foto! Het laatste trimester, wat zijn de eerste twee voorbij gevlogen.. ik hoop dat ik dit laatste trimester nog even volop kan genieten van de bewegingen in m’n buik.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tan89, Amoxiclav, Dinpin en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    530
    93
    Vrouw
    Mensen hier ervaring met de online zwangerschaoscursus baby balance?
     
  6. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee geen ervaring mee maar heb mij er wel voor aangemeld. Wordt vergoed dus wie weet heb ik aan wat aan de filmpjes. :)
     
  7. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Vandaag de intake van kraamzorg gehad. Ondanks dat het helaas telefonisch moest, vond ik het een heel fijn gesprek! Het is voor mij de eerste keer om dit allemaal mee te mogen maken dus ik wist heel veel gewoon niet. We hebben een dik uur gekletst en wel tot fijne beslissingen gekomen. Heb er echt zin in gekregen door het gesprek. Het stelde mij heel erg gerust en kreeg echt het gevoel dat ik goed gesteund ga worden.

    Vandaag de blindering geïnstalleerd in de auto. Scheelt echt zoveel licht zeg! Heb wel airco in de auto maar toch, die felle zon in je gezicht lijkt me niet echt prettig. Het was wel prijzig maar het past wel perfect dus geen kieren waar alsnog zon doorheen schijnt.

    Morgen komt er een pakketje van prenetal. Mijn moeder had dingetjes voor me besteld. Zo lief. We kunnen elkaar niet zien maar dit geeft toch wat liefde. :) kreeg van de week ook een pakketje van een vriendin met een heel lief kaartje. Zo fijn dat er toch nog zoveel mensen aan mij denken ondanks dat ik al 6 maanden ziek thuis zit.
     
    Dinpin en PlainJane vinden dit leuk.
  8. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    @Maan14 echt? Wat belachelijk! Tuurlijk is het jammer, maar ik ga er echt niet over zeuren hoor. Deze maatregelen zijn er toch om iedereen zo veel mogelijk te beschermen. Er liggen mensen aan de beademing en mensen gaan dood, wie ben ik om dan te zeuren en te klagen dat ik niet mee naar binnen mag?

    @PlainJane wat een mooie buik! En de foto is zo mooi en dromerig!

    @Nora92 wij hebben volgende week ook de intake met de kraamzorg telefonisch. Het doet me goed om jouw ervaring te lezen, we (voornamelijk mijn vrouw) waren toch een beetje bang om ons wat minder gesteund te voelen door het weinige persoonlijke contact en het is al zo spannend. Welke kraamzorg heb jij? Wij hebben ons aangemeld bij Naviva...
     
    PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  9. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Wij hebben net trouwens online deze stoel met bankje besteld voor op de babykamer... ik ben zo benieuwd hoe hij er in het echt uitziet!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tan89, Oilell, Dinpin en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wat lief, dankjewel!

    Ik ben ook benieuwd naar jouw stoel in het echt!
    Mooie kleur ook! Plaats je nog een foto als ‘ie staat?
     
  11. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Jullie zijn vlot (of ik ben laat) met de kraamzorg. Mijn intake heb ik eind april pas.

    Mooie stoel @sjallie ! Je kan het je zelf maar gemakkelijk maken met die nachtvoedingen. Wij hadden 8 jaar geleden een bureaustoel. Nu nog bedenken wat ik neer wil zetten. Er is niet echt ruimte voor een vaste stoel.

    Babykamer is eindelijk door man naar boven gelopen. Ik kon niet meer wachten dus zelf maar begonnen met in elkaar zetten. Wat uiteraard met die dikke buik en tenniselleboog maar moeilijk gaat. Gisteren zus geweest en zijn een end gekomen. Vandaag met Quinn de lades in elkaar aan het zetten geweest. Nu kan het inruimen beginnen! Alleen de indeling vind ik nog even moeilijk. Doordat er al kasten in de kamer staan (van ons, met kleding en vanalles en nogwat) zijn er niet zoveel mogelijkheden. Ik wil het ledikant niet onder het raam bij de kachel. Mijn schoonmoeder vond het niet leuk hoe het nu staat. Ach, hoe het nu staat halen we het meeste uit de ruimte. Ik zal het mij kennende nog wel 10 x verschuiven. :D zal kijken of ik straks nog even een foto kan maken.

    Kinderwagen nog even ophalen bij mijn moeder van zolder en terug ombouwen naar baby. Ik heb heel erge drang om het ledikant en wiegje al op te maken maar dan staat het 13 weken stof te happen en dat is ook zonde. Maar het maakt het zo echt. Dan is het niet meer 'iets' in je buik maar straks 'iemand' in het bedje. ❤

    Vitamine druppels nog kopen D en toch ook K. Wil toch wel graag proberen borstvoeding te geven.
    Ik heb wel heel erg moeite met het ergens anders voeden dan thuis. Dat mensen je bezig zien. Maakt me nerveus. Hebben jullie er een mening/ervaring over? Tips? Borstvoedingscursussen zullen nu ook wel niet doorgaan.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  12. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Morgen tussen 11 en 15 wordt mijn kraampakket bezorgd! :D
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  13. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @sjallie
    Ja daar was ik ook bang voor idd maar was echt een fijn gesprek! Ik zit bij de Kraamvogel.. Vandaag ook het boek binnen gekregen. Het wordt zo echt nu! Kreeg vandaag ook een cadeautje van mijn moeder via de post. Twee rompertjes van prenetal. :D zijn de kleine dingen waar je dan toch weer vrolijk van wordt en er zin in krijgt. Mijn vriend is ook zzp en we weten nu gewoon niet hoe lang hij thuis zal zitten. Het loopt allemaal zo anders dan je je had voorgesteld. Dat heeft echt even tijd nodig om te verwerken.

    @Dinpin
    Woehoe! Het is je gelukt. Goed bezig. Be benieuwd naar de foto's idd! Hier gisteren ook besloten om borstvoeding een kans te geven nu mijn conditie zo verbeterd is! Geen idee hoe ik het voeden in openbaar zal gaan vinden. Denk dat ik de eerste paar keren ook wel even spannend ga vinden. Niet eens dat mensen mijn borst zouden zien, dat boeite gek genoeg echt nul. (stiekem exhibitionist?? :p) maar meer van stel dat het aanhappen niet goed lukt en mensen mij zien mislukken als moeder of zo maar goed, laat het maar over mij heen komen!

    @PlainJane
    Super mooie foto zo met dat tegenlicht! Goed idee, ga ik ook doen. :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dinpin en PlainJane vinden dit leuk.
  14. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Super schattige rompertjes!

    Dat borstvoeding in het openbaar geven vind ik ook wel een dingetje hoor, maar denk niet dat ik zo snel het openbaar in zou gaan als het allemaal nog een beetje rommelig loopt. Zou ik zelf heel onrustig van worden.
    Maar ze hebben tegenwoordig mooie doeken die je over je baby kan doen, zodat ze niet worden afgeleid dus dat zal al schelen.

    Wanneer moet de kraamzorg geregeld zijn? Ik heb wel een mailtje gehad vorige week dat ze binnenkort contact op zouden nemen voor een intake, maar nog niets gehoord.
     
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik vind ze ook super leuk! Ik zag nu op prenetal dat van die witte met het printje, ook een broekje etc zijn. Misschien ga ik die wel bestellen als eerste pakje! Welk maatje doen jullie het eerste pakje?

    Ik verwacht ook de eerste tijd weinig ergens heen te gaan met de kleine. Ook ivm corona.

    Bij de kraamvogel vragen ze je aan te melden voor 10e week zwangerschap en doen ze de intake voor de 30e week. Weet niet hoe andere organisaties dat doen.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wie gebruikt er een white noise apparaat? Hebben jullie nog aanraders?
     
  17. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik heb uren in de badkamer doorgebracht, naast een lopende kraan, met mijn dochter toentertijd..
    Of het geluid van een föhn via een app op mijn telefoon. Maar dat werkte niet zo goed als het lopende water!

    dus ik lees mee :D
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  18. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Maat 50, ik verwacht geen grote baby.

    Ik dacht hier ook zoiets, voor de 30 weken. Ach, anders bel ik ze zelf maandag wel even.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  19. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Nora92 dat is precies ook mijn punt. Dat ze je borst zien is oké, maar als.het niet lukt zien ze dat ook. Ik krijg al de zenuwen als ik er aan denk dat mijn schoonmoeder hier op de bank zit en ik wil gaan voeden, en mij dus ongetwijfeld in het begin ga afzonderen. Of als ze je bezig ziet en dan advies van 25 jaar geleden hoe ik het moet doen allemaal. O vreselijk.

    Maar die rompertjes zijn echt te poepig! Ik heb aangeschaft in maat 50 en 56. Quinn was 3280 gram en 50 was zelfs nog een beetje ruim. Dus ik heb er geloof ik ook een stuk of 2 in 44. I love overslag rompers aan het begin. De drukkers kunnen voor de papa's soms nog wel eens romperorigami zijn :roflmao:
     
  20. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Hier wat minder goed nieuws. Vanochtend suikertest en einde dag al gelijk de uitslag. Niet goed dus. Zwangerschapsdiabetes. Als klap op de vuurpijl ook nog eens vroeg in de avond kippenvel momenten gehad omdat het leek alsof de buurman zijn vrouw dwars door de muur zou slaan. Vrouw gilde alsof ze vermoord werd. Dus ik ben naar de overbuurvrouw gerend en samen 112 gebeld, binnen 5 minuten een paar units loeiende politieautos voor de deur en met 4 man sterk naar binnen. Ik weet uiteraard verder niet hoe het gegaan is, maar uiteindelijk zijn ze weer vertrokken (zonder hem). Ik kan het gewoon niet rijmen. Vanmiddag hoorden we ze nog de slappe lach hebben samen in de tuin. Maar de geluiden die we vanavond hoorden waren angstaanjagend. Daarnaast hoorden we net ook dat 2 cliënten op de woongroep van mijn nichtje positief getest zijn op corona. Zij werkt gewoon dagelijks en, ook al hebben ze volledig beschermende kleding etc aan, weet je natuurlijk niet hoe dit verder gaat. Het virus woekert natuurlijk nu door die woning heen en het zal me niks verbazen als straks in ieder geval de andere bewoners ook ziek zijn.

    Wat een rare dag. Sorry voor de klaagzang, ik ben een beetje overprikkeld nog
     

Deel Deze Pagina