Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Vorige nacht een helnacht gehad.. Geen halfuurtje geslapen, zoveel pijn (niet kunnen liggen, zitten,..) :eek: had helaas een hemorroidale trombose gedaan. Deze ochtend direct naar ziekenhuis gebeld en daar hebben ze alles onder lokale verdoving weggesneden. De ergste pijn is nu gelukkig weg. Vorige zwangerschap gehad en nu weer.. :$ voor mij mag het nu wegblijven hoor...
     
  2. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Auuu.. :'(
     
  3. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Zeg wel..
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Dinpin dat is handig!! Zal eens Google op een schema :roflmao:

    @Amoxiclav aaah wat klinkt dat gigantische pijnlek zeg!! Beterschap!!

    @Nora92 ik hoop het ook echt met heel mijn hart. ❤️
     
    Nora92 en Dinpin vinden dit leuk.
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Baal wel dat helemaal vergeten ben te vragen voor een extra bmh meeting. Vandaag is ook duidelijk rustiger maar toch maak ik me ongerust. Anders zou deze 16 april zijn dus ook al 'bijna' wil geen zeur zijn maar ook geen slapeloze nachten hebben.

    Twijfel om morgen nog even te bellen en mijn verhaal te doen.

    Iemand van jullie het gevoel of er spelden in jullie buik gestoken worden? Klinkt vast heel stom en denk zelf dat ik striae aan het kweken ben.
     
  6. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    #4206 Vame, 31 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2020
    Wat een gek idee al zeg! Hopelijk blijft dit beebje lekker zitten tot die tijd. 30 april heb ik trouwens ook iets speciaals, een extra medische echo. Mijn placenta ligt voor en dan is er een risico dat de placenta is verkleefd aan het litteken van mijn eerdere spoedkeizersnede. Als dit het geval is dan is er risico op flink veel bloedverlies tijdens bevalling. Wel beetje spannend...

    Vanavond weer persconferentie hier voor hoelang de corona maatregelen worden verlengd..... Wel beetje spannend weer. Het is nu natuurlijk tot 6 april.. en ik ga 1 mei met verlof. Dus kans groot dat het wel tot mijn verlof in ieder geval gaat duren...

    Gisteren had ik ineens mega buikpijn btw. Dacht eerst dat het was omdat de kwark wat slecht was gevallen op mijn maag. Maar ik moest er echt even van liggen en toen merkte ik dus dat ik de pijn aan het wegzuchten was (techniek van weeen opvangen) en dat de pijn echt over hele baarmoeder uitstrekte. Heeft echt wel een uurtje geduurd en voelde vrij regelmatig. Super weird! Herken dit helemaal niet zo van eerdere kindjes zo vroeg. Enige wat kan bedenken dat het komt omdat ik al eerder zwanger beng geweest dat je lijf dit eerder gaat doen? Schrok er wel een beetje van. Buik werd ook mega hard en pijnlijk. Gelukkig daarna afgezakt! Het was tijdens mijn tijd met de kids dus mss was ik ook gewoon wel te druk... Iemand dit ook al gehad?
     
  7. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja die pijn heb ik regelmatig, al een tijdje. Soms wordt m’n buik hard, soms niet. Maar m’n buik zelf voelt dan ook pijnlijk als ik er over wrijf, had jij dat ook? Ik ga het donderdag ook even aangeven bij de VK. Maar ze zal wel iets zeggen van “zodra het met regelmaat om de zoveel minuten komt, moet je bellen..”

    Fijn dat je nog een echo krijgt! Al is de reden waarom wat minder natuurlijk. Maar ik hoop dat alles goed is en je gewoon even extra kan spieken naar je kleintje.

    @Maan14 Wat spannend dat je al weet wanneer je de keizersnede ongeveer gaat krijgen!
    Ik heb geen last van speldenprikjes, wel enorme jeuk op m’n buik/borsten dus ik denk dat ik weer ga groeien. o_O

    @Amoxiclav Oei, wat klinkt dat verschrikkelijk pijnlijk! De ingreep er van ook trouwens, lijkt me geen pretje. Hoop dat het weg blijft!
     
  8. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ik heb volgende week weer afspraak bij de VK. Geen idee of dat überhaupt doorgaat haha. Ik ga ervan uit dat ik dat binnenkort hoor. Denk dat ze mij met deze termijn wel weer even willen zien? Gaan jullie reguliere controles gewoon nog door? Ze willen toch wel even bloeddruk en groei baby checken? Ben nu al een maand niet geweest..
    Ja ik vind het wel leuk om even te spieken naar de baby, maar hij zal tegen die tijd wel echt groot zijn whaha. Hopelijk valt het mee allemaal :) Heb nog nooit een officiele GUO gehad...
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  9. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier gaan de controles vanaf week 26 (geloof ik) gewoon door.
     
  10. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier volgen ze ook gewoon de landelijke richtlijnen. Dus tijdens het derde trimester wel gewoon de reguliere check ups zonder iemand er bij, dat wel. Ik moet 6 april voor een groei echo en 8 april weer een check up bij vk en de anti D injectie.
    Gaat zo snel! Volgende week gewoon al 30 weken.

    Ik heb hier nog niet één keer pijn of een harde buik gehad? Wel wat lage rugpijn als ik teveel doe op een dag maar verder eigenlijk nergens last van. Zal nog wel komen denk ik. Van die oefenweeën hebben wel nut lijkt me...

    @Maan14
    Zou vandaag gewoon even bellen idd!
     
  11. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ik had het bij mijn eerste kindje ook niet echt. VK zei net aan de telefoon dat veel zwangeren met kindjes allemaal zeggen dat ze meer harde buiken hebben omdat iedereen veel meer doet thuis vanwege corona (en dus kids thuis)
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  12. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier trouwens net gebeld door VK en die zei dat harde buiken oké zijn (want ik ben gewoon druk met de kids en dat is normaal) maar dat ze niet pijnlijk mogen zijn en het mag al helemaal niet zo zijn dat ik ze weg moet puffen omdat het zo pijn doet en dat het regelmatig is een uur lang. Voelde echt wel als een soort van milde weeen-activiteit. Volgende keer dus gelijk bellen. En wel dringend advies om als het nog een keer gebeurd direct alles te laten vallen en ook gaan kijken of ik niet wat meer rust kan pakken.

    Eh ja hoe dan? Ik heb gewoon een baan en twee kinderen die constant thuis zijn. Maargoed.... merkte net ook alweer toen ik de tafel aan het dekken was dat ik gelijk weer een harde buik kreeg. Moet het wel serieus nemen, je wil natuurlijk geen gekke dingen als vroeggeboorte... Ik kan de kinderen niet laten vallen maar misschien toch in gesprek met mijn werk erover. Hoef ook nog maar 4 weken.. corona en mijn werkzaamheden zorgen misschien toch ook wel voor wat stress wat ook niet bijdraagt.
     
  13. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    @Nora92 sindsdien gelukkig niks meer gehoord van de buren. We zullen zien hoe het verder gaat, volgende keer dat we het horen, bel ik gelijk 112.
    Mijn vrouw had nergens last van nee, ja wel echt vermoeid, maar goed, dat hoort ook bij een gewone zwangerschap.

    @Amoxiclav ijzer in een infuus? Moet je daarvoor naar het ziekenhuis? Kun je geen tabletjes slikken? En een hemorroidale trombose moest ik even opzoeken, maar dat klinkt mega pijnlijk... Fijn dat het weg is nu en de pijn al wat minder... is er een kans dat het nog terug komt dan?

    @Dinpin die ladeverdelers kun je bij de Ikea ook halen! Wij gebruiken ze zelf ook in onze ladekast, ieder heeft een eigen mandje voor sokken en een eigen mandje voor onderbroeken. Werkt perfect, dus ga die gewoon voor de baby ook aanschaffen denk ik. Tenminste... online bestellen wordt het dan denk ik.

    @Maan14 Jeetje, 11 weken, dat klinkt inderdaad ineens super snel! Nu krijg ik ook de zenuwen haha

    @Vame oh wat spannend, maar dan moet je nog een maandje wachten totdat je daar meer over hoort! Hopelijk is de placenta niet verkleefd aan je litteken, ik duim voor je mee!
    Wat eng ook van die buikpijn. Gelukkig ging het wel weer weg, misschien te veel gedaan? Mijn vrouw heeft de laatste tijd ook soms pijn in haar buik, maar ik denk niet zo heftig als jij het hebt ervaren. Als ze even rustig gaat liggen in een goede houding en ik een kruikje bij haar buik leg, gaat het vaak weer weg.
    Mijn vrouw heeft de laatste tijd wel vaker last van haar borsten weer, misschien ook groeipijn?

    Hier net telefoon gehad van de diëtiste, ondertussen ook al diabetesverpleegkundige twee keer aan de lijn gehad en binnenkort zal ook de internist bellen. Prikapparaatje is onderweg. Ik heb ook een bokszak besteld om buiten aan de muur te hangen, hopelijk kunnen we zo toch nog wat goede beweging meepakken. Over een half uur hebben we de intake met de kraamzorg (telefonisch uiteraard). Vanochtend ook het raamkozijn en de vensterbank op de babykamer gelakt. Komend weekend de deurkozijnen boven meepakken en sommige plekken op de muur nog een keer overwitten (want heb ik met mijn domme kop met een schroevendraaier langs geschraapt).
     
    PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  14. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Ik ben trouwens nog op zoek naar een co sleeper voor de eerste tijd voor naast ons bed. Zou fijn zijn als die ook makkelijk op te vouwen en mee te nemen is als soort van reiswiegje. Heeft iemand aanraders? Budget ligt tussen 100 en 150...
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  15. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Bedankt @iedereen!

    @sjallie ja klopt. Heb in het verleden ook al infuus met ijzerpreparaat gehad. En doordat mij waardes nu vrij laag staan zou ik recht hebben op een infuus.. duurt niet zo lang hoor (2tal uurtjes).
    Het kan helaas terugkomen :| vorige zwangerschap heb ik het ook gehad, maar was geleidelijk aan tot ik ook niet meer kon, nu was het direct heel hevig laat ik maar zeggen :roflmao:. Is nu nog een open wonde die moet genezen..

    Misschien lijkt de co sleeper van chicco iets? Ik heb er geen dus geen ervaringen :p
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  16. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Vandaag email van mijn verloskundige. Om het contact moment zo kort mogelijk te houden word je de dag van te voren gebeld om alles te bespreken en je vragen te beantwoorden en dan mag je de volgende dag langs komen voor bloeddruk, buik controle en hartje en moet je meteen gaan.
    Wat had ik me deze laatste zwangerschap toch anders voorgesteld.
    Het voelt nou meer of je iedereen tot last bent overal. Terwijl je juist wilt genieten, trots ben op je mooie buik. Met iedereen nog even afspreken voor je leven straks weer veranderd want tja, met een baby is je vrije tijd toch iets anders. Zeker aan het begin.

    @sjallie hoe denk je over tweedehands? Op marktplaats zijn vaak de betere merken voor een mooie prijs te krijgen. Hoe vies maakt een baby zo'n Co sleeper nou eigenlijk? Ik ga er vanuit dat alles aan dat ding te wassen is.

    @Vame bij mij lag de placenta bij de 20 weken echo ook nog voor de uitgang maar met de groeiecho vorige week niet meer. Ik duim voor je dat hij bij jou ook mooi mee naar boven groeit. Al zal je litteken niet in ene boven in je buik belanden. Heeft het ziekenhuis daar een voorspelling over uitgesproken? Het zal vast vaker voorkomen.

    @Amoxiclav wat een hel! Ik moest even googlen wat het was. Hoe gaat het nu dan met zitten en toiletbezoek? Beetje te doen? Ik ben zelf vooral bekend met kloven daar. Maar het lijkt me nog pijnlijker om zo'n tros naar buiten te hebben hangen om het even zo te zeggen. Een tubetje zalf zal daar wel niet geschikt voor zijn. Fijn dat je zo snel geholpen kon worden.
     
  17. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni


    10 juni

    MKR - 27 -1e kindje


    14 juni

    PlainJane - 31 jaar - 2e kindje


    17 juni

    Nora92 - 27 jaar - 1e kindje


    20 juni

    Tan89 - 30 jaar - 2e kindje


    21 juni

    xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje
    Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje
    Dinpin - 35 jaar - 2e kindje


    22 juni

    Mel88 - 31 jaar - 2e kindje
    Vame - 30 jaar - 3e kindje


    25 juni

    Maan14 - 26 jaar 2e kindje


    27 juni

    Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje


    29 juni

    Oilell - 29 - eerste kindje
    Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje



    30 juni

    Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

    ♡♡ Geboren ♡♡♡♡

    27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke

    (5) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

    2-4: MKR - 30 weken echo groeiecho
    6-4: Nora92 - 30 weken groeiecho
    7-4: Vame - VK controle
    15-4: Amoxiclav - echo
    15-4: Oilell - 22 weken prik
    15-4: Dinpin - controle vk
    21-04: Dinpin - groeiecho
    22-4: Roosxxx - 30 weken echo
    30-4: Vame - 32 weken GUO (echo) bij gyn
    5-5: Vame - VK controle
    6-5: Nora92 - 34 weken groeiecho
    7-5: MKR- 35 weken echo
    12-5: Amoxiclav - echo
    10-6: Amoxiclav- echo op 36 weken
     
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Vame het klinkt een beetje zoals bij mij. Echt een soort weeën gevoel is het he. Ik had dat de vorige zwangerschap ook vanaf nu ongeveer. Duim met heel mijn hart dat het nu langer blijft zitten.

    Heb hier het idei dat het ook er aan lig hoe hij in de buik licht. Soms dwars en dan heb ik meer last dan gewoon met zijn hoofd omlaag.

    Tips kwa rust houden....

    Hier natuurlijk met 12 weken al te horen gehad zo veel mogelijk rust te houden en zo min mogelijk te doen. Maar merk nu dat het echt pittig is met onze zoon thuis die natuurlijk zorg intensief is.


    Een tip bel altijd als je het niet vertrouw en vraag om een bmh meeting. Alleen zo kunnen ze betrouwbaar zegen hoe en wat.


    Hier is het nu weer wat rustiger in mijn buik, ma zodra ga lopen of dingen ga doen begin het meteen weer. Heb besloten de afspraak de 16de af te wachten. Mocht het weer extreem komen en te timen bel ik het ziekenhuis.
     
    babymaya, Dinpin, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wij hebben de co sleeper van We Too gekocht. Wel het showmodel, dus was minder kwijt dan de originele prijs. Die ligt rond de €130,-
    We kregen hem mee in een opbergtas, ziet er uit als een opgevouwen camping bedje, dus hij zou eventueel ook mee kunnen. Maar niet los zoals jij zegt als een reiswieg.

    Anders een mozesmand met een standaard erbij?
     
  20. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Dat is inderdaad niet fijn... wat een leuke periode moet zijn is toch erg onzeker he nu :(

    Het waren niet echt grote aambeien, maar er is iets klem komen te zitten en daar heeft zich dan een trombose in gevormd (dus gestold bloed). En dat duwt heel erg waardoor elke wrijving of beweging immens pijnlijk is.. Ze kunnen dit enkel wegsnijden :( is nu een open wonde.. kloven heb ik ook vaak maar dit is toch net anders. Herkende direct het verschil haha
     
    Dinpin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina