Wat een naar bericht! Ik snap dat het nu niet allemaal kan gaan zoals gepland in deze tijd, maar wie weet is deze narigheid tegen de tijd dat je uitgerekend bent wel voorbij en is alles weer bij het oude. Heel vervelend dat je enkel in een ziekenhuis zo ver weg geholpen kan worden! Zou je wel natuurlijk kunnen bevallen? Of raden ze dat niet aan? Sterkte meis!
Laatste voor vandaag hoor... maar ook hier werd ik weer blij van; het badje Samen met mijn dochter in elkaar gezet en ze heeft mij geholpen de kleertjes, en andere spullen die we al hebben, op te bergen. Bij al die kleine kleertjes was het ‘ahh’ of ‘zo schattig!’.
Wat een super leuk badje!! Het probleem is vooral mijn hartaandoening. Zonder corona had dit probleem er ook geweest. Ze weten niet goed wat te doen en de hart afdeling zit in Roosendaal en de moederkind in bergen op zoom. Dus ze kunnen ook niet makelijk switchen ze moeten logestiek dingen uit ziekenhuis a in ziekenhuis b hebben zeg maar. Natuurlijk bevallen had mijn voorkeur maar werd afgeraden door 3 van de 4 gynaecologen omdat we dan een verhoogd kans op baby sterfte hebben mocht er een spoed kz nodig zijn omdst ze niet 1.2.3 iemand kunnen fixen die mij kan monitoren en de technicus voor de icd er niet hebben. Ik ga er morgen ook nog even achter aan bellen want wil nu wel duidelijkheid.
Ah nu is het mij duidelijk.. Het is een rommeltje voor jou op deze manier, als het één bij ZH A is en het ander bij ZH B. Ik snap dat je duidelijkheid wilt, daar heb je ook recht op! Hoop dat ze je morgen meer kunnen vertellen.
@Maan14 Jemig wat naar zeg! Ga je met een heel ander idee zo'n gesprek in dan dat je er uit komt. Hopelijk snel duidelijkheid voor jullie.
Ben ook echt een doos vergeten hoe ook al weer te prikken kwa tijden. Zat voor het eten op 4.3 dus prima waarden. Maar was het ookalweer 1.5 of 2 uur na het eten prikken.
Wat een gedoe @Maan14 Je moet toch bevallen. Dus hoe dan ook moeten ze voor je regelen dat dit zo veilig mogelijk kan gebeuren. 1,5 uur in een auto zitten met weeën naar het LUMC lijkt mij geen pretje. Als het een geplande keizersnede kan worden is het op zich wel te doen. Het zal je een hoop stress opleveren. Ik duim dat je gauw duidelijkheid krijgt. Wat gek dat jullie 2 uur na de maaltijd moeten prikken. Ik moet een uur na de maaltijd Waarom toch elke keer van die verschillen voor hetzelfde?
Jeetje en ik dacht dat mijn 4.7 al aan de lage kant was.. Wel goed dat je het in de gaten houdt! Heb je erg last van je hypos? @Dinpin Misschien ligt het aan de hoeveelheid dat je moet prikken? 2 uur na de maaltijd is meestal een dagcurve van 5x (inclusief ‘s ochtends nuchter en voor het slapen gaan).
Ik voel ze pas onder de 3/2.5 ongeveer. Al blijkt dan dat dit de afgelopen periode 3 avonden geweest is,ze week. Want nu vanochtend nuchter ook 3.8 straks eens kijken hoe hij na het eten is. Gaf het al aan bij de endocrinoloog dat het voor mij lastig voelde hem hoog te houden en dat hij weer schommelt. Ik heb meer hypos als ik mijn eigen druk maak en dat doe ik natuurlijk nu omtrent alles rond de bevalling omdat er zo veel onduidelijk is. Maar ze weten het verband tussen diepe hypos en vroeg geboorte niet en zijn bang dat diepe hypos er voor kunnen zorgen dat de baby bevallingshormonen aan maakt waar door dat die op gang komt. Bedoel dan hypos van echt onder de 2 kwa waardes.
@PlainJane oh ja, ik bedoel ik eigenlijk als een soort van campingbedje. Maar wat @Dinpin zegt kan natuurlijk ook, tweedehands. Ik zal nog eens verder kijken.. Oh trouwens @Dinpin, wat een super fijne prijs die je gewonnen hebt zeg!!! Hoe doet iedereen dat? Laten jullie je kindje de eerste tijd bij jullie op de kamer slapen? En hoe dan? Of meteen in zn eigen bedje op zn eigen kamertje? Hier trouwens zo'n 3 kilo aangekomen. Maar ze was eerst ook wel afgevallen in het eerste trimester. Ik zal dit weekend weer eens een buikfoto maken, ze is echt zo mooi! @Nora92 ik ga die schema's van jou ook eens downloaden. Wij willen ook meer gaan bewegen met de weinige mogelijkheden die er nu zijn. Ik heb wel vorige week een bokszak besteld voor buiten aan de muur, hopelijk komt die snel en kan ik de boor van de buurman lenen om hem vast te maken, dan kunnen we daar ook mee aan de slag! @Maan14 Jezus wat een domper! Heb je inmiddels alweer met het ziekenhuis kunnen bellen en wat meer duidelijkheid kunnen krijgen? Dit zorgt natuurlijk voor heel veel extra stress, die je juist nu niet kan gebruiken. Super naar! Ik duim voor je dat ze je snel weer wat rust kunnen geven!
Hey dames, Hier even niet zo actief geweest. De HG is hier weer full-on terug, zowel de misselijkheid als het overgeven. Vanaf week 20 ging het elke dag een beetje beter, maar sinds eind week 25 zakt het elke dag weer een beetje verder in. Afgesproken met de gynaecoloog dat we de medicijnen weer wat gaan opschroeven en dat als het echt niet meer gaat ons kindje eerder gehaald wordt. 6 mei is de datum dat we daarvoor niet meer naar een academisch ziekenhuis hoeven, vanaf 1 juni is de kans op complicaties ongeveer net zo groot als bij een voldragen kindje. We zijn er allebei erg van geschrokken, 6 mei komt dan in eens ontzettend snel en lang niet alles is al klaar. Dus mijn man gaat komend weekend alle laatste dingen doen zodat we daar rust (=minder stress dus hopelijk minder spugen) in krijgen. Mijn 22 weken prik is er nu snel tussendoor gegaan en arts en verloskundige houden vinger aan de pols. Vind er geen klap meer aan, 't was al niet de zwangerschap die ik zelf bedacht had. Maar nu met deze terugval + toen het iets beter ging mochten we niks ivm corona. Ben er heel erg klaar mee en het idee het net goed genoeg gaat om tot 1 juli door te moeten lopen staat me enorm tegen. Positieve noot om mee te eindigen: als het goed is krijgen we vandaag of morgen een offerte voor het aanleggen van ons mini tuintje. Kunnen we straks, als de baby er is lekker buiten zitten.
♡♡♡ Uitgerekend 16 t/m 30 juni ♡♡♡♡ ♡ 10 juni MKR - 27 -1e kindje ♡ 14 juni PlainJane - 31 jaar - 2e kindje ♡ 17 juni Nora92 - 27 jaar - 1e kindje ♡ 20 juni Tan89 - 30 jaar - 2e kindje ♡ 21 juni xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje Dinpin - 35 jaar - 2e kindje ♡ 22 juni Mel88 - 31 jaar - 2e kindje Vame - 30 jaar - 3e kindje ♡ 25 juni Maan14 - 26 jaar 2e kindje ♡ 27 juni Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje ♡ 29 juni Oilell - 29 - eerste kindje Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje ♡ 30 juni Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje ♡♡♡ Geboren ♡♡♡♡ 27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke (5) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: 6-4: Nora92 - 30 weken groeiecho 7-4: Vame - VK controle 8-4: Nora92 - VK controle + anti D injectie 14-4: Sjallie - Controle diabetes verpleegkundige 15-4: Amoxiclav - echo 15-4: Oilell - 22 weken prik 15-4: Dinpin - controle vk 21-04: Dinpin - groeiecho 22-4: Sjallie - controle vk 22-4: Roosxxx - 30 weken echo 30-4: Sjallie - medische echo ziekenhuis 30-4: Vame - 32 weken GUO (echo) bij gyn 5-5: Vame - VK controle 6-5: Nora92 - 34 weken groeiecho 7-5: MKR- 35 weken echo 12-5: Amoxiclav - echo 10-6: Amoxiclav- echo op 36 weken
Als het goed is hoor ik vandaag meer, had mijn eigen prof gemaild en die zou ze vandaag gaan terug bellen. En zij tegen mij dat het ' goed' komt. Maar daar heb ik natuurlijk nog niks aan. Wil vooral weten waar en hoe natuurlijk. Wij hebben een safetyfirst Co sleeper via de lidle besteld was een aanbieding helemaal niet super duur. Hij is al binnen en super stevig. Voor aan ons bed vast te zetten de eerste tijd. Wij proberen onze 5 jarige nu nog uit ons bed te jagen maar die eindigde altijd tussen ons in. Hij zeg dat die pas een grote jongen is als de baby geboren is. En dan in zijn eigen bed ga slapen. @Oilell wat vervelend voor je zeg!
Ahh nee, wat vind ik dit vreselijk rot voor je!! Ik snap dat je er heel erg klaar mee bent als je je zo voelt, ik leef met je mee. Maar 6 mei al halen als het niet meer gaat? Of lees ik dat nou verkeerd.. Ik hoop dat je je met medicatie weer wat beter gaat voelen. En heel gezellig als je tuin straks weer mooi is! Kan je in ieder geval lekker genieten als je kleintje er straks is en deze ellende voorbij is. @sjallie Het bedje wat ik heb is ook in te klappen als een campingbedje hoor, maar omdat jij het had over een reiswieg dacht ik dat je iets bedoelde wat daar op lijkt, bijv zo’n mozesmand.
Net de afdeling gesproken over de suiker curve prikken. Zij schokken van de waardes vinden het veel te laag en word zo terug gebeld. Waardes waren. Nuchter 3.8 Na het eten 3.6 Na middag eten. 4. 1 Zij gaven aan als onder waarde 4 4.5 aan te houden.
Het ligt er aan hoe veel heftiger het spugen gaat worden. Nu kan ik nog voldoende eten en drinken om uitdroging en ondervoeding te voorkomen. Maar als dat niet het geval is zal een ziekenhuisopname onvermijdelijk zij . Met 9 weken hielden mijn nieren en lever er langzaam mee op (ondanks het infuus en de medicijnen), als dat nu weer het geval gaat zijn kunnen ze het kindje vanaf 6 mei halen. Eventueel eerder in een academisch ziekenhuis. Het liefst natuurlijk niet, maar nu het elke dag een beetje minder gaat is het wel een scenario dat uitgedacht moet worden. Verder hogen we de medicatie maar weer op, maar daar zit wel een max aan (zit nu op 3 Emasafene en 3 Zofran, die laatste mag nog naar 6).
@sjallie Lekker even om samen te gaan bewegen idd! Hoop dat de boksbal snel komt. @Maan14 Jemig wat heb je een lage waardes zeg! Hopelijk snel minder stress en weer wat hogere waardes... Heb je alweer wat gehoord vandaag? @Oilell Gadver wat balen dat de HG weer erger wordt. Snap dat je er helemaal klaar mee bent. Er is ook niks om van te genieten op het moment. Gewoon uitzitten. Wel fijn dat je uberhaupt nog wat kan eten! Zouden ze dan niet nog zo'n sonde overwegen als ik had ipv je kindje veel te vroeg halen? die normale maag neus sonde had ik niks aan maar die duodenumsonde was een uitkomst want een slokje water bleef er niet eens in.
Vanochtend even naar de action geweest. Voor het eerst in 13 dagen naar buiten geweest. Oh wat fijn om even iets te doen. Was gelukkig rustig daar. Moest nog wat dingen voor de kraamverzorgende halen. Er stond ook zout op het lijstje voor de bevallingswas?? Wat voor zout moet ik mij daar bij voorstellen? En hoeveel? Heb de XXL doeken en die wiegdeken gescoord. Zag ook nog een schattig paar maillotjes, die ook maar in het mandje gegooid hihi. Als ik dan toch het risico neem om naar buiten te gaan... Dan maar het maximale er uit halen. Hoe doen jullie dat met de geboorte kaartjes trouwens? Hoe werkt zoiets?? Want dingen zoals gewicht en tijd weet je pas na de geboorte? Bestel je ze dan dus in je kraamweek? Of bestel je ze al eerder en moet je dan nog zsm het gewicht en tijd doorgeven? Komen ze dan bij je thuis dat je zelfs de adressen op de enveloppen moet schrijven? Of kan je dat ergens digitaal al van te voren invullen en sturen zij het meteen naar het adres? Hoe werkt zoiets.