Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjallie

sjallie Actief lid

29 jul 2018
    380
    438
    63
    Vrouw
    @Maan14 Thanks voor je advies, ik heb die meteen opgezocht en die ziet er super uit. Ik heb hem meteen besteld, de zwarte variant! Ben heel benieuwd!
    Maar jij zit qua suikers dus juist aan de lage kant, en wij aan de hoge kant. Wat kunnen ze daar aan doen? Of dat gaan ze later vandaag misschien dan nog vertellen?

@Oilell wat een slecht nieuws! Ook al zo'n stress situatie! Ik kan alleen maar hopen dat de kleine toch nog zo lang mogelijk blijft zitten, maar dat het voor jou nog wel een draaglijke situatie is. Maar 'genieten' kan je het zeker niet noemen. Gelukkig gaat je tuintje onder handen genomen worden, want ik merk bij ons, we hadden eerst een balkonnetje en nu een tuintje, dat het lekker kunnen zitten in je eigen tuin toch een hoop rust geeft.

2. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Wij bestelden van te voren een proefkaartje plus alle enveloppen. Dus ik zorgde van te voren dat als ie enveloppe adresssen erop hadden (kun je zelf schrijven of stickers) en in de kraamweek bestelde ik dan de kaartjes online met het gewicht/lengte enzo. Hoefde dat dan alleen in de enveloppen te stoppen thuis en kraamzorg deed ze dan vaak op de post :)

PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  3. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ah thanks! Zal er de komende weken eens even mee aan de slag!

4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Zout?? Wat voor zout? Wat ga je daar mee doen?
    Geboortekaartjes worden geloof ik heel snel geleverd, je kan van te voren vast het kaartje bewerken naar wens en dan opslaan. Als je dan bent bevallen kan je het aanvullen met de nodige info en bestellen. Naar je eigen adres ind, je mag ze zelf allemaal gaan adresseren en opsturen :p

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja dan snap ik dat ze het kindje vroeg willen halen, als je eigen organen het begeven. Jeetje, je hebt het maar zwaar!

6. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Haha stond zout voor bevallingswas? Om het bloed er uit te krijgen denk ik. Maar denk dat een potje zout uit de kast dan niet voldoende is.

7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij hebben ook de zwarte, hij is echt heel leuk!!

Ik hoor dat zo als het goed is. hou me eigen al aan elke 2 uur iets eten etc. En anders zal ik weer aan de glucobay moeten een oud suiker medicijn dat de insuline stabiel houd. Maar twijfel of dit wel werk aangezien ik momenteel geen pieken dalen heb maar alleen dalen.

Nora92 vindt dit leuk.
  8. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier is trouwens het plan om te gaan cosleepen. Heb een Co sleeper van petit amelie voor naast mijn boxspring.. Heb ook geen wieg alleen een ledikant in het kamertje. Voor beneden heb ik de box en de nuna leaf voor overdag de rust momentjes. Maar verwacht haar ook veel in de wagen en draagdoek te hebben slapen in het begin. Beneden hou ik voorlopig nog het hoog laag bed voor lekker makkelijk voeden overdag. Nog geen idee wanneer ik haar over ga laten gaan naar haar eigen kamertje. Even aanvoelen is het idee.

Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Heb ik echt nog nooit gehoord! Maar moet zeggen dat ik bij de eerste ook weinig bloedverlies had.
    Ik denk dat een potje zout ook niet genoeg is als je veel bloedverlies hebt. Wellicht soda? Dat werkt voor alles hier in huis!

Nora92 vindt dit leuk.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.237
    4.462
    113
    Vrouw
    @Nora92 wellicht wel, ze zullen ook niet zomaar de bevalling opwekken. Maar het "aanrommelen" zal echt minder zijn aldus de gynaecoloog. Ze doen natuurlijk hun best om het kindje zo lang mogelijk te laten zitten.

Wij hebben de enveloppen besteld met postzegelcodes. Die schrijf ik nu als klein klusje 3-5 per keer. Formaat kaartje staat al vast, dus dat is helemaal prima. Wij kunnen ook digitaal een bestand met adressen aanleveren, dan worden de kaartjes rechtstreeks verstuurd. Maar ik vind een hand geschreven adres altijd leuker. Ook kunnen we er dan nog voor bepaalde mensen een extra briefje in stoppen met een persoonlijke boodschap.

Nora92 vindt dit leuk.
  11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik kreeg geen meldingen meer :eek: even teruglezen

@Dinpin wat een leuke verassing! Een jaar lang luiers winnen bespaart je een hoop geld. Die dingen vliegen er toch door :roflmao:

@MKR mooi buikje (en truitje). Wat jammer van de echo's die afgezegd zijn :(

@Nora92 zo dat is goed geshopt hahaha. Allemaal voor de baby? Leuke spulletjes ook!

@PlainJane leuke spulletjes ook! Die dooky had ik vorige keer niet nu op mijn geboortelijst gezet :p (die afschermdoek voor de zon)

@Maan14 koopje dat dekentje! Jammer dat de action (en alle andere winkels) hier gesloten is :roflmao:.
    Pff wat een onzekerheid kreeg je mee van de cardioloog.. En extra stress kan je nu zeker niet gebruiken. Hopelijk weet je snel meer :( is dit door de coronacrisis dat ze niet meer weten?

@PlainJane leuke badje!

@Maan14 succes trouwens met prikken! Hopelijk staan je glucosewaardes goed (jullie uitdrukking van wazrdes zijn totaal anders dan hier dus moest even googlen) weet je snel meer van de cardioloog zeg..

@sjallie ons zoontje zal de eerste maanden op onze kamer slapen in zijn eigen bedje. Minder gedoe met de borstvoeding ook. Dochtertje heeft 7 maand bij ons geslapen. Gewoon in haar eigen bedje :)

@Oilell ah meid dat meen je niet :( ocharme net nu je beter begon te voelen.. zal geen zwangerschap zijn om snel te vergeten, alsook schrik als je nog eens zwanger wilt zijn/worden. Ale bang dat je weer extreem HG zou hebben.. Hopelijk slaat de medicatie aan zodat je babytje nog een beetje in jou buik kan blijven

@Nora92 wij maken de geboortekaartje zelf online. Kaartje staat opgeslagen klaar op mij account en vanaf de baby geboren is en we op de kamer zijn (En wat genomen natuurlijk) bestellen we ze en vullen we alles in wat te kort is (lengte, gewicht en uur):). Enveloppen schrijf ik allemaal op voorhand, is een serieus werkje :roflmao: proefdruk al 2x gehad trouwens

PlainJane, Dinpin en Nora92 vinden dit leuk.
  12. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Zo dat was een hele hoop! :p
    Hier voel ik me al beter dan begin deze week. Wel moe want ik raak moeilijker in slaap. Vorige nacht tot 2u wakker gelegen, had zo het zuur! Dit weekend 22 graden, zaaaalig kijk ik naar uit.

PlainJane, Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  13. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Gisteren trouwens telefoon gehad dat mijn consultatie 15/4 door gaat. De 28 weken echo, ben er dan net geen 30 :roflmao: maar moet wel alleen gaan maar dat vind ik niet zo heel erg. Mijn man blijft dan bij onze dochter. Ben benieuwd naar meneer zijn gewicht :rolleyes:

Dinpin, Nora92, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Waardes zijn echt om te janken net met zweten naar beneden gegaan eerst 2.5 zakte daar nog verder naar 1.9.

Kan wel huilen wat een week zeg.

15. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Nooit geweten dat er ook een vorm van diabetes was dat je te weinig glucose hebt.
    Dat klinkt als hele lage waardes. Mijn laagste ooit was 3.7. Kan me niet voorstellen hoe je je erbij voelen moet.
    Ik hoop dat er gauw een oplossing bedacht wordt en je je wat beter voelt. Wanneer hoor je meer? Heel veel sterkte!

Maan14 vindt dit leuk.
  16. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Even Google gebruikt, maar 1,9 is wel heel laag. Da's al een vrij zware hypo... Heb je een speciaal dieet gekregen om je suikerinname te controleren? Dat je bvb meer trage suikers inneemt dan snelle (vb donker brood of pasta)

17. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    28 weken hoera! 3e trimester ❤​

Dinpin, Nora92 en Maan14 vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dat klopt ik gebruik al jaren een soort dieet met alleen langzamen suikers. Snelle suikers zorgen voor een snellere daling.

Normaal heb ik het daar mee onder controle maar momenteel dip ik op alles.

Baal er zo van, dit gebeurde ook bij onze zoon zijn zwangerschap. Die at mij een soort van 'op' en nam de meeste voeding stoffen kwa suikers ijzer en vitamines waar door ik zelf dus alles te kort kreeg en ook totaal geen reserves meer had na de zwangerschap. Mijn hart ritme problemen zijn daar na ook ver ergd.

19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Oficheel val het ook niet onder diabetis, daar door zijn alle kosten voor het prikken ook voor mijn eigen mag ze terug vragen aan de belasting. Maar we verdienen te veel dus dan krijg je ook niks.

Het komt door de gastric bypas die ik in 2012 gehad heb, de oorzaak waar door sommige patiënten dit hebben is overigs onbekend en doen ze nog onderzoek naar. Toen ik zwanger was van onze zoon was het zelfs nog onbekend dat dit een complicatie kon zijn.

20. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Wel gek, van deze soort heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Mag je geen medicatie innemen hiervoor?

Deel Deze Pagina